КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
27 квітня 2022 року м. Кропивницький Справа № 340/8584/21
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., розглядаючи за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
позивач: ОСОБА_1 (27222, Кіровоградська область, Кропивницький район, с. Благодатне, РНОКПП НОМЕР_1 )
відповідач-1: Кетрисанівська сільська рада (27247, Кіровоградська область, Кропивницький район, село Кетрисанівка, вул. Шкільна, 47, код ЄДРПОУ 04365508)
відповідач-2: Кропивницька районна державна адміністрація Кіровоградської області (25014, м. Кропивницький, вул. Дарвіна, 25, код ЄДРПОУ 04055067)
про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Кетрисанівської сільської ради та Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області, в якому просить:
- визнати протиправними дії та бездіяльність Кетрисанівської сільської ради та Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області невиплатою компенсації за надання соціальних послуг за 2020 рік у розмірі 21528,14 грн.;
- зобов`язати Кетрисанівську сільську раду та Кропивницьку районну державну адміністрацію Кіровоградської області провести повний розрахунок компенсації надання соціальних послуг за 2020 рік.
Ухвалою судді від 06.12.2021 року відкрито провадження у справі за вказаним позовом та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні).
Від відповідачів надійшли відзиви на позовну заяву із запереченнями проти позову.
Розглядаючи справу, суд установив, що спір виник з приводу невиплати позивачці компенсації як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, за 2020 рік, яка була призначена їй рішенням Управління соціального захисту населення Бобринецької районної державної адміністрації від 23.12.2020 року у сумі 2027 грн. щомісячно відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №859 від 23.09.2020 року "Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі".
Згідно з пунктами 3, 14, 15, 16 Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №859 від 23.09.2020 року, компенсація призначається і виплачується структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчим органом міської міста обласного значення, районної в місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади (далі - структурний підрозділ) за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
У разі відсутності в об`єднаній територіальній громаді структурного підрозділу призначення і виплата компенсації можуть здійснюватися структурним підрозділом згідно з договором про співробітництво територіальних громад відповідно до Закону України "Про співробітництво територіальних громад".
Компенсація призначається з місяця звернення за нею, якщо протягом місяця з дня звернення подано всі необхідні документи. Рішення про призначення компенсації або про відмову в її наданні приймається структурним підрозділом протягом 10 днів з дати подання документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, і наступного дня після його прийняття надсилається фізичній особі, яка надає соціальні послуги.
Компенсація виплачується щомісяця за вибором фізичної особи, яка надає соціальні послуги та якій призначена компенсація, через АТ "Укрпошта" або через уповноважені банки, визначені в установленому законодавством порядку. Виплата компенсації та покриття витрат на її доставку здійснюються відповідно до підпункту "а" пункту 4 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Суми компенсації, не отримані своєчасно фізичною особою, яка надає соціальні послуги, виплачуються за минулий період, але не більш як за 12 місяців, що передують місяцю звернення за їх отриманням. Суми компенсації, не отримані фізичною особою, яка надає соціальні послуги, з вини структурного підрозділу, який їх призначає та виплачує, виплачуються за минулий період без обмеження будь-яким строком. При цьому виплата за минулий період проводиться з урахуванням прожиткового мінімуму, затвердженого на момент виплати.
Суд установив, що Управління соціального захисту населення Бобринецької районної державної адміністрації є структурним підрозділом Боборинецької районної державної адміністрації Кіровоградської області зі статусом юридичної особи публічного права, який здійснював виконавчу владу на території Бобринецького району Кіровоградської області.
Відповідно до статті 7-1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" утворення та реорганізація районних державних адміністрацій здійснюються Кабінетом Міністрів України після прийняття Верховною Радою України рішення про утворення та ліквідацію районів з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
У разі здійснення реорганізації районних державних адміністрацій шляхом приєднання повноваження з управління справами таких юридичних осіб, забезпечення підготовки та прийняття районними державними адміністраціями, що припиняються, та їх посадовими особами рішень як суб`єктами владних повноважень з дня прийняття рішення про початок реорганізації здійснює голова районної державної адміністрації, до якої здійснюється приєднання інших юридичних осіб.
Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням Бюджетного кодексу України та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Відповідні районні державні адміністрації, їхні структурні підрозділи, утворені як юридичні особи публічного права, реорганізуються в межах граничної чисельності, умов оплати праці працівників і норм витрат, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Підпунктом 11 пункту 1 постанови Верховної Ради України №807-IX від 17.07.2020 року "Про утворення та ліквідацію районів" постановлено утворити у Кіровоградській області, зокрема, Кропивницький район (з адміністративним центром у місті Кропивницький) у складі територій Аджамської сільської, Бобринецької міської, Великосеверинівської сільської, Гурівської сільської, Дмитрівської сільської, Долинської міської, Знам`янської міської, Катеринівської сільської, Кетрисанівської сільської, Компаніївської селищної, Кропивницької міської, Новгородківської селищної, Олександрівської селищної, Соколівської сільської, Суботцівської сільської, Первозванівської сільської, Устинівської селищної територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України, а підпунктом 11 пункту 3 цієї постанови постановлено ліквідувати у Кіровоградській області зокрема Бобринецький район.
Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження від 16.12.2020 року №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій", пунктом 1 якого вирішено здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. №807-IX "Про утворення та ліквідацію районів", шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1. Цим додатком передбачено, зокрема, що у Кіровоградській області до Кропивницької райдержадміністрації приєднуються райдержадміністрації ліквідованих районів, зокрема Бобринецька райдержадміністрація.
Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 року №1321 затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються (надалі Порядок №1321), який визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України.
Дія цього Порядку поширюється на райдержадміністрації, які у зв`язку з прийняттям постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-IX "Про утворення та ліквідацію районів" підлягають утворенню та/або реорганізації.
Пунктом 4 Порядку №1321 передбачено, що якщо територія району, ліквідованого Верховною Радою України (далі - ліквідований район), включається до території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого вже існує райдержадміністрація, райдержадміністрація, що діяла на території ліквідованого району, реорганізується шляхом її приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району.
Згідно з пунктами 7, 8, 10, 11 Порядку №1321 перехід повноважень, прав та обов`язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації).
Перехід майна, майнових прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється: у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з дня затвердження передавального акта комісії з реорганізації.
Райдержадміністрація, розташована в ліквідованому районі, продовжує здійснювати свої повноваження до моменту виникнення відповідного правонаступництва, передбаченого пунктами 7 і 8 цього Порядку.
Райдержадміністрації, що припиняються, до складу яких входять структурні підрозділи із статусом юридичної особи публічного права, після набрання чинності актом Кабінету Міністрів України про реорганізацію відповідної райдержадміністрації, а у разі створення райдержадміністрацій на території новоутвореного району - після державної реєстрації створення райдержадміністрацій видають акт про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права. У акті про реорганізацію визначається її спосіб, заходи з реорганізації, строк її завершення та інші необхідні умови.
Розпорядженням голови Кіровоградської обласної державної адміністрації №914-р від 31.12.2020 року "Про реорганізацію районних державних адміністрацій в Кропивницькому районі" припинено юридичні особи публічного права - зокрема Бобринецьку РДА - у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Кропивницької РДА. Визначено Кропивницьку РДА правонаступником Бобринецької РДА. Утворено комісію з реорганізації районних державних адміністрацій в Кропивницькому районі.
Розпорядженням голови Бобринецької РДА №287-р від 31.12.2020 року "Про припинення юридичних осіб публічного права, утворених Бобринецькою районною державною адміністрацією Кіровоградської області" припинено Управління соціального захисту населення Бобринецької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197664) у зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання до Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03197730).
Розпорядженням голови Кропивницької РДА №236-р від 15.07.2021 року "Про приєднання управлінь соціального захисту населення, що припинили статус юридичної особи публічного права" реорганізовано шляхом приєднання до Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області Управління соціального захисту населення Бобринецької районної державної адміністрації та затверджено відповідний передавальний акт передачі-приймання активів та зобов`язань.
Отже діяльність та адміністративна компетенція Управління соціального захисту населення Бобринецької районної державної адміністрації як суб`єкта владних повноважень припинилася, а його функції і зобов`язання у публічно-правових відносинах перейшли до його правонаступника - Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації.
Відповідно до Положення про Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови Кропивницької РДА №53-р від 11.02.2021 року, основними завданнями управління у межах реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення на відповідній території є: призначення та виплата соціальної допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, установлених законодавством; організація надання соціальних послуг, співпраця з територіальними громадами щодо розвитку соціальних послуг у громаді.
Між Кетрисанівською територіальною громадою та Управлінням соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації укладено угоду про співпрацю в сфері надання послуг соціальної підтримки населення від 23.04.2021 року, метою якої є організація та забезпечення співпраці щодо призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги згідно з постановами Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 року №558 та від 23.09.2020 року №859. За умовами цієї угоди Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації забезпечує призначення і виплату компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, а громада зобов`язується надати фінансування на 2021 рік у сумі 164 455 грн.
За визначеннями, наведеними у пунктах 7, 9 частини 1 статті 4 КАС України, відповідач - це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача; суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Відповідно до частин 3, 4, 5, 7 статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.
Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.
Тож суд вважає, що за позовом ОСОБА_1 має відповідати Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації - місцевий орган соціального захисту населення, якому наразі належать функції щодо призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі особам, що проживають/перебувають на території Кетрисанівської територіальної громади.
З огляду на відсутність у матеріалах справи згоди позивача на заміну відповідача іншою особою, суд вважає за доцільне залучити цього суб`єкта владних повноважень до участі у справі як третього відповідача.
Керуючись статтями 35, 248, 256, 260-263, 294 КАС України, суд -
У Х В А Л И В :
1. Залучити до участі у справі третього відповідача: Управління соціального захисту населення Кропивницької районної державної адміністрації (28400, Кіровоградська область, Кропивницький район, смт. Компаніївка, вул. Шевченка, 81, код ЄДРПОУ 03197730)
2. Встановити відповідачу-3 порядок та строки для виконання процесуальних дій:
2.1. протягом 15 днів з дня отримання цієї ухвали:
- подати до суду відзив на позов (щодо його визнання чи заперечення) у порядку, передбаченому статтями 162, 175 КАС України, та наявні докази (якщо вони не надані раніше) у порядку, передбаченому статтею 79 КАС України;
- одночасно направити копії відзиву та письмових доказів іншим учасникам справи;
- разом з відзивом подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
2.2. разом з відзивом подати до суду:
- розрахунок заборгованості компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, яка була призначена ОСОБА_1 рішенням Управління соціального захисту населення Бобринецької районної державної адміністрації від 23.12.2020 року на строк з 12.02.2020 року по 31.12.2020 року, з 01.01.2021 року по 10.02.2021 року;
- докази виплати ОСОБА_1 такої компенсації за 2020 рік;
- відповідь, надану Кетрисанівській сільській раді на її запит №1.1-37/306/1 від 09.06.2021 року.
3. Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104109592 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні