ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 травня 2022 року
справа №380/23334/21
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Громадської організації «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок «ТМР «Крижень» до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення.
в с т а н о в и в:
Громадська організація «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок «ТМР «Крижень» (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам`янка-Бузька, вул.Шевченка, 1, код ЄДРПОУ 33465072) звернулася до суду з позовом до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам`янка-Бузька, вул.Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 04056196), в якому просить суд:
-визнати протиправним та скасувати рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області 17 сесії 8 скликання №61 від 23.09.2021 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО Кам`янка-Бузьке МРГ «Побужани», яким надано погодження громадській організації «Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство «Побужани» на користування мисливськими угіддями загальною площею 787,0000 га (в тому числі: 260,0000 га землі сільськогосподарського призначення, 527,0000 га - водно-болотні), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області, терміном на 15 років.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 «Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 року №127 «Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області» (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР «Крижень» Кам`янка-Бузького району (додаток 3), зокрема, загальна площа мисливських угідь - 67 780 га, з них 53 006 га - польові, 12 218 га - лісові, 2556 га - водно-болотні. На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та «Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР «Крижень» укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010. Позивач звернувся з листом до відповідача щодо розгляду звернення ТМР «Крижень» на сесії Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області з питання надання у користування мисливських угідь в межах Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області терміном на 15років «Кам`янка-Бузькому районному товариству мисливців і рибалок ТМР «Крижень». Рішенням 28 сесії 7 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №30 від 26.03.2020 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями» на підставі розгляду листа №7 від 28.01.2020 ТО «Кам`янка-Бузького районного товариства мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» про погодження на користування мисливськими угіддями на території Кам`янка-Бузької міської ради, на підставі ст.22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішено дати погодження ГО «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» на користування мисливськими угіддями, загальною площею 20825,0800 га ( в тому числі: 14369,0600 га - землі с/г призначення, 5431,4400 га - ліси, 302,1200 га - болота, 722,4600 - води), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради терміном на 49 років. Проте позивачу стало відомо, що Кам`янка-Бузькою міською радою Львівської області було прийнято рішення про погодження надання в користування тих самих мисливських угідь, проте меншої площі громадській організації «Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство «Побужани», яке створено та зареєстровано в 2020 році, яке не має жодної матеріальної бази, основних фондів та найманих працівників.
Позивач вважає, що спірне рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки суперечить статті 19 Конституції України та нормам Закону України «Про мисливське господарство та полювання», порушує права позивача, як діючого користувача мисливських угідь на території Кам`янка-Бузького району Львівської області, а також як такого, що має переважне право на користування такими мисливськими угіддями.
Ухвалою від 13.12.2021 вказану позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу десятиденний строк для усунення недоліків, зазначених у мотивувальній частині ухвали, з дати отримання копії ухвали. У визначений судом строк позивач усунув недоліки позовної заяви.
Ухвалою від 17.01.2022 призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторінта запропоновано відповідачам у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
У зв`язку з недостатнім фінансуванням суду на здійснення витрат на закупівлю поштових марок та оплати послуг відправлення поштової кореспонденції копія ухвали суду від 17.01.2022, підписана цифровим підписом, була направлена на електронну адресу відповідача, яка вказана у позовній заяві (ms.kbmr@ukr/net).
Як вбачається з матеріалів справи, вказана копія ухвали була доставлена до електронної скриньки відповідача, про що свідчить звіт про доставку електронного листа від 18.01.2022.
Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надав, про розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін повідомлявся належним чином шляхом направлення ухвали про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі рекомендованою кореспонденцією за адресою відповідно до приписів ч.8 ст.126 КАС України.
Ухвалою суду від 28.03.2022 до участі у справі залучено третю особу, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача, Громадську організацію «Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство «Побужани».
Представник третьої особи отримав ухвалу про залучення третьої особи 13.04.2022, однак не подав до суду заяв по сті справи.
Інших заяв по суті справи до суду не надходило.
Суд встановив таке.
Громадська організація «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа 31.03.2005 за №14001200000000138.
«Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» (надалі - Товариство або ТМР «Крижень») створене за рішенням Загальних зборів членів Товариства у відповідності до Конституції України, Закону України «Про громадські об`єднання», Закону України «Про мисливське господарство та полювання» та актів законодавства, прийнятих відповідно до нього.
Товариство є добровільним громадським об`єднанням, заснованим на індивідуальному членстві, створеним на основі єдності інтересів для спільної реалізації мети діяльності Товариства.
Основними напрямками діяльності ТМР «Крижень» є :
- захист та реалізація законних прав та інтересів його членів;
- рекреація;
- сприяння мисливству, аматорському та спортивному рибальству;
- активному розвитку мисливства та рибальства;
- охороні, відтворенню, збереженню природи;
- забезпечення охорони, раціонального використання природних багатств річок, водойм, лісів та їх рекреаційного потенціалу.
В ТМР «Крижень» нараховується близько 500 членів товариства, в штаті товариства працює 9 працівників.
Рішенням Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 року «Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 №127 «Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області» (пункт 3) надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років ТМР «Крижень» Кам`янка-Бузького району (додаток 3), зокрема, загальна площа мисливських угідь - 67 780га, з них 53 006 га - польові, 12 218 га - лісові, 2556 га - водно-болотні.
Згідно з п. 6 цього рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006 - користувачам мисливських угідь: ДП «Буський лісгосп», ДП «Жовківський лісгосп» Жовківської районної ради УТМР, Радехівське товариство мисливців та рибалок, а також ТМР «Крижень» Кам`янка-Бузького району - приступити з 01.01.2007 до ведення мисливського господарства на новоприйнятих мисливських угіддях та забезпечити працевлаштування вивільнених працівників ДП «Радехівське лісомисливське господарство».
На підставі рішення Львівської обласної ради №145 від 05.12.2006, між Львівським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та «Кам`янка-Бузьким районним товариством мисливців і рибалок ТМР «Крижень» укладено договір №49 про умови ведення мисливського господарства від 19.11.2010.
Рішенням 28 сесії 7 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №30 від 26.03.2020 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями» на підставі розгляду листа №7 від 28.01.2020 ТО «Кам`янка-Бузького районного товариства мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» про погодження на користування мисливськими угіддями на території Кам`янка-Бузької міської ради, на підставі ст.22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», сг.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішено дати погодження ГО «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок ТМР «Крижень»» на користування мисливськими угіддями, загальною площею 20825,0800 га ( в тому числі: 14369,0600 га - землі с/г призначення, 5431,4400 га - ліси, 302,1200 га - болота, 722.4600 - води), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради терміном на 49 років.
Проте позивачу стало відомо, що Кам`янка-Бузькою міською радою Львівської області було прийнято рішення про погодження надання в користування тих самих мисливських угідь, проте меншої площі громадській організації «Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство «Побужани», яке створено та зареєстровано в 2020 році, яке не має жодної матеріальної бази, основних фондів та найманих працівників.
Рішенням 17 сесії 8 скликання Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області №61 від 23.09.2021 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО Кам`янка-Бузьке МРГ «Побужани» на підставі розгляду листа №47 від 06.07.2021 ГО Кам`янка-Бузьке МРГ «Побужани» про погодження на користування мисливськими угіддями на території Кам`янка-Бузької міської ради, відповідно до ст.22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вирішено дати погодження громадській організації «Кам`янка-Бузьке мисливсько- рибальське господарство «Побужани» на користування мисливськими угіддями загальною площею 787,0000 га (в тому числі: 260.0000 га - землі с/г призначення, 527,0000 га - водно- болотні), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради, терміном на 15 років.
Позивач вважає, що при прийнятті оскаржуваного рішення, відповідачем не взято до уваги рішення Львівської обласної ради 9 сесії 5 демократичного скликання №145 від 05.12.2006 «Про внесення змін до рішення обласної ради від 11.02.1997 року №127 «Про надання у користування мисливських угідь у Львівській області», яким позивачу надано в користування мисливські угіддя терміном на 15 років, тобто до кінця 2022 року.
Вищезазначені обставини зумовили звернення позивача до суду із вказаним позовом.
Вирішуючи даний спір, суд застосовує такі норми права та виходить з таких мотивів.
Згідно з ч. 1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист, в тому числі, шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Частиною 2 ст.19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Так, повноваження сільських, селищних, міських рад визначені в главі 1 розділу II Закону України від 12.06.97 N 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон N 280/97-ВР).
В рішенні від 16.04.2009 №7-рп/2009 Конституційний Суд України, за результатом аналізу статей 19, 140, 143, 144, 146 Конституції України, зазначив, що органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною першою статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до преамбули Закону України «Про мисливське господарство та полювання» №1478-III його положення визначають правові, економічні та організаційні засади діяльності юридичних та фізичних осіб у галузі мисливського господарства та полювання, забезпечують рівні права усім користувачам мисливських угідь у взаємовідносинах з органами державної влади щодо ведення мисливського господарства, організації охорони, регулювання чисельності, використання та відтворення тваринного світу.
Згідно з статтею 1 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» N 1478-III мисливські угіддя - це ділянки суші та водного простору, на яких перебувають мисливські тварини і які можуть бути використані для ведення мисливського господарства.
Відповідно до положень статті 21 Закону №1478-III ведення мисливського господарства здійснюється користувачами мисливських угідь.
При цьому, не допускається користування мисливськими тваринами та ведення мисливського господарства без оформлення відповідних документів у встановленому цим Законом порядку. Умови ведення мисливського господарства визначаються у договорі, який укладається між центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, і користувачами мисливських угідь.
Згідно із частиною першою статті 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» №1478-III мисливські угіддя для ведення мисливського господарства надаються у користування обласними радами за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, погодженим з обласними державними адміністраціями, а також власниками або користувачами земельних ділянок. Мисливські угіддя надаються у користування на строк не менш як на 15 років.
Переважне право на користування мисливськими угіддями мають: власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями.
Згідно з ст.23 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» №1478-III право користування мисливськими угіддями припиняється у разі: закінчення строку користування; добровільної відмови від користування; припинення діяльності юридичних осіб, яким надано у користування мисливські угіддя; систематичного невиконання обов`язків щодо охорони та відтворення мисливських тварин, зобов`язань, обумовлених договором між користувачем мисливських угідь та власником (користувачем) земельних ділянок або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства; погіршення якості мисливських угідь з вини їх користувача; в інших випадках, передбачених законодавством.
Отже, при наданні погодження відповідачем щодо надання у користування мисливських угідь ГО МРГ «Побужани» слід було врахувати, що такі угіддя перебувають у користуванні позивача до кінця 2022року.
Прийняте відповідачем оскаржуване рішення суперечить статті 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання», не враховано переважне право на користування мисливськими угіддями, що мають власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями, адже таке переважне право є лише у позивача.
З огляду на те, що право користування позивача мисливськими угіддями відповідно до ст. 23 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» не припинено, відтак не може бути надано іншому користувачу.
Згідно з ст. 22 Закону України «Про мисливське господарство та полювання» переважне право на користування мисливськими угіддями мають: власники та постійні користувачі земельних ділянок; користувачі мисливських угідь, які продовжують строк користування цими угіддями.
Суд звертає увагу, що ГО «Кам`янка-Бузьке МРГ «Побужани» до вищезазначеного вичерпного переліку не належить, оскільки не є власником чи постійним користувачем земельних ділянок, також не є користувачем мисливських угідь, який продовжує строк користування цими угіддями.
При прийнятті рішення щодо надання погодження чи відмови на користування мисливськими угіддями Кам`янка-Бузька міська рада Львівської області зобов`язана діяти лише на підставі Конституції України та чинного законодавства, що регулює відповідні правовідносини.
Ураховуючи вищенаведене, оскаржуване рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області 17 сесії 8 скликання №61 від 23.09.2021 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО Кам`янка-Бузьке МРГ «Побужани», яким надано погодження громадській організації «Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство «Побужани» на користування мисливськими угіддями загальною площею 787,0000 га (в тому числі: 260,0000 га землі сільськогосподарського призначення, 527,0000 га - водно-болотні), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області, терміном на 15 років є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки не ґрунтується на нормах законодавства та суперечить вимогам Закону України «Про мисливське господарство та полювання», порушує права позивача, як діючого користувача мисливських угідь на території Кам`янка-Бузького району Львівської області, а також як такого, що має переважне право на користування такими мисливськими угіддями.
Згідно з вимог ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову в повному обсязі.
Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
адміністративний позов Громадської організації «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок «ТМР «Крижень» (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам`янка-Бузька, вул.Шевченка, 1, код ЄДРПОУ 33465072) до Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам`янка-Бузька, вул.Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 04056196) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області 17 сесії 8 скликання №61 від 23.09.2021 «Про надання погодження на користування мисливськими угіддями ГО Кам`янка-Бузьке МРГ «Побужани», яким надано погодження громадській організації «Кам`янка-Бузьке мисливсько-рибальське господарство «Побужани» на користування мисливськими угіддями загальною площею 787,0000 га (в тому числі: 260,0000 га землі сільськогосподарського призначення, 527,0000 га - водно-болотні), які розташовані на території Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області, терміном на 15 років.
Стягнути з Кам`янка-Бузької міської ради Львівської області (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам`янка-Бузька, вул.Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 04056196) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Громадської організації «Кам`янка-Бузьке районне товариство мисливців і рибалок «ТМР «Крижень» (місцезнаходження: 80400, Львівська область, м.Кам`янка-Бузька, вул.Шевченка, 1, код ЄДРПОУ 33465072) судовий збір на суму 2270 (дві тисячі двісті сімдесят)грн. 00коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п15.5 п.5 розділу VII Перехідні положення КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104219086 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні