Номер провадження: 22-ц/813/3887/22
Номер справи місцевого суду: 521/22091/20
Головуючий у першій інстанції Гуревський В. К.
Доповідач Погорєлова С. О.
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.04.2022 року м. Одеса
Колегія суддів судової палати з розгляду цивільних справ Одеського апеляційного суду у складі:
головуючого судді: Погорєлової С.О.
суддів: Заїкіна А.П., Таварткіладзе О.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційні скарги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» та ОСОБА_1 у справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, на рішення Малиновського районного суду м. Одеси, постановлене під головуванням судді Гуревського В.К. 24 червня 2021 року у м. Одеса, -
встановила:
У грудні 2020 року до Малиновського районного суду м. Одеси звернулося з позовом ОСББ «Дружний-25» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, посилаючись на такі обставини.
Шляхом проведення установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням АДРЕСА_1 було прийнято рішення про створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відповідно до рішення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» від 16.07.2017 року, починаючи з 01.08.2017 року розмір внесків на витрати на управління багатоквартирним будинком складав 3,48 грн. з 1м2.
Відповідно до рішення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25», починаючи з 01.02.2019 року розмір внесків на витрати на управління багатоквартирним будинком складав 5,00 грн. за 1м2, заробітна плата Голови ОСББ «Дружний- 25» 1,20 грн. за 1м2, загалом у розмірі 6,20 грн. за 1м2, що підтверджується випискою з протоколу загальних зборів від 09.02.2019 року.
Відповідно до рішення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» від 01.08.2019 року, з метою погашення кредиту, було встановлено внесок на витрати на управління багатоквартирним будинком у розмірі 11,87 грн. за 1м2 у період серпень- вересень 2019 року. Проте, зважаючи на те, що кредитні кошти було отримано лише у листопаді 2019 року, нарахування внесків у розмірі 11,87 грн. за 1м2 було здійснено у листопаді-грудні 2019 року.
Починаючи з 01.02.2020 року розмір членських внесків на витрати на управління багатоквартирним будинком складає 5,60 грн. за 1м2, заробітна плата Голови ОСББ «Дружний- 25» складає 1,40 грн. за 1м2, загалом розмір внеску на управління багатоквартирним будинком складає 7,00 грн. за 1м2, що підтверджується випискою з протоколу загальних зборів від 08.02.2020 року.
Тариф за вивезення ТТПВ становить 11,5 грн. з однієї особи згідно з Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради № 143 від 28.05.2015 року. З урахуванням того, що в квартирі АДРЕСА_2 зареєстровано 3 особи, загальна щомісячна плата за вивезення ТПВ належна до сплати Боржником становила 34,50 грн.
З 12 серпня 2018 року тариф на вивезення твердих побутових відходів становить 17,11 грн. з 1 особи, який затверджений Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради № 316 від 26.07.2018 року. Таким чином з вересня 2018 року місячна плата за вивезення ТПВ в розрахунку для 3 осіб становить 51,33 грн.
Плата за серпень місяць, зважаючи на те, що тариф був змінений з 12.08.2018 року становить 15,12 грн з однієї особи. Так, у серпні за вивіз ТПВ було нараховано 45,36 грн.
Боржник - власник квартири АДРЕСА_3 , є співвласником багатоквартирного будинку, в якому створено ОСББ «Дружний-25», що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Відповідно до умов рішень загальних зборів ОСББ «Дружний 25», боржник повинен був сплатити об`єднанню за період з серпня 2017 року по листопад 2020 року включно, кошти по внесках на управління багатоквартирним будинком та вивезення ТПВ у розмірі (з урахуванням здійснених виплат) 19078,44 грн. За вказаний період здійснив внески загальним розміром 6014,39 грн.
Крім того, у період з 01.08.2017 року по 30.09.2020 року отримував пільги. За вказаний період загальний розмір пільг складає 1496,00 грн.
На підставі викладеного, після остаточного визначення з розміром позовних вимог, позивач просив суд: стягнути з ОСОБА_1 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» заборгованість по внесках на витрати на управління багатоквартирним будинком та вивіз ТПВ, інфляційні втрати та 3% річних в розмірі 12288,73 грн., з яких: 8797,08 грн - основний борг; 2546,63 грн. - інфляційні втрати; 945,02 грн - 3% річних.
Рішенням Малиновського районного суду м. Одеси від 24 червня 2021 року позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» було задоволено частково.
Стягнуто з ОСОБА_1 на користь ОСББ «Дружний-25» заборгованість по внесках на витрати на управління багатоквартирним будинком та вивіз ТПВ в сумі 2199,27 грн, інфляційні втрати в сумі 636,66 грн, 3% річних в сумі 236,26 грн, всього в розмірі 3072,18 грн., та судовий збір у розмірі 525,50 грн.
В апеляційній скарзі ОСББ «Дружний-25» просить рішення суду першої інстанції скасувати, та ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, посилаючись необґрунтованість рішення суду, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального та процесуального права.
В апеляційній скарзі ОСОБА_1 просить рішення суду першої інстанції змінити та стягнути з апелянта 25% від суми стягнення, розстрочивши стягнення на шість місяців рівними частинами.
Заслухавши суддю-доповідача, здійснивши розгляд апеляційної скарги в письмовому провадженні, дослідивши наведені в ній доводи, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга ОСББ «Дружний-25» підлягає задоволенню, а апеляційна скарга ОСОБА_1 - залишенню без задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст. 369 ЦПК України, апеляційні скарги на рішення суду у справах з ціною позову менше ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, крім тих, які не підлягають розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, розглядаються судом апеляційної інстанції без повідомлення учасників справи.
Відповідно ч. 13 ст. 7 ЦПК України, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Відповідно до ч.1, 2 ст.367 ЦПК України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги; суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Згідно п. п. 1-3 ч.1 ст. 376 ЦПК України, підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині є: невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи.
Як вбачається з матеріалів справи, шляхом проведення установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку за місцезнаходженням: АДРЕСА_1 , було прийнято рішення про створення об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відповідно до рішення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» від 16.07.2017 року, починаючи з 01.08.2017 року розмір внесків на витрати на управління багатоквартирним будинком складав 3,48 грн. з 1м2.
Згідно рішення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25», починаючи з 01.02.2019 року розмір внесків на витрати на управління багатоквартирним будинком складав 5,00 грн. за 1м2, заробітна плата Голови ОСББ «Дружний- 25» - 1,20 грн. за 1м2, загалом у розмірі 6,20 грн. за 1м2, що підтверджується випискою з протоколу загальних зборів від 09.02.2019 року.
Відповідно до рішення загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» від 01.08.2019 року, з метою погашення кредиту, було встановлено внесок на витрати на управління багатоквартирним будинком у розмірі 11,87 грн. за 1м2 у період серпень- вересень 2019 року. Проте, зважаючи на те, що кредитні кошти було отримано лише у листопаді 2019 року, нарахування внесків у розмірі 11,87 грн. за 1м2 було здійснено у листопаді-грудні 2019 року.
Починаючи з 01.02.2020 року, розмір членських внесків на витрати на управління багатоквартирним будинком складає 5,60 грн. за 1м2, заробітна плата Голови ОСББ «Дружний- 25» складає 1,40 грн. за 1м2, загалом розмір внеску на управління багатоквартирним будинком складає 7,00 грн. за 1м2, що підтверджується випискою з протоколу загальних зборів від 08.02.2020 року.
Тариф за вивезення ТТПВ становить 11,5 грн. з однієї особи згідно з Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради № 143 від 28.05.2015 року. З урахуванням того, що у квартирі АДРЕСА_2 зареєстровано 3 особи, загальна щомісячна плата за вивезення ТПВ належна до сплати Боржником становила 34,50 грн.
З 12 серпня 2018 року тариф на вивезення твердих побутових відходів становить 17,11 грн. з 1 особи, який затверджений Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради № 316 від 26.07.2018 року. Таким чином з вересня 2018 року місячна плата за вивезення ТПВ в розрахунку для 3 осіб становить 51,33 грн.
Плата за серпень місяць, зважаючи на те, що тариф був змінений з 12.08.2018 року становить 15,12 грн. з однієї особи. Так, у серпні за вивіз ТПВ було нараховано 45,36 грн.
Боржник ОСОБА_1 є власником квартири АДРЕСА_3 , є співвласником багатоквартирного будинку, в якому створено ОСББ «Дружний-25», що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Відповідно до умов рішень загальних зборів ОСББ «Дружний 25», боржник повинен був сплатити об`єднанню за період з серпня 2017 року по листопад 2020 року включно, кошти по внесках на управління багатоквартирним будинком та вивезення ТПВ у розмірі (з урахуванням здійснених виплат) 19078,44 грн. Однак, за вказаний період ОСОБА_1 здійснив внески загальним розміром 6014,39 грн.
У період з 01.08.2017 року по 30.09.2020 року ОСОБА_1 отримував пільги. За вказаний період загальний розмір пільг складав 1496,00 грн.
Згідно наданого позивачем розрахунку, заборгованість ОСОБА_1 перед Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» по внесках на витрати на управління багатоквартирним будинком та вивіз ТПВ складає 12 288,73 грн., з яких: 8797,08 грн - основний борг; 2546,63 грн. - інфляційні втрати; 945,02 грн - 3% річних.
Згідно з ч. 2 ст. 625 Цивільного Кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Відносини з приводу створення та діяльності об`єднань співвласників багатоквартирних об`єднань регулюються Законом України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» та їх статутом.
Згідно ст. 10 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», до компетенції загальних зборів співвласників багатоквартирного будинку відноситься визначення розмірів платежів та внесків членів об`єднання. Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників.
Згідно ст. 15 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», співвласник зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі.
Згідно зі ст. 17 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», для забезпечення виконання власниками приміщень своїх обов`язків об`єднання має право звертатися до суду в разі відмови співвласника відшкодовувати заподіяні збитки, своєчасно та у повному обсязі сплачувати всі встановлені цим законом та статутом об`єднання внески і платежі, у тому числі відрахування до резервного та ремонтного фондів.
Згідно ч. 1 ст. 20 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», частка співвласника у загальному обсязі внесків і платежів на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі квартири (квартир) та/або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.
Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» внески на утримання і ремонт приміщень або іншого майна, що перебуває у спільній власності, визначаються статутом об`єднання та/або рішенням загальних зборів.
Згідно ч. 1 ст. 322 Цивільного кодексу України, власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій, про що свідчить посвідчення учасника бойових дій № НОМЕР_1 , видане 07 березня 2017 року, яке є дійсним не всій території України та є безтерміновим.
Відповідно до пунктів 4 - 6 ч. 1 ст. 12 Закону України від 22.10.1993 № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» учасникам бойових дій (статті 5, 6) надаються пільги за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством, знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання, знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.
Пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені пунктами 4 - 6 цієї статті, надаються учасникам бойових дій та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього.
Враховуючи вищезазначені норми права, а також встановлені у справі обставини, колегія суддів доходить до висновку, що позивач, як учасник бойових дій, має право на пільги передбачені пунктами 4 - 6 ч. 1 ст. 12 Закону України від 22.10.1993 № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
З метою удосконалення обліку осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою, Кабінет Міністрів України постановою від 29 січня 2003 року № 117 затвердив Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Положення № 117).
Згідно із пунктом 1 Положення № 117 передбачено, що Реєстр осіб, які мають право на пільги - це автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України.
При цьому, пунктом 3 Положення № 117 встановлено, що структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - уповноважені органи): організовують збирання, систематизацію і зберігання зазначеної в пункті 2 цього Положення інформації та забезпечують її автоматизоване використання для контролю відомостей, які подаються підприємствами та організаціями, що надають послуги, для розрахунків за надані пільговикам послуги, і проведення виплати соціальних стипендій та державної допомоги постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей; ведуть облік пільговиків шляхом формування на кожного пільговика персональної облікової картки згідно з формою "1 - пільга", в якій використовується реєстраційний номер облікової картки платника податків; вносять до Реєстру відповідні уточнення в разі визнання такими, що втратили чинність, чи зупинення дії окремих норм законодавчих актів, на підставі яких пільговики отримують пільги; надають консультації пільговикам, постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей, підприємствам та організаціям, що надають послуги.
Для включення до Реєстру інформації про пільговика він подає уповноваженому органу копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім`ї на пільги (з пред`явленням оригіналів цих документів), копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, пред`являє паспорт та надає інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується (п. 5 Положення №117).
З викладеного вбачається, що позивач набуває право на отримання пільг, встановлених для учасників бойових дій з моменту отримання відповідного статусу, проте механізм фактичної реалізації зазначених пільг відбувається шляхом внесення відомостей про пільговика до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.
Колегія суддів зазначає, що відповідачем не надано належних доказів того, що він, як учасник бойових дій, звертався із заявою до територіального структурного підрозділу з питань соціального захисту населення про надання йому пільг з оплати житлово-комунальних послуг.
Таким чином, колегія суддів доходить до висновку, що ОСОБА_1 має безумовне право на отримання пільг, встановлених для учасників бойових дій, однак, право на призначення таких пільг, у встановленому законом порядку.
Нарахування пільг та субсидій об`єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, з подальшим відшкодуванням з боку держави та/або органів місцевого самоврядування, здійснювалось на підставі Постанови КМУ № 860 від 13.11.2013 року, яка втратила чинність на підставі прийняття Постанови КМУ № 606 від 26.07.2018 року.
З прийняттям постанови Кабінету міністрів України № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» від 17.04.2019 року, яка набрала чинність з 01.10.2019 року, було внесено зміни до механізмів відшкодування пільг та субсидій.
Згідно з роз`ясненнями Міністерства розвитку громад та територій України «Щодо надання з 01.10.2019 року пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» від 28.10.2019 року з 01.10.2019 року абрав чинності Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 № 807) (далі - Порядок).
Згідно із Порядком, змінився механізм надання та розрахунку громадянам пільг на оплату житлово-комунальних послуг, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, витрат з управління багатоквартирним будинком (для громадян, що проживають у будинках, де створено об`єднання співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельні (житлові) кооперативи (далі - об`єднання).
За новим механізмом пільги на оплату житлово-комунальних послуг, на оплату внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, на відшкодування витрат з управління багатоквартирним будинком, розраховуються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення, а не управителями багатоквартирним будинком, виконавцями комунальних послуг, об`єднаннями.
При наданні пільг у грошовій формі (готівковій чи безготівковій формі) управителі, виконавці комунальних послуг нараховують повну плату за спожиті житлово-комунальні послуги, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (за їх наявності) - без урахування розміру пільг. Аналогічний підхід стосується і об`єднань в частині витрат на управління багатоквартирним будинком.
Згідно з п. 7 Постанови КМУ №373 виплата пільг здійснюється за заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), у якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону. У разі подання заяви після 15 жовтня (15 травня) протягом опалювального (неопалювального) сезону пільга надається у грошовій готівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок пільговика в уповноваженому банку з місяця, що настає за місяцем подання заяви.
ОСББ «Дружний-25» не отримує безготівкових перерахунків коштів від структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.
ОСББ «Дружний-25» здійснювало нарахування пільг ОСОБА_1 до 30.09.2019 року та отримувало відшкодування від органів місцевого самоврядування. Починаючи з 01.10.2019 року, відповідні повноваження об`єднань співвласників багатоквартирних будинків було припинено та передано до розпорядників бюджетних коштів, якими є структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).
Постановою КМУ № 373 від 17.04.2019 року на об`єднання співвласників багатоквартирних будинків покладається обов`язок лише з повідомлення структурних підрозділів з питань соціального захисту населення про зміни в розмірі нарахувань по внескам на управління багатоквартирним будинком, вивіз ТПВ.
Таким чином, враховуючи, що до повноважень Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» не відноситься встановлення пільг громадянам, а ОСОБА_1 , як пільговик, із заявою про виплату пільг до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення не звертався, колегія суддів вважає, що позивачем обґрунтовано нараховано заборгованість відповідача по внесках на витрати на управління багатоквартирним будинком та вивіз ТПВ, інфляційні втрати та 3% річних в розмірі 12 288,73 грн., з яких: 8 797,08 грн - основний борг; 2 546,63 грн. - інфляційні втрати; 945,02 грн - 3% річних.
Суд першої інстанції, розрахувавши суму заборгованості з урахуванням 75% пільги, вийшов за межі наданих йому повноважень, оскільки, як вже вказувалось вище, законодавством визначений чіткий механізм надання та розрахунку громадянам пільг на оплату житлово-комунальних послуг, витрат з управління багатоквартирним будинком, тощо, що здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.
Щодо застосування строків позовної давності з 31.08.2017 року до березня 2018 року, то суд дійшов вірного висновку про те, що строки позовної давності переривалися, оскільки відповідач за час існування боргу самостійно, однак частково виконував зобов`язання щодо погашення боргу по внесках на витрати на управління багатоквартирним будинком та вивіз ТПВ, шляхом погашення боргу, але не в повному обсязі: борг за вказаний період 1732,36 грн; сплачено 646,83 грн., остання оплата - 28.02.2018 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 264 ЦК України перебіг позовної давності переривається вчиненням особою дії, що свідчить про визнання нею свого боргу або іншого обов`язку.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується із висновком суду про відсутність підстав для застосування строків позовної давності.
Що стосується положень п. 9. Постанови КМУ № 373, то колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Так, відповідно до згаданого п. 9. Постанови КМУ № 373, АТ «Ощадбанк» веде у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг, в розрізі кожного пільговика.
АТ «Ощадбанк» здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між АТ «Ощадбанк» (його установами) та управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг. У таких договорах визначається порядок інформаційного обміну між управителями, об`єднаннями, виконавцями комунальних послуг та АТ «Ощадбанк». Типову форму договору визначає АТ «Ощадбанк» за погодженням з Мінсоцполітики.
Якщо управитель, об`єднання, виконавець комунальних послуг не уклав договору з АТ «Ощадбанк» (його установами) для перерахування сум пільг, він до 1 червня не має права вимагати оплати послуг (внесків/платежів) від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди.
В судовому засіданні суду першої інстанції представник позивача підтвердив, що ОСББ «Дружний-25» не укладало з АТ «Ощадбанк» відповідного договору, такий договір укладений з АТ «КБ «Приватбанк».
Однак, колегія суддів вважає, що відсутність укладеного позивачем з АТ «Ощадбанк» відповідного договору не є підставою для звільнення відповідача від обов`язку сплати комунальних послуг, оскільки, у даному випадку, суд має керуватись нормами правових актів вищої юридичної сили, якими є положення Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку», та якими встановлений безумовний обов`язок споживача комунальних послуг та співвласника ОСББ щодо сплати комунальних послуг та внесків до ОСББ.
Згідно ч.7 ст. 10 ЦПК України, у разі невідповідності правового акта правовому акту вищої юридичної сили суд застосовує норми правового акта вищої юридичної сили.
Крім того, колегія суддів вважає необґрунтованими доводи апеляційної скарги ОСОБА_1 щодо зміни рішення суду першої інстанції та стягнення з апелянта 25% від суми стягнення, розстрочивши стягнення на шість місяців рівними частинами.
Згідно положень статті 435 ЦПК України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Таким чином, питання про відстрочку або розстрочку виконання рішення суду не відноситься до повноважень суду апеляційної інстанції.
При вказаних обставинах, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції не в повній мірі визначився з характером спірних правовідносин, що мають значення для справи, та неправильно застосував норми матеріального права при розгляді справи, у зв`язку із чим рішення Малиновського районного суду м. Одеси від 24 червня 2021 року підлягає скасуванню з ухваленням нового судового рішення про задоволення позовних вимог Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» у повному обсязі.
Також, на підставі положень п.1 ч.2 ст. 141 ЦПК України, з ОСОБА_1 на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» підлягають стягненню судові витрати у справі у загальному розмірі 5 044, 80 грн., які складаються із судового збору за подання позовної заяви в сумі 1 891, 80 грн., та судового збору за подання апеляційної скарги в сумі 3 153 грн.
Керуючись ст. ст. 367, 368, 374, 376, 381-384, 390 ЦПК України, колегія суддів, -
постановила:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» - задовольнити.
Рішення Малиновського районного суду м. Одеси від 24 червня 2021 року - скасувати.
Постановити нове судове рішення, яким позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_4 ) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» (ЄДРПОУ 40735424, місцезнаходження: м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, 25) заборгованість по внесках на витрати на управління багатоквартирним будинком та вивіз ТПВ, інфляційні втрати та 3% річних в загальному розмірі 12 288,73 грн., з яких: 8 797,08 грн - основний борг; 2 546,63 грн. - інфляційні втрати; 945,02 грн - 3% річних.
Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_4 ) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Дружний-25» (ЄДРПОУ 40735424, місцезнаходження: м. Одеса, вул. Маршала Малиновського, 25) судові витрати у справі в сумі 5 044, 80 грн.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і оскарженню у касаційному порядку не підлягає за винятками, передбаченими п.2«а» - 2 «г» ч.3 ст. 389 ЦПК України.
Повний текст постанови складено 18 квітня 2022 року.
Судді Одеського апеляційного суду С.О. Погорєлова
А.П. Заїкін
О.М. Таварткіладзе
Суд | Одеський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 103997191 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Одеський апеляційний суд
Погорєлова С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні