ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1.380.2019.002829
провадження № 380.02.1.380.2019.002829
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 травня 2022 року
Зал судових засідань №7
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Братичак У.В.,
секретар судового засідання Середа О-В.І.,
за участю:
позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача 2 Ковальчук О.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові, в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної інспекції сільського господарства у Львівській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
У червні 2019 року ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної інспекції сільського господарства у Львівській області (місцезнаходження: пр. Чорновола, 57, м. Львів, 79020; код ЄДРПОУ 38057289), Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (місцезнаходження: вул. Митрополита Андрея, 10, м. Львів, 79016; ЄДРПОУ: 13814885), в якому просив:
- визнати протиправними дії Державної інспекції сільського господарства у Львівській області у видачі довідок № 15, № 15/1 від 17.09.2018 та визнати чинними довідки за № 14, № 14/1 від 17.09.2018 видані про складові заробітної плати ОСОБА_1 ;
- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у призначенні пенсії державного службовця ОСОБА_1 з урахуванням довідок про складові заробітної плати № 14, № 14/1 від 17.09.2018;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 державного службовця з 17.09.2018 з урахуванням довідок за № 14, №14/1 від 17.09.2018, виданих Державною інспекцією сільського господарства у Львівській області.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що у 2018 році він звернувся до голови комісії з ліквідації Державної інспекції сільського господарства в Львівській області (далі інспекція) про видачу довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця по досягненню 62-річного віку. Інспекцією видано довідки № 14 та № 14/1 від 17.09.2013 про складові заробітної плати для призначення пенсій особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах віднесених до категорії посад державної служби і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, у яких посадовий оклад підвищений на 25%, та інші складові заробітної плати розраховані з підвищеним посадовим окладом відповідне до постанови КМУ від 11.08.1995 №648-95-п «Про умови оплати праці осіб, які працюють в гірських районах», оскільки, позивач постійно працював, проживав та останнє місце роботи на даній посаді державного службовця було у Турківському районі, населені пункти якого мають статус гірського населеного пункту в Україні. Одержував підвищену на 25% заробітну плату, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Також зазначає, що вказані довідки він надав до Турківського відділу з обслуговування громадян (сервісного центру) Головного управління пенсійного фонду України у Львівській області для призначення пенсії державного службовця. Однак, після отримання першої пенсії без врахування підвищеного посадового окладу на 25% дізнався що довідки №14 та №14/1 не можуть бути прийняті для розрахунку та призначення пенсії тому, що такі були замінені Інспекцією. На думку позивача, Держсільгоспінспекція безпідставно видала довідки №15 та №15/1 взамін довідок №14 та N214/1, оскільки Наказ №750 є відомчим документом і не може суперечити Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні», постанові КМУ від 11.08.1995 N2648-95-0 «Про умови оплати праці осіб які працюють в гірських районах», Закону України «Про державну службу», та порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб затвердженого постановою КМУ від 14.09.2016 №622-2016-п «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб», згідно з якими, пенсія державного службовця призначається особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, в розмірі 60% від заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, яке передбачало підвищення посадового окладу на 25%.
Відповідач - Державна інспекція сільського господарства у Львівській області відзиву на позовну заяву не подав.
Відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області позов не визнав, 02.07.2019 долучив до матеріалів справи відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Вказав, що Наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №766/30634 та набрав чинності 21.07.2017, затверджено Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) посад. Так, для надання довідок для призначення пенсії враховуються: 1) посадовий оклад і надбавка за ранг - в розмірах, чинних на день звернення за призначенням пенсії працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи та займаною посадою на державній службі, до яких прирівнюються посади працівників ліквідованих державних органів (згідно з додатком 1 та 2 Порядку 750); 2) надбавка за вислугу років - на рівні 3 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби за кожний календарний рік стажу державної служби на час призначення пенсії, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу; 3) премія - в розмірі 10 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби; 4) грошова допомога, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, - у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3; 5) надбавка до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень залежно від ступеня секретності інформації - у розмірах, визначених законодавством (за умови встановлення). Врахування інших надбавок, підвищень, в т.ч. відповідно до статті 6 Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні», як складової заробітної плати, Порядком 750 не передбачено. У разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 Порядку 750. Таким чином зазначив, що проводити перерахунок та враховувати для обчислення пенсії державного службовця з урахуванням довідок за № 14 та № 14/1 від 17.09.2018, виданих Державною інспекцією сільського господарства в Львівській області немає підстав.
03.07.2019 до суду надійшла відповідь на відзив у якій позивач вказав, що прирівняні до його посади за останнім місцем праці державні службовці в гірських районах, отримують заробітну плату з підвищеним на 25% посадовим окладом. На думку позивача, покликання на наказ № 750 Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 є безпідставним оскільки, він не забороняє включати в складові заробітної плати посадові оклади, які є підвищеними відповідно до Постанови КМ України від 11.08.1995 № 648 «Про умови оплати праці осіб, які працюють в гірських районах».
11.07.2019 від відповідача - Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області надійшло заперечення на відповідь на відзив, в якому зазначив, що в довідку №14 була включена «доплата до посадового окладу (25% гірські)», що не передбачено Порядком 750 та формою довідок про заробітну плату для призначення пенсій державним службовцям, затвердженими постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3. Також інші складові заробітної плати розраховані з урахуванням даної доплати. Вказує, що під час подання заяви ОСОБА_1 було попереджено, що довідки №14 та №14/1 від 17.09.2018 видані з порушенням чинних нормативних актів і підстава їх видачі буде з`ясовуватись із Державною інспекцією сільського господарства в Львівській області «Держсільгоспінспекція». Організацією взамін довідок №14 та 14/1 від 17.09.2018 було видано довідки №15 та 15/1 від 17.09.2018 (супровідний лист №15 від 17.09.2018) В цьому ж листі зазначено, що довідки №14 та №14/1 від 17.09.2018 слід вважати недійсними. Враховуючи вищезазначене, зазначає, що проводити перерахунок та враховувати для обчислення пенсії державного службовця з урахуванням довідок за № 14 та № 14/1 від 17.09.2018, виданих Державною інспекцією сільського господарства в Львівській області немає підстав.
Львівський окружний адміністративний суд рішенням від 18.07.2019, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.10.2019, відмовив у задоволенні позову.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 20 січня 2022 року касаційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково. Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 18.07.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.10.2019 у справі №1.380.2019.002829 - скасовано. Справу №1.380.2019.002829 направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
При цьому, в зазначеній постанові Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду вказав, що суди попередніх інстанцій не з`ясували: чи працював позивач у гірських місцевостях на останньому місці роботи на держаній службі; яка причина відкликання відповідачем довідок від 17.09.2018 №14 та 14/1 і «заміна» їх на довідки від 17.09.2018 №15 та 15/1; чи відповідає дійсності обставина отримання позивачем за останнім місцем роботи «гірського» підвищення до заробітної плати. Також зазначив, що судами не аналізувався зміст статті 6 Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» та Постанови №648, у тому числі щодо того, яка правова природа підвищення окладу на 25% за роботу в гірських місцевостях, а саме: чи є таке підвищення складовою окладу, чи є окремим видом доплати/підвищення; яку структуру мала заробітна плата позивача, чи розраховувались додаткові види заохочень (надбавка за вислугу років, премії) від простого окладу чи від підвищеного.
Ухвалою суду від 21.02.2022 адміністративну справу прийнято до провадження та призначено до розгляду в порядку загального позовного провадження.
Протокольною ухвалою суду від 04.04.2022 закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.
В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача - Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області в судовому засіданні проти позовних вимог заперечила, просила у задоволенні позову відмовити.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та надав їм правову оцінку.
ОСОБА_1 працював у Державній інспекції сільського господарства в Львівській області на різних посадах державного службовця, в закріпленому за ним приміщенні у м. Турка Львівської області до вересня 2015 року. У зв`язку з проведенням процедури ліквідації інспекції був звільнений з займаної посади головного спеціаліста - державного інспектора відділу технічного нагляду.
У 2018 році позивач звернувся до голови комісії з ліквідації Державної інспекції сільського господарства в Львівській області про видачу довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця по досягненню 62-річного віку.
За результатами звернення позивача інспекцією видано довідки №14 та №14/1 від 17.09.2018 про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, у яких посадовий оклад підвищений на 25% та інші складові заробітної плати розраховані з підвищеним посадовим окладом відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.08.1995 №648-95-п «Про умови оплати праці осіб які працюють в гірських районах».
При цьому, судом встановлено, що в довідку №14/1 від 17.09.2018 підвищення посадового окладу, з якого зокрема розраховувалися інші складові заробітної плати було зазначено як «доплата до посадового окладу (25% гірські)».
17.09.2018 позивач звернувся з заявою про призначення пенсії за віком відповідно до норм Закону України «Про державну службу» №889.
Стаж роботи позивача на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» №3723, складає 23 роки 02 міс. 18 дн. (по 23.09.2015). Відповідно до записів в трудовій книжці ОСОБА_1 звільнений з посади головного спеціаліста Державної інспекції сільського господарства в Львівській області «Держсільгоспінспекція», у зв`язку з ліквідацією організації.
Позивачем до заяви про призначення пенсії за віком було додано довідки №14 і №14/1 від 17.09.2018 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця. Вказані довідки видані ліквідаційною комісією, оскільки, Державна інспекція сільського господарства в Львівській області «Держсільгоспінспекція» перебуває в стані ліквідації.
У подальшому, відповідачем замість довідок від 17.09.2018 №14 та 14/1 видано довідки від 17.09.2018 №15 та 15/1 (супровідний лист №15 від 17.09.2018). В цьому ж листі зазначено, що довідки №14 та №14/1 від 17.09.2018 слід вважати недійсними.
Відповідно пенсія позивача розрахована на підставі довідок від 17.09.2018 №15 та 15/1 без включення до довідок «доплати до посадового окладу (25% гірські)».
За результатами розгляду звернення позивача, Державною інспекцією сільського господарства в Львівській області листом від 27.02.2019 повідомлено останнього, що вищезазначене підвищення посадових окладів працівників на підприємствах, в установах, організаціях, територіальних органах, що встановлені Кабінетом Міністрів України, відображаються в штатних розписах відповідних установ. У разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) посад, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750 (далі - Порядок №750). В зв`язку з цим, у випадку звернення з заявою особою, яка не працює на посаді державної служби, інформація про посадовий оклад надається згідно додатку 1 до Порядку №750, при цьому підвищення посадового окладу відповідно до статті 6 Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» Порядком №750 не передбачено.
Вважаючи незаконними зазначені дії відповідачів щодо неврахування у розрахунку пенсії доплати до посадового окладу « 25% гірські», позивач звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір, суд керується таким.
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пунктів 10 та 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 № 889-VIII «Про державну службу» на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 № 3723-ХІІ «Про державну службу» мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 № 889-VIII «Про державну службу» мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону 3723 та актами Кабінету Міністрів України.
Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Довідка про заробітну плату для призначення пенсії відповідно до Закону №889 видається особам, які мають право на призначення пенсії, згідно з пунктом 3 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» (далі - Порядок №622).
Пунктом 6 Порядку №622 передбачено, що у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.
Наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №766/30634 та набрав чинності 21.07.2017, затверджено Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) посад (далі - Порядок №750).
Пунктом 4 Порядку №750 визначено, що для надання довідок для призначення пенсії враховуються:
1) посадовий оклад і надбавка за ранг - в розмірах, чинних на день звернення за призначенням пенсії працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи та займаною посадою на державній службі, до яких прирівнюються посади працівників ліквідованих державних органів, згідно з переліком посад та постанов Кабінету Міністрів України, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників державних органів, що наведені у додатку 1 до цього Порядку, та згідно з переліком посад та нормативно-правових актів, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників установ та організацій до набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII, що наведені у додатку 2 до цього Порядку, а також згідно з переліком посад та постанов Кабінету Міністрів України, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників державних органів, посади яких у зв`язку з набранням чинності Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII не належать до посад державної служби, що наведені у додатку 3 до цього Порядку;
2) надбавка за вислугу років - на рівні 3 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби за кожен календарний рік стажу державної служби на час призначення пенсії, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу;
3) премія - в розмірі 10 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби;
4) грошова допомога, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, - у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1-3 цього пункту;
5) надбавка до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень залежно від ступеня секретності інформації - у розмірах, визначених законодавством (за умови встановлення).
З урахуванням викладених вище норм, суд дійшов висновку, що врахування інших надбавок, підвищень для надання довідок для призначення пенсії Порядком №750 не передбачено.
Нормами п. 5 Порядку №750 визначено, що довідки для призначення пенсії видаються за формами довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям, затвердженими постановою правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року № 1-3, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 08 лютого 2017 року за № 180/30048.
У разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною групою оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу (п. 7 Порядку №750).
Водночас, відповідно до статті 6 Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» умови оплати праці осіб, які працюють у гірських районах, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
На виконання вищенаведеної норми Кабінетом міністрів України затверджено Постанову від 11 серпня 1995 року № 648 «Про умови оплати праці осіб, які працюють в гірських районах» (далі Постанова №648).
За змістом п. 1 Постанови №648 на підприємствах, в установах, організаціях, територіальних органах, територіальних підрозділах та військових частинах, розташованих на території населених пунктів, яким надано статус гірських, тарифні ставки і посадові оклади працівників, військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, органів та підрозділів цивільного захисту та Державної кримінально-виконавчої служби, визначені генеральною, галузевими та регіональними угодами як мінімальні гарантії в оплаті праці, а також встановлені за рішенням Кабінету Міністрів України або за його дорученням, підвищуються на 25 відсотків.
Так, судом встановлено, що відповідно до записів в трудовій книжці ОСОБА_1 звільнений з посади головного спеціаліста - державного інспектора відділу технічного нагляду Державної інспекції сільського господарства в Львівській області «Держсільгоспінспекція» у вересні 2015 року.
З матеріалів справи також встановлено, що ОСОБА_1 працював, проживав та останнє його місце роботи на вищевказаній посаді було у м. Турка Львівської області, що підтверджується зокрема листом Турківської районної ради Львівської області від 13.08.2019 №107/05-04, а також посвідченням серії НОМЕР_2 від 25.07.2016, копії яких наявні в матеріалах справи.
Постановою Кабінет міністрів України від 11 серпня 1995 року № 647 «Про перелік населених пунктів, яким надається статус гірських» встановлено, що м. Трука Львівської області відноситься до населених пунктів, яким відповідно до Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» надається статус гірських.
Окрім цього, з архівних копій особового рахунку ОСОБА_1 за липень-вересень 2015 року (за три останні місяці перед звільненням) встановлено, що позивач за останнім місцем роботи отримував грошове забезпечення, яке складалося зокрема з «гірського» підвищення до заробітної плати.
Як видно з індивідуальних відомостей про застраховану особу Форми ОК-5, за липень-вересень 2015 року позивачем були сплачені страхові внески, які зокрема розраховувалися із включенням підвищеного на 25% посадового окладу.
З наведеного слідує, що позивач працював у гірських місцевостях на останньому місці роботи на держаній службі та отримував за останнім місцем роботи «гірське» підвищення до заробітної плати, з якого, зокрема, сплачувалися страхові внески, зазначене не заперечується сторонами.
Пунктом 4 Порядку № 622 визначено, що особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, пенсія призначається із заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи.
Так, як вже зазначалося, 17.09.2018 Державна інспекція сільського господарства в Львівській області видала ОСОБА_1 довідки №14 та №14/1 про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
Судом встановлено, що в довідку №14/1 від 17.09.2018 підвищення посадового окладу, з якого зокрема розраховувалися інші складові заробітної плати було зазначено як «доплата до посадового окладу (25% гірські)».
Водночас, як вже зазначалося, пізніше Державною інспекцією сільського господарства у Львівській області замість довідок від 17.09.2018 №14 та 14/1 видано довідки від 17.09.2018 №15 та 15/1, які не містять відомостей про підвищений на 25% посадовий оклад ОСОБА_1 (супровідний лист №15 від 17.09.2018). В цьому ж листі зазначено, що довідки №14 та №14/1 від 17.09.2018 слід вважати недійсними.
Відтак, відповідно Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області пенсія позивача розрахована на підставі довідок від 17.09.2018 №15 та 15/1 без включення до довідок «доплати до посадового окладу (25% гірські)».
При цьому, Державна інспекція сільського господарства в Львівській області в обґрунтування правомірності своїх дій посилається на Порядок №750, яким не передбачено врахування підвищення посадового окладу відповідно до статті 6 Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» для надання довідок для призначення пенсії.
Аналізуючи вищенаведене, суд зазначає, що визначена Державною інспекцією сільського господарства у Львівській області така складова заробітної плати як «доплата» суперечить визначенню, яке є в Постанові №648. Зокрема, у даній постанові чітко зазначено, що на підприємствах, в установах, організаціях, територіальних органах, територіальних підрозділах та військових частинах, розташованих на території населених пунктів, яким надано статус гірських, тарифні ставки і посадові оклади працівників, військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, органів підрозділів цивільного захист, та Державної кримінально-виконавчої служби, визначені генеральною, галузевими та регіональними угодами як мінімальні гарантії в платі праці, а також встановлені за рішенням Кабінету Міністрів України або за його дорученням, підвищуються на 25 відсотків, що не може бути доплатою, а фактично є складовою посадового окладу, яка має щомісячний і постійний характер та з якої сплачуються страхові внески.
З огляду на вказане, суд зазначає, що підвищення окладу на 25% за роботу в гірських місцевостях, передбачене Постановою №648, не є окремим видом доплат, а входить до окладу позивача, а тому й окремо від окладу не відображається в Порядку №750. Відтак, має бути включене до складу заробітної плати позивача, з якої обчислюється розмір його пенсії та відповідно зазначатися в довідці про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця, а отже довідки № 14, № 14/1 від 17.09.2018 про складові заробітної плати ОСОБА_1 є такими, що винесені відповідно до законодавства.
Підсумовуючи встановлені вище обставини справи та враховуючи той факт, що позивач працював у гірських місцевостях на останньому місці роботи на держаній службі та отримував за останнім місцем роботи «гірське» підвищення до заробітної плати, з якого, сплачувалися страхові внески, суд дійшов висновку, що дії Державної інспекції сільського господарства у Львівській області, які полягали у видачі довідок № 15, № 15/1 від 17.09.2018 та визнання не чинними довідок № 14, № 14/1 від 17.09.2018 про складові заробітної плати ОСОБА_1 , а також дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, які полягали у відмові в призначенні пенсії державного службовця ОСОБА_1 з урахуванням довідок про складові заробітної плати № 14, № 14/1 від 17.09.2018 є протиправними.
При цьому, суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог та обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне визнати чинними довідки № 14, № 14/1 від 17.09.2018 про складові заробітної плати ОСОБА_1 та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області провести перерахунок пенсії державного службовця ОСОБА_1 з 17.09.2018, з урахуванням довідок №14, №14/1 від 17.09.2018, виданих Державною інспекцією сільського господарства у Львівській області.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору у даній категорії справ в силу п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір», а відтак згідно з ст. 139 КАС України судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262, 291, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в :
позов задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної інспекції сільського господарства у Львівській області щодо видачі довідок № 15, № 15/1 від 17.09.2018 та визнати чинними довідки за № 14, № 14/1 від 17.09.2018 про складові заробітної плати ОСОБА_1 .
Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у призначенні пенсії державного службовця ОСОБА_1 з урахуванням довідок про складові заробітної плати № 14, № 14/1 від 17.09.2018.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (місцезнаходження: вул. Митрополита Андрея, 10, м. Львів, 79016; ЄДРПОУ: 13814885) провести перерахунок пенсії державного службовця ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) з 17.09.2018, з урахуванням довідок за №14, №14/1 від 17.09.2018, виданих Державною інспекцією сільського господарства у Львівській області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складено та підписано 12.05.2022.
Суддя Братичак Уляна Володимирівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2022 |
Оприлюднено | 27.03.2024 |
Номер документу | 104277412 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні