Ухвала
від 15.05.2022 по справі 420/2980/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2980/22

У Х В А Л А

16 травня 2022 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хурси О.О., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання про зупинення провадження та продовження строку для надання відзиву у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНФРАХТ ІНВЕСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

В провадженні суду знаходиться справа за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНФРАХТ ІНВЕСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 09.02.2022 року заяву передано судді Токміловій Л.М.

Ухвалою суду від 14.02.2022 року відкрито провадження у справі, вирішено розгляд справи здійснити в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Згідно Протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.05.2022 року справу передано судді Хурса О.О.

Ухвалою суду від 16.05.2022 року прийнято до провадження справу, вирішено розпочати розгляд адміністративної справи №420/2980/22 спочатку. Вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. Встановлений відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву.

01.04.2022 року за вх. № ЕП/9086/22 від представника Головного управління ДПС в Одеській області надійшло клопотання про зупинення провадження у справі та продовження строку для надання відзиву по даній справі протягом п`ятнадцяти днів з закінчення воєнного стану в Україні, в обґрунтування якого представник зазначив, що у зв`язку з воєнним станом запровадженим в Україні, на даний час вiдповiднi бази AIC «Податковий блок» в яких зберігається інформація щодо статусу податкових накладних (інформація щодо зупинення, відмови у реєстрації, надані документи тощо) та статусу ризикових платників податку (підстави, рiшення тощо) відключені для збереження iнформацiї для платників податків та держави, та доступу у працівників до даних баз на даний час немає.

Розглянувши клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області та матеріали справи суд вважає, що воно підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах (ст.1 КАС України).

Відповідно до п.7 ч.1 ст4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Відповідно до п. 1, 2 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). ДПС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, зокрема, Головне управління ДПС в Одеській області.

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління ДПС в Одеській області, затвердженого Наказом ДПС України від 12.11.2020 року №643 Головне управління ДПС в Одеській області є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Таким чином, ДПС України по справі є органом державної влади, суб`єктом владних повноважень, а ГУ ДПС є відокремленим підрозділом органу державної влади, суб`єктом владних повноважень.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

В подальшому, Указом Президента України №133/2022 від 14.03.2022 року, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Також, Указом Президента України №259/2022 від 18.04.2022 року, на часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року №133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону «Про правовий режим воєнного стану», відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).

Таким чином, в умовах воєнного стану суди здійснюють правосуддя а органи державної влади здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання в частині зупинення провадження по справі до закінчення воєнного стану.

Між тим, суд дійшов висновку про задоволення клопотання в частині продовження відповідачам строку для надання відзиву на позов, з огляду на наступне.

Суд враховує, що наказом ДПС України від 24.02.2022 року №243-о «Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах» було встановлено простій у роботі ДПС України та й територіальних органiв (серед яких ГУ ДПС в Одеській області), визнано встановлений пункт наказу простій ДПС України та її територіальних органів таким, що виник не з вини працівників та зумовлений загрозою пх житло та здоров`ю.

Наказом ДПС України від 10.03.2022 року №168 «Про припинення простою у роботі з 11.03.2022 року припинено простiй деяких територіальних органів ДПС України.

Згідно ч. 1 ст. 34 Кодексу законів про працю України простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Таким чином, суд враховує, що обставини щодо введення в Україні з 5:30 24 лютого 2022 року воєнного стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації вплинули на зупинення роботи Державної податкової служби України та ГУ ДПС в Одеській області, а тому суд вважає, що встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку відповідно до ч.2 ст.121 КАС України.

При визначенні строку продовження на надання відзиву на позов суд враховує, що відповідно до ч.2 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства, крім іншого, є своєчасне вирішення спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Суд вважає можливим продовжити відповідачам строк на подання відзиву на позов до 10.06.2022 року.

Керуючись ст. ст.121, 248 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Клопотання Головного управління ДПС в Одеській області в частині продовження строку для надання до суду відзиву на позовну заяву - задовольнити.

Продовжити Державній податковій службі України та Головному управлінню ДПС в Одеській області строк на подання відзиву на позов по справі №420/2980/22 до 10.06.2022 року.

Повідомити Державну податкову службу України та Головне управління ДПС в Одеській області, що у разі ненадання у встановлений строк відзиву на позов справа буде розглянута за наявними матеріалами справи.

Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління ДПС в Одеській області в частині зупинення провадження у справі №420/2980/22.

Ухвала набирає законної сили у порядку ст.256 КАС України.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї може бути включені до апеляційної чи касаційної скарги на рішення чи ухвалу суду, прийняту за наслідками розгляду справи.

Суддя О.О. Хурса

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104337186
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/2980/22

Ухвала від 24.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 14.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 07.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 15.09.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 15.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хурса О. О.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні