Ухвала
від 14.04.2022 по справі 420/1558/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1558/22

У Х В А Л А

15 квітня 2022 року

м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., розглянувши у письмовому провадженні клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОКАР ТРЕЙДІНГ» (вул. Дальницька,43/15, м. Одеса, 65005) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Державної податкової служби України, (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053), Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

В провадженні суду знаходиться справа за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОКАР ТРЕЙДІНГ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якому позивач просить: визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних: №3297191/39188812 від 28.10.2021 р.; №3297188/39188812 від 28.10.2021 р.; №3297189/39188812 від 28.10.2021 р.; № 3297190/39188812 від 28.10.2021 р.;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні розрахунки коригування: Розрахунок коригування №5, дата складання: 11.11.2020 р., загальна сума з урахуванням ПДВ: 2 304,10 грн. (від`ємне значення), покупець: ТОВ «ТРЕЙДАП»; Розрахунок коригування №9, дата складання: 10.11.2020 р., загальна сума з урахуванням ПДВ: 1 416,19 грн. (від`ємне значення), покупець: ТОВ «ЕПІЦЕНТР К»; Розрахунок коригування №10, дата складання: 10.11.2020 р., загальна сума з урахуванням ПДВ: 1 416,19 грн. (від`ємне значення), покупець: ТОВ «ЕПІЦЕНТР К»; розрахунок коригування №11, дата складання: 10.11.2020 р., загальна сума з урахуванням ПДВ: 1 416,19 грн. (від`ємне значення), покупець: ТОВ «ЕПІЦЕНТР К».

Ухвалою від 27.01.2022 року позов залишений без руху, наданий строк на усунення недоліків позову.

Ухвалою суду від 14.02.2022 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

До суду надійшло клопотання представника ГУ ДПС про зупинення провадження по справі №420/1558/22 до закінчення воєнного стану, продовження строку для надання відзиву по даній справі протягом п`ятнадцяти днів з дня закінчення воєнного стану.

В обґрунтування клопотання представник зазначив, що Указом Президента України №64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введений воєнний стан із 5 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України №133/2022 від 14.03.2022 частково змінено статтю 1 Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, та продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Наказом ДПС України від 24.02.2022 року №243-о «Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах» було встановлено простій у роботі ДПС України та її територіальних органів (серед яких ГУ ДПС в Одеській області (ВП 44069166)), визнано встановлений пункт наказу простій ДПС України та її територіальних органів таким, що виник не з вини працівників та зумовлений загрозою їх життю та здоров`ю.

Водночас, наказом ДПС України від 10.03.2022 року №168 «Про припинення простою у роботі» з 11.03.2022 року припинено простій деяких територіальних органів ДПС України.

Представник також посилається на те, що згідно з листом торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 Торгово- промислова палата України (далі ТПП України) засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022. Таким чином, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24.02.2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними.

Рішенням Ради суддів України №9 від 24 лютого 2022 та рекомендації Ради суддів України від 02 березня 2022 року щодо роботи судів в умовах воєнного стану, зокрема рекомендовано по можливості продовжувати процесуальні строки щонайменше до закінчення воєнного стану, з метою забезпечення реалізації права на доступ до правосуддя.

Представник ГУ ДПС зазначив, що для того, щоб надати до суду документи, які підтверджують позицію контролюючого органу, відповідальним юристам необхідно звернутись до відповідних структурних підрозділів для надання такої інформації. Дана судова справа для контролюючого органу, є справою категорії «САМКОР» (Система Автоматизованого Моніторингу Критеріїв Оцінки Ризиків). Відповідальним відділом за супроводження даної категорії справ є відділ супроводження в судах податкових спорів з питань податку на додану вартість управління супроводження судових справ Головного управління ДПС в Одеській області.

У зв`язку з воєнним станом запровадженим в Україні, на даний час відповідні бази АІС «Податковий блок», в яких зберігається інформація щодо статусу податкових накладних (інформація щодо зупинення, відмови у реєстрації, надані документи тощо) та статусу ризикових платників податку (підстави, рішення тощо) відключені для збереження даної вкрай важливої інформації для платників податків та держави, та доступу у працівників до даних баз на даний час немає.

А отже, надати відповідні заяви по суті справи з обґрунтуванням позиції контролюючого органу на даний час для працівників Головного управління ДПС в Одеській області є неможливим.

З метою дотримання права учасників справи подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, надавати свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб (п. 3 ч. 3 ст. 44 КАС України) враховуючи військову агресію російської федерації проти України, що унеможливлює реалізацію в повному обсязі учасниками справи своїх процесуальних прав, Головне управління ДПС в Одеській області вважає за необхідне зупинити провадження по даній справі.

У разі відновлення доступу працівників до інформації, яка є необхідною для обґрунтування позиції контролюючого органу, Головним управлінням ДПС в Одеській області буде подано відзив на адміністративний позов у найкоротший термін.

Розглянувши клопотання позивача суд дійшов висновку про його часткове задоволення. При цьому суд виходить з наступного.

Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах (ст.1 КАС України).

Відповідно до п.7 ч.1 ст4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Згідно з п.1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою КМУ від 06.03.2019 р. № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

ДПС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Пунктом 7 Положення визначено, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).

Таким чином, відповідач по справі є органом державної влади, суб`єктом владних повноважень.

Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 з 5:30 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації.

Указом «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 року воєнний стан продовжений до 25.04.2022 року.

Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону «Про правовий режим воєнного стану», відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).

Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).

У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).

Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.

Крім того, умовах воєнного стану органи державної влади також здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження по справі №420/1558/22 до закінчення воєнного стану, продовження строку для надання відзиву по даній справі протягом п`ятнадцяти днів з дня закінчення воєнного стану.

При цьому суд також враховує, що позивачем до позову надані копії документів, які були направлені контролюючому органу та які були отримані ним. Копія позову з додатками для відповідача надана позивачем та ГУ ДПС в Одеській області наявні копію позову з додатками, які підлягають врученню йому як стороні, відповідно до п. 12 ч. 9 ст. 171 КАС України може отримати безпосередньо у суді.

У той же час, враховуючи посилання представника ГУ ДПС, що Наказом ДПС України від 24.02.2022 року №243-о «Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах» було встановлено простій у роботі ДПС України та її територіальних органів (серед яких ГУ ДПС в Одеській області (ВП 44069166)), визнано встановлений пункт наказу простій ДПС України та її територіальних органів таким, що виник не з вини працівників та зумовлений загрозою їх життю та здоров`ю, а також те, що лише наказом ДПС України від 10.03.2022 року №168 «Про припинення простою у роботі» з 11.03.2022 року припинено простій деяких територіальних органів ДПС України, суд вважає необхідним з метою дотримання прав відповідача як учасника справи продовжити ГУ ДПС строк на подання відзиву на позов до 26.04.2022 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160, 161,169, 248 КАС України, суд,

У Х В А Л И В:

Клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області про зупинення провадження по справі №420/1558/22 до закінчення воєнного стану, продовження строку для надання відзиву по даній справі протягом п`ятнадцяти днів з дня закінчення воєнного стану - задовольнити частково.

Продовжити Головному управлінню ДПС в Одеській області строк на надання відзиву на позов по справі №420/1558/22 до 26.04.2022 року.

У задоволенні іншої частини клопотання відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Ухвала суду оскарженню не підлягає.

Суддя Е.В. Катаєва

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103974446
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/1558/22

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 21.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 04.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 09.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 14.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні