ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/3371/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 травня 2022 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Крутько О.В.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРЕЛ ПЛЮС»
до Головного управління ДПС у Львівській області (відповідач 1),
Державної податкової служби України (відповідач 2)
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом у якому заявлено позовні вимоги: визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Львівській області від 29 грудня 2021р. про анулювання реєстрації ТОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 438592613068); зобов`язати Державну податкову службу України внести до реєстру платників податку на додану вартість ТОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» як платника податку на додану вартість, а саме: поновити таку реєстрацію датою отримання свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість від 01 листопада 2020 року, із збереженням індивідуального податкового номера 438592613068.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю "МЕРЕЛ ПЛЮС" (ЄДРПОУ 43859261), згідно Витягу з реєстру платників податку на додану вартість № 2113064500202 з 01 листопада 2020 р. було зареєстровано платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 438592613068). Відповідно до інформації є електронного кабінету платника податку було анульовано свідоцтво платника податку 29.12.2021 за рішенням Головного управління ДПС у Львівській області з підстав не подання декларацій протягом року.
Позивач зазначає, що анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового орану на підставі підпункту «г» пункту 184.1 ст. 184 ПК України можливе за таких обставин: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних місяців та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, що передують періоду прийняття рішення про анулювання.
Позивач стверджує, що у податкового органу були відсутні підстави для прийняття рішення про анулювання ТзОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» платником податку на додану вартість, оскільки 20.12.2021 позивачем надсилалась до державної податкової служби податкова звітність, а саме: податкова декларація з ПДВ за період листопад 2021р., яка свідчить про наявність придбання товарів, здійснених з метою формування податкового кредиту, що не було враховано відповідачем 1 при прийнятті оскаржуваного рішення.
Позивач просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою від 14.02.2022 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі, ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та проведення судового засідання, за наявними матеріалами.
Відповідач проти позову заперечив, подав відзив на позовну заяву, у якому вказує, що ТОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 43859261), яке було зареєстровано платником податку на додану вартість 01.11.2020, протягом 12 послідовних податкових місяців з листопада 2020 р. по жовтень 2021 р. не подає та/або подає податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів. А саме, з листопада 2020 року по липень 2021 року ТОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» не подано декларації з ПДВ, а з серпня 2021 р. по жовтень 2021 р. подано декларації з ПДВ з нульовими показниками. Згідно програмного забезпечення «Архів електронної звітності» за період з 01.11.2020 по 31.10.2021 відсутні дані щодо реєстрації податкових накладних ТОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС». Враховуючи відсутність здійснення господарської діяльності за період з 01.11.2020 по 31.10.2021 та керуючись пп. «»г» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України складено довідку про подання/неподання платником ПДВ та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (розрахунків) № 3865/13-01-18-08 від 13.12.2021. Підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість було не подання та/або подання податкових декларацій з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів. Головне управління ДПС у Львівській області вважає вимоги про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідач подав клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження від 18.03.2022 з покликанням на необхідність детального дослідження доказів. Суд вважає, що зазначене клопотання задоволенню не підлягає, оскільки усі наявні у сторін докази долучені до матеріалів справи та можуть бути дослідженні при розгляді справи у спрощеному позовному провадженні.
Дослідивши заяви по суті справи та письмові докази суд встановив наступне.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю " МЕРЕЛ ПЛЮС " (ЄДРПОУ 43859261), згідно Витягу з реєстру платників податку на додану вартість № 2113064500202, з 01 листопада 2020 р. був зареєстрований як платник податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 438592613068).
Рішенням Головного управління ДПС у Львівській області № 4893 від 29.12.2021 анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість - Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРЕЛ ПЛЮС» (79017, Львівська область, Личаківський район, вул. Водогінна, буд.2, індивідуальний податковий номер 438592613068). Рішення мотивовано тим, що платник не подає та/або подає податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду листопад-грудень 2020 р., січень жовтень 2021р., що свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень.
Рішення прийнято на підставі реєстру платників, які подають звітність від 13.12.2021 № 3865/13-01-18-08. Згідно реєстру у період з листопада 2020р. по липень 2021р. платник декларування ПДВ не здійснював, декларації не подавав, у звітному періоді серпень 2021р. подано декларацію 20.09.2021 № 9273849289, у звітному періоді вересень 2021р. подано декларацію 18.10.2021 № 930726410, у звітному періоді жовтень 2021р. подано декларацію 22.11.2021 № 9353914701.
Відповідно до інформації є електронного кабінету платника податку ТзОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» свідоцтво платника податку було анульовано 29.12.2021 на підставі вищезазначеного рішення.
Не погодившись з рішенням про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України) є спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Питання процедури анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено у розділі V ПК України та Положенні про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року № 1130 (далі також Положення № 1130).
Відповідно до підп. пп. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Пунктом 184.2 ст. 184 ПК України передбачено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підп. «а» п. 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підп. «б» - «з» п. 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Відповідно до підпункту «г» п.5.1 Положення №1130 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Згідно з п.5.2 Положення №1130 анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.
Пунктом 5.5 Положення № 1130, визначено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).
Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами, зокрема, є: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).
Відповідно до п.5.6 Положення № 1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Відповідно до п.5.6 розділу V Положення № 1130 рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.
Прийняття оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» обґрунтовано не поданням та/або поданням податкових декларацій з податку на додану вартість протягом останніх 12 послідовних податкових місяців, що свідчить про відсутність постачання/придбання товарів з посиланням на п.п. «г» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України.
Рішення прийнято на підставі реєстру платників, які подають звітність від 13.12.2021 № 3865/13-01-18-08. Згідно реєстру за період з листопада 2020р. по липень 2021р. платник декларування ПДВ не здійснював, декларації не подавав, у звітному періоді серпень 2021р. подано декларацію 20.09.2021 № 9273849289, у звітному періоді вересень 2021р. подано декларацію 18.10.2021 № 930726410, у звітному періоді жовтень 2021р. подано декларацію 22.11.2021 № 9353914701. У графі «Обсяг постачання» вказано «-».
В свою чергу, п. 5.2. Положення № 1130 встановлено, що при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт «г» пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що:
- не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця;
- включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.
Отже, аналіз наведених норм у їх сукупності дає підстави для висновку про те, що для анулювання реєстрації платником ПДВ визначальним є факт неподання декларацій або подання таких декларацій з нульовими показниками саме за останні 12 послідовних податкових місяців.
Рішення № 4893 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРЕЛ ПЛЮС» прийнято 29.12.2021. Таким чином, відповідач при прийнятті такого рішення повинен був враховувати останній податковий місяць, за який подано податкову декларацію з ПДВ (або не подано відповідну декларацію), який перебував місяцю прийняття такого рішення листопад 2021 року. У свою чергу реєстр декларацій платника складено у грудні 2021 р., а попереднім останнім податковим місяцем який має враховуватись при вирішенні питання про наявність підстав для анулювання реєстрації є листопад 2021 р. У будь якому разі вмотивованість та підставність рішення контролюючого органу підлягає оцінці на дату волевиявлення суб`єкта владних повноважень і такою датою є дата його винесення
На дату прийняття оскаржуваного рішення 29.12.2021 платником податку ТзОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» подано податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2021 року, яка зареєстрована у податковому органі 20.12.2021, реєстраційний номер 9388572966. Цією декларацією підтверджується наявність у позивача обсягів постачання товарів у звітний період: у рядку 10.1 розділу ІІ «Податковий кредит» задекларовано обсяги придбання (без податку на додану вартість) - 3336990 грн., дозволений податковий кредит 667398 грн. У додатку 1 до податкової декларації з ПДВ позивачем наведено детальні відомості про операції придбання з ПДВ, які підлягають оподаткування за основною ставкою та ставками 7% і 14%, а саме: ІПН постачальника 432660626596 - податкова накладна за листопад 2021р., обсяг постачання 584599,98 грн. (ПДВ 116920,02 грн.); ІПН постачальника 43266062659 - податкова накладна за листопад 2021р., обсяг постачання 2166990,01грн. (ПДВ 433397,99 грн.); ІПН постачальника 438212426591 - податкова накладна за листопад 2021р., обсяг постачання 585400,00 (ПДВ 117080,00 грн.).
Відповідач не надав оцінку зазначеній податковій декларації, не перевірив наявність у позивача задекларованих операцій з придбання товару, які підтверджуються відповідними податковими накладними. Отже, у відповідача були відсутні визначені у п.п. «г» п.184.1 ст.184 ПК України підстави для прийняття рішення про анулювання платника ПДВ - ТзОВ «МЕРЕЛ ПЛЮС» № 4893 від 29.12.2021.
Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідач жодним чином не спростував у відзиві на позовну заяву мотивовані доводи позивача.
У зв`язку з викладеним суд дійшов висновку про те, що рішення прийнято необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, з порушенням норм чинного законодавства, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до пункту 5.10 розділу V Положення № 1130 підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, або рішення контролюючого органу про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
У разі скасування рішення про анулювання реєстрації, якщо інше не визначено судовим рішенням, контролюючий орган вносить до Реєстру запис про реєстрацію платника ПДВ із урахуванням таких особливостей: 1) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи відсутня наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється; 2) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована платником ПДВ повторно, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ; 3) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації особа зареєстрована як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість, дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, дата анулювання реєстрації відповідає даті, що передує дню переходу особи до застосування відповідної ставки єдиного податку, а причина анулювання - підпункту "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу. Анулювання реєстрації проводиться за заявою про анулювання реєстрації платника ПДВ або за рішенням контролюючого органу; 4) якщо на дату скасування рішення про анулювання реєстрації в особи є анульованою наступна (повторна) реєстрація, дата реєстрації платником ПДВ відповідає даті попередньої реєстрації платником ПДВ, а дата та причина анулювання реєстрації - даті та причині анулювання повторної реєстрації.
Згідно п.2.3 Р.ІІ Положення № 1130 формування та ведення Реєстру здійснює Державна податкова служба України. Контролюючі органи забезпечують достовірність даних про платників податків у Реєстрі, їх захист від несанкціонованого доступу, оновлення, архівування та відновлення даних.
Враховуючи встановлені судом підстави для скасування оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, суд приходить до висновку про задоволення позовних в частині зобов`язання відповідача-2 поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "МЕРЕЛ ПЛЮС" (ідентифікаційний код юридичної особи 43859261) шляхом внесення до Реєстру запису про реєстрацію платника ПДВ з 01.11.2021 з збереженням індивідуального податкового номера 438592613068.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Судові витрати позивача зі сплати судового збору, які підтверджені платіжним дорученням № 111 від 21.01.2022 у розмірі 4962,00 грн. покласти на відповідача 1 у відповідності до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 29.12.2021 № 4893 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРЕЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 43859261).
Зобов`язати Державну податкову службу України поновити реєстрацію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРЕЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 43859261) з 01.11.2021 (дати отримання свідоцтва платника податку на додану вартість) шляхом внесення відповідного запису до Реєстру платників податку на додану вартість з збереженням індивідуального податкового номера 438592613068.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ: 43968090, адреса: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕРЕЛ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ: 43859261, адреса: 79017, м. Львів, вул. Водогінна, буд. 2, оф. 33) 4962,00 грн. судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104219125 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Матковська Зоряна Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні