Рішення
від 04.05.2022 по справі 560/3222/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3222/22

РІШЕННЯ

іменем України

05 травня 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Драновського Я.В. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Західгаз-Сервіс" до Державної служи України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) в Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної служи України з безпеки на транспорті в особі відділу державного нагляду (контролю) в Хмельницькій області, в якому просить: визнати протиправною та скасувати постанову відповідача про застосування адміністративно - господарського штрафу від 03.02.2022 №300965.

В обґрунтування позовних вимог вказує, що відповідачем здійснено неправильну кваліфікацію адміністративно-господарського правопорушення, вчиненого водієм позивача.

Також вказує на те, що його не було належним чином повідомлено про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що позбавило його права на ознайомлення з матеріалами справи, надання доказів правомірності своєї діяльності та захисту своїх інтересів.

До суду надійшов відзив на позов, згідно якого відповідач просить відмовити в задоволенні позову.

Під час здійснення перевірки транспортного засобу марки МAN 18.224, реєстраційний номер НОМЕР_1 , посадовими особами відповідача складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №321488 від 06.12.2022, в якому вказано, що виявлено порушення, а саме ненадання водієм оформленої товарно - транспортної накладної, чим порушив статтю 48 Закону України "Про автомобільний транспорт.

Також вказано, що водій транспортного засобу, при здійсненні перевірки окрім посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу жодних документів не надав. Зазначає, що рекомендованим листом позивача було повідомлено про розгляд справи.

Від позивача надійшла відповідь на відзив, де останній не погоджується з викладеними у відзиві твердженнями відповідача.

Ухвалою суду від 18.02.2022 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив наступне.

Відповідно до направлення на перевірку від 06.12.2021 службовими особами відповідача 06.12.2021 на автодорозі М-03 145 км проведено перевірку транспортного засобу МAN 18.224, реєстраційний номер НОМЕР_1 , який використовується автомобільним перевізником - товариством з обмеженою відповідальністю "Західгаз-Сервіс".

Автомобіль використовувався для перевезення небезпечного вантажу, за кермом транспортного засобу перебував водій - ОСОБА_1 .

За результатами перевірки складений акт №321488 від 06.12.2021, яким зафіксоване порушення щодо здійснення водієм перевезення небезпечного вантажу у напрямку з м.Хмельницького до м. Старокостянтинова, а саме: на час здійснення перевірки водій не надав товарно-транспортну накладну на вантаж.

Від надання пояснень та підпису акту перевірки водій транспортного засобу відмовився, акт перевірки підписаний посадовими особами відповідача.

У подальшому, в.о. начальника відділу державного нагляду (контролю) в Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті прийнята оскаржувана постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу від 03.02.2022 №300965, якою накладений штраф в розмірі 17000 грн за порушення, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Вважаючи постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III.

Цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Відповідно до статті 34 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Згідно із ст. 48 Закону №2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

В матеріалах справи міститься копія товарно-транспортної накладної №164 від 06.12.2021, однак приписи статті 48 Закону №2344-III зобов`язують автомобільних перевізників, водіїв мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Надання позивачем до суду такої накладної не спростовує того факту, що на момент проведення перевірки у водія вона була відсутня, що має наслідком відповідальність згідно ст. 60 Закону №2344-III.

Аналогічна правова позиція вказана в п. 26 постанови Верховного Суду від 17 липня 2018 року по справі №802/1836/17-а.

Частинами 1, 3 статті 90 КАС визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, актом перевірки від 06.12.2021 встановлено факт порушення позивачем вимог законодавства, а саме надання послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 Закону №2344-III, а саме товарно - транспортної накладної.

Суд зауважує, що водій транспортного засобу не надав будь - яких пояснень, зауважень або заперечень інспекторам з приводу цих питань, акт перевірки підписати відмовився. А тому, належність і достовірність цього доказу у даній справі є сумнівною.

Так, згідно з абз. 3 ст. 60 Закону №2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема, за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Підсумовуючи наведене, суд погоджується з висновками відповідача про порушення позивачем Закону №2344-III, яке виявлене та зафіксоване актом перевірки від 06.12.2021, і як наслідок, суд вважає правомірною постанову від 03.02.2022 №300965.

Доводи позивача щодо недотримання вимог пункту 26 Порядку №1567 щодо надіслання суб`єкту господарювання повідомлення про розгляд справи, суд вважає необґрунтованими, оскільки первинний розгляд справи був відкладений з 25.01.2022 на 03.02.2022, про що позивач повідомлений належним чином, що підтверджується наданими відповідачем доказами.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач довів правомірність своїх дій у спірних правовідносинах, натомість позивач не довів ті обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги. Тому, наявні підстави для відмови у задоволенні позовних вимог.

Зі змісту приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні підстави для розподілу судових витрат.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Західгаз-Сервіс" (вул. Центральна, буд. 16, Красилів, Хмельницька область, 31000 , код ЄДРПОУ - 41775468) Відповідач:Державна служба України з безпеки на транспорті (пр-т Перемоги, 14, Київ 135, 01135 , код ЄДРПОУ - 39816845)

Головуючий суддя Я.В. Драновський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.05.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104190038
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —560/3222/22

Постанова від 14.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 08.06.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 04.05.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Драновський Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні