ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
03 травня 2022 рокум. Ужгород№ 260/7999/21
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судових засідань Ватлін Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження клопотання представника відповідача про заміну сторони у адміністративній справі за позовом Приватного підприємства "Клімат-Трейд" до Управління державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради про визнання протиправними та скасування приписів, -
ВСТАНОВИВ:
ПП "Клімат-Трейд" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Управління державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради про визнання протиправним та скасування припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 11.10.2021 року та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил від 11.10.2021 року, виданих ПП "Клімат-Трейд" Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради.
Ухвалою судді від 28.12.2021 року відкрито провадження у адміністративній справі та розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
08.02.2022 року заступником начальника управління Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради Оксаною Міцою до суду подано клопотання, яким просить замінити відповідача по справі № 260/7999/21 - управління Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради на Виконавчий комітет Ужгородської міської ради, необхідність чого обгрунтована тим, що управління не є належним відповідачем за даним позовом так як, не є юридичною особою публічного права, підпорядковане, створене та функціонує при виконавчому комітеті Ужгородської міської ради.
Розглянувши подане клопотання та дослідивши необхідні для його розгляду матеріали адміністративної справи, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ч. 3 ст. 43 КАС України, здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Таким чином, процесуальним законодавством передбачено, що стороною в адміністративній справі є особа, наділена адміністративною процесуальною дієздатністю, що передбачає необхідність наявності статусу юридичної особи.
Положеннями ч. 1 ст. 80 Цивільного кодексу України надано визначення поняттю "юридична особа", відповідно до якого такою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003 року державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Як вбачається з Положення про Управління державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого рішенням ХVII сесії VII скликання Ужгородської міської ради №881 від 16.11.2017 року, Управління створюється без статусу юридичної особи публічного права та є виконавчим органом Ужгородської міської ради, підзвітне та підконтрольне міській раді, підпорядковане виконавчому комітету міської ради.
Тож суд дійшов висновку, що Управління державного архітектурно-будівельного контролю є структурним підрозділом виконавчого комітету Ужгородської міської ради та не має статусу юридичної особи.
Частиною 3 ст. 48 КАС України визначено, що якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання заступника начальника управління Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради та заміни неналежного відповідача управління Державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради на належного - Виконавчий комітет Ужгородської міської ради (код ЄДРПОУ 04053699).
Окрім того, суд вказує й на наступне.
Процесуальний кодекс надав можливість висловити відповідачу свою письмову позицію щодо позову та підготувати відповідні докази у строк, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Такий термін встановлений саме з метою надання змоги відповідачу підготуватись до справи та надати відповідні документи.
Так, відповідно до ч. ч. 1, 5 ст. 162 КАС України, у відзиві на позов відповідач викладає заперечення проти позову. Відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.
Відтак, є необхідним встановити строк відповідачу для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідно до ч. 6 ст. 48 КАС України, після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Керуючись ст. ст. 48, 49, 162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1. Клопотання представника відповідача про заміну сторони у адміністративній справі - задовольнити.
2. Замінити неналежного відповідача - Управління державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради на належного - Виконавчий комітет Ужгородської міської ради (Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Поштова, 3 код ЄДРПОУ 04053699).
3. Встановити відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву. Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
4. Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив, копія якої одночасно з поданням до суду повинна бути надіслана іншим учасникам справи.
5. Розгляд адміністративної справи відкласти. Призначити судове засідання на 09:00 год. 24 травня 2022 року в залі судових засідань Закарпатського окружного адміністративного суду за адресою: м. Ужгород, вул. Загорська, 30.
6. Розгляд справи буде проведено суддею Рейті С.І. одноособово.
7. Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі, відповідачу разом з копією позовної заяви з додатками.
8. Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 256 КАС України, та може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.05.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104158402 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні