Рішення
від 21.04.2022 по справі 160/26945/21
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 квітня 2022 року Справа № 160/26945/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кучугурної Н.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» до Відповідача-1: Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, Відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

Обставини справи: до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» до Відповідача-1: Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області, Відповідача-2: Державної податкової служби України, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП №3103883/38990935 від 14.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №45 від 18.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати податкову накладну №45 від 18.08.2021, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (код ЄДРПОУ 38990935, індивідуальний податковий номер 389909304620) на отримувача платника податку Товариство з обмеженою відповідальністю «Сіеранс Глобал Мерчантс Україна» (код ЄДРПОУ 41649076, індивідуальний податковий номер 416490726559) на загальну суму 1 829 413,95 грн, в т.ч. ПДВ 14% 224 664,87 грн, зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою первісного подання на реєстрацію 01 вересня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №45 від 18.08.2021 датою її фактичного подання на реєстрацію 01 вересня 2021 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем у зв`язку з виконанням ним зобов`язань постачальника за договором поставки та на виконання вимог Податкового кодексу України була складена та направлена на реєстрацію податкова накладна. Проте її реєстрація була зупинена, у зв`язку з чим, позивачем Відповідачу-1 були направлені копії документів. Але, рішенням комісії Відповідача-1 було відмовлено в реєстрації податкової накладної через ненадання платником копій документів. Позивач уважає, що виконав всі вимоги, необхідні для реєстрації податкової накладної, та надав для цього всі необхідні документи, тому рішення Відповідача-1 є протиправним і таким, що підлягає скасуванню.

Справі за цією позовною заявою присвоєно №160/26945/21 та за результатами автоматизованого розподілу справу передано для розгляду судді Кучугурній Н.В.

Ухвалою суду від 31.12.2021 прийнято до розгляду позовну заяву і відкрито провадження у справі; зазначено про розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи; встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позовну заяву (у разі заперечення проти позовної заяви) протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів.

24.01.2022 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що Відповідач-1 у повному обсязі заперечує обставини і правові підстави, на які посилається позивач. Відповідач-1 зазначає, що комісія контролюючого органу, яка діяла у межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачений законом, здійснила перевірку поданих платником податку копій первинних документів, за результатами якої і прийняла оскаржуване рішення.

24.01.2022 від ДПС України надійшов відзив, в якому зазначено, що обґрунтування позивача, які викладені у позові, є безпідставними та необґрунтованими. Вказано, що відповідно до норм чинного законодавства, повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу. За доводами Відповідача-2, для ухвалення рішення про зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну, суд повинен перевірити саме той факт, що податкова накладна, яка була подана позивачем, відповідає всім критеріям, передбаченим податковим законодавством, і її можливо зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, така перевірка здійснюється податковим органом автоматично і судом не може бути проведена.

У період з 01.03.2022 по 04.03.2022 та з 09.03.2022 по 12.03.2022 суддя Кучугурна Н.В. перебувала у щорічній відпустці, що підтверджується відповідною довідкою начальника відділу управління персоналом Дніпропетровського окружного адміністративного суду.

Відповідно до ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожній фізичній або юридичній особі гарантується право на розгляд судом упродовж розумного строку цивільної, кримінальної, адміністративної або господарської справи, а також справи про адміністративне правопорушення, в якій вона є стороною.

Розумність строків є одним із основоположних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п.8 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Поняття розумного строку не має чіткого визначення, проте розумним уважається строк, який необхідний для вирішення справи відповідно до вимог матеріального і процесуального права.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (бульвар Катеринославський, буд.2, м. Дніпро, 49044, код ЄДРПОУ 38990935) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Видами економічної діяльності Товариства, серед інших, є: 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний); 46.11 діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами.

09.07.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Сіеранс Глобал Мерчантс Україна» (покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (постачальник) укладено договір поставки №SGU-21-P-374 (далі Договір від 09.07.2021).

Відповідно до п.1.1. Договору від 09.07.2021, постачальник зобов`язується поставити й передати, а покупець зобов`язується, оплатити й прийняти від постачальника сільськогосподарську продукцію пшеницю 2-го класу урожаю 2021 року та/або пшеницю 3-го класу, урожаю 2021 року та/або пшеницю 4-го класу, урожаю 2021 року, код товару згідно з УКТ ЗЕД 1001, насипом, відповідно до умов дійсного договору.

Згідно з п.1.2. Договору від 09.07.2021, постачальник підтверджує та гарантує, що товар було придбано безпосередньо в сільськогосподарського підприємства товаровиробника (сільськогосподарських підприємств товаровиробників). Постачальник також гарантує, що розрахунки за товар та пов`язані з ним послуги (зберігання, транспортування тощо) були ним здійснені шляхом безготівкового розрахунку.

Кількість товару 4000 (чотири тисячі) метричних тонн +/- 3% (згідно даних, отриманих при зважуванні товару під час вивантаження у пункті призначення). Вага є остаточною згідно з даними, отриманими при зважуванні товару під час вивантаження в пункті призначення (п.2.1. Договору від 09.07.2021).

Відповідно до п.5.1. Договору від 09.07.2021,постачальник зобов`язується передати товар на умовах DAP (Поставка в місці призначення) ТОВ «ЄВТ Грейн», Україна, Миколаївська обл., м. Миколаїв, вул. Айвазовського, 14, що є пунктом призначення за умовами цього договору. Умови поставки визначаються й розуміються відповідно до «Інкотермс» 2020 р.

Товар повинен бути відвантажений відповідно до показників у кількості та якості, згідно ст.2 та ст.3 цього договору, у період з 09.07.2021 по 31.08.2021. Датою відвантаження є дата у відповідній залізничній накладній, поставлена під час її оформлення на станції відправлення товару, проте датою поставки товару є дата прийняття товару в пункті призначення (п.5.2. договору від 09.07.2021 в редакції Додаткової угоди від 12.08.2021 №2 до цього договору).

Згідно з п.5.17 договору, до здійснення першого етапу оплати (згідно п.6.1. договору) відповідно до цього контракту постачальник повинен погодити з покупцем перелік сільськогосподарських підприємств товаровиробників товару за цим контрактом, а саме надати покупцю інформацію та підтверджуючі документи щодо сільськогосподарських підприємств товаровиробників, відповідно до переліку, згідно п.9.6. цього договору, та отримати чітке підтвердження покупця після перевірки про прийнятність кожного окремого сільськогосподарського підприємства товаровиробника.

Пунктом 6.1. договору від 09.07.2021 передбачено, що покупець здійснює 85% оплати за товар в українських гривнях шляхом банківського переведення на розрахунковий рахунок постачальника протягом 3 (трьох) робочих днів з моменту отримання повного пакету наступних документів з коректними даними, що мають бути заздалегідь перевірені постачальником, на електронні адреси (зазначені в договорі): рахунка на оплату; копії залізничних накладних (на вимогу покупця); лист про відвантаження відповідно до п.5.7а) адресований покупцю та оформлений на фірмовому бланку підприємства-постачальника за підписом керівника та печаткою; документи, зазначені в переліку п.9.6. (окрім п.9.6.13.2 завірена постачальником копія видаткової накладної на товар за договором купівлі-продажу/поставки між постачальником та сільськогосподарським підприємством товаровиробником); отримання постачальником підтвердження прийнятності сільськогосподарського підприємства товаровиробника, відповідно до п.5.17. цього договору. Податкову накладну постачальник зобов`язується надати покупцеві в електронному вигляді, належним чином оформлену у відповідності до правил, які встановлені п.201.1 Податкового кодексу України, зокрема із обов`язковим зазначенням коду товару згідно з УКТ ЗЕД, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних через систему електронного документообігу в момент першої події протягом 1 (одного) робочого дня з дати першої події.

Згідно з п.6.5. договору, платіж за даним договором вважається здійсненим належним чином в день відправлення покупцем коштів на зазначений постачальником банківський рахунок. На вимогу постачальника покупець надає йому копію банківського документа про перерахування коштів.

Поставку товару (пшениці) за договором поставки від 09.07.2021 №SGU-21-P-374 здійснено залізничним транспортом відповідно до залізничної накладної від 09.08.2021 №43067198 (вагони №95076139, №95184784, №95728663, №95088738), згідно з якою, відправником є Товариство з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія», одержувачем ЄДРПОУ 41730338 ТОВ «ЄВТ Грейн» 54052, Україна, м. Миколаїв, вул. Айвазовського, буд.14, експортером ТОВ «Сіеранс Глобал Мерчантс Україна».

18.08.2021 постачальник Товариство з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» видало покупцю Товариству з обмеженою відповідальністю «Сіеранс Глобал Мерчантс Україна» видаткову накладну №62 на товар: пшеницю 2 кл., врожаю 2021р, кількість 275,1 т, ціна без ПДВ 5 833,33 грн, сума без ПДВ 1 604 749,08 грн, сума ПДВ 224 664,87 грн, всього із ПДВ 1 829 413,95 грн.

До матеріалів справи надано копію договору від 12.06.2020 №01/20, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «Кегичівське хлібоприймальне підприємство» (зерновий склад) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (поклажодавець), згідно з п.1.1. якого, поклажодавець передає на зберігання зерновому складу плоди зернових, зернобобових та олійних культур, а зерновий склад зобов`язаний прийняти продукцію на зберігання на умовах, визначених цим договором, та повернути його поклажодавцеві у схоронності.

Згідно з п.1.2. Договору №01/20, предметом цього договору є комплекс послуг, що надаються зерновим складом з приймання, сушки, доробки і знеособленого зберігання зернових, зернобобових та олійних культур, що надійшли від поклажодавця, забезпечення їх збереження та відпуск поклажодавцю, на умовах оплати поклажодавцем наданих зерновим складом послуг.

До матеріалів справи також надані копії документів, згідно з якими, ТОВ «Аграрна фінансова компанія» купило пшеницю українського походження:

- договір поставки від 19.07.2021 №1907-1, укладений між СФГ «Урожайне» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), накладні №1 від 20.07.2021, №2 від 21.07.2021, №3 від 23.07.2021, №4 від 24.07.2021, №5 від 25.07.2021, №6 від 26.07.2021, №7 від 27.07.2021, товарно-транспортні накладні за період з 20.07.2021 по 27.07.2021, платіжні доручення від 20.07.2021 №1902, №1893, від 06.08.2021 №2967;

- договір поставки від 21.07.2021 №2107-3, укладений між ПОСП «Софіївка» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), видаткова накладна від 22.07.2021 №3, складська квитанція на зерно від 22.07.2021, №9660, серія ББ №163926, картка аналіза зерна від 22.07.2021, №4, акт від 22.07.2021 №4 приймання-передавання зерна, платіжні доручення від 23.07.2021 №1931, від 26.07.2021 №1952, від 30.07.2021 №2015;

- договір поставки від 19.07.2021 №1907-2, укладений між ТОВ «Новопокровка» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), видаткові накладні від 20.07.2021 №08, від 21.07.2021 №09, від 22.07.2021 №11, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення від 20.07.2021 №1892, від 21.07.2021 №1913, від 06.08.2021 №2071, від 09.08.2021 №2096;

- договір від 08.07.2021 №08072021-2, укладений між ПСП «Вікторія» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), видаткові накладні від 22.07.2021 №7, від 23.07.2021 №8, від 26.07.2021 №9, складські квитанції на зерно від 23.07.2021 №49, серія ББ №326234, від 26.07.2021 №59, серія ББ №326244, платіжні доручення від 22.07.2021 №1918, від 22.07.2021 №1920, від 26.07.2021 №1939, від 06.08.2021 №2065;

- договір поставки від 07.07.2021 №07072021-1, укладений між СФГ «Саша» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), видаткові накладні від 16.07.2021 №18, від 17.07.2021 №20, товарно-транспортні накладні, складські квитанції на зерно: від 29.07.2021 №68, серія ББ №177987, від 29.07.2021, серія ББ №177988, від 29.07.2021, серія ББ №177986, картки аналізу зерна від 29.07.2021.

18.08.2021 позивачем складено податкову накладну №45 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість 1 829 413,95 грн, у тому числі ПДВ 224 664,87 грн, опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: пшениця 2-го кл, врожаю 2021 року; код товару згідно з УКТ ЗЕД 1001, кількість 275,1 т; ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість: 5833,33 грн.

01.09.2021 зазначену податкову накладну позивач направив на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН).

Відповідно до квитанції від 01.09.2021, документ прийнято, реєстрацію зупинено. Відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.08.2021 №45 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D» = 1977%, «Р» = 7527499.7.

10.09.2021 позивачем складено повідомлення №1009 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо ПН №45 від 18.08.2021, яке направлено Відповідачу-1. Повідомлення містить відмітку про прийняття документа.

У повідомленні позивач надав пояснення: ТОВ «АФК» уклало дог.№SGU-21-P-374 від 09.07.21 з ТОВ Сіеренс Глобал на продажу 4000,00 тон пшениці урожаю 2021 р. на умовах DAP ТОВ ЄВТ Грейн. Пшениця 2 та 3 класу куплена у сільгоспвиробників та була погружена у вагони на станціях Сватово. Водяна, Кегичівка, Самойлівка, Тополи, Богодухів. Всього вигружено у порту ТОВ ЄВТ 3899,20 тон пшениці.

До повідомлення були надані додатки у кількості 39 позицій.

Крім цього, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 07.09.2021 №0709, прийнято рішення від 09.09.2021 №39414 про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 14.09.2021 №3103883/38990935 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (документи, які не надано, підкреслити). Додаткова інформація: не надано документів придбання ТМЦ (Договори, ВН, ТТН, сертифікати якості).

Зазначене рішення від 14.09.2021 №3103883/38990935 було оскаржено позивачем в адміністративному порядку, але рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.09.2021 №44430/38990935/2 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погоджуючись із рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить із такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI.

Відповідно до п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

Згідно з п.5 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

За приписами пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку №1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).

Згідно з пунктом 1 додатку 3 Порядку №1165, Критерії ризиковості здійснення операцій є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлені наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість:

1. Платника податку на додану вартість (далі платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

2. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

3. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами.

4. Платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово-господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками.

5. Платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ).

6. Платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України.

7. Платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України.

8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Як встановлено судом з квитанції від 01.09.2021, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної стало те, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D» = 1977%, «Р» = 7527499.7.

Суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої ТОВ «Аграрна фінансова компанія» податкової накладної до категорії ризиковості здійснення операцій Відповідачем-1 у зазначеній квитанції не наведено та не доведено відповідачами належними засобами доказування.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).

Пунктами 2-7 Порядку №520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 9-11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Водночас, у пункті 6 Порядку № 1165 указано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Таким чином, комісією регіонального рівня приймається рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже, контролюючий орган має запропонувати платнику податку надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Також аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Спірне рішення містить загальний перелік документів, які не надані платником податку, а також додаткову інформацію, згідно з якою, платником податку не надано документи придбання ТМЦ (Договори, ВН, ТТН, сертифікати якості).

Як установлено судом, ТОВ «Аграрна фінансова компанія» 10.09.2021 подало повідомлення №1009 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо ПН від 18.08.2021 №45, до якого надало документи на підтвердження здійснення господарських операції та діяльності (кількість додатків -39).

У повідомленні позивач надав пояснення щодо договорів, на підставі яких здійснив поставку товару, умови поставки, вид товару та його кількість.

Крім цього, 09.09.2021 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №39414 про невідповідність ТОВ «Аграрна фінансова компанія» критеріям ризиковості.

Незважаючи на зазначене повідомлення та додані до нього документи, а також наявність рішення про невідповідність позивача критеріям ризиковості, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 14.09.2021 №3103883/38990935, яким відмовлено у реєстрації ПН від 18.08.2021 №45.

Суд зазначає, що оскаржуване рішення містить обов`язок податкового органу підкреслити документи, яких не вистачає. Проте, у спірному рішенні таких документів не підкреслено.

У графі додаткова інформація спірного рішення зазначено про ненадання документів придбання ТМЦ (Договори, ВН, ТТН, сертифікати), але не конкретизовано, яких саме Договорів, ВН, ТТН, сертифікатів не вистачає.

За викладених обставин, оскаржуване рішення не містить інформації за встановленою формою щодо того, які документи не подані позивачем, що позбавило його можливості реєстрації податкової накладної, а також інформації про те, які документи з поданих позивачем повідомленням від 10.09.2021 №1009 не враховані Відповідачем-1 та підстав такого неврахування.

Позивачем до матеріалів справи долучені наступні первинні документи, які досліджені судом: договір поставки від 09.07.2021 №SGU-21-P-374; додаткова угода від 12.08.2021 №2 до цього договору; договір від 12.06.2020 №01/20 складського зберігання сільськогосподарської продукції; залізнична накладна від 09.08.2021; відомість вагонів; посвідчення про якість зерна від 09.08.2021 №45, №46, №47, №48; договір оренди вагонів від 09.06.2021 №09062021 ОР, укладений між ТОВ «Тас-Логістик» (орендодавець) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (орендар), та платіжні документи за цим договором; видаткова накладна від 18.08.2021 №62; реєстр вивантаження зерна; договір поставки від 19.07.2021 №1907-1, укладений між СФГ «Урожайне» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), накладні №1 від 20.07.2021, №2 від 21.07.2021, №3 від 23.07.2021, №4 від 24.07.2021, №5 від 25.07.2021, №6 від 26.07.2021, №7 від 27.07.2021, товарно-транспортні накладні за період з 20.07.2021 по 27.07.2021, платіжні доручення від 20.07.2021 №1902, №1893, від 06.08.2021 №2967; договір поставки від 21.07.2021 №2107-3, укладений між ПОСП «Софіївка» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), видаткова накладна від 22.07.2021 №3, складська квитанція на зерно від 22.07.2021, №9660, серія ББ №163926, картка аналіза зерна від 22.07.2021, №4, акт від 22.07.2021 №4 приймання-передавання зерна, платіжні доручення від 23.07.2021 №1931, від 26.07.2021 №1952, від 30.07.2021 №2015; договір поставки від 19.07.2021 №1907-2, укладений між ТОВ «Новопокровка» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), видаткові накладні від 20.07.2021 №08, від 21.07.2021 №09, від 22.07.2021 №11, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення від 20.07.2021 №1892, від 21.07.2021 №193, від 06.08.2021 №2071, від 09.08.2021 №2096; договір від 08.07.2021 №08072021-2, укладений між ПСП «Вікторія» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), видаткові накладні від 22.07.2021 №7, від 23.07.2021 №8, від 26.07.2021 №9, складські квитанції на зерно від 23.07.2021 №49, серія ББ №326234, від 26.07.2021 №59, серія ББ №326244, платіжні доручення від 22.07.2021 №1918, від 22.07.2021 №1920, від 26.07.2021 №1939, від 06.08.2021 №2065; договір поставки від 07.07.2021 №07072021-1, укладений між СФГ «Саша» (постачальник) і ТОВ «Аграрна фінансова компанія» (покупець), видаткові накладні від 16.07.2021 №18, від 17.07.2021 №20, товарно-транспортні накладні, складські квитанції на зерно: від 29.07.2021 №68, серія ББ №177987, від 29.07.2021, серія ББ №177988, від 29.07.2021, серія ББ №177986, картки аналізу зерна від 29.07.2021.

Зазначені первинні документи вказують на реальність здійснення господарської діяльності ТОВ «Аграрна фінансова компанія» та підтверджують реальність здійснення позивачем господарських операцій.

Суд також зауважує, що зі змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної видно, що контролюючий орган вказав на те, що платник податку відповідає п.8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та надіслана позивачу квитанція містить пропозицію щодо надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас, Відповідачем-1 у квитанції не зазначено конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Отже, позиція відповідачів щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, є необґрунтованою, а у спірному рішенні не наведено обґрунтувань причин відмови у реєстрації податкової накладної, складеної позивачем.

При цьому невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 у справі №821/1173/17.

З огляду на викладене, судом установлено протиправність рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки відповідач у спірному рішенні зазначив загальну, неконкретизовану та неоднозначну причину відмови у реєстрації податкової накладної, він прийняв невмотивоване рішення, оскільки його зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішення. Прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 10.04.2020 у справі №819/330/18.

Згідно з ч.5 ст.242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, відповідачами не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є необґрунтованим, протиправним та підлягає скасуванню.

Також суд звертає увагу, що відповідно до вимог п. п. 201.1, 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податку.

Водночас, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Суд уважає, що у цьому випадку задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №45 від 18.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання, є належним способом відновлення порушених прав позивача і дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Так, реєстрацію в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо зупинено, віднесено до повноважень ДПС України.

Як установлено судом, і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства і є достатніми для реєстрації спірної податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, що унеможливлювали б реєстрацію такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно до п.4 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно з ч.4 ст.245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, суд робить висновок про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №45 від 18.08.2021, складену позивачем, у Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд робить висновок про задоволення позовної заяви.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд виходить з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в загальному розмірі 2270,00 грн, що підтверджується платіжним доручення від 23.11.2021 №2764.

Таким чином, судовий збір у розмірі 2270,00 грн підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України у рівних частинах.

Відповідно до ч.5 ст.250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (бульвар Катеринославський, буд.2, м. Дніпро, 49044, код ЄДРПОУ 38990935) до Відповідача-1: Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольска, 17-а, код ЄДРПОУ ВП 44118658), Відповідача-2: Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП №3103883/38990935 від 14.09.2021 про відмову у реєстрації податкової накладної №45 від 18.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати податкову накладну №45 від 18.08.2021, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (код ЄДРПОУ 38990935, індивідуальний податковий номер 389909304620) на отримувача платника податку Товариство з обмеженою відповідальністю «Сіеранс Глобал Мерчантс Україна» (код ЄДРПОУ 41649076, індивідуальний податковий номер 416490726559) на загальну суму 1 829 413,95 грн, в т.ч. ПДВ 14% 224 664,87 грн, зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою первісного подання на реєстрацію 01 вересня 2021 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №45 від 18.08.2021 датою її фактичного подання на реєстрацію 01 вересня 2021 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольска, 17-а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (бульвар Катеринославський, буд.2, м. Дніпро, 49044, код ЄДРПОУ 38990935) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1135 (одна тисяча сто тридцять п`ять) грн 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (бульвар Катеринославський, буд.2, м. Дніпро, 49044, код ЄДРПОУ 38990935) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1135 (одна тисяча сто тридцять п`ять) грн 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Аграрна фінансова компанія» (бульвар Катеринославський, буд.2, м. Дніпро, 49044, код ЄДРПОУ 38990935).

Відповідач-1: Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольска, 17-а, код ЄДРПОУ ВП 44118658).

Відповідач-2: Державна податкова служба України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393).

Суддя Н.В. Кучугурна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104054417
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/26945/21

Ухвала від 16.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 16.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 08.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучугурна Наталія Вікторівна

Ухвала від 08.02.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 05.01.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 18.11.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 14.06.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні