ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 квітня 2022 рокуЛьвівСправа № 260/5202/21 пров. № А/857/4487/22
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-суддіКузьмича С. М.,
суддівМатковської З.М., Улицького В.З.,
за участю секретаряПославського Д.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за апеляційною скаргою Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 січня 2022 року (ухвалене головуючим суддею Плеханова З.Б. о 10 год. 56 хв. у м. Ужгород, повне судове рішення складено 31 січня 2022 року) у справі № 260/5202/21 за адміністративним позовом Приватного підприємства «Міжгірське АТП 12138» до Закарпатської обласної державної адміністрації, треті особи: Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , Департамент інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення та житлово-комунального господарства Закарпатської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідачів в якому просив:
визнати протиправним і скасувати протокольне рішення обласного конкурсного комітету від 27.05.2021 (протокол № 01/2021) із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) в частині визначити першим переможцем за об`єктом №14 Міжгіря - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 ФОП ОСОБА_1 та рекомендувати організатору укласти з ним договір на 5 років. ПП «Міжгірське АТП 12138» визнати другим переможцем.
В обґрунтування позовних вимог вказував на те, що 24.04.2021 Закарпатською обласною державною адміністрацією організатором перевезень, у газеті «Новини Закарпаття» №16 (4928) було опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) в тому числі на об`єкт Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№749/750. Відповідно до вказаного оголошення засідання конкурсного комітету було призначено на 27.05.2021. За результатами розгляду документів претендентів-перевізників Конкурсною комісією прийнято рішення, оформлене протоколом від 27.05.2021 № 01/2021: визначити першим переможцем за об`єктом № 14 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 ФОП ОСОБА_1 та рекомендувати організатору укласти з ним договір на 5 років. ПП «Міжгірське АТП 12138» визнати другим переможцем. При нарахуванні балів Конкурсною комісією не було враховано + 30 балів ПП «Міжгірське АТП 12138», в зв`язку з тим, що конкурс на міжміський автобусний маршрут Міжгір`я - Ужгород через Сваляву, рейси №№ 749/750 проводився двічі, тобто вони відбулися, а саме: Протокол від 23.07.2020 № 27/2020 - конкурс за об`єктом № 34 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву, рейси №№749/750 та Протокол від 10.12.2020 № 28/2020 конкурс за об`єктом № 17Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 і ПП «Міжгірське АТП 12138» приймало в них участь, проте переможця не було визначено та відповідно договір про організацію перевезень на автобусному маршруті загального користування Міжгір`я - Ужгород через Сваляву, рейси №№ 749/750 за результатами зазначених конкурсів не укладався. Так, позивач вважає, що не нарахування позивачу + 30 балів є безпідставним та незаконним. Крім цього, позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що конкурс проведено із порушенням строку, встановленого 53 Порядку № 1081, що на думку позивача є підставою для визнання протиправним та скасування протокольного рішення обласного конкурсного комітету від 27.05.2021 (протокол № 01/2021) із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) в частині визначити першим переможцем за об`єктом № 14 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 ФОП ОСОБА_1 .
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 21.01.2022 адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним і скасовано протокольне рішення обласного конкурсного комітету від 27 травня 2021 року (протокол № 01/2021) із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) в частині визначити першим переможцем за об`єктом № 14 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 ФОП ОСОБА_1 . Зобов`язано обласний конкурсний комітет з визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) при прийнятті рішення з визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) за об`єктом № 14 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 врахувати у відповідності до Додатку 5 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування , затвердженого ПКМУ від 03.12.2008 № 1081 показник (порядковий номер 1) , за яким оцінюється автомобільний перевізник-претендент ПП «Міжгірське АТП 12138» - кількість балів. 30. В решті позовних вимог-відмовлено.
Приймаючи оскаржене рішення суд першої інстанції виходив з того, що визначаючи переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 , відповідачем безпідставно не взято до уваги факт роботи працівника претендента ПП «Міжгірське АТП 12138» на об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу та не враховано цю обставину при нарахуванні балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізниківпретендентів, підготовлених конкурсним комітетом, чим порушено вимоги п.1 Додатку 5 до Порядку (маються покликання на постанову Верховного Суду від 24.10.2019 року у справі №260/1183/18).
Крім цього, суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідачем конкурс із перевезення пасажирів проведено з порушенням строку, встановленого п.53 Порядку №1081 (не пізніше, ніж за 45 календарних днів до дня закінчення строку).
Вказане рішення в апеляційному порядку оскаржив ФОП ОСОБА_1 , у апеляційній скарзі покликається на те, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм процесуального та матеріального права з неповним з`ясуванням обставин справи та є незаконним, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову.
Зокрема в апеляційні скарзі зазначає, що строк попереднього договору з ПП «Міжгірське АТП 12138» про організацію перевезень закінчився, а після його закінчення неодноразово проводились конкурси, за результатами яких ПП «Міжгірське АТП 12138» не було визнано переможцем та нового договору укладено не було, а пролонгація попереднього не передбачена.
Відзив на апеляційну скаргу поданий не був. Відповідно до ч. 4 ст. 304 КАС України, відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з`явилися, хоча були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, а тому колегія суддів, відповідно до ч. 4ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає за можливе провести розгляд справи за відсутності сторін, без здійснення фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, з наступних підстав.
З матеріалів справи слідує, що 12.06.2015 між Закарпатською обласною державною адміністрацією та ПП «Міжгірське АТП 12138» було укладено договір № 031524 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, відповідно до якого перевізник ПП «Міжгірське АТП 12138» набуло права на обслуговування автобусного маршруту загального користування Міжгір`я - Ужгород через Сваляву, № 749/750. Термін дії договору до 11.06.2020.
У зв`язку із закінченням терміну дії вищевказаного договору, відповідно до вимог Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081 (далі - Порядок № 1081), автобусний маршрут Міжгір`я - Ужгород через Сваляву, №№ 749/750, було винесено на конкурс.
У газеті «Новини Закарпаття» № 25 (4885) від 20.06.2020 Закарпатською обласною державною адміністрацією - організатором перевезень, булоопубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Міжгір`я - Ужгород через Сваляву, рейси №№ 749/750. Відповідно до вказаного оголошення засідання конкурсного комітету було призначено на 23.07.2020.
Згідно протоколу від 23.07.2020 № 27/2020 засідання обласного конкурсного комітету із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) (надалі - Конкурсного комітету за результатами відкриття на засіданні конвертів перевізників-претендентів, яких було допущено до участі у конкурсі встановлено, що заяву на об`єкт конкурсу № 34 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 було подано одним перевізником-претендентом на об`єкт конкурсу - ПП «Міжгірське АТП 12138».
При розгляді документів ПП «Міжгірське АТП 12138», поданих у конкурсі на об`єкт Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750, член комітету ОСОБА_2 інформував членів конкурсного комітету про те, що відповідно до реєстру результатів обов`язкового технічного контролю транспортних засобів єдиного державного реєстру МВС, заявлений позивачем на конкурс транспортний засіб, як резервний Isuzu md25as А03217ВТ не пройшов вчасно обов`язковий технічний контроль.
В свою чергу директор ПП «Міжгірське АТП 12138» представив копії проходження обов`язкового технічного огляду на зазначений транспортний засіб та зазначив, що повідомлень про анулювання протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу на підприємство не надходило.
Відповідно до підпункту з пункту 12 Порядку № 1081, було прийнято рішення про допущення позивача до участі у конкурсі за об`єктом конкурсу № 34 - міжміський автобусний маршрут Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 та запропоновано організатору переоголосити об`єкт конкурсу.
07.11.2020 Закарпатською обласною державною адміністрацією - організатором перевезень, у газеті «Новини Закарпаття» № 45 (4905) було опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750. Відповідно до вказаного оголошення засідання конкурсного комітету призначено на 10.12.2020.
Згідно, протоколу від 10.12.2020 № 28/2020 засідання Конкурсного комітету , за результатами відкриття на засіданні конвертів перевізників-претендентів, яких було допущено до участі у конкурсі встановлено, що заяву на об`єкт конкурсу № 17 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750, було подано двома перевізниками -претендентами на об`єкт конкурсу - ПП «Міжгірське АТП 12138» та ФОП ОСОБА_1 .
При розгляді документів ПП «Міжгірське АТП 12138» поданих у конкурс на об`єкт конкурсу № 17 - міжміський автобусний маршрут Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750, було встановлено, що запропонований позивачем резервний транспортний засіб Isuzu md25as А03217ВТ за пасажиромісткістю менше ніж основний, що не відповідає вимогам п. 6 Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області І (внутрішньообласні маршрути), затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації 12.03.2015 № 79, зареєстрованим у головному територіальному управлінні юстиції у Зкарпатській області 16.03.2015 за № 4/1154 (зі змінами). В зв`язку з цим було прийнято рішення про недопущення до участі у конкурсі за об`єктом конкурсу № 17 іМіжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 перевізника-претендента ПП «Міжгірське АТП 12138» .
Щодо другого перевізника-претендента ФОП ОСОБА_1 , який подав документи у конкурс с на об`єкт конкурсу № 17 - міжміський автобусний маршрут Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 , також, було прийняторішення про недопущення його до участі у конкурсі, в зв`язку з тим, що запропонований ФОП ОСОБА_1 резервний транспортний засіб Mercedes-Benz, 814 DА06259СА за пасажиромісткістю менше ніж основний , що не відповідає вимогам п. б Умов конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських І приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), затверджених розпорядженням голови облдержадміністрації 12.03.2015 № 79, зареєстрованим у головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області 16.03.2015 за № 4/1154 (зі змінами).
24.04.2021 Закарпатською обласною державною адміністрацією організатором перевезень, у газеті «Новини Закарпаття» № 16 (4928) було опубліковано оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) в тому числі на об`єкт Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750. Засідання конкурсного комітету призначено на 27.05.2021.
Згідно протоколу від 27.05.2021 № 01/2021 засідання конкурсного комітету за результатами відкриття на засіданні конвертів перевізників-претендентів, яких було допущено до участі у конкурсі встановлено, що заяву на об`єкт конкурсу № 14 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750, було подано двома перевізниками - претендентами на об`єкт конкурсу - ПП «Міжгірське АТП 12138» та ФОП ОСОБА_1 .
У протоколі від 27.05.2021 № 01/2021 засідання конкурсного комітету, зазначено, що:
За результатами підрахунку балів Конкурсним комітетом за загальним підсумком нараховано : ПП «Міжгірське АТП 12138» - 15 балів за наявність матеріально-технічної бази на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та «їх зберігання, що розміщена на відстані не більш як 20 км. Від місця формування рейсу, а ФОП ОСОБА_1 - 18 балів, з яких - 15 балів за наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання, що розміщена на відстані не більш як 20 км. від місця формування рейсу та 3 бали за автобус Євро-3, а саме Богдан А-09214 д.н. НОМЕР_1 -основний.
При нарахуванні балів Конкурсною комісією не було враховано + 30 балів ПП «Міжгірське АТП 12138», в зв`язку з тим, що конкурс на міжміський автобусний маршрут Міжгір`я - Ужгород через Сваляву, рейси №№ 749/750 проводився двічі, тобто вони відбулися, а саме: Протокол від 23.07.2020 № 27/2020 - конкурс за об`єктом № 34 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси № 749/750 та Протокол від 10.12.2020 № 28/2020 - конкурс за об`єктом №17 Міжгір`я - Ужгород через Сваляву у рейси № 749/750 і ПП «Міжгірське АТП 12138» приймало в них участь, проте переможця не було визначено та відповідно договір про організацію перевезень на автобусному маршруті загального користування Міжгіря - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 за результатами зазначених конкурсів не укладався.
Згідно вказаного Протоколу члени конкурсного комітету одноголосно прийняли рішення : не нараховувати 30 балів перевізнику претенденту ПП «Міжгірське АТП 12138».
Таким чином, за результатами розгляду документів претендентів-перевізників Конкурсною комісією прийнято рішення, оформлене протоколом від 27.05.2021 № 01/2021: визначити першим переможцем за об`єктом № 14 Міжгіря - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 ФОП ОСОБА_1 та рекомендувати організатору укласти з ним договір на 5 років. ПП «Міжгірське АТП 12138» визнати другим переможцем.
03.06.2021 позивач звернувся з адвокатським запитом до Департаменту інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення Закарпатської обласної державної адміністрації за поясненням щодо рішення засідання обласного конкурсного комітету із визначення автомобільних перевізників на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування що не виходять за межі території області від 27.05.2021.
Відповідно до відповіді Департаменту інфраструктури, розвитку і утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення Закарпатської обласної державної адміністрації від 11.06.22021 №01-14/П-04, згідно якої повідомлено, що не нарахування + 30 балів за роботу перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу є правомірним.
Позивач вважаючи оскаржене рішення відповідача протиправним, звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Відповідно до ст. 44 Закону України «Про автомобільний транспорт» організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на термін від трьох до п`яти років. Договір з переможцем конкурсу (або дозвіл) у разі відсутності в нього автобусів, що відповідають умовам конкурсу, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування укладають (або надають) на один рік. Дозвіл органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пасажирському перевізнику на обслуговування автобусних маршрутів надається на термін до п`яти років. Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту. Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затверджений постановою КМУ від 03.12.2008 року №1081 (далі - Порядок № 1081) визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).
Відповідно до п. 28 Порядку № 1081 організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити таку інформацію: 1) найменування організатора та робочого органу; 2) порядковий номер та основні характеристики кожного об`єкта конкурсу: на міжміському маршруті - номер рейсу, початковий та кінцевий пункти маршруту, протяжність, час відправлення з кінцевих пунктів та прибуття до них, особливості періодичності виконання перевезень, рекомендовану кількість зірочок за параметрами комфортності; на міському та приміському маршруті - номер маршруту, найменування кінцевих зупинок, кількість оборотних рейсів або кількість автобусів для забезпечення перевезень, режим руху та інтервал, особливості періодичності виконання перевезень (сезонний, у певні дні тижня тощо); 3) умови конкурсу; 4) порядок одержання необхідної інформації про об`єкт конкурсу; 5) кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі; 6) найменування організації, режим її роботи та адреса, за якою подаються документи для участі в конкурсі; 7) місце та дата одержання бланків документів для участі в конкурсі; 8) місце, дата та час початку проведення засідання конкурсного комітету; 9) розмір плати за участь у конкурсі; 10) телефон для довідок (електронна адреса або адреса веб-сайту) з питань проведення конкурсу.
Відповідно до п. 42 Порядку № 1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.
Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.
Відповідно до п. 46 Порядку № 1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.
Згідно з п. 49 Порядку № 1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.
Додатком 5 до Порядку визначено перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах).
Відповідно до п.п. 1, 2 Додатку 5 робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу зараховується +30 балів.
Наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності (або таких, що використовуються ними на правах фінансового лізингу) автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-3 (бали нараховуються окремо за кожен автобус, який пропонується до використання на об`єкті конкурсу, в межах загальної кількості, встановленої організатором перевезень, з урахуванням кількості резервних транспортних засобів) зараховується +3 (+1 для міських і приміських маршрутів).
Зі змісту п. 1 Додатку 5 робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу зараховується +30 балів.
Тобто основною умовою (вимогою) вищевказаного Додатку є робота перевізника на об`єкті на якому він працював протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу зараховується +30 балів.
Суд зазначає, що п.1 Додатку 5 не передбачає пролонгації договору, він лише вказує на умови отримання балів.
Зазначене вище відповідає позиції Верховного Суду, викладеній у постанові від 24.10.2019 року у справі № 260/1183/18.
Відповідно до договору № 031524 від 12.06.2015 про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування укладеного між Закарпатською ОДА та позивачем, позивач обслуговував автобусний маршрут загального користування Міжгір`я - Ужгород через Сваляву, № 749 /750 у період з 12.06.2015 до 11.06.2020, та продовжувало обслуговувати вказаний вище маршрут до моменту проведення конкурсу.
Відтак, враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що відповідачем безпідставно не взято до уваги факт роботи перевізника-претендента (ПП «Міжгірське АТП 12138») на вказаному об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу та не враховано цю обставину при нарахуванні балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, чим порушено порядок розгляду та оцінки конкурсних пропозицій оголошення переможця на вказаному рейсі, зокрема, вимоги п.1 Додатку 5 до Порядку.
Відповідно до пункту 53 Порядку № 1081 організатор перевезень зобов`язаний провести конкурс не пізніше ніж за 45 календарних днів до дня закінчення строку дії договору (дозволу), укладеного (виданого) попередньому переможцю конкурсу. У такому разі дія договору (дозволу), укладеного (виданого) за результатами конкурсу, починається після закінчення строку дії договору (дозволу) на перевезення укладеного (виданого) відповідно до результатів попереднього конкурсу на цьому об`єкті.
Як слідує з матеріалів справи, що термін дії договору № 031524 від 12.06.2015 укладеного між відповідачем та позивачем сплив 11.06.2020. Оголошення про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), в тому числі на об`єкт Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 було опубліковано у газеті «Новини Закарпаття» № 25 (4885) від 20.06.2020 та призначено проведення засіданні конкурсного комітету на 23.07.2020.
Таким чином, колегія суддів поділяє висновок суду першої інстанції про те, що відповідачем конкурс з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області на об`єкт Міжгір`я - Ужгород через Сваляву рейси №№ 749/750 проведено з порушенням строку, встановлено п. 53 Порядку № 1081.
Зазначене вище узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 14.02.2018 року у справі №826/14318/14.
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.
Також згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на викладене вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду першої інстанції.
Щодо розподілу судових витрат, то такий у відповідності до ст.139 КАС України не здійснюється.
Керуючись статтями 139, 229, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 21 січня 2022 року у справі № 260/5202/21 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає. Крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя С. М. Кузьмич судді З. М. Матковська В. З. Улицький Повне судове рішення складено 05 травня 2022 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104191219 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні