ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" квітня 2022 р. справа № 300/6917/21
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Панікара І.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради Гардабури-Черпак Тетяни Василівни, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області, третя особи, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадська організація "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" про визнання недійсним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 (надалі - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради Гардабури-Черпак Тетяни Василівни, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області (надалі - відповідачі) про визнання недійсним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності.
Позовні вимоги мотивовано тим, що 31.10.2017 року державним реєстратором Гардабурою-Черпак Тетяною Василівною, протиправно, в порушенням положень Цивільного кодексу України, ЗУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" зареєстровано за ГО "Культурно-освітнім товариством Інвалідів "Зеленсад" право власності на земельну ділянку (кадастровий номер 2610100000:03:004:0252 загальною площею 0,0803 га, призначеної для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 ), на підставі акту приймання-передачі нерухомого майна від 19.10.2017 року, підписаного між зазначеним вище товариством та її чоловіком ОСОБА_1 . Зокрема, ОСОБА_2 вказує на те, що порушенням її прав як позивача по справі є зміна реєстрації права власності на земельну ділянку державним реєстратором, без попереднього надання нею згоди як співвласником майна подружжя на вчинення таких дій. Внаслідок чого, просить суд визнати недійсним та скасувати рішення про державну реєстрацію права власності ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" на земельну ділянку, кадастровий номер 2610100000:03:004:0252 загальною площею 0,0803 га, призначена для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_2 від 02.11.2017 року, вчинене державним реєстратором Гардабурою-Черпак Тетяною Василівною, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області, яким внесено запис № 23150190 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
По справі здійснювався ряд наступних процесуальних дій.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.11.2021 позовну заяву ОСОБА_2 залишено без руху та надано десятиденний строк для усунення недоліків (а.с.10-12).
12.11.2021 року представник позивача усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.11.2021 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку, визначеному статтею 262 КАС України (а.с.27-28).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 року залучено Громадську організацію "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" та ОСОБА_1 , до участі в справі № 300/6917/21 як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача (а.с.41-42).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.01.2022 року відмовлено в задоволенні клопотання виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області про закриття провадження у справі № 300/6917/21 (а.с.72-75).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 07.02.2022 року ухвалено здійснювати розгляд адміністративної справи № 300/6917/21 за позовом ОСОБА_2 до державного реєстратора Гардабури-Черпак Тетяни Василівни, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадська організація "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад", ОСОБА_1 про визнання недійсним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності, за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні, з повідомленням учасників справи, згідно правил, встановлених статтею 262 КАС України.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29.03.2022 року замінено первинного позивача - ОСОБА_2 , належним позивачем - ОСОБА_1 у справі № 300/6917/21 (а.с.132-133).
04.02.2022 року через канцелярію суду ОСОБА_1 подав заяву про уточнення позовних вимог, в якій вказує на те, що при здійсненні державної реєстрації права власності на спірну земельну ділянку, державним реєстратором не визначено частку такого майна як внеску у статутному капіталі юридичної особи та в реєстраційній справі відсутнє рішення органу, уповноваженого установчими документами юридичної особи про внесення майна (земельної ділянки) до статутного капіталу юридичної особи із засвідченням справжності підписів на даному рішенні, чим допущено порушення норм Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 року №1127. Внаслідок чого, просить суд визнати недійсним та скасувати рішення про державну реєстрацію права власності ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" на земельну ділянку, кадастровий номер 2610100000:03:004:0252 загальною площею 0,0803 га, призначена для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_2 від 02.11.2017 року, вчинене державним реєстратором Гардабурою-Черпак Тетяною Василівною, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області, яким внесено запис № 23150190 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (а.с.79-81).
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 09.12.2021 року, згідно змісту якого, представник відповідача щодо можливості задоволення заявлених позовних вимог заперечив. Вказав, що відповідно до пошуків відомостей з державного реєстру речових прав під час здійснення державної реєстрації земельної ділянки за ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад", було зазначено, що державна реєстрація здійснена в цілому за ОСОБА_1 . Водночас, зазначено, що заявником було подано всі необхідні документи для державної реєстрації речових прав відповідно до Закону та пункту 48 постанови КМУ від 25.12.2015 року № 1127, що є достатніми для здійснення державної реєстрації речових прав. Вказав на те, що не має підстав для визнання недійсним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності на вказаний об`єкт нерухомого майна (а.с.31-32).
Позивач в судове засідання не з`явився. Водночас, 01.04.2022 року через канцелярію суду подав клопотання про розгляд справи без його участі (а.с.139).
Відповідач в судове засідання не з`явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового розгляду.
Представник третьої особи - ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" в судове засідання не з`явився. Водночас, 01.04.2022 року через канцелярію суду подав клопотання про розгляд справи без його участі. Окрім того, у даному клопотанні зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі (а.с.141).
Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Суд зазначає, що у зв`язку з введенням на території України воєнного стану Івано-Франківський окружний адміністративний суд припинив розгляд справ у судовому засіданні. Проте, суд і надалі працює у звичному режимі та приймає рішення в рамках письмового провадження.
Таким чином, суд дійшов висновку про продовження розгляду справи за відсутності сторін, на підставі поданих сторонами доказів, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу в порядку письмового провадження.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження, дослідивши позовну заяву, відзив на позов та в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги, встановив наступне.
Згідно акту приймання-передачі від 19.10.2017 року, ОСОБА_1 передав, а ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" в особі голови правління ОСОБА_3 прийняла у власність земельну ділянку несільськогосподарського призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 2610100000:03:004:0252) (а.с.63).
Як встановлено з матеріалів адміністративної справи, на підставі заяви ОСОБА_3 , 31.10.2017 року державним реєстратором Гардабурою-Черпак Т.В. зареєстровано право власності за ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" на земельну ділянку, кадастровий номер 2610100000:03:004:0252, площею 0,0803 га, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (а.с.69-70).
Позивач, не погоджуючись із правомірністю державної реєстрації права власності на земельну ділянку, звернувся до суду з метою захисту свого порушеного права.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.
Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав (надалі - Закон).
Згідно положень пункту 1 частини 1 статті 2 Закону, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Статтею 12 Закону визначено, що Державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про зареєстровані права власності на об`єкти незавершеного будівництва та їх обтяження, а також про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна і ціну (вартість) нерухомого майна та речових прав на нього чи розмір плати за користування нерухомим майном за відповідними правочинами, відомості та електронні копії документів, подані у паперовій формі, або документи в електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час проведення таких реєстраційних дій, та відомості реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, отримані державним реєстратором шляхом безпосереднього доступу до них чи в порядку інформаційної взаємодії таких систем з Державним реєстром прав.
Відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії.
Статтею 18 Закону №1952-VI встановлено, що державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Відповідно до статті 27 Закону №1952-VI державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката; 2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів; 5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката; 6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката; 7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; 8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року; 9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди; 11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно; 12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації; 13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; 14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Згідно частини 2 статті 18 Закону, перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою КМУ від 25.12.2015 року за №1127 (надалі - Порядок 1127), визначає умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав, а також умови, підстави та процедуру взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.
Відповідно до пунктів 6,7 Порядку, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.
Для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", іншими законами України та цим Порядком.
У разі коли оригінали документів, необхідних для державної реєстрації прав, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства.
Пунктом 48 Порядку визначено, що для державної реєстрації права власності у зв`язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок (внесення майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду), вступні, членські та цільові внески членів кооперативу тощо) подаються:
1) документ, що посвідчує право власності особи на майно, що передається у власність юридичної особи (крім випадку, коли право власності на таке майно вже зареєстровано в Державному реєстрі прав);
2) акт приймання-передачі майна або інший документ, що підтверджує факт передачі такого майна.
3) рішення органу або особи, уповноважених установчими документами юридичної особи або законом (у разі, коли передача майна здійснюється іншою юридичною особою);
4) письмова згода всіх співвласників (у разі, коли передача здійснюється щодо майна, що перебуває у спільній власності);
5) письмова згода суб`єкта переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення у випадках, передбачених законом.
Справжність підписів на документах, передбачених підпунктами 2, 4 та 5 цього пункту, засвідчується відповідно до Закону України "Про нотаріат".
Згідно даних Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності судом встановлено, що оскаржуване рішення було прийнято на підставі акта приймання-передачі нерухомого майна від 19.10.2017 року, укладеного між ОСОБА_1 та ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад", протоколу, серія та номер: 1_119_013534_76, виданий 29.09.2017 року, державного акту на право приватної власності на землю, серія та номер: б/н, виданий 28.12.2011 року (а.с.69).
В ході розгляду даної адміністративної справи судом витребувано у відповідача реєстраційну справу щодо об`єту нерухомого майна - земельної ділянки, кадастровий номер 2610100000:03:004:0252 (а.с. 57-71).
За змістом витребуваних доказів встановлено, що при державній реєстрації зміни права власності на вказану земельну ділянку, до реєстраційної справи, в порядку виконання вимог пункту 48 Порядку долучено ряд документів, які формально відповідають вимогам щодо передачі майна фізичною особою у власність юридичної особи, зокрема і акт приймання- передачі земельної ділянки від 19.10.2017 року (а.с. 63).
Однак, як вже зазначалося вище, зазначена правова норма врегульовує таку передачу майна у статутний капітал юридичної особи як внесок (вступні, членські та цільові внески) саме членів кооперативу і не може стосуватися інших випадків переходу права власності.
Судом не встановлено, що ОСОБА_1 будь-коли був учасником ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" на умовах членства у ньому, внаслідок чого, перехід права власності на належну йому земельну ділянку повинен був здійснюватись із врахуванням положень пункту 1 статті 27 Закону №1952-VI, за змістом якої державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 24 Закону у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) документи подано до неналежного суб`єкта державної реєстрації прав, нотаріуса; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, у тому числі за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці; 13) відсутність згоди заставодержателя (іпотекодержателя) на дострокове припинення дії договору емфітевзису, суперфіцію щодо державної реєстрації припинення таких прав, що перебувають у заставі (іпотеці).
За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.
Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.
Відтак, законодавцем визначено вичерпний перелік підстав для прийняття державним реєстратором рішення про відмову в державній реєстрації прав.
З урахуванням викладеного, здійснення державної реєстрації права власності за ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" на підставі вищевказаних документів не відповідало вимогам чинного законодавства, що повинно було б слугувати передумовою для державного реєстратора у прийнятті рішення про відмову у її проведенні.
Окрім того, суд вважає за необхідне зазначити, що представник ГО "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" в поданому клопотанні про розгляд справи без його участі вказав на те, що заявлені позовні вимоги ОСОБА_1 визнає в повному обсязі, що свідчить про відсутність спору про право, у зв`язку з чим зазначені вимоги втрачають приватно - правовий характер.
Згідно приписів частини 3 статті 26 Закону, у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.
Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).
У Постанова ВПВС від 29.05.2019 № 367/2022/15-ц (14-376цс18) Велика Палата Верховного Суду звертає увагу на те, що рішення суб`єкта державної реєстрації прав про державну реєстрацію прав із внесенням відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вичерпує свою дію. А тому, після внесення такого запису скасування зазначеного рішення не може бути належним способом захисту права або інтересу позивача. За певних умов таким належним способом може бути скасування запису про проведену державну реєстрацію права (див. пункт 5.17 постанови від 4 вересня 2018 року у справі № 915/127/18).
З урахуванням викладеного, обираючи належний та ефективний спосіб захисту порушеного права, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради Гардабури-Черпак Тетяни Василівни про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 37906223 від 02.11.2017 року та скасувати державну реєстрацію права власності за Громадською організацією "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" на земельну ділянку, загальною площею 0,0803 га, кадастровий номер 2610100000:03:004:0252 призначену для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 , яке було зареєстроване 31.10.2017 року в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, номер запису про право власності - 23150190.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Водночас, всупереч наведеним вимогам, відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності своїх дій.
З урахуванням викладеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради Гардабури-Черпак Тетяни Василівни, виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області, третя особи, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Громадська організація "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" про визнання недійсним та скасування рішення про державну реєстрацію права власності - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради Гардабури-Черпак Тетяни Василівни про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 37906223 від 02.11.2017 року.
Скасувати державну реєстрацію права власності за Громадською організацією "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" на земельну ділянку, загальною площею 0,0803 га, кадастровий номер 2610100000:03:004:0252 призначену для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 , яке було зареєстроване 31.10.2017 року в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, номер запису про право власності - 23150190.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
Позивач:
ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_3 ).
Відповідачі:
Державний реєстратор відділу з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно управління реєстраційних процедур Івано-Франківської міської ради Гардабура-Черпак Тетяна Василівна.
Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04054346, вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:
Громадська організація "Культурно-освітнє товариство Інвалідів "Зеленсад" (код ЄДРПОУ 39883288, вул. Хоткевича, 67А, корпус 3, квартира 48, м. Івано-Франківськ, 76018).
Суддя /підпис/ Панікар І.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104004617 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні