Рішення
від 11.04.2022 по справі 500/7857/21
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/7857/21

12 квітня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Дерех Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного малого підприємства "СОВР" до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Керуюча Компанія "Будсервіс", Управління житлово - комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне мале підприємство "СОВР" (надалі, позивач) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Тернопільської міської ради (надалі, відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "Керуюча Компанія "Будсервіс", Управління житлово - комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради, в якому просило визнати протиправними дії членів конкурсної комісії та Виконавчого комітету Тернопільської міської ради щодо визнання переможцем конкурсу з призначення управителя групи багатоквартирних будинків м. Тернополя ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс», м. Кременчук вул. Набережна, 17 лот 9, зобов`язати виконавчий комітет Тернопільської міської ради визнати переможцем конкурсу з призначення управителя групи багатоквартирних будинків м. Тернополя ПМП «СОВР», м. Тернопіль вул. 15 Квітня 10 лот 9 та внести зміни до протоколу № 5 від 25.10.2021 року і рішення виконкому ТМР № 974 від 27.10.2021 року в частині, що стосується позивача підприємства додаток № 9.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 811 від 23.06.2001, здійснює утримання житлових будинків та прибудинкових територій. У зв`язку із введенням в дію з 10 червня 2018 року Закону України від 09.11.2017 року № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» замість послуги з утримання будинку і прибудинкової території введено нову з управління багатоквартирним будинком. Позивач вказує на те, що у 2019 році ним як управителем були укладені договори з усіма будинками, які він обслуговував з управління багатоквартирним будинком терміном на один рік, із правом пролонгації договору на той же термін у випадку відсутності заяв про їх розірвання, та на сьогоднішній день усі договори є дійсними. Зазначив, що у вересні 2021 року на сайті Виконавчого комітету Тернопільської міської ради було розміщено повідомлення про проведення конкурсу з призначення місцевою владою управителя багатоквартирних будинків. Звернув увагу суду на тому, що в оголошеному повідомленні йшлося про те, що «з метою забезпечення належного утримання будинків, співвласники яких не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком та в яких не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку або створене об`єднання не здійснює діяльності в цілому, оголошується конкурс з призначення управителя багатоквартирним будинком. Позивач вважає, що ним на конкурс подано всі документи, передбачені конкурсною документацією, а також ПМП «СОВР» надало нижчу цінову пропозицію за послугу з управління багатоквартирними будинками. Просить врахувати що оскільки, інший суб`єкт господарювання ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс», не подала всі передбачені конкурсною документацією документи, то комісії слід було прийняти рішення про визнання їх пропозицій такими, що не відповідають вимогам конкурсної документації, відхиляються і не підлягають оцінюванню. А відтак, на думку позивача, за результатами конкурсу переможцем мало бути підприємство-позивач.

Ухвалою суду від 16.11.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання у справі призначено на 07.12.2021 о 11:00 год. Даною ухвалою відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Представник відповідача подав до суду відзив на адміністративний позов, в якому заперечив проти позовних вимог та зазначив, що під час розкриття конкурсних пропозицій на засіданні комісії де були присутні представники усіх учасників конкурсу, в тому числі і позивача, було оголошено наявність усіх поданих учасниками документів в т.ч. і заяв ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс» по вказаних лотах; під час вказаного засідання комісії будь-яких зауважень чи застережень не було, заяви, як і усі інші документи наявні у складі прошитих пропозицій учасника та були оголошені. Просить врахувати, що позивач під час розкриття пропозицій не надав жодних зауважень щодо наявності протиправних дій членів конкурсної комісії та виконавчого комітету міської ради. Звернув увагу суду на тому, що відповідач в межах наданих законодавством повноважень та на підставі протоколу засідання конкурсної комісії №5 від 25.10.2021 призначив управителів групи багатоквартирних будинків. Також, вказав, що на Виконавчий комітет не покладено обов`язку перевіряти проведення конкурсною комісією оцінки конкурсних пропозиції і визначення переможця конкурсу, оскільки це виключна функція комісії. Звернув увагу суду на тому, що законодавство про проведення конкурсу та призначення управителя не передбачає це здійснювати у міжопалювальний чи інший період. Також, вказав, що у конкурсній документації були відсутні вимоги щодо «відношення» учасника до певного населеного пункту у зв`язку із вимогами законодавства про захист економічної конкуренції. Вважає, що до позову не долучено доказів, які підтверджують «думку мешканців будинків», які заперечують проти проведення конкурсу, чи які прийняли рішення про форму (зміну форми управління багатоквартирним будинком чи призначення управителя самостійно). Також, на думку представника відповідача, у пропозиції ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс» міститься інформація до наявності матеріально-технічної бази та працівників відповідної кваліфікації, яка також зачитувалась під час розкриття пропозицій у присутності представника позивача, а згідно положень законодавства про захист економічної конкуренції передбачити вимоги щодо їх наявності саме у м. Тернополі немає правових підстав.

07.12.2021 у відкритому судовому засіданні оголошено перерву до 21.12.2021 о 10:00 год. Також, постановлено ухвалу без виходу до нарадчої кімнати про залучення до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Управління житлово - комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Керуюча Компанія "Будсервіс".

Представник позивача подав до суду відповідь на відзив, в якій просив вимоги відповідача, викладені у відзиві, залишити без задоволення. Звернув увагу суду на тому, що позивачем на конкурс були подані всі документи, передбачені конкурсною документацією, а також ПМП "СОВР" надало нижчу від ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс» цінову пропозицію за послугу з управління багатоквартирними будинками. Крім цього, вказав, що як доказ у підтвердження "думки мешканців будинків" щодо призначення управителя, позивачем до конкурсних пропозицій були додані договори з мешканцями багатоквартирних будинків, які раніше визначались з управителем, обравши управителем ПМП "СОВР" у 2019 році, і ці договори були дійсними (пролонгованими) на час проведення конкурсу.

Представник Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради подав до суду письмові пояснення, в яких зазначив, що вважає позовні вимоги безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.

Представник відповідача подав до суду письмові заперечення на відповідь на відзив, в яких заперечив проти відповіді на відзив, просив відмовити у задоволенні позову. Вказав, що представник ПМП "СОВР", як член комісії, був присутній на засіданні конкурсної комісії, при цьому, Протокол №3 був підписаний всіма членами комісії, копію якого отримав позивач. Просить врахувати, що на підтвердження доводів про прибирання і прийняття працівників на роботу немає жодних доказів, і відповідно це, на думку представника відповідача, не стосується предмету даного спору. Вважає, що це є господарська діяльність суб`єктів господарювання, в яку, згідно ст. 23 Господарського кодексу України, органам місцевого самоврядування втручатися забороняється. Щодо наявності договорів на управління із мешканцями багатоквартирних будинків, як підтвердження думки мешканців, зазначив, що в контексті позовних вимог останні не стосуються предмету даного спору.

21.12.2022 у відкритому судовому засіданні оголошено перерві до 18.01.2022 о 11:00 год.

Представник третьої особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "Керуюча Компанія "Будсервіс" подав до суду письмові пояснення, в яких зазначив, що Товариство подало конкурсну пропозицію для участі у конкурсі з призначення управителя групи багатоквартирних будинків в місті Тернополі по Об`єкту конкурсу (група будинків) лот 9. Вважає, що Товариством надано всі документи, які передбачені конкурсною документацією. Вказав що згідно рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 27.10.2021 року №974 «Про призначення управителя групи багатоквартирних будинків міста Тернополя» ТОВ "Керуюча компанія "Будсервіс", призначене управителем групи багатоквартирних будинків міста Тернополя. Як наслідок, просить врахувати, що співвласники багатоквартирних будинків в особі начальника управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради Соколовського О.І., що діє на підставі рішення комісії з призначення управителя багатоквартирного будинку, оформлене протоколом комісії №5 від 25.10.2021 року та ТОВ "Керуюча компанія "Будсервіс" укладено договори про надання послуг з управління багатоквартирними будинками. У задоволенні позову просить відмовити повністю.

18.01.2022 у відкритому судовому засіданні оголошено перерву до 01.02.2022 о 10:00 год.

Ухвалою суду від 01.02.2022 розгляд справи відкладено до 11.02.2022 о 10:00 год.

11.02.2022 у відкритому судовому засіданні постановлено ухвалу про відкладення розгляду справи до 02.03.2022 о 14:30 год.

Ухвалою суд від 02.03.2021 розгляд справи відкладено та зазначено, що про дату, час та місце проведення наступного судового засідання у справі сторони буде повідомлено додатково.

Ухвалою суду від 30.03.2022 призначено судове засідання у справі на 12.04.2022 о 12:00 год.

12.04.2022 представники позивача подали письмову заяву, в якій просили розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримують повністю, просять позов задовольнити.

Представник Виконавчого комітету Тернопільської міської ради та Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології у відкрите судове засідання не прибув, подав письмове клопотання, в якому просив розгляд справи проводити з відсутності їхнього представника на підставі наявних у суду матеріалів.

Представник третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Керуюча Компанія "Будсервіс" у відкрите судове засідання не прибув, просив розглянути дану справу в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі матеріалів, просить відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.

Ухвалою суду від 12.04.2022 постановлено здійснити судовий розгляд справи в порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що на виконання вимог Законів України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», відповідно до Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку затвердженого наказом Мінрегіону від 13.06.2016 року №150 та рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 20.05.2021 року №382 «Про організацію конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в місті Тернополі» було оголошено конкурс з призначення управителя групи багатоквартирних будинків в місті Тернополі.

27.10.2021 року за результатами конкурсу, на підставі Протоколу засідання конкурсної комісії від 25.10.21 року, виконавчий комітет Тернопільської міської ради прийняв рішення № 974, яким призначив управителем групи багатоквартирних будинків міста Тернополя - ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс» (м. Кременчук, вул. Набережна, 17), код ЄДРПОУ 35868931, згідно додатків 1-9.

Вважаючи протиправними дії членів конкурсної комісії та Виконавчого комітету Тернопільської міської ради щодо визнання переможцем конкурсу з призначення управителя групи багатоквартирних будинків м. Тернополя ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс», м.Кременчук вул. Набережна, 17 лот 9, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд зазначає, що у відповідності до частини другої ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів визначаються, зокрема, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Абзацом 11 частини першої статі 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виконавчі органи рад це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Частиною першою статті 11 цього ж Закону передбачено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до частини першої статті 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.

Підпунктами 1, 2 пункту б частини першої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку віднесено: здійснення заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств житлово-комунального господарства, торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, розвитку транспорту і зв`язку та здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства тощо.

Поряд з цим, основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов`язки визначає Закон України «Про житлово-комунальні послуги».

Статтею 7 цього Закону визначено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить: 1) затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм; 2) встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону; 3) затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням та ін.

З наведених правових норм вбачається, що до повноважень органів місцевого самоврядування належать, зокрема, повноваження щодо прийняття рішень у сфері житлово-комунального господарства, зокрема, й здійснювати регулювання умов та якості надання житлово-комунальних послуг населенню на відповідній території.

Згідно з частиною шостою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.

Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 9 листопада 2017 року № 2189-VIII.

Відповідно до пункту 12 ст. 1 Закону № 2189-VIII послуга з управління багатоквартирним будинком - результат господарської діяльності суб`єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та його прибудинкової території відповідно до умов договору.

Згідно з частиною першою ст. 6 Закону № 2189-VIII учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: 1) споживачі (індивідуальні та колективні); 2) управитель; 3) виконавці комунальних послуг.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, правові, організаційні та економічні відносини, пов`язані з реалізацією прав та виконанням обов`язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління визначено Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14 травня 2015 року №417-VIII (надалі, Закон №417-VIII).

Згідно з пунктом 7 частини першої ст. 1 Закону № 417-VIII, управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб.

За положеннями частини першої ст. 9 Закону № 417-VIII управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками.

За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Відповідно до пункту 5 ст. 13 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 417-VIII у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У разі якщо місцевою радою або її виконавчим органом відповідно до законодавства прийнято рішення про делегування іншому органу - суб`єкту владних повноважень функцій із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг, управитель призначається на конкурсних засадах таким органом.

У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.

Процедура підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, визначена Порядком проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.06.2016 року № 150 (надалі, Порядок № 150).

Відповідно до пункту 2 розділу І Порядку № 150 терміни, що використовуються у цьому Порядку, мають такі значення: конкурсна документація - комплект документів, який надається або надсилається організатором конкурсу його учасникам для підготовки конкурсних пропозицій; конкурсна пропозиція - комплект документів, який готується учасником конкурсу на підставі конкурсної документації згідно з цим Порядком та подається організатору конкурсу; об`єкт конкурсу - багатоквартирний будинок (група будинків), що визначається(ються) організатором конкурсу та входить(ять) до переліку будинків, щодо яких оголошено конкурс з призначення управителя; організатор конкурсу - виконавчий орган місцевої ради, на території якої розташовані багатоквартирні будинки, або інший орган - суб`єкт владних повноважень, якому делеговано функції із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання, ефективної експлуатації та необхідного рівня і якості послуг; учасник конкурсу - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка має намір взяти участь у конкурсі та подала відповідну заяву організатору конкурсу.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Законах України «Про житлово-комунальні послуги» та «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

Відповідно до п. 2 розділу ІІ Порядку № 150 для проведення конкурсу організатор конкурсу створює конкурсну комісію, склад якої та положення про яку затверджуються організатором конкурсу. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу.

Згідно з пунктом 4 розділу ІІ Порядку № 150 організатор конкурсу розміщує на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування оголошення про проведення конкурсу, яке має містити інформацію, передбачену підпунктами 1, 2, 7, 8, 12, 13 пункту 3 цього розділу, а також про способи і місце отримання конкурсної документації, розмір плати за участь у конкурсі (у разі її визначення організатором конкурсу).

Інформаційне повідомлення про проведення конкурсу організатор конкурсу публікує в засобах масової інформації.

Кінцевий строк подання конкурсних пропозицій не може бути менше тридцяти календарних днів з дати опублікування в друкованому засобі масової інформації інформаційного повідомлення про проведення конкурсу (п. 5 розділу ІІ Порядку № 150).

Відповідно до пунктів 7-11 розділу ІІ Порядку № 150 конкурсна документація надається особисто або надсилається поштою організатором конкурсу його учаснику протягом трьох робочих днів після надходження від учасника заяви про участь у конкурсі, у якій зазначається спосіб надання конкурсної документації.

Учасник конкурсу має право не пізніше ніж за десять календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій письмово звернутися за роз`ясненнями щодо змісту конкурсної документації до організатора конкурсу, який зобов`язаний надіслати йому протягом трьох робочих днів з дня отримання звернення письмову відповідь, яку може оприлюднити на своєму офіційному веб-сайті.

При проведенні організатором конкурсу зборів його учасників з метою надання роз`яснень щодо змісту конкурсної документації ведеться протокол, який надсилається протягом трьох робочих днів усім учасникам конкурсу.

Організатор конкурсу має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання конкурсних пропозицій внести зміни до конкурсної документації, про що повідомляє протягом трьох робочих днів усіх учасників конкурсу, яким надіслано конкурсну документацію.

У разі несвоєчасного внесення змін до конкурсної документації або надання роз`яснень щодо її змісту організатор конкурсу повинен продовжити строк подання конкурсних пропозицій не менше ніж на сім календарних днів.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку № 150 для участі у конкурсі учасники конкурсу подають його організатору заяву, у якій зазначають, зокрема, юридичні особи - повне найменування, код за ЄДРПОУ.

До заяви додаються документи, які підтверджують наявність у штаті щонайменше одного найманого працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)» (для управителя - юридичної особи), або документи, що підтверджують проходження професійної атестації або наявність у штаті за трудовим договором щонайменше одного найманого працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)» (для управителя - фізичної особи - підприємця) (з 01 січня 2019 року).

Конкурсна пропозиція подається щодо кожного об`єкта окремо.

У разі якщо об`єктом конкурсу визначено групу будинків, розрахунок ціни учасник конкурсу подає у складі конкурсної пропозиції на кожний багатоквартирний будинок, що входить до об`єкта конкурсу, окремо.

Конкурсна пропозиція подається особисто або через уповноважену належним чином особу чи надсилається поштою організатору конкурсу у запечатаному конверті, на якому зазначаються повне найменування і місцезнаходження організатора та найменування (прізвище, ім`я, по батькові) учасника конкурсу, дата та час проведення конкурсу, контактні номери телефонів учасника конкурсу.

Конкурсна пропозиція пронумеровується, прошивається, підписується уповноваженою особою учасника конкурсу та скріплюється печаткою (за наявності) із зазначенням кількості сторінок.

Учасники конкурсу мають право, крім передбачених конкурсною документацією, подавати у складі конкурсної пропозиції також інші документи, що підтверджують досвід роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства, рівень кваліфікації, знання та досвід персоналу (нагороди, дипломи, свідоцтва, сертифікати, рекомендації тощо) (п. 2 розділу ІІІ Порядку № 150).

Згідно з пунктами 3-5 розділу ІІІ Порядку № 150 конкурсні пропозиції, отримані після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються учасникам конкурсу, які їх подали.

Учасник конкурсу має право відкликати власну конкурсну пропозицію або внести до неї зміни (доповнення) до закінчення строку подання конкурсних пропозицій.

Конкурсні пропозиції реєструються організатором конкурсу в окремому журналі обліку конкурсних пропозицій за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку. На запит учасника конкурсу організатор конкурсу протягом одного робочого дня з дня надходження запиту підтверджує надходження його конкурсної пропозиції із зазначенням дати та часу.

Відповідно до пункту 1 розділу ІV Порядку № 150 відомості, зазначені у заяві учасника конкурсу, перевіряє організатор конкурсу після їх надходження у порядку, встановленому частиною сьомою статті 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

Витяги з ЄДРПОУ організатором конкурсу долучаються до конкурсних пропозицій учасників конкурсу.

У разі якщо учасником конкурсу у заяві зазначено недостовірну інформацію чи її виявлено під час перевірки відомостей, зазначених у заяві, заява учасника конкурсу відхиляється, про що організатор конкурсу повідомляє його у триденний строк.

Розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями здійснюється на наступний день після закінчення строку їх подання на засіданні конкурсної комісії у час та в місці, що зазначені в оголошенні про проведення конкурсу, в присутності учасників конкурсу, що подали конкурсні пропозиції, або уповноважених ними осіб.

Відсутність учасника конкурсу або його уповноваженого представника під час процедури розкриття конкурсних пропозицій не є підставою для відмови в розкритті чи розгляді або для відхилення його конкурсної пропозиції.

Під час розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями конкурсна комісія перевіряє наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених конкурсною документацією, а також оголошує найменування (прізвище, ім`я, по батькові) та місцезнаходження кожного учасника конкурсу, ціну пропозиції щодо кожного багатоквартирного будинку, що входить до об`єкта конкурсу.

Усі відомості щодо розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями вносяться до протоколу засідання конкурсної комісії.

Під час розгляду конкурсних пропозицій конкурсна комісія має право звернутися до учасників конкурсу за роз`ясненнями їх пропозицій.

За результатами розгляду конкурсних пропозицій конкурсна комісія відхиляє їх за наявності таких підстав:

конкурсна пропозиція не відповідає конкурсній документації;

прийнято рішення про припинення юридичної особи - учасника конкурсу, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця - учасника конкурсу або порушено провадження у справі про банкрутство щодо учасника конкурсу;

встановлено факт подання учасником конкурсу недостовірної інформації, що впливає на прийняття рішення;

учасником конкурсу порушено вимоги пункту 2 розділу ІІІ цього Порядку.

Конкурсні пропозиції, які не було відхилено з підстав, передбачених пунктом 5 цього розділу, оцінюються конкурсною комісією окремо щодо кожного об`єкта конкурсу.

Оцінювання конкурсних пропозицій здійснюється за бальною системою, що визначається організатором конкурсу, з урахуванням такого розподілу балів за критеріями оцінювання: ціна послуги - до 35 балів; рівень забезпеченості учасника конкурсу матеріально-технічною базою - до 15 балів; наявність персоналу, що відповідає кваліфікаційним вимогам до професій працівників та має необхідні знання і досвід (з урахуванням договорів щодо залучення співвиконавців),- до 15 балів; фінансова спроможність учасника конкурсу - до 15 балів; наявність досвіду роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства - до 20 балів.

За подані інші, крім передбачених конкурсною документацією, документи, що підтверджують досвід роботи з надання послуг у сфері житлово-комунального господарства, рівень кваліфікації, знання та досвід персоналу (нагороди, дипломи, свідоцтва, сертифікати, рекомендації тощо), можуть додатково нараховуватися до 5 балів.

Основним критерієм під час оцінювання є найнижча ціна послуги, що становить 35 балів.

У разі якщо об`єкт конкурсу складається з групи будинків, оцінювання конкурсних пропозицій за критерієм «ціна послуги» здійснюється шляхом визначення середнього математичного значення кількості балів, визначених окремо за кожним багатоквартирним будинком. При цьому, максимальна кількість балів під час оцінювання за кожним будинком не повинна перевищувати 35 балів (пункти 2-6 розділу ІV Порядку № 150).

Згідно з пунктом 9 розділу ІV Порядку № 150 усі рішення конкурсної комісії приймаються на засіданні у присутності не менш як половини її складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії оформлюється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні.

Відповідно до пунктів 1-6 розділу VІ Порядку № 150 переможцем конкурсу визначається його учасник, що набрав максимальну кількість балів щодо об`єкта конкурсу.

Рішення про результати проведення конкурсу приймається конкурсною комісією не пізніше десяти календарних днів з моменту розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями відповідно до пункту 9 розділу ІV цього Порядку.

Переможець конкурсу за кожним об`єктом конкурсу оголошується на засіданні конкурсної комісії, на яке запрошуються всі учасники конкурсу або уповноважені ними особи.

У разі якщо у конкурсі взяв участь тільки один учасник і його пропозиція не була відхилена, він оголошується переможцем конкурсу.

Підписаний протокол засідання конкурсної комісії є підставою для прийняття виконавчим органом місцевої ради протягом п`яти календарних днів з моменту його підписання рішення про призначення управителя.

Протягом п`яти календарних днів з дня прийняття виконавчим органом місцевої ради рішення про призначення управителя з переможцем конкурсу укладається договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.

Договір про надання послуги за кожним багатоквартирним будинком, що входив в об`єкт конкурсу, строком на один рік від імені співвласників багатоквартирного будинку підписує уповноважена особа виконавчого органу місцевої ради, за рішенням якого призначається управитель.

Інформація про управителя, з яким укладено договір про надання послуги, доводиться до відома співвласників багатоквартирного будинку шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та в кожному конкретному будинку (на прибудинковій території), зокрема на інформаційних стендах у під`їздах будинків та біля них, відповідного оголошення.

Оголошення має містити інформацію про повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові) управителя, його контактні телефони, номер та дату укладання договору, ціну послуги.

Так, позивач вважає, що за результатами розкриття конкурсних пропозицій з призначення управителя групи багатоквартирних будинків м. Тернополя було встановлено наступне: стор. 4 п. 1 протоколу № 3 засідання конкурсної комісії від 16.10.21 р. «Лот № 9 ПМП «СОВР», м. Тернопіль, вул. 15 квітня, 10 пропозиція містить всі передбачені конкурсною документацією документи».

Натомість, як зазначає позивач, відповідно до п. 11 вказаного протоколу міститься наступна інформація : «Лот № 9 ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс» м. Кременчук, вул. Набережна, 17. В пропозиції відсутня заява про участь у конкурсі», стосовно чого суд зазначає наступне.

У відповідності до Реєстру наданих документів, в складі конкурсної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Керуюча компанія «Будсервіс» для участі у конкурсі з призначення управителя групи багатоквартирних будинків вмісті Тернополі по Об`єкту конкурсу (група будинків) лот 9, міститься, серед іншого і заява про участь у конкурсі.

При цьому, суд зазначає, що в п.п. 10 та 11 Протоколу №3 вказано, що за результатами розкриття пропозицій встановлено, що у пропозиціях ТзОВ «Керуюча компанія «Будсервіс» по лотах 8 та 9 відсутня заява на участь у конкурсі.

Проте, під час розкриття конкурсних пропозицій на засіданні комісії де були присутні представники усіх учасників конкурсу, в тому числі і позивача, було оголошено наявні усіх поданих учасниками документів.

В ході розгляду справи судом встановлено, що у зв`язку із виявленням вказаної технічної описки, протоколом засідання конкурсної комісії від 19.10.2021 останню було усунено шляхом внесення відповідних змін до Протоколу №3 та зазначено, що пропозиція містить всі передбачені конкурсною документацією документи, а також дані пропозиції допущено до оцінювання.

Після цього, відповідно до протоколу №5 засідання конкурсної комісії з призначення управителя групи багатоквартирних будинків міста Тернополя від 25.10.2021 року за результатами оцінки конкурсних пропозицій ТОВ «Керуюча Компанія «Будсервіс» визнано переможцем конкурсу, як таке, що набрало найбільшу кількість балів по лоту №9, а саме 99,7 балів. При цьому ПМП «СОВР» набрало 90 балів.

В подальшому, згідно рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 27.10.2021 року № 974 «Про призначення управителя групи багатоквартирних будинків міста Тернополя» ТОВ "Керуюча компанія "Будсервіс", код ЄДРПОУ 35868931 призначене управителем групи багатоквартирних будинків міста Тернополя.

Доказів наявності зауважень до конкурсної документації, а також до дій конкурсної комісії у спірному випадку судом не здобуто та учасниками справи суду не подано.

Суд звертає увагу, що відповідно до п. 2, 3 розділу V Порядку №150 рішення про результати проведення конкурсу приймається конкурсною комісією не пізніше десяти календарних днів з моменту розкриття конвертів з конкурсними пропозиціями відповідно до пункту 9 розділу ІV цього Порядку.

Переможець конкурсу за кожним об`єктом конкурсу оголошується на засіданні конкурсної комісії, на яке запрошуються всі учасники конкурсу або уповноважені ними особи.

З аналізу наведених норм вбачається, що оголошення переможця за результатами проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирних будинків належить до виключних повноважень відповідної Комісії. Поряд з цим, організатором конкурсу у спірному випадку є Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради.

У відповідності до частин першої та другої ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відтак, у контексті наведених обставин суд вважає, що дії членів конкурсної комісії та Виконавчого комітету Тернопільської міської ради щодо визнання переможцем конкурсу з призначення управителя групи багатоквартирних будинків м. Тернополя є правомірними.

Поряд з цим, перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість дій відповідача на відповідність вимогам частини другої ст.2 КАС України, суд вважає, позовна вимога зобов`язального характеру до задоволення не підлягає, оскільки рішення Виконавчого комітету Тернопільської міської ради рішення №974 прийняте на підставі Протоколу засідання конкурсної комісії від 25.10.2021 року.

Стосовно інших доводів наведених позивачем у позовній заяві та у відповіді на відзив, то суд критично оцінює такі з огляду на їх надуманість, та зазначає, що згідно з пунктом 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Крім того, судом враховується, що відповідно до пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Отже, враховуючи наведені норми закону та встановлені обставини, суд вважає, що відповідач не порушив прав та інтересів позивача, позовні вимоги є необґрунтованими, у позові слід відмовити.

Підстави для вирішення судом питання про розподіл між сторонами судових витрат відповідно до статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволення позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 12 квітня 2022 року.

Реквізити учасників справи:

позивач - Приватне мале підприємство "СОВР" (місцезнаходження: вул. 15 квітня, 10, м. Тернопіль,46023 код ЄДРПОУ 21139073);

відповідач - Виконавчий комітет Тернопільської міської ради (місцезнаходження: вул. Листопадова, 5, м. Тернопіль,46001 код ЄДРПОУ: 04058344).

треті особи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Керуюча Компанія "Будсервіс" (місцезнаходження: вул. Велика Набережна, 17, м.Кременчук, Полтавська область, 39630, код ЄДРПОУ 35868931);

Управління житлово - комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради (місцезнаходження: вул.Коперника, 1, м.Тернопіль, Тернопільська область, 46001, код ЄДРПОУ 35939939).

Головуюча суддяДерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу103975353
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо управління об’єктами державної (комунальної) власності, у тому числі про передачу об’єктів права державної та комунальної власності

Судовий реєстр по справі —500/7857/21

Ухвала від 11.04.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Рішення від 11.04.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 29.03.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 01.03.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 17.11.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 16.11.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні