Постанова
від 04.05.2022 по справі 160/10276/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 травня 2022 рокуп м. Дніпросправа № 160/10276/21

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Олефіренко Н.А. (доповідач),

суддів: Білак С.В., Шальєвої В.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.09.2021 ( суддя першої інстанції Тулянцева І.В. ) в адміністративній справі №160/10276/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім СКАРБ" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, як відокремлений підрозділ ДПС України, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому, разом з урахуванням уточнення позовних вимог, просило:

визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 11.03.2021 року №2463188/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №13 від 26.03.2020 року; від 25.03.2021 року №2498596/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №15 від 02.04.2020 року; від 25.03.2021 року №2498597/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №19 від 10.04.2020 року; від 06.04.2021 року №2538744/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №16 від 06.04.2020 року; від 06.04.2021 року №2538743/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №18 від 09.04.2020 року; від 13.04.2021 року №2562366/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №20 від 10.04.2020 року; від 20.04.2021 року №2579828/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №21 від 17.04.2020 року; від 20.04.2021 року №2579827/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №23 від 04.05.2020 року; від 27.04.2021 року №2598800/42710160, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №22 від 23.04.2020 року;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №13 від 26.03.2020 року, №15 від 02.04.2020 року, №16 від 06.04.2020 року, №18 від 09.04.2020 року, №19 від 10.04.2020 року, №20 від 10.04.2020 року, №21 від 17.04.2020 року, №22 від 23.04.2020 року, №23 від 04.05.2020 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ», відповідно до приписів статті 201 Податкового кодексу України, у зв`язку із здійсненням операцій з постачання товарів позивачем сформовано та подано до контролюючого органу на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 26.03.2020 №13, від 02.04.2020 №15, від 06.04.2020 №16, від 09.04.2020 №18, від 10.04.2020 №19, від 10.04.2020 №20, від 17.04.2020 №21, від 23.04.2020 №22, від 04.05.2020 №23. Проте, контролюючим органом податкові накладні прийняті, але реєстрація їх в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України необґрунтовано зупинена. При цьому, підставою для зупинення зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Водночас, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Для доказу реальності операцій позивачем направлено податковому органу письмові пояснення та документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 26.03.2020 №13, від 02.04.2020 №15, від 06.04.2020 №16, від 09.04.2020 №18, від 10.04.2020 №19, від 10.04.2020 №20, від 17.04.2020 №21, від 23.04.2020 №22, від 04.05.2020 №23 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, такі документи не взяті до уваги контролюючим органом та 11.03.2021 року, 25.03.2021 року, 06.04.2021 року,13.04.2021 року, 20.04.2021 року, 27.04.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних винесені оскаржувані рішення. Крім того, позивачем зазначено, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних оскаржував до ДПС України, але за результатами розгляду даних скарг відповідачем-2 прийняті рішення про залишення скарги позивача без задоволення, а рішення Комісії регіонального рівня без змін. Окремо позивачем зазначено, що згідно п.11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Оскаржувані рішення, прийняті податковим органом, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме - «первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством». Натомість, зазначене не відповідає дійсності, оскільки первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань. Відтак, позивач вважає, що ним виконані всі вимоги законодавства, необхідні для реєстрації податкових накладних, а тому рішення про відмову у реєстрації податкових накладних від 26.03.2020 №13, від 02.04.2020 №15, від 06.04.2020 №16, від 09.04.2020 №18, від 10.04.2020 №19, від 10.04.2020 №20, від 17.04.2020 №21, від 23.04.2020 №22, від 04.05.2020 №23 в Єдиному реєстрі податкових накладних вважає необґрунтованими, протиправними та прийнятими з порушенням норм чинного законодавства. Окремо звертає увагу суду, на те, що рішення у справі №160/5420/20 набрало законної сили 12.01.2021 року, яким визнано протиправними та скасовані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 05.03.2020 року №17008 та від 01.04.2020 року №19945 про відповідність ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ», як платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.09.2021 2021 позовні вимоги задоволені в повному обсязі.

З апеляційною скаргою звернувся відповідач, в якій зазначив, що оскаржувані рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних від 26.03.2020 №13, від 02.04.2020 №15, від 06.04.2020 №16, від 09.04.2020 №18, від 10.04.2020 №19, від 10.04.2020 №20, від 17.04.2020 №21, від 23.04.2020 №22, від 04.05.2020 №23 є правомірними та законними, з огляду на ненадання платником податків всіх необхідних первинних документів для реєстрації спірних податкових накладних після зупинення контролюючим органом їх реєстрації. Також, відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація вищезазначених податкових накладних зупинена, платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, відповідно до квитанцій від 11.08.2020 року та від 12.02.2021 року. Відповідач наголошує, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами. При цьому, у платника податків є обов`язок вести бухгалтерський облік господарських операцій шляхом складання первинних документів, які повинні відповідати вимогам п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року №996-XIV. Повідомлено, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» станом на дату прийняття рішення віднесено до переліку ризикових платників на підставі рішення Комісій №17008, а також, згідно рішень №19945 від 01.04.2020, №5408 від 26.01.2021, №22248 від 28.04.202 за результатами розгляду «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку» ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» ЄДРПОУ 42710160) залишено у переліку ризикових платників податку. Стверджує, що позовні вимоги щодо зобов`язання зареєструвати податкові накладні слід розцінювати як вимоги про втручання в дискреційні повноваження ДПС України. Тому, в даному випадку належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.

За результатами апеляційного перегляду справи просив скасувати рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволені позову.

У відзиві позивач просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, відмовивши у задоволенні апеляційної скарги.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Переглядаючи справу за наявними у ній доказами, перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів зазначає про таке.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного перегляду, що згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» (код ЄДРПОУ 42710160) зареєстровано, як юридична особа 19.12.2018 року про що внесений запис 1 224 102 0000 088475. На обліку в органах державної податкової служби перебуває з 19.12.2018 року, та є платником податків, що підтверджується матеріалами справи.

Основним видом діяльності ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» є діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами (код КВЕД 46.12); іншими видами: надання в оренду вантажних автомобілів; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування (код КВЕД 77.12); надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (код КВЕД 68.20); неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90); оптова торгівля металами та металевими рудами (код КВЕД 46.72); оптова торгівля іншими машинами й устаткованням (код КВЕД 46.69);діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (код КВЕД 46.19); установлення та монтаж машин і устатковання (код КВЕД 33.20); ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення (код КВЕД 33.12).

ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «БАРІОН» складено рахунок-фактуру №18222 від 18.02.2020 року.

Оплата за Товар згідно рахунка-фактури №18222 від 18.02.2020 року здійснена Замовником 26.03.2020 року у розмірі 4320,00 грн., що підтверджується наданим платіжним дорученням №2440 від 26.03.2020 року (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №18222 від 18.02.2020 року у сумі 3600,00 грн., ПДВ-20% 720,00 грн.) та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 26.03.2020 - 13.04.2020 року на загальну суму 4320,00 грн., (міститься в матеріалах справи).

За фактом поставки Товару ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» та ТОВ «БАРІОН» складено та підписано видаткову накладну №13422 від 13.04.2020 року на загальну суму 4320,00 грн. (в т.ч. ПДВ 720,00 грн.).

Реалізовану продукцію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» придбано у ТОВ «РОУ-СТАФФ» (ЄДРПОУ 42860810) (не платник ПДВ), в підтвердження надано наступні первинні та інші документи: рахунок-фактури №СФ-000032 від 13.04.2020 року, видаткову накладну №68 від 13.04.2020 року, платіжне доручення №212 від 17.04.2020 року, оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за 13.04.2020 - 17.04.2020 року.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «БАРІОН» складено податкову накладну від 26.03.2020 №13 на загальну суму 4320,00 грн., (в т.ч. ПДВ - 720,00 грн.).

Керуючись статтею 201 Податкового кодексу України позивач склав податкову накладну від 26.03.2020 №13 та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, згідно з отриманою позивачем квитанцією від 11.08.2020 року за реєстраційним номером 9194670940 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Підставою для зупинення стало те, що платник податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Водночас, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, додатково повідомлено, що показник: D=2.3058%, P=0.

Позивачем на виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній від 26.03.2020 №13 разом з відповідними поясненнями та копіями документів.

Подання позивачем вказаних пояснень з додатками (у кількості 5 додатків) підтверджується повідомленням до контролюючого органу від 09.03.2021 року №1.

11.03.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2463188/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 26.03.2020 №13 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; додаткова інформація: відсутні первинні документи щодо придбання та реалізації ТМЦ (ТТН), перша подія - сплата, не відповідає даті податкової накладної.

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2463188/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 9 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 26.03.2021 року №13531/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 18.03.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 11.03.2021 року №2463188/42710160, без змін.

ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «БАРІОН» складено рахунок-фактуру №2422 від 02.04.2020 року.

Оплата за Товар згідно рахунка-фактури №2422 від 02.04.2020 року здійснена Замовником 02.04.2020 року та 10.04.2020 року на загальну суму 241800,00 грн., що підтверджується наданим платіжним дорученням №2486 від 02.04.2020 року на суму 120900,00 грн. (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №2422 від 02.04.2020 року у сумі 100750,00 грн., ПДВ-20% 20150,00 грн.) та платіжним дорученням №2501 від 10.04.2020 року на суму 120900,00 грн. (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №2422 від 02.04.2020 року у сумі 100750,00 грн., ПДВ-20% 20150,00 грн.), а також оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 02.04.2020 - 10.04.2020 року на загальну суму 241800,00 грн., (міститься в матеріалах справи).

За фактом поставки Товару ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» та ТОВ «БАРІОН» складено та підписано видаткову накладну №1422 від 10.04.2020 року на загальну суму 241800,00 грн. (в т.ч. ПДВ 40300,00 грн.).

Доставка товару здійснювалася за допомогою перевізника ТОВ «Нова пошта» на підставі Договору №659658 від 05.03.20 року, в підтвердження надано акт №НП-003590209 від 10.04.2020 року, рахунок-фактури №НП-003590209 від 10.04.2020 року, платіжне доручення №214 від 23.04.2020 року.

Реалізовану продукцію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» придбано у ТОВ «АЛАТОН» (ЄДРПОУ 24996984), в підтвердження надано наступні первинні та інші документи: Договір поставки №2 від 01.02.2019 року, рахунок-фактури №СФ-000035 від 27.02.2020 року, видаткову накладну №РН-0000025 від 06.03.2020 року, платіжне доручення №320 від 13.03.2020 року, оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за 06.03.2020 - 16.03.2020 року.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «БАРІОН» складено податкові накладні від 02.04.2020 №15на загальну суму 120900,00 грн., (в т.ч. ПДВ - 20150,00 грн.), від 10.04.2020 №19 на загальну суму 120900,00 грн., (в т.ч. ПДВ - 20150,00 грн.).

Керуючись статтею 201 Податкового кодексу України позивач склав податкові накладні від 02.04.2020 №15, від 10.04.2020 №19 та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, згідно з отриманими позивачем квитанціями від 11.08.2020 року за реєстраційними номерами 9194647376, 9194682995 податкові накладні прийняті, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Підставою для зупинення стало те, що платник податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Водночас, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, додатково повідомлено, що показник: D=2.9146%, P=0.

Позивачем на виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним від 02.04.2020 №15, від 10.04.2020 №19 разом з відповідними поясненнями та копіями документів.

Подання позивачем вказаних пояснень з додатками (у кількості 15 додатків) підтверджується повідомленням до контролюючого органу від 22.03.2021 року №1.

25.03.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2498596/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 02.04.2020 №15 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; додаткова інформація: відсутні первинні документи щодо придбання та реалізації ТМЦ (ТТН).

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2498596/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 16 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 06.04.2021 року №16226/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 01.04.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 25.03.2021 року №2498596/42710160, без змін.

Також, 25.03.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2498597/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.04.2020 №19 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; додаткова інформація: відсутні первинні документи щодо придбання та реалізації ТМЦ (ТТН).

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2498597/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 16 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 06.04.2021 року №16232/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 01.04.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 25.03.2021 року №2498597/42710160, без змін.

Так, судом встановлено, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «ДРАГГЕР ТРЕЙД» складено рахунок-фактуру №104202 від 01.04.2020 року.

Оплата за Товар згідно рахунка-фактури №104202 від 01.04.2020 року здійснена Замовником 06.04.2020 року та 09.04.2020 року на загальну суму 45000,00 грн., що підтверджується наданим платіжним дорученням №229 від 06.04.2020 року на суму 22500,00 грн. (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №104202 від 01.04.2020 року) та платіжним дорученням №233 від 09.04.2020 року на суму 22500,00 грн. (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №104202 від 01.04.2020 року).

За фактом поставки Товару ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» та ТОВ «ДРАГГЕР ТРЕЙД» складено та підписано видаткову накладну №1422 від 10.04.2020 року на загальну суму 45000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 7500,00 грн.) та Покупцем згідно умов договору надано Постачальнику довіреність №063 від 08.04.2020 року, видану менеджеру по продажам ОСОБА_1 на отримання Товару. Доставка товару здійснювалася за допомогою перевізника ТОВ «ТК КАТ», на підтвердження надано ТТН 005018369 від 10.04.2020 року.

Реалізовану продукцію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» придбано у ТОВ «АЛАТОН» (ЄДРПОУ 24996984), в підтвердження надано наступні первинні та інші документи: Договір поставки №2 від 01.02.2019 року, рахунок-фактури №СФ-000063 від 10.04.2021 року, видаткову накладну №РН-0000047 від 10.04.2020 року, платіжне доручення №201 від 13.04.2020 року, оборотно-сальдову відомість по рахунку 631 за квітень 2020 року.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «ДРАГГЕР ТРЕЙД» складено податкові накладні від 06.04.2020 №16 на загальну суму 22500,00 грн., (в т.ч. ПДВ - 3750,00 грн.), від 09.04.2020 №18 на загальну суму 22500,00 грн., (в т.ч. ПДВ - 3750,00 грн.).

Керуючись статтею 201 Податкового кодексу України позивач склав податкові накладні від 06.04.2020 №16, від 09.04.2020 №18 та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, згідно з отриманими позивачем квитанціями від 12.02.2021 року за реєстраційними номерами 9372189429, 9372189670 податкові накладні прийняті, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Підставою для зупинення стало те, що платник податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Водночас, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, додатково повідомлено, що показник: D=2.7273%, P=0.

Позивачем на виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним від 06.04.2020 №16, від 09.04.2020 №18 разом з відповідними поясненнями та копіями документів.

Подання позивачем вказаних пояснень з додатками (у кількості 14 додатків) підтверджується повідомленням до контролюючого органу від 01.04.2021 року №1.

06.04.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2538744/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 06.04.2020 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; додаткова інформація: відсутні первинні документи (відсутні сертифікати якості).

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2538744/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 15 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.04.2021 року №18226/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 15.04.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 06.04.20231 року №2538744/42710160, без змін.

Також, 06.04.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2538743/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.04.2020 №18 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; додаткова інформація: відсутні первинні документи (відсутні сертифікати якості).

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2538743/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 16 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.04.2021 року №18203/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 15.04.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 06.04.2021 року №2538743/42710160, без змін.

Також, судом встановлено, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «КАМ`ЯНСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» складено рахунок-фактуру №904202 від 09.04.2020 року.

Оплата за Товар згідно рахунка-фактури №904202 від 09.04.2020 року здійснена Замовником 10.04.2020 року у розмірі 18720,00 грн., що підтверджується наданим платіжним дорученням №171 від 10.04.2020 року (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №904202 від 09.04.2020 у сумі 15600,00 грн., ПДВ-20% 3120,00 грн.) та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 01.04.2020 року - 17.04.2020 року, (міститься в матеріалах справи).

За фактом поставки Товару ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» та ТОВ «КАМ`ЯНСЬКИЙ ТРУБНИЙ ЗАВОД» складено та підписано видаткову накладну №17422 від 17.04.2020 року на загальну суму 18720,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3120,00 грн.)та Покупцем згідно умов договору надано Постачальнику довіреність №16 від 09.04.2020 року, видану директору Лапіну Р.В. на отримання Товару.

Доставка товару здійснювалася за допомогою перевізника ТОВ «БОГАТИР ТРАНС» на підставі Договору про надання послуг №2009/19 від 20.09.2019 року, в підтвердження надано ТТН №2020-9 від 17.04.2020 року, платіжне доручення №215 від 23.04.2020 року.

Керуючись статтею 201 Податкового кодексу України позивач склав податкову накладну від 10.04.2020 №20 та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, згідно з отриманою позивачем квитанцією від 12.02.2021 року за реєстраційним номером 9372196140 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Підставою для зупинення стало те, що платник податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Водночас, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, додатково повідомлено, що показник: D=2.7273%, P=0.

Позивачем на виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній від 10.04.2020 №20 разом з відповідними поясненнями та копіями документів.

Подання позивачем вказаних пояснень з додатками (у кількості 16 додатків) підтверджується повідомленням до контролюючого органу від 07.04.2021 року №2.

13.04.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2562366/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 10.04.2020 №20 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; додаткова інформація: відсутні сертифікати якості.

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2562366/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 16 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 29.04.2021 року №19998/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 22.04.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 13.04.2021 року №2562366/42710160, без змін.

Так, судом встановлено, що між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» (Постачальник) та ПрАТ «НПО ДНІПРОПРЕС (Покупець) укладено Договір поставки №70519 від 07.05.2019 року (далі - Договір), відповідно до умов якого у встановлені цим договором строки Постачальник зобов`язується передати у власність Покупцю товари виробничо-технічного призначення (далі-Товар), а Покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його на умовах, передбачених цим Договором.

Розділом 3. Договору, передбачено, що постачальник поставляє Товари на умовах, зазначених у відповідній Специфікації (Додатку) на кожну партію Товарів. Разом з Товарами Постачальник передає Покупцю наступні документи: видаткові накладні, сертифікати якості (паспорта), рахунки на оплату. Датою поставки вважається дата підписання Покупцем видаткової накладної.

Розділом 4. Договору, передбачено, що Покупець проводить розрахунок з Постачальником в порядку, встановленому в Специфікації на партію Товарів, на підставі виставленого рахунку.

Розділом 10. Договору, передбачено, що Договір набуває чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2020 року.

Специфікацією №8 від 09.04.2020 року до Договору поставки №70519 від 07.05.2019 року між Сторонами погоджено асортимент, кількість, якість та ціну, а також визначено умови оплати та доставки продукції, (міститься в матеріалах справи).

ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» та ПрАТ «НПО ДНІПРОПРЕС» складено рахунок-фактури №90422 від 09.04.2020 року.

Оплата за Товар згідно рахунка-фактури №90422 від 09.04.2020 року здійснена Замовником 17.04.2020 року та 04.05.2020 року на загальну суму 46560,00 грн., що підтверджується наданим платіжним дорученням №201 від 17.04.2020 року на суму 23280,00 грн. (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №90422 від 09.04.2020 року) та платіжним дорученням №12 від 04.05.2020 року на суму 23380,00 грн. (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №90422 від 09.04.2020 року).

За фактом поставки Товару ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» та ПрАТ «НПО ДНІПРОПРЕС» складено та підписано видаткову накладну №4522 від 04.05.2020 року на загальну суму 46560,00 грн. (в т.ч. ПДВ 7760,00 грн.) та Покупцем згідно умов договору надано Постачальнику довіреність №456 від 04.05.2020 року, видану директору з матеріально-технічного постачання ОСОБА_2 на отримання Товару.

Доставка товару здійснювалася за допомогою власного транспорту (автомобілем «HYUNDAI IX 35» НОМЕР_1 , на підтвердження надано ТТН №2020-10 від 04.05.2020 року.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ПрАТ «НПО ДНІПРОПРЕС» складено податкові накладні від 17.04.2020 №21 на загальну суму 23280 грн., (в т.ч. ПДВ - 3880,00 грн.), від 04.05.2020 №23 на загальну суму 23280,00 грн., (в т.ч. ПДВ - 3880,00 грн.).

Керуючись статтею 201 Податкового кодексу України позивач склав податкові накладні від 17.04.2020 №21, від 04.05.2020 №23 та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, згідно з отриманими позивачем квитанціями від 12.02.2021 року за реєстраційними номерами 9372195684, 9372196511 податкові накладні прийняті, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Підставою для зупинення стало те, що платник податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Водночас, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, додатково повідомлено, що показник: D=4.2599%, P=0, D=2.7273%, P=0.

Позивачем на виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним від 17.04.2020 №21, від 04.05.2020 №23 разом з відповідними поясненнями та копіями документів.

Подання позивачем вказаних пояснень з додатками (у кількості 14 додатків) підтверджується повідомленням до контролюючого органу від 16.04.2021 року №3.

20.04.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2579828/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 17.04.2020 №21 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; додаткова інформація: відсутні первинні документи щодо придбання та реалізації ТМЦ (ТТН), відсутні документи зберігання, наявні операції по взаємовідносинам з ризиковим СГ.

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2579828/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 14 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.05.2021 року №21123/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 29.04.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 20.04.2021 року №2579828/42710160, без змін.

Також, 20.04.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2579827/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 04.05.2020 №23 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; додаткова інформація: відсутні первинні документи щодо придбання та реалізації ТМЦ (ТТН), відсутні документи зберігання, наявні операції по взаємовідносинам з ризиковим СГ.

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2579827/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 14 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.05.2021 року №21136/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 29.04.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 20.04.2021 року №2579827/42710160, без змін.

Також, судом встановлено, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «НПП ІНТЕХПРОМ» складено рахунок-фактури №22422 від 22.04.2020 року.

Оплата за Товар згідно рахунка-фактури №22422 від 22.04.2020 року здійснена Замовником 23.04.2020 року у розмірі 19584,00 грн., що підтверджується наданим платіжним дорученням №2542 від 23.04.2020 року (призначення платежу: плата за заготовку згідно рахунку №22422 від 22.04.2020 року) та оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за 23.04.2020 - 21.05.2020 року на загальну суму 19584,00 грн., (міститься в матеріалах справи).

За фактом поставки Товару ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» та ТОВ «НПП ІНТЕХПРОМ» складено та підписано видаткову накладну №21522 від 21.05.2020 року на загальну суму 19584,00 грн. (в т.ч. ПДВ 3264,00 грн.).

Реалізовану продукцію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» придбано у ТОВ «АЛАТОН» (ЄДРПОУ 24996984), на підтвердження надано наступні первинні та інші документи: Договір поставки №2 від 01.02.2019 року, рахунок-фактури №СФ-0000084 від 23.04.2020 року, видаткову накладну №РН-0000079 від 21.05.2020 року, платіжне доручення №216 від 23.04.2020 року, оборотно-сальдову відомість по рахунку 281 за 23.04.2020 - 21.05.2020 року, ТТН №2020-11 від 21.05.2020 року.

На виконання вимог податкового законодавства ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» на адресу ТОВ «НПП ІНТЕХПРОМ» складено податкову накладну від 23.04.2020 №22 на загальну суму 19584,00 грн., (в т.ч. ПДВ - 3264,00 грн.).

Керуючись статтею 201 Податкового кодексу України позивач склав податкову накладну від 23.04.2020 №22 та направив для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, згідно з отриманою позивачем квитанцією від 12.02.2021 року за реєстраційним номером 9372197045 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Підставою для зупинення стало те, що платник податків, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Водночас, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, додатково повідомлено, що показник: D=2.7273%, P=0.

Позивачем на виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній від 23.04.2020 №22 разом з відповідними поясненнями та копіями документів.

Подання позивачем вказаних пояснень з додатками (у кількості 9 додатків) підтверджується повідомленням до контролюючого органу від 22.04.2021 року №1.

27.04.2021 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області прийнято рішення №2598800/42710160 про відмову у реєстрації податкової накладної від 23.04.2020 №22 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: ненадання платником податків копій документів, а саме - документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (документи, які не надано, підкреслити); додаткова інформація: встановлено взаємовідносини з ризиковим СГ, відсутні сертифікати якості.

Не погодившись з прийнятим рішення податкового органу, позивачем оскаржено його в адміністративному порядку. При цьому, для оскарження рішення №2598800/42710160 позивачем надано пакет документів, який містив 10 додатків до скарги.

Рішенням Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.05.2021 року №21086/42710160/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу позивача від 29.04.2021 року залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня від 27.04.2021 року №2598800/42710160, без змін.

Вважаючи рішення Комісії регіонального рівня від 11.03.2021 року №2463188/42710160, від 25.03.2021 року №2498596/42710160, від 25.03.2021 року №2498597/42710160, від 06.04.2021 року №2538744/42710160, від 06.04.2021 року №2538743/42710160, від 13.04.2021 року №2562366/42710160, від 20.04.2021 року №2579828/42710160, від 20.04.2021 року №2579827/42710160, від 27.04.2021 року №2598800/42710160 про відмову у реєстрації податкових накладних від 26.03.2020 №13, від 02.04.2020 №15, від 06.04.2020 №16, від 09.04.2020 №18, від 10.04.2020 №19, від 10.04.2020 №20, від 17.04.2020 №21, від 23.04.2020 №22, від 04.05.2020 №23 протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Не погодившись з вищевказаними рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права подання податкової накладної позивачем. Крім того, аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної. В свою чергу, контролюючим органом, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розгляду пояснень не подавалося. При цьому, віднесення позивача до ризикових платників з тих підстав, що підприємство мало господарські відносини з платниками податків, по відношенню до яких податковим органом прийнято рішення про відповідність останніх критеріям ризиковості, суд вважає неспроможним аргументом.

Суд апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

При цьому, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України встановлено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно із пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Водночас, пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно із пунктом 4 Порядку № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно із п. 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Пунктом 25 Порядку № 1165 встановлено, що комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520 (далі - Порядок № 520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В даній справі контролюючим органом не визначено, які конкретно документи позивачу слід подати та/або пояснення для усунення сумнівів щодо реальності задекларованих позивачем операцій.

Суд апеляційної інстанції, погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки матеріалами справи підтверджено факт надання позивачем контролюючому органу копій усіх необхідних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН та зважаючи на наявність документів, які свідчать про проведення господарських операцій між ним та його контрагентом та на те, що відповідні документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу в реєстрації податкової накладної, а оскаржуване рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправним, так як платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

Згідно статті 78 частини 4 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже, твердження контролюючого органу про віднесення ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» до переліку ризикових платників на підставі рішень №17008 від 05.03.2020 року та 19945 від 01.04.2020 року є помилковими, оскільки 12.01.2021 року набрало законної сили рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.09.2020 року у справі №160/5420/20, яким позовні вимоги ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 05.03.2020 року №17008 та від 01.04.2020 року №19945 про визнання ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» таким, що відповідає критеріям ризиковості. Зобов`язано Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Зазначене свідчить, про виключення ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ СКАРБ» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості та дає суду підстави стверджувати, що по суті зазначені доводи контролюючого органу наразі є необґрунтованими та помилковими.

Стосовно доводів апелянта про зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію податкової накладної, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Аналіз вищевказаних норм законодавства вказує, що реєстрація податкових накладних належить до компетенції контролюючого органу.

Із урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що в спірних правовідносинах задоволення позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати подані Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім СКАРБ" податкові накладні, є дотриманням судом гарантій, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Згідно із ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, суд переглянувши, у межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення відповідно до вимог матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.09.2021 - без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апелянта спростовані приведеними вище обставинами та нормативно-правовим обґрунтуванням.

Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Однак, згідно із п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень визначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Керуючись ст. ст. 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.09.2021 в адміністративній справі №160/10276/21 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 09 травня 2022 року.

Головуючий - суддяН.А. Олефіренко

суддяС.В. Білак

суддяВ.А. Шальєва

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.05.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104281065
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —160/10276/21

Постанова від 04.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 28.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 28.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Рішення від 20.09.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 16.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 06.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні