Рішення
від 09.05.2022 по справі 140/2298/22
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 травня 2022 року ЛуцькСправа № 140/2298/22

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дмитрука В.В.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Луцькавтодор Сервіс» до Державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Луцькавтодор-Сервіс» (далі ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс») звернулось з позовом до Державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» (далі ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області») про визнання протиправним та скасування рішення уповноваженої особи ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області», оформленого протоколом №5/12-05 від 18.01.2022 про відхилення тендерної пропозиції ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» за процедурою закупівлі: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 030852/Н-17/-Городище-Мартинівка-Суховоля на ділянці від км 1+450 до км 4+680 Луцького району Волинської області, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2021-10-13-005711-b.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 18.01.2022 згідно з протоколом засідання тендерним комітетом ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» було відхилено пропозицію ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс». Підставою для відхилення цієї пропозиції стало те, що переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 3 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».

Позивач вважає рішення тендерного комітету про відхилення пропозиції ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» необґрунтованим і протиправним, оскільки позивач, як переможець відкритих торгів даної процедури закупівлі, надав/оприлюднив повний пакет документів, які вимагаються Тендерною документацією від переможця торгів, що стверджується інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, а також тричі з`являвся (окрім телефонних дзвінків на адресу замовника щодо організації зустрічі) за місцезнаходженням відповідача для підписання договору, однак кожного разу відповідач ухилявся від підписання договору.

Зазначив, що на одній із зустрічей з представниками відповідача, не проаналізувавши вже подані переможцем документи та не висловлюючи жодних заперечень щодо них, відповідач вказав про наявність об`єктивних причин для не укладення договору, а саме відсутність затверджених розпорядником коштів переліків об`єктів фінансування на 2022 рік та можливу подальшу відміну даного тендеру.

Аналогічна інформація про неможливість підписання договору про закупівлю через відсутність фінансування була отримана директором і представниками ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» в останній день укладення договору 17.01.2022, коли представники відповідача в черговий раз заявили про свій намір підписати договір про закупівлю.

Всупереч вимогам пункту 3 Розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації відповідач не надав позивачу для підписання остаточної редакції договору про закупівлю, не висловив жодних заперечень чи зауважень до поданих/оприлюднених позивачем документів, що спричинило прийняття спірного рішення.

Вказав, що вищенаведена позиція позивача та його намір підписати договір про закупівлю підтверджується заявою №16 від 14.01.2022, яка була зареєстрована ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» за вх. №63/05-12 від 14.01.2022, в якій позивач детально описав всі вчиненні ним дії для укладення договору, в черговий раз підтвердив свій намір укласти договір про закупівлю послуг: Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 030852/Н-17/-Городище-Мартинівка-Суховоля на ділянці від км 1+450 до км 4+680 Луцького району Волинської області, оголошення про проведення якої оприлюднено за сайті Уповноваженого органу за UA-2021-10-13-005711-b, та просив відповідача надати для підписання остаточну редакцію договору про закупівлю. Однак, на дану заяву ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» жодним чином не відреагувало.

Позивач вважає, що вчинив всі залежні від нього дії для укладення договору про закупівлю відповідно до положень Тендерної документації, що свідчать про його однозначну позицію і намір укласти договір про закупівлю.

З наведених підстав просить позовні вимоги задовольнити в повній мірі.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 22.02.2022 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22.02.2022 в задоволенні заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Луцькавтодор Сервіс» про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Луцькавтодор Сервіс» до державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг» про визнання протиправним та скасування рішення, - відмовлено.

Відзив на позовну заяву до суду не надходив.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» зареєстроване як юридична особа 27.09.2007, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формування. Основним видом діяльності товариства за кодом КВЕД 42.11 Будівництво доріг і автострад.

ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» на веб-порталі «Рrozorro» оприлюднило оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-10-13-005711-b, відповідно до якого предметом закупівлі є: Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 030852/Н-17/-Городище-Мартинівка-Суховоля на ділянці від км 1+450 до км 4+680 Луцького району Волинської області (а.с.16-18).

Рішенням тендерного комітету ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» протокол №265 від 13.10.2021 затверджено тендерну документацію по процедурі відкриті торги на закупівлю послуг: Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 030852/Н-17/-Городище-Мартинівка-Суховоля на ділянці від км 1+450 до км 4+680 Луцького району Волинської області.

В межах проведення процедури відкритих торгів, оголошеної відповідачем, тендерні пропозиції подали ТОВ «ВОЛИНЬДОРБУД», ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс», за результатами розгляду яких, 28.12.2021 на засіданні тендерного комітету ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» прийнято рішення про визначення переможця процедури відкритих торгів відповідно до предмету закупівлі: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 030852/Н-17/-Городище-Мартинівка-Суховоля на ділянці від км 1+450 до км 4+680 Луцького району Волинської області» учасника торгів - ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» (а.с.71-72).

Як слідує з протокольного рішення уповноваженої особи від 18.01.2022 №5/12-05, відхилено тендерну пропозицію ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» - переможця процедури відкритих торгів по предмету закупівлі: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 030852/Н-17/-Городище-Мартинівка-Суховоля на ділянці від км 1+450 до км 4+680 Луцького району Волинської області» за ДК 021:2015:45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв`язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь з підстави, що передбачена пунктом 3 частини першої статті 31 Закону, а саме відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю (а.с.73-74).

Позивач з оскаржуваним рішенням відповідача не згідний, оскільки він не відмовлявся від підписання договору, а відповідач в оскаржуваному рішенні не навів жодної інформації та підтвердження того, що ТзОВ «Луцькавтодор - Сервіс», як переможець торгів, відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, а також маючи всі документи, що були подані для підписання договору про закупівлю, не зазначив про свої зауваження чи заперечення щодо них, і не підтвердив в чому саме полягає відмова переможця від укладення договору.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон №922-VIII в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Статтею 1 Закону №922-VIII наведені такі значення термінів, що вживаються в даному Законі:

замовники - суб`єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону;

послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації;

предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;

роботи - розроблення проектної документації на об`єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам`яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об`єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об`єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт;

тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;

тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації;

учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об`єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Згідно з частиною першою статті 10 Закону №922-VIII замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю: оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж.

За приписами підпункту 1 пункту 4 Розділу Х Прикінцеих та перехідних положень Закону №922-VIII утановлено, що до 1 січня 2022 року замовник може утворювати тендерний комітет (комітети) для організації та проведення процедур закупівель.

Замовник має право визначити уповноважену особу (осіб) та тендерний комітет (комітети), за умови що кожен із них буде відповідальним за організацію та проведення конкретних процедур закупівель.

Для цілей цього Закону тендерний комітет - це службові (посадові) та інші особи замовника, призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом.

Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості.

Членство в тендерному комітеті не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об`єктивність і неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі.

Склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет у разі створення затверджуються рішенням замовника.

До складу тендерного комітету входять не менше п`яти осіб. У разі якщо кількість службових (посадових) осіб у штатній чисельності працівників замовника є меншою, ніж п`ять осіб, до складу тендерного комітету мають входити всі службові (посадові) особи замовника.

Керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова.

Голова тендерного комітету призначається замовником, організовує роботу комітету та несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.

Не можуть входити до складу тендерного комітету та/або визначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради.

Тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця, забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом, забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до цього Закону, здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Рішення тендерного комітету оформлюється протоколом із зазначенням дати прийняття рішення. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні. У разі відмови члена тендерного комітету підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

Примірне положення про тендерний комітет затверджується Уповноваженим органом.

Відповідно до частин першої та третьої статті 13 Закону №922-VIII закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур: відкриті торги; торги з обмеженою участю; конкурентний діалог. Замовник здійснює процедури закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель.

Частиною першою статті 20 Закону №922-VIII визначено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.

Як передбачено частиною першою статті 21 Закону №922-VIII, оголошення про проведення процедури відкритих торгів безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.

Вимоги до тендерної документації встановлені статтею 22 Закону №922-VIII.

Так, частинами першою та другою цієї статті Закону №922-VIII передбачено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

У тендерній документації зазначаються такі відомості:

1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;

2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Для об`єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;

3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;

4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);

5) кількість товару та місце його поставки;

6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;

7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

8) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов;

9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;

10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.

У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;

11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;

12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;

13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;

14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;

15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);

16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);

17) прізвище, ім`я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками;

18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;

19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.

Згідно з частинами першою, другою, третьою статті 26 Закону №922-VIII тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система закупівель повинна забезпечити можливість подання тендерної пропозиції/пропозиції всім особам на рівних умовах.

Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію/пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції, а саме:

1) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;

2) найменування та ідентифікаційний код учасника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;

3) дата та час подання тендерної пропозиції/пропозиції.

При цьому підстави відхилення замовником тендерних пропозицій наведені у частині першій статті 31 Закону №922-VIII, зокрема, пунктом 3 частини першої якої визначено, що такою підставою є те, що переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону; не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

Відповідно до частини шостої статті 33 Закону №922-VIII замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.

У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється.

Згідно із частиною третьою Розділу V Тендерної документації до підписання договору переможець, завантажує в електронну систему погоджений із замовником протокол погодження договірної ціни документів щодо договірної ціни, а саме: договірна ціна за формою програмного комплексу та в електронному вигляді в формі imd, sts; пояснювальна записка до договірної ціни; локальні кошториси; підсумкова відомість ресурсів до договірної ціни.

Протокол погодження договірної ціни складається в довільній формі та підписується сторонами за умовами погодження договірної ціни.

Договірна ціна разом з протоколом погодження повинні бути узгодженні не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.

Ненадання або непогодження із замовником зазначених документів розцінюється як відмова учасника від укладення договору про закупівлю.

Судом встановлено, що на виконання пункту 3 розділу V Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» супровідним листом №502 від 30.12.2021 надав на адресу замовника документи щодо узгодження договірної ціни, про що замовником проставлено відмітку про їх отримання і вхідну реєстрацію цих документів за №2360 від 31.12.2021, а також переможцем оприлюднено зазначені документи в електронній системі закупівель того ж дня 31.12.2021 (а.с.83).

Позивач будучи переконаним про узгодження договірної ціни, що була подана замовнику 31.12.2021, відповідно до частини третьої Розділу V Тендерної документації супровідним листом №12 від 11.01.2022 надав для підписання на адресу замовника підписаний переможцем Протокол погодження договірної ціни у 2 примірниках для підписання (згідно вимог Тендерної документації складається в довільній формі), узгоджену договірну ціну за формою програмного комплексу з пояснювальною запискою до договірної ціни, локальними кошторисами, підсумковою відомістю ресурсів до договірної ціни та договірну ціну, як додаток до договору про закупівлю, податковий розрахунок форми 1ДФ за 4 кв. 2020 року (а.с.84-87).

Даний пакет документів отримано відповідачем, про що ним проставлено відмітку про їх отримання і вхідну реєстрацію цих документів за №50 від 13.01.2022. Також ці документи завантажено в електронну систему закупівель 13.01.2022.

У матеріалах справи відсутні зауваження ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» щодо договірної ціни, що свідчить про погодження договірної ціни замовником. Однак, відповідачем не було підписано Протокол погодження договірної ціни.

Крім того, позиція позивача та його намір підписати договір про закупівлю підтверджується заявою №16 від 14.01.2022, яка була зареєстрована ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» за вх. №63/05-12 від 14.01.2022, в якій позивач детально описав всі вчиненні ним дії для укладення договору, в черговий раз підтвердив свій намір укласти договір про закупівлю послуг: Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 030852/Н-17/-Городище-Мартинівка-Суховоля на ділянці від км 1+450 до км 4+680 Луцького району Волинської області, оголошення про проведення якої оприлюднено на сайті Уповноваженого органу за UA-2021-10-13-005711-b, а також просив відповідача надати для підписання остаточну редакцію договору про закупівлю (а.с.75-78).

Проте, на дану заяву ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» жодним чином не відреагував.

Виходячи із вищевикладеного, у відповідача були відсутні підстави стверджувати про відмову ТзОВ «Луцькавтодор-Сервіс» від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог Тендерної документації або не укладення договору про закупівлю з вини учасника у визначений строк, оскільки позивач вчинив всі залежні від нього дії для укладення договору про закупівлю відповідно до положень Тендерної документації, що свідчать про його одностайну позицію і намір укласти договір про закупівлю.

Згідно з частиною другою статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В даному випадку відповідач не довів суду, що оскаржуване рішення, оформлене Протоколом №5/12-05 засідання тендерного комітету ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» від 18.01.2022, про відхилення тендерної пропозиції ТзОВ «Луцькавтодор-сервіс» ґрунтується на нормах чинного законодавства; воно не може вважатися обґрунтованим, добросовісним і законним, оскільки відповідач відхилив тендерну пропозицію позивача за відсутності на те законодавчих підстав.

За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги ТзОВ «Луцькавтодор-сервіс» підлягають задоволенню в повному обсязі.

Суд звертає увагу на те, що у пункті 29 Рішення Європейського суду з прав людини від 09.12.1994 Справа «Руїз Торіха проти Іспанії» (серія А, №303А) суд повторює, що згідно з його установленою практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтованості рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Також згідно з пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 2 481,00 грн, сплачений згідно з платіжним дорученням №1947 від 18.02.2022 (а.с.14).

Керуючись статтями 139, 243, 245, 246, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення уповноваженої особи Державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області», оформленого протоколом №5/12-05 від 18 січня 2022 року про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Луцькавтодор-Сервіс» за процедурою закупівлі: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги місцевого значення О 030852/Н-17/-Городище-Мартинівка-Суховоля на ділянці від км 1+450 до км 4+680 Луцького району Волинської області, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2021-10-13-005711-b.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державного підприємства «Служба місцевих автомобільних доріг у Волинській області» (43016, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Данила Галицького, 14, код ЄДРПОУ 43502576) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Луцькавтодор-Сервіс» (43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Дубнівська, 66, код ЄДРПОУ 23251561) судовий збір в розмірі 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) гривні 00 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В.В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104252287
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —140/2298/22

Рішення від 09.05.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні