ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 квітня 2022 року Справа № 160/3797/22
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним рішення, скасування його та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
17 лютого 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з вимогами:
- визнати протиправним та скасувати рішення №34244 від 09.12.2021 року Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості;
- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області виключити ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 43490058) з переліку ризикових суб`єктів господарювання в «Журналі ризикових платників» АІС «Податковий блок».
В обґрунтування позову позивач посилається на те, що відповідач протиправно відніс ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» до переліку ризикових платників податків, оскільки вважає, що підприємство не відповідає жодному з критеріїв ризиковості. Позивач вказує, що рішення відповідача про віднесення ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» до переліку ризикових платників прийнято з порушенням встановленого порядку, суперечить приписам чинного законодавства, отже підлягають скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.02.2022 року відкрито провадження у даній справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
14.04.2022 року від відповідача надійшов відзив на позов, в якому просив у задоволенні позову відмовити, мотивуючи тим, що рішення щодо включення до переліку ризикових платників було прийнято з урахуванням наявної податкової інформації по ТОВ "НВП "ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО", яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції та свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій, а саме: згідно баз даних Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) за період діяльності з серпня по листопад 2021 року платник ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» здійснювало реалізацію наступних товарів/послуг: послуги з організації метрологічної повірки та калібрування лічильника газу, послуги з технічного обслуговування внутрішніх газопроводів, послуги з ремонту і технічного обслуговування автоматики безпечності водогрійних котлів та ін. Податковий кредит ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» (код 43490058) за вказаний період сформовано за рахунок придбання робіт/послуг, товару: виконання робіт згідно договору, засіб від накипу, ячейка газоанализатора, стрічка ущільнююча, засіб від накипу, гільза датчиків, стрічка поліетиленова з липким шаром, кабель сигнальний тощо. Податковий кредит сформовано за рахунок придбання у СГ які внесені до переліку ризикових СГ, а саме: ТОВ «АРДЕТНЕС» (код 43490440) включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання - Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 19.11.2021 року №83818; ТОВ «ТЕКТА БУД» (код 42920235) включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання - Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 08.12.2021 року №36796. Крім того, ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» за вказаний період сформовано податковий кредит за рахунок придбання товару: засіб від накипу у ТОВ «НІДЕНІЯ» (код 44099274). Підприємство ТОВ «НІДЕНІЯ» купує вищезазначений товар у ТОВ «ВЕКТОР ТЕЙД-ІН» (код 40090875), який у свою чергу формує податковий кредит за рахунок придбання білизни, черевиків, печінки індика замороженої, шлунків індика, сиру, автошин, сорочок, тощо, що може свідчити про ризик безпідставного формування податкового кредиту. Ймовірно ризиковий податковий кредит складає 129,2 тис.грн. або 44 відсотка. Враховуючи вищезазначене існує ймовірність здійснення платником ризикових операцій та створення виключно документообігу по нереальним господарським операціям для надання/отримання податкової вигоди. Внесення суб`єктом владних повноважень позивача до переліку ризикових не створює жодних перешкод для діяльності платника податку. За таких обставин і дії контролюючого органу щодо внесення до переліку ризикових, є лише службовою діяльністю працівників ДПС з виконання своїх професійних обов`язків зі збирання доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження відповідних операцій, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку. Зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків.
Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 43490058) зареєстровано 05.02.2020 року у встановленому законом порядку (місцезнаходження: м. Дніпро, вул.Воскресенська, буд.41, корпус А, прим.504,) та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, є платником податку на додану вартість.
Судом встановлено, що комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 34244 від 09.12.2021 року про відповідність ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» критеріям ризиковості платника податку. Вказане рішення прийнято з огляду на відповідність п.8 Критеріїв ризиковості платника податку: встановлено операції з придбання товарів (послуг) у платника податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «АРДЕТНЕС».
Так, згідно витягу з протоколу засідання комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 595 від 09.12.2021 року, наданого відповідачем без підпису, за результатами розгляду фінансово-господарської діяльності суб`єкта господарювання, Комісією враховано інформацію відповідного структурного підрозділу, отриману в межах Алгоритму дій, щодо віднесення (внесення) ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 43490058), як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).
За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Як встановлено пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Згідно положень додатку 1 Порядку № 1165, Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:
1. Платника податку на додану вартість (далі - платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.
3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.
4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.
5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).
6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.
7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.
8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Так, спірні рішення прийнято з огляду на відповідність позивача п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Згідно витягу з протоколу засідання комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 595 від 09.12.2021 року, наданого відповідачем без підпису, за результатами розгляду фінансово-господарської діяльності суб`єкта господарювання, Комісією враховано інформацію відповідного структурного підрозділу, отриману в межах Алгоритму дій, щодо віднесення (внесення) ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» (код ЄДРПОУ 43490058), як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку.
В протоуолі зазначено, що: - "Згідно баз даних Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) за період діяльності з серпня по листопад 2021 року платник ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» здійснювало реалізацію наступних товарів/послуг: послуги з організації метрологічної повірки та калібрування лічильника газу, послуги з технічного обслуговування внутрішніх газопроводів, послуги з ремонту і технічного обслуговування автоматики безпечності водогрійних котлів та ін. Податковий кредит ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» (код 43490058) за вказаний період сформовано за рахунок придбання робіт/послуг, товару: виконання робіт згідно договору, засіб від накипу, ячейка газоанализатора, стрічка ущільнююча, засіб від накипу, гільза датчиків, стрічка поліетиленова з липким шаром, кабель сигнальний тощо. Податковий кредит сформовано за рахунок придбання у СГ які внесені до переліку ризикових СГ, а саме: ТОВ «АРДЕТНЕС» (код 43490440) включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання - Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 19.11.2021 року №83818; ТОВ «ТЕКТА БУД» (код 42920235) включено до переліку ризикових суб`єктів господарювання - Рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 08.12.2021 року №36796. Крім того, ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» за вказаний період сформовано податковий кредит за рахунок придбання товару: засіб від накипу у ТОВ «НІДЕНІЯ» (код 44099274). Підприємство ТОВ «НІДЕНІЯ» купує вищезазначений товар у ТОВ «ВЕКТОР ТЕЙД-ІН» (код 40090875), який у свою чергу формує податковий кредит за рахунок придбання білизни, черевиків, печінки індика замороженої, шлунків індика, сиру, автошин, сорочок, тощо, що може свідчити про ризик безпідставного формування податкового кредиту. Ймовірно ризиковий податковий кредит складає 129,2 тис.грн. або 44 відсотка. Враховуючи вищезазначене існує ймовірність здійснення платником ризикових операцій та створення виключно документообігу по нереальним господарським операціям для надання/отримання податкової вигоди".
Відповідачем до суду надана інформація, а саме копія схеми руху ПДВ за 01.08.2021 року по 03.12.2021 року, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності, що визначає ризиковість здійснення господарської операції ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО», проте даних щодо документів/пояснень ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» чи ТОВ «АРДЕТНЕС» (код 43490440), яка стала відома у процесі провадження діяльності, які були розглянуті комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та за наслідком розгляду яких прийнято спірне рішення до матеріалів справи не надано.
Також судом встановлено, що і рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 34244 від 09.12.2021 року не містить даних щодо документів/пояснень ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» чи ТОВ «АРДЕТНЕС» (код 43490440), яка стала відома у процесі провадження діяльності, які були розглянуті комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та за наслідком розгляду яких прийнято спірні рішення.
Натомість підставою для прийняття спірних рішень визначено відповідність п.8 Критеріїв ризиковості платника податку - встановлено операції з придбання товарів (послуг) у платника податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «АРДЕТНЕС» (код 43490440).
При цьому до матеріалів справи позивачем надано: Договір поставки № 22.14Т від 12.10.2021 року укладений між ТОВ «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» та ТОВ «АРДЕТНЕС»; Специфікації 1,2,3 до договору; рахунки на оплату; податкові накладні; платіжні доручення.
Проте спірне рішення не містять даних щодо того, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості.
Також спірне рішення прийнято комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних необґрунтовано не містять посилань на матеріали (документи), на підставі яких Товариство з обмеженою відповідальністю «НВП «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» включено до переліку ризикових платників податків.
З урахуванням положень наведених норм, суд зауважує, що комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.
Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Так, у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме:
- у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності
або
- з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від ..р. № -.
У формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, в оскаржуваному рішені № 34244 від 09.12.2021 року відповідачем не вказано, на підставі чого було прийнято таке рішення, зокрема: відсутня позначка у колонках у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від … р. №.
Також, в оскаржуваному рішені відповідачем, в рядку Податкова інформація не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Натомість контролюючим органом лише процитовано зміст п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Отже, спірні рішення не містять обґрунтувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.
Суд вказує, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.
Суд наголошує, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.
Відповідно до пунктів 1, 3 частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, - є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення контролюючим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Оскільки рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 34244 від 09.12.2021 року не містить мотивів та обґрунтувань віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, незважаючи на те, що затверджена Порядком №1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 34244 від 09.12.2021 року є протиправним та підлягає скасуванню.
За приписами абзацу 21 пункту 6 Порядку № 1165 у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
З огляду на викладене позовні вимоги про зобов`язання Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості - не підлягають задоволенню, оскільки достатнім та належним способом захисту в даному випадку є визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 34244 від 09.12.2021 року, наслідком якого і буде виключення ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» з переліку ризикових платників податків.
Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За сукупності викладених обставин позов ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» підлягає частковому задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Згідно частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в загальному розмірі 4962,00 грн., що документально підтверджується платіжними дорученнями № 519 від 11.02.2022 року та № 520 від 15.02.2022 року.
Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 2481,00 грн. підлягає стягненню з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.
Керуючись ст. 9, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» (вул.Воскресенська, буд.41, корпус А, прим.504, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 43490058) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-а, ІК ВП в ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправним рішення, скасування його та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Дніпропетровській області № 34244 від 09.12.2021 року про відповідність платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» Критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.
В задоволенні іншої частини вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул.Сімферопольська, буд.17-а, ІК ВП в ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ГАЗТЕХСЕРВІС ДНІПРО» (вул.Воскресенська, буд.41, корпус А, прим.504, м.Дніпро, 49000, ІК в ЄДРПОУ 43490058) понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2481,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 21 квітня 2022 року.
Суддя Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104039615 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні