ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про зміну порядку та способу виконання рішення суду
10 травня 2022 рокуСправа № 280/5264/21 м. Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративним суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про встановлення способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Андріївської селищної ради (Україна, 71140, Запорізька обл., Бердянський р-н, селище міського типу Андріївка, ВУЛИЦЯ ПРАЦІ, будинок 31) про визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Андріївської селищної ради (далі відповідач), в якому просить:
- визнати рішення відповідача у формі листа № 08 /02-14 від 17 червня 2021 року про відмову в частині погодження меж земельної ділянки недійсним та зобов`язати відповідача погодити межі;
- зобов`язати Андріївську селищну раду видати мені наказ про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою для одержання безоплатно у власність земельної ділянки для "01.03 Для ведення особистого селянського господарства" орієнтовною площею 1,00 га (кадастровий номер земельної ділянки 2320681500:01:010:0142, за межами населених пунктів на території Запорізька область, Бердянський район, Дмитрівська сільська рада).
Ухвалою суду 29 червня 2021 року зазначену позовну заяву було залишено без руху в зв`язку з невідповідністю позовної заяви вимогам КАС України та позивачеві був наданий строк для усунення недоліків.
Так, на виконання вимог зазначеної ухвали 08 липня 2021 року на адресу суду надійшла заява від позивача з виправленими недоліками.
Ухвалою суду від 13 липня 2021 року відкрито спрощене провадження у справі, а розгляд справи призначено без виклику сторін.
04 жовтня 2021 року запорізьким окружним адміністративним судом ухвалено рішення, яким позовну заяву задавлено частково.
30 листопада 2021 року у справі видано виконавчий лист.
На адресу суду надійшла заява ОСОБА_1 про встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Заява обґрунтована тим, що підставі частини 3 пункту 9 Порядку №845 боржник (Андріївська селищна рада (Україна, 71140, Запорізька обл., Бердянський р-н, селище міського типу Андріївка, вулиця Праці, будинок 31., ЄДРПОУ 25483005)) не має відкритих рахунків в органі казначейства, проте за даними Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів відкрито рахунки Виконавчому комітету Андріївської селищної ради (ЄДРПОУ 04352428).
Для розгляду питання щодо зміни способу та порядку виконання рішення суду, судом було призначене судове засідання на 24 лютого 2022 року, про що повідомлено учасників справи та особу, що звернулась відповідною заявою.
Сторони та їх представники в судове засідання не прибув. Про дату час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.
Суд, розглянувши у порядку письмового провадження заяву, встановив наступне.
Так, листом №05-17/105 від 17 січня 2022 року казначейською службою розяснено позивачу, що відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, порядок формування якого затверджений наказом Міністерства фінансів України від 22 грудня 2011 року №1691, Андріївська селищна рада (ЄДРПОУ 25483005). не є ні розпорядником, ні одержувачем бюджетних коштів і не має відкритих рахунків у Бердянському управлінні. За даними цього ж Єдиного реєстру в управлінні відкрито рахунки Виконавчому комітету Андріївської селищної ради (ЄДРПОУ 04352428), проте такий боржник не зазначений у поданому до виконавчому листі.
Згідно з частиною першою статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до частини третьої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 року № 215 затверджено Положення про Державну казначейську службу України (далі - Положення № 215), відповідно до пункту 1 якого Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.
Згідно з підпунктом 3 пункту 4 Положення № 215 Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку здійснює безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на підставі рішення суду.
Пунктом 9 Положення № 215 визначено, що Казначейство здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до положень частини 1 статті 2 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація; юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства.
Згідно із частиною 1 статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року № 845 (далі - Порядок № 845), в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до пункту 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845 Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Управління є бюджетною установою та утримується за рахунок коштів державного бюджету, тому виходячи із вищевикладеного, примусове списання коштів з рахунків Управління, для подальшого повного виконання рішення суду може бути здійснено виключно органами Казначейства.
Як передбачено положеннями підпункту 2 пункту 9 Порядку №845 орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень".
Під час розгляду справи судом встановлено, що поверненню позивачу виконавчого документу передували обставини встановлення відповідачем відсутності відкритих рахунків боржника для обслуговування в органі казначейства.
Підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим. Таким чином, зміни у правовому регулюванні порядку виконання судових рішень, боржником за якими є державний орган, яким не передбачено виконання рішень зобов`язального характеру, унеможливлюють виконання. Така обставина є підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
У зв`язку із тим, що резолютивна частина виданого виконавчого листа містить необхідність стягнення судового збору за рахунок бюджетних асигнувань боржника, який не має відкритих рахунків та не знаходиться на обслуговуванні в Бердянському управлінні казначейської служби, суд приходить до висновку про задоволення заяви ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання судового рішення від 04 жовтня 2021 року по справі №280/5264/21.
Керуючись ст. ст. 241, 248 та 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання судового рішення від 04 жовтня 2021 року по справі №280/5264/21 - задовольнити.
Змінити спосіб і порядок подальшого виконання судового рішення від 04 жовтня 2021 року, прийнятого Запорізьким окружним адміністративним судом по справі № 280/5264/21, з "... Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Андріївської селищної ради судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 454,00 грн. ..." на "... Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Андріївської селищної ради судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 454,00 грн. ...".
Копію ухвали направити сторонам та заявникові.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її постановлення.
Ухвала у повному обсязі виготовлена та підписана суддею 10 травня 2022 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.05.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 104252952 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні