Справа № 761/42448/21
Провадження № 3/761/476/2022
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2022 року суддя Шевченківського районного суду м. КиєваГолуб Оксана Анатоліївна, при секретарі Коваля О.В., за участю представника Координаційно-моніторингової митниці Ясінської О.Я., захисника Єфимченко І.В. розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який станом на дату переміщення товарів через митний кордон України був керівником ТОВ «ІМПРОМ - ПЛЮС» (ЄДРПОУ 43336554, зареєстрованого за адресою: м. Київ, вул. Щекавицька, бкд. 37/48, оф. 1, 04071, паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 27.08.1997 Феодосіївським МВ ГУМВС України в АР Крим, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,
В С Т А Н О В И В :
до Шевченківського районного суду міста Києва надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення, складені відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серія НОМЕР_3 , виданий Феодосійським МВГУ МВС України в АР Крим 27.08.1997, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , керівника ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» (ЄДРПОУ 43336554), за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення від 12.10.2021 № 0030/126000/21, 30.09.2020 на митну територію України з Італії через пункт пропуску «Чоп-Захонь» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі, державний номерний знак НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , на адресу ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» (ЄДРПОУ 43336554), ввезено товари: «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту», всього 71 товар, 387 пакувальних місця, загальною вагою брутто 20 843 кг, загальною вартістю 32 576,7 доларів США.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» від 26.09.2020 № UA100000/2020/911883, а також товаросупровідні документи: контракт від 26.06.2020 № 20-06, укладений між компанією «Kinston Trading CZ s.r.o» (Чеська Республіка) та ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» в особі директора ОСОБА_1 , інвойс від 25.09.2020 № КТІР-065, згідно якого вартість товарів складає 32 576,7 доларів США, книжка МДП (Carnet TIR) від 25.09.2020 № АХ 82944650, міжнародна автомобільна накладна CMR від 25.09.2020 № 731976.
Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія «Kinston Trading CZ s.r.o» (Чеська Республіка), а одержувачем ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» (ЄДРПОУ 43336554). Завантаження та відправлення товарів відбувалось в Республіки Італія - «TERMINAL INTERMODALE DI TRIESTE - FERNETTI S.P.A.».
26.10.2020 товари «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту» заявлено до митного оформлення декларантом/директором ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» (ЄДРПОУ 43336554) ОСОБА_1 за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100060/2020/395229.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці надані наступні документи: документи, подані під час переміщення товарів через митний кордон України, прайс лист від 25.09.2020, пакувальний лист від 25.09.2020 № КТІР-065 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр.44 вказаної митної декларації. Після завершення митного оформлення, зазначені товари випущені у вільний обіг.
18.02.2021 Державною митною службою України за ініціативою Координаційно-моніторингової митниці Держмитслужби направлено запит до Митних органів Чеської Республіки (вих. № 20/20-02-01/11/297) та Італійської Республіки (вих. № 20/20-02-01/11/300) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту», одержувачем яких виступало ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
27.04.2021 до Координаційно-моніторингової митниці Держмитслужби надійшла відповідь від митних органів Італійської Республіки (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 26.04.2021 № 20/20-02- 01/7.9/1172) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію товарів «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту», одержувачем яких виступало ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
Митні органи Італійської Республіки надали файли з даними пов`язаних із справою експортних декларацій, виданих в Італії та пов`язаних з доданими книжками МДП. Зокрема надано копію книжки МДП (Carnet TIR) від 25.09.2020 № АХ 82944650 (реєстраційний номер № 10672 N), за якою здійснено поставку з території Італії транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 . Також отримано електронний файл, який сформовано з даних, отриманих через систему бази даних управління митними деклараціями митної агенції Італії, який містить перелік експортних декларацій, виданих в Італії, класифікаційні коди товарів, їх вага та вартість, дані щодо експортерів та імпортерів.
29.06.2021 Координаційно-моніторинговою митницею отримано відповідь митних органів Чехії (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 25.06.2021 № 20/20-02-01/7.9/2001) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію товарів в асортименті, одержувачем яких виступало ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
За результатами опрацювання інформації, отриманої від митних органів Чехії, встановлено, що вказані митні органи проведи перевірку в компанії «Kinston Trading CZ s.r.o». З проведеної перевірки слідує, що компанія «Kinston Trading CZ s.r.o» (ID07407133, namests I. P. Pavlova 1785/3, Nove Mesto, 120 00 Praha 2) зареєстрована в Чеській Республіці. Це компанія з обмеженою відповідальністю, сферою її діяльності є виробництво, торгівля і надання послуг. На офіційні виклики ніхто не відреагував. Також з`ясовано, що за адресою зареєстрованого офісу знаходиться житловий будинок. Назви вищезгаданої компанії не знайдено ні на будинку, ні на табличках біля дверних дзвінків. Вона також не перелічена у списках компаній, розташованих за передніми дверима до будівлі. Чеська митна адміністрація не має жодної інформації щодо бізнесової діяльності цієї компанії. Компанію не експортувала жодних товарів з Чеської Республіки з 01.01.2019 по 10.05.2021. Керуючий компанії є пан ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса - АДРЕСА_1 .
02.08.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Італії (вих. №20/20-02-01/11/2623) з метою перевірки законності ввезення транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , на підставі книжки МДП (Carnet TIR) від 25.09.2020 № НОМЕР_6 (реєстраційний номер № НОМЕР_7 ), товарів «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту», одержувачем яких виступало ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
03.09.2021 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Італії (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 03.09.2021 № 20/20-02-01/7.9/3019) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію товарів «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту», одержувачем яких виступало ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
На підтвердження попередньої відповіді, отриманої 27.04.2021 Координаційно-моніторинговою митницею Держмитслужби, митними органами Італії надано копію книжки МДП від 25.09.2020 № АХ 82944650 (TIR Carnet № 10672 N), за якою здійснено поставку товарів з території Італії транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 , а також отримано електронний файл, який сформовано з даних, отриманих через систему бази даних управління митними деклараціями митної агенції Італії, який містить перелік експортних декларацій, виданих в Італії, класифікаційні коди товарів, їх вага та вартість, дані щодо експортерів та імпортерів. За результатами попереднього аналізу отриманої відповіді встановлено невідповідність щодо вартості товарів, а також щодо їх відправників та одержувачів.
Згідно отриманої інформації встановлено, що транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 за книжкою МДП від 25.09.2020 № НОМЕР_6 з митної території Італії переміщено товари «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту», загальною вагою брутто 19 932,39 кг, загальна вартість яких складає 166 268,51 Євро.
Під час співставлення відомостей, зазначених в додатках, надісланих митними органами Італії, з даними, які містяться у документах, що подавались до митного оформлення за митною декларацією № UA100060/2020/395229, встановлено невідповідність інформації щодо відправників, отримувачів та вартості товару.
Відповідно до вищезазначеної митної декларації, відправником товарів виступає компанія «Kinston Trading CZ s.r.o». З проведеної перевірки слідує, що компанія «Kinston Trading CZ s.r.o» (ID07407133, namests I. P. Pavlova 1785/3, Nove Mesto, 120 00 Praha 2, Чеська Республіка), а одержувачем ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» (Україна). Згідно з матеріалами відповіді митних органів Італії встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від різних Італійських компаній на адреси інших українських підприємств одним і тим же транспортним засобом ( НОМЕР_4 / НОМЕР_5 ), що і товари, які надійшли в адресу ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
Згідно з інформацією, яка зазначена в інвойсі від 25.09.2020 № КТІР-065, поданого разом з митною декларацією № UA100060/2020/395229, загальна вартість товарів «освітлювальні прилади, меблі, аксесуари та інші товари широкого асортименту», що переміщувались транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 становить 32 576,7 доларів США. Відповідно до матеріалів митних органів Італії, загальна вартість даних товарів становить 166 268,51 Євро.
Отже відомості щодо відправників, одержувачів та вартості зазначених товарів у відповідях, отриманих від митних органів Італії та Чехії, не відповідають даним у документах, поданих ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» при переміщенні товарів через митний кордон України та їх митному оформленні.
Таким чином товари, митне оформлення яких здійснено за митною декларацією № UA100060/2020/395229, загальною вартістю 166 268,51 Євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (30.09.2020) складає - 5 508 625,38 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
У зв`язку з встановленими обставинами, 12.10.2021 Координаційно-моніторинговою митницею у відношенні керівника ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил № 0030/126000/21 за ознаками ч. 1 ст. 483 МК України.
В судовому засіданні представник Державної митної служби України Ясінська О.Я. просила визнати особу виною з підстав, зазначених у протоколі, та застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, встановлене санкцією ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
В судовому засіданні адвокат Єфимченко І.В. заперечувала щодо притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , враховуючи те, що в діях останнього відсутні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст.483 Митного кодексу України, а тому просила закрити провадження у справі на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
Обґрунтовуючи свої заперечення адвокат Єфимченко І.В. зазначила, що протокол про порушення митних правил № 0030/126000/21 та матеріали справи не вказують на конкретні об`єктивні дії, які вчинені ОСОБА_1 , з метою переміщення товарів через митний кордон з приховуванням від митного контролю, оскільки само по собі перебування особи на посаді керівника підприємства, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
ОСОБА_1 , як декларант та керівник ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС», жодних дій, пов`язаних з оформленням товаросупровідних документів, в тому числі інвойсу від 25.09.2020 № КТІР-065 на суму 32 576,7 дол. США, а також дій щодо митного оформлення товарів в країні експорту та їх переміщення товарів через митний кордон України не здійснював
Митне оформлення товарів ОСОБА_1 проведено у відповідності до вимог Митного кодексу України та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, на підставі документів, отриманих від продавця товарів - компанії «Kinston Trading CZ s.r.o», а митна вартість товарів визначена за 6 - резервним методом, який застосовується виключно після процедури консультацій між митним органом та декларантом.
Відповідь митних органів Італійської Республіки не спростовує факту поставки товарів компанією «Kinston Trading CZ s.r.o» в адресу ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС», не спростовує дійсності інвойсу від 25.09.2020 № КТІР-065 на суму 32 576,7 доларів США, виданого компанією «Kinston Trading CZ s.r.o», а також не містить інформації щодо «реальної вартості товарів», оскільки у відповіді митних органів Італії зазначено, що «… звідси, зважаючи на оцінку реальної вартості товарів, ми пропонуємо вам звернутися по допомогу до митних органів, територіально компетентних для перевірки рахунків, виданих іноземною компанією…».
Матеріали справи про порушення митних правил не містять доказів, які б спростовували чинність зовнішньоекономічного договору - контракту № 20-06 від 26.06.2020, укладеного ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» з компанією «Kinston Trading CZ s.r.o», а відтак і інвойсу 25.09.2020 № КТІР-065 на суму 32 576,7 доларів США, який видано на виконання його умов.
Оплата за поставлені товари проведена ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» на користь компанії «Kinston Trading CZ s.r.o», що підтверджено відповіддю АТ «КБ «Глобус» від 03.12.2021 № 72/01-23/386 та доданими документами - заявою про купівлю іноземної валюти та платіжним дорученням.
Крім того, до свого пояснення адвокатом Єфимченко І.В. додано відповідь АТ «КБ «Глобус» від 03.12.2021 № 72/01-23/386 з додатками, якою підтверджено факт оплати, яка проведена ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» на користь компанії «Kinston Trading CZ s.r.o», копію відповіді компанії «Kinston Trading CZ s.r.o», якою підтверджено факт здійснення поставки товарів відповідно до інвойсу від 25.09.2020 № КТІР-065 на суму 32 576,7 доларів США, а також копія листа ФОП ОСОБА_3 , яким надавались послуги з перевезення товарів, та яким повідомлено, що його підприємство жодного разу не виступало відправником товарів, виписки з рахунку компанії «Kinston Trading CZ s.r.o», а також податковий звіт компанії «Kinston Trading CZ s.r.o» за 2020 рік.
Заслухавши доводи представника Державної митної служби України Ясінської О.Я., адвоката особи, яка притягається до адміністративної відповідальності Єфимченко І.В., дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд дійшов висновку про наступне.
Відповідно до положень ст. 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно зі ст. 489 Митного кодексу України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Положеннями ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Зі змісту правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, вбачається, що об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Водночас, необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митних органів на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
В той же час, документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, визначеного ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу як підставу для переміщення товару є підробленими чи одержані незаконним шляхом або містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.
Правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме, під час подання органу доходів і зборів документів на митне оформлення товару як підстави для переміщення таких товарів.
Так, склад правопорушення в даному випадку полягає саме в умисному переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документу, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Відповідно до роз`яснень, викладених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Згідно зі ст. 10 КУпАП України адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
Так, в матеріалах справи наявні всі товаросупровідні документи для здійснення митного оформлення та випуску товару у вільний обіг, подані як при переміщенні товарів через митний корон України в зоні діяльності Закарпатської митниці Держмитслужби так і під час митного оформлення товарів в Київській митниці Держмитслужби.
За змістом ст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється органом доходів та зборів. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначений у ст. 335 цього Кодексу. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості, і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла шляхом її реєстрації. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант, або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Так, з матеріалів справи вбачається та встановлено в судовому засіданні встановлено, що поставка вказаного у протоколі товару здійснювалася на підставі контракту від 26.06.2020 № 20-06, укладений між компанією «Kinston Trading CZ s.r.o» (Чеська Республіка) та ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
Згідно матеріалів провадження зазначений в контракті товар 30.09.2020 ввезено на митну територію України через пункт пропуску «Чоп-Захонь» митного поста «Тиса» Закарпатської митниці Держмитслужби.
До Закарпатської митниці Держмитслужби в якості підстави для переміщення товарів подано наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» від 26.09.2020 № UA100000/2020/911883, а також товаросупровідні документи: контракт від 26.06.2020 № 20-06, укладений між компанією «Kinston Trading CZ s.r.o» (Чеська Республіка) та ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» в особі директора ОСОБА_1 , інвойс від 25.09.2020 № КТІР-065, згідно якого вартість товарів складає 32 576,7 доларів США, книжка МДП (Carnet TIR) від 25.09.2020 № АХ 82944650, міжнародна автомобільна накладна CMR від 25.09.2020 № 731976.
Після прибуття в зону Київської митниці Держмитслужби зазначені товари оформлені за митною деклараціями від 26.10.2020 № UA100060/2020/395229 та випущені у вільний обіг.
18.02.2021 Державною митною службою України за ініціативою Координаційно-моніторингової митниці Держмитслужби направлено запит до Митних органів Чеської Республіки (вих. № 20/20-02-01/11/297) та Італійської Республіки (вих. № 20/20-02-01/11/300) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади, годинники побутові», одержувачем яких виступало ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
29.06.2021 Координаційно-моніторинговою митницею отримано відповідь митних органів Чехії (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 25.06.2021 № 20/20-02-01/7.9/2001).
За результатами опрацювання інформації, отриманої від митних органів Чехії, встановлено, що вказані митні органи проведи перевірку в компанії «Kinston Trading CZ s.r.o». З проведеної перевірки слідує, що компанія «Kinston Trading CZ s.r.o» (ID07407133, namests I. P. Pavlova 1785/3, Nove Mesto, 120 00 Praha 2) зареєстрована в Чеській Республіці. Це компанія з обмеженою відповідальністю, сферою її діяльності є виробництво, торгівля і надання послуг. На офіційні виклики ніхто не відреагував. Також з`ясовано, що за адресою зареєстрованого офісу знаходиться житловий будинок. Назви вищезгаданої компанії не знайдено ні на будинку, ні на табличках біля дверних дзвінків. Вона також не перелічена у списках компаній, розташованих за передніми дверима до будівлі. Чеська митна адміністрація не має жодної інформації щодо бізнесової діяльності цієї компанії. Компанію не експортувала жодних товарів з Чеської Республіки з 01.01.2019 по 10.05.2021. Керуючий компанії є пан ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса - АДРЕСА_1 .
18.02.2021 та 02.08.2021 Державною митною службою України за ініціативою Координаційно-моніторингової митниці Держмитслужби до митних органів Італії направлено запити (вих. №20/20-02-01/11/2623, № 20/20-02-01/11/300) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту», одержувачем яких виступало ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС».
27.04.2021 та 03.09.2021 Координаційно-моніторинговою митницею отримано відповіді від митних органів Італії (листи Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 26.04.2021 № 20/20-02- 01/7.9/1172 та від 03.09.2021 № 20/20-02-01/7.9/3019).
Митними органами Італійської Республіки в додаток до відповіді надано файли з даними пов`язаних із справою експортних декларацій, виданих в Італії та пов`язаних з доданими книжками МДП. Зокрема надано копію книжки МДП (Carnet TIR) від 19.09.2020 № АХ 82944650 (реєстраційний номер № 10672 N), за якою здійснено поставку з території Італії транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 . Також отримано електронний файл, який сформовано з даних, отриманих через систему бази даних управління митними деклараціями митної агенції Італії, який містить перелік експортних декларацій, виданих в Італії, класифікаційні коди товарів, їх вага та вартість, дані щодо експортерів та імпортерів.
З отриманих відповідей встановлено, що з інформації, яка зазначена в інвойсі від 25.09.2020 № КТІР-065, поданого разом з митною декларацією № UA100060/2020/395229, загальна вартість товарів «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту», що переміщувались транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_4 / НОМЕР_5 становить 32 576,7 доларів США. Відповідно до матеріалів митних органів Італії, загальна вартість даних товарів становить 166 268,51 Євро, отже відомості щодо відправників, одержувачів та вартості зазначених товарів у відповідях, отриманих від митних органів Італії та Чехії, не відповідають даним у документах, поданих ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» при переміщенні товарів через митний кордон України та їх митному оформленні.
Разом з тим, із матеріалів справи вбачається та не спростовано представником митниці під час судового розгляду, що митне оформлення товарів проведено ОСОБА_1 у відповідності до вимог Митного кодексу України та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, на підставі документів, отриманих від продавця товарів - компанії «Kinston Trading CZ s.r.o», відповідно до умов укладеного контракту, а митна вартість товарів визначена за 6 - резервним методом, який застосовується виключно після процедури консультацій між митним органом та декларантом. Оплата за поставлені товари проведена ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» в повному обсязі.
Матеріали справи про порушення митних правил не містять доказів, які б спростовували чинність зовнішньоекономічного договору - контракту № 20-06 від 26.06.2020, укладеного ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» з компанією «Kinston Trading CZ s.r.o», а відтак і інвойсу від 25.09.2020 № КТІР-065 на суму 32 576,7 доларів США, який видано на виконання його умов.
Митними органами Італії за результатами проведеної перевірки не спростовано те, що сторонами експортно-імпортної операції були компанії «Kinston Trading CZ s.r.o», як продавець, та ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» як покупець, а також не надано інформації щодо дійсної вартості поставлених товарів.
Відповідно до ч. 1 ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Відтак, у суду немає підстав вважати, що митному органу як підставу для переміщення товарів та під час їх митного оформлення подано документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача вищевказаних товарів, а також відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Таким чином, з огляду на вищенаведене, митним органом не доведено обставин вчинення ОСОБА_1 як директором та декларантом ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України товарів «меблі з дерева та пластмаси, освітлювальні прилади, електроприлади та інші товари широкого асортименту» з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, ціни вищевказаного товару, а тому є недоведеним наявність об`єктивної та суб`єктивної сторони інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Вказаний висновок, який ґрунтується лише з отриманої інформації на підставі листа митних органів Республіки Італії, не може бути підставою для складання протоколу про порушення митних правил, а тим паче розглядатися як доказ вини особи.
Таким чином, наявні у справі докази, які безпосередньо дослідженні в судовому засіданні, не підтверджують факт скоєння ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Статтею 41 Конституції України гарантовано, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.
17.07.1997 Україна ратифікувала Європейську Конвенцію "Про захист прав і основоположних свобод", а також Протоколи 1, 2, 4, 7, 11, які є невід`ємною частиною Конвенції, чим визнала її дію в національній правовій системі, а також обов`язковість рішень Європейського Суду з прав людини по всім питанням що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.
Відповідно до ст. 1 Протоколу №1 до Конвенції «Про захист прав людини і основоположних свобод» кожна фізична чи юридична особа має право на повагу до своєї власності. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше, як в інтересах суспільства та на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Згідно з практикою Європейського суду з прав людини у справі «Рисовський проти України» від 20.01.2012 принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.
Також, у рішенні Європейського суду з прав людини по справі «Стіл та інші проти Сполученого Королівства» від 23.09.1998 Європейський суд з прав людини зазначає, що усе право, чи то писане, чи неписане, було достатньо чітким, щоб дозволити громадянинові, якщо виникне потреба з належною порадою, передбачити повною мірою за певних обставин наслідки, які може спричинити певна дія.
Так, вимоги державного органу, які адресовані суб`єкту господарювання під час проходження тих чи інших адміністративних процедур, мають бути аналогічними із практикою застосування таких процедур і в інших умовах.
Згідно з ч. 2 ст. 528 Митного кодексу України у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.
Статтею 247 КУпАП встановлені обставини, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю: за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Отже, розглянувши справу в межах протоколу про адміністративне правопорушення, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх належними та допустимими доказами, суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, що є підставою для закриття провадження, у зв`язку відсутністю в її діях події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 9-11, 221, 247, 252, 256, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 483, 527, 528, 529 Митного кодексу України, суд
П О С ТА Н О В И В :
Провадження у справі про вчинення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серія НОМЕР_3 , виданий Феодосійським МВГУ МВС України в АР Крим 27.08.1997, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , керівника ТОВ «ІМПРОМ-ПЛЮС» (ЄДРПОУ 43336554), адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, - закрити, за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного протягом десяти днів з дня її винесення шляхом подання апеляційної скарги через Шевченківський районний суд міста Києва.
Суддя О.А. Голуб
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 104195204 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Макаровець Алла Миколаївна
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Голуб О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні