Ухвала
від 13.04.2022 по справі 1540/3289/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/3289/18

УХВАЛА

14 квітня 2022 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача приватного підприємства АО РАЙЗИНГ про заміну боржника у виконавчому листі та видачу дубліката виконавчого листа по справі № 1540/3289/18, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходилась справа № 1540/3289/18 за позовом приватного підприємства АО РАЙЗИНГ до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2018 року, яке набрало законної сили, позовну заяву задоволено, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 18 травня 2018 року № 0020161415; визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 18 травня 2018 року № 0020181415. Стягнуто з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, адреса: вул.Семінарська, 5, м.Одеса, 65044) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області на користь приватного підприємства АО РАЙЗИНГ (код ЄДРПОУ 34738066, адреса: вул.Фонтанська дорога, буд.8/5 кв.64, м.Одеса 65009) судовий збір у розмірі 56407,00 грн. (п`ятдесят шість тисяч чотириста сім гривень 00 копійок), сплачений згідно платіжного доручення №500 від 11.07.2018 року.

31 травня 2019 року на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2018 року по справі № 1540/3289/18 видано виконавчий лист.

05 квітня 2022 року від представника позивача приватного підприємства АО РАЙЗИНГ про заміну боржника у виконавчому листі по справі № 1540/3289/18 та видачу дубліката виконавчого листа.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу справ між суддями заяву передано головуючому судді Левчук О.А.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України заява розглянута в порядку письмового провадження.

Вивчивши матеріали справи, суд встановив наступне.

18 грудня 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України», відповідно до якої постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Згідно абз. 4 п. 2 постанови № 1200 Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Постановою Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019 року Про утворення територіальних органів Державної податкової служби постановлено утворити, як юридичні особи публічного права, територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1. Реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2. Визначити територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Зі змісту додатку 1 та додатку 2 до постанови Кабінету Міністрів України № 537 від 19.06.2019 року вбачається, що шляхом реорганізації Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області створено Головне управління ДПС в Одеській області.

Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» від 30 вересня 2020 року № 893 постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком. Установлено, що: тимчасово, до визначення схеми посадових окладів державних службовців Державної податкової служби, її територіальних органів та державних податкових інспекцій, посадові оклади, визначені для відповідних категорій (підкатегорій) посад територіальних органів Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, відповідатимуть посадовим окладам категорій (підкатегорій) посад територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови; територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій; права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи; строк заявлення кредиторами своїх вимог становить два місяці. Державній податковій службі забезпечити: утворення комісій з ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; здійснення заходів щодо ліквідації територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови; утворення територіальних органів Державної податкової служби відповідно до статті 21-1 Закону України Про центральні органи виконавчої влади; передачу майна територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, територіальним органам Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим цього пункту.

Згідно додатку до постанови КМУ № 893 ліквідується зокрема, Головне управління ДПС в Одеській області.

Наказом Державної податкової служби України «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» від 30.09.2020 року № 529 наказано утворити як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.

Згідно додатку до наказу ДПС України № 529 утворено, зокрема, Головне управління ДПС в Одеській області.

Таким чином, Головне управління ДПС в Одеській області, як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України, здійснює повноваження та функції Головного управління ДПС в Одеській області, як юридичної особи, яке є правонаступником Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) перебуває в стані припинення, а Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) є відокремленим підрозділом Державної податкової служби України.

Верховний Суд в постанові від 10 вересня 2020 року по справі № 420/5772/18 зазначив, процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 КАС України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення. З дати початку виконання Головним управлінням ДПС в Одеській області функцій та повноважень Головного управління ДФС в Одеській області відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегульовали умови та порядок передання адміністративної компетенції від Головного управління ДФС в Одеській області до Головного управління ДПС в Одеській області, а тому факт припинення (ліквідації) юридичної особи не є вирішальним.

Згідно п. 10 ст. 51 Бюджетного кодексу України у разі утворення державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у цьому періоді здійснюється в межах видатків, передбачених державним органам, які ліквідуються або реорганізуються у зв`язку з утворенням таких нових державних органів. У разі ліквідації або реорганізації державних органів у поточному бюджетному періоді забезпечення їх діяльності у наступних бюджетних періодах до завершення процедур ліквідації або реорганізації здійснюється в межах видатків, передбачених новим державним органам, які визначені правонаступниками чи яким передаються функції органів, що ліквідуються або реорганізуються.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що слід замінити боржника у виконавчому листі по справі № 1540/3289/18 з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166).

Крім того, представник позивача приватного підприємства АО РАЙЗИНГ просить суд видати дублікат виконавчого листа по справі № 1540/3289/18, оскільки вказаний виконавчий лист було втрачено за невідомих обставин.

Відповідно до п. 18.4 ч. 18 Розділу VII Перехідних положень КАС України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.

Таким чином, основними критеріями для задоволення заяви про видачу дубліката виконавчого листа є: втрата виконавчого документа та звернення до суду із заявою до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання.

При цьому, дублікат - це документ, що видається замість втраченого оригіналу та має силу первісного документу. Оригінал виконавчого листа вважається втраченим, коли його загублено, вкрадено, знищено або істотно пошкоджено.

Верховний Суд в постанові від 24 грудня 2020 року по справі № 820/1053/16 зазначив, що під час вирішення питання про видачу дублікату виконавчого листа суд має перевірити підстави, покладені в обґрунтування заяви про видачу його дублікату, зокрема, обставини, які підтверджують факт втрати виконавчого листа, а також те, чи не виконано рішення суду, на виконання якого його видано, шляхом перевірки матеріалів справи, в якій таке рішення ухвалено.

З матеріалів справи вбачається, що 31 травня 2019 року на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 29 жовтня 2018 року по справі № 1540/3289/18 видано виконавчий лист, строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 23 травня 2022 року.

Виконавчий лист від 31.05.2019 року по справі № 1540/3289/18 було отримано представником приватного підприємства АО РАЙЗИНГ засобами поштового зв`язку 06.07.2019 року, про що свідчить підпис в рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 312 т. 18).

Разом з тим, звертаючись до суду із заявою про видачу дубліката виконавчого листа представник позивача не навів жодних обставин та не надав жодних належних та допустимих доказів на підтвердження того, що виконавчий лист від 31.05.2019 року по справі № 1540/3289/18 було втрачено.

В той же час, саме посилання на те, що виконавчий лист було втрачено за невідомих обставин, без надання відповідних доказів не свідчить про те, що виконавчий лист дійсно втрачено.

Крім того, будь-яких належних та допустимих доказів на підтвердження того, що виконавчий лист від 31.05.2019 року по справі № 1540/3289/18 не пред`являвся до виконання представником позивача до заяви також не надано.

За таких підстав, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що заява представника позивача приватного підприємства АО РАЙЗИНГ в частині видачі дубліката виконавчого листа по справі № 1540/3289/18 є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.

Керуючись ч. 9 ст. 205, ст. ст. 248, 379 КАС України, п. 18.4 ч. 18 Розділу VII Перехідних положень КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву представника позивача приватного підприємства АО РАЙЗИНГ про заміну боржника у виконавчому листі та видачу дубліката виконавчого листа по справі № 1540/3289/18, - задовольнити частково.

Замінити боржника у виконавчому листі по справі № 1540/3289/18 з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, адреса місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5).

В задоволенні заяви представника позивача приватного підприємства АО РАЙЗИНГ в частині видачі дубліката виконавчого листа по справі № 1540/3289/18, - відмовити.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст.ст. 295, 297 КАС України.

Ухвала набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 256 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу103960682
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —1540/3289/18

Ухвала від 28.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 13.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 22.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні