Рішення
від 16.05.2022 по справі 280/2127/22
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2022 року Справа № 280/2127/22 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Мінаєвої К.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:

ОСОБА_1

до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області

про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі також позивач) з позовом до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області (далі також відповідач), у якому позивач просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність відповідача, що виразилася у не реєстрації позивача депутатом Запорізької міської ради VIII (восьмого) скликання від місцевої організації партії «Опозиційна платформа - за життя»;

2) зобов`язати відповідача зареєструвати позивача депутатом Запорізької міської ради VIII (восьмого) скликання від місцевої організації партії «Опозиційна платформа - за життя».

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ІНФОРМАЦІЯ_1 померла депутат Запорізької міської ради ОСОБА_2 , включена до виборчих списків місцевої організації партії "Опозиційна платформа - за життя". Позивач зареєстрований наступним за порядковим номером кандидатом у регіональному виборчому списку від Запорізької місцевої організації партії. У зв`язку з цим 03 грудня 2021 р. позивачем було подано заяву до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області про реєстрацію його депутатом від місцевої організації партії «Опозиційна платформа - за життя», як наступного кандидата за списком партії. Проте, 19.01.2022 р. позивачем отримано лист від 13.01.2022 р. за № 02/13 про залишення заяви позивача без розгляду. Зазначає, що відповідно до абзацу 5 п. 5.9. Постанови Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433 «Про Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів» у разі необхідності перевірки інформації територіальна виборча комісія може звернутися до відповідного уповноваженого органу, який видав такий документ, для отримання належним чином засвідченої копії відповідного документа. Тобто, перевірка обставин, зазначених позивачем в його листі, є повноваженням відповідача. Вважає, що оскільки Комісією було встановлено, що наступним за черговістю у виборчому списку партії у разі дострокового припинення повноважень депутата міської ради поточного скликання є ОСОБА_1 , то відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо не реєстрації позивача депутатом Запорізької міської ради VIII (восьмого) скликання.

Ухвалою суду від 21.02.2022 відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику сторін.

Від відповідача надійшов відзив на позов (вх.№16502 від 02.05.2022), в якому відповідач просить відмовити в позові, посилаючись на те, що 11 грудня 2021 року відповідачем було отримано поштове відправлення, в якому знаходилась заява громадянина ОСОБА_1 з проханням зареєструвати його та визнати обраним наступним за черговістю депутатом Запорізької міської ради восьмого скликання у зв`язку зі смертю діючого депутата ОСОБА_2 . До зазначеної заяви не було додано жодного відповідного документа на засвідчення факту її смерті. А у виборчому списку кандидатів у депутати Запорізької міської ради восьмого скликання, сформованого місцевою організацією політичної партії «Опозиційна платформа - за життя», відсутній такий кандидат як ОСОБА_1 . В списку є кандидат ОСОБА_1 . Крім того, вказує, що у лютому 2022 року на адресу комісії надійшла належно оформлена заява від ОСОБА_1 , що є наступним за черговістю у виборчому списку, сформованому місцевою організацією політичної партії «Опозиційна платформа - за життя» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з проханням визнати його обраним та зареєструвати депутатом Запорізької міської ради восьмого скликання. Просить позов залишити без розгляду по суті.

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив такі обставини.

На чергових місцевих виборах, що відбулись 25 жовтня 2020 року, місцева організація політичної партії «Опозиційна платформа - за життя» набула права на участь у розподілі мандатів депутатів Запорізької міської ради. З поміж числа депутатів Запорізької міської ради восьмого скликання, що набули своїх повноважень, була ОСОБА_2 від місцевої організації політичної партії «Опозиційна платформа - за життя».

11 листопада 2021 року до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області надійшов лист за підписом секретаря міської ради А. Куртєва про наявну в апараті ради інформацію щодо дострокового припинення повноважень депутата Запорізької міської ради восьмого скликання ОСОБА_2 відповідно до пункту 8 частини 1 статті 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» в зв`язку зі смертю. До листа не було додано засвідченого офіційного документу на підтвердження факту смерті депутата, відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 5 Закону «Про статус депутатів місцевих рад».

03 грудня 2021 року позивачем було подано заяву до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області про реєстрацію його депутатом від місцевої організації партії «Опозиційна платформа - за життя», як наступного кандидата за списком партії, яка надійшла до відповідача 11 грудня 2021 року.

Водночас зі змісту заяви встановлено, що заява подана від імені та підписана громадянином ОСОБА_1 з проханням зареєструвати його та визнати обраним наступним за черговістю депутатом Запорізької міської ради восьмого скликання у зв`язку зі смертю діючого депутата ОСОБА_2 .

Згідно пояснень відповідача, 12 січня 2022 року на засіданні Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області було розглянуто лист секретаря міської ради А. Куртєва, заяву гр. ОСОБА_3 . За підсумками засідання комісія протокольними рішеннями доручила голові комісії направити запит до органу юстиції з проханням надати інформацію щодо підтвердження смерті ОСОБА_2 та поінформувати ОСОБА_1 про відсутність зазначеної особи у виборчому списку, сформованому місцевою організацією політичної партії «Опозиційна платформа - за життя» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

19.01.2022 р. позивачем отримано лист від 13.01.2022 р. за № 02/13 про залишення заяви позивача без розгляду через те, що вона подана особою, яка відсутня у списку кандидатів в депутати Запорізької міської ради восьмого скликання, сформованого місцевою організацією політичної партії «Опозиційна платформа - за життя».

Зі змісту виборчого списку кандидатів у депутати Запорізької міської ради восьмого скликання, сформованого місцевою організацією політичної партії «Опозиційна платформа - за життя», встановлено, що в ньому відсутній такий кандидат як ОСОБА_1 , та наявний кандидат ОСОБА_1

14.02.2022 на адресу комісії надійшов лист від Управління державної реєстрації актів цивільного стану у Запорізькій області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) про внесення актового запису про смерть ОСОБА_2 .

Не погодившись з бездіяльністю Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області, шо виразилася у не реєстрації ОСОБА_1 (PHOKПП НОМЕР_1 ) депутатом Запорізької міської ради VIII (восьмого) скликання від місцевої організації партії "Опозиційна платформа - за життя", позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Спірні правовідносини регулюються Виборчим Кодекcом України, Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», «Про місцеве самоврядування в Україні» та Постанови Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433 «Про Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів»

Згідно з п.8 ч.1 ст.5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі його смерті.

Відповідно до ч.7 ст.5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» у разі дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вибори чи заміщення депутата, який достроково припинив повноваження, проводяться відповідно до закону про місцеві вибори.

Відповідно до статті 284 Виборчого Кодексу Україниу разі дострокового припинення повноважень депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) на підставах і в порядку, передбаченихКонституцієюта законами України, за рішенням виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, міської, сільської, селищної виборчої комісії депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від цієї організації партії у порядку, передбаченомучастиною п`ятоюстатті 283 цього Кодексу.

Реєстрація особи, зазначеної у частині першій цієї статті, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) здійснюється відповідною територіальною виборчою комісією у порядку, передбаченомустаттею 283цього Кодексу.

Згідно ч 5. ст. 283 ВК України у разі невиконання особою, обраною депутатом за виборчим списком місцевої організації партії, у строки, зазначені у частинах першій і другій цієї статті, вимог частини першої цієї статті або подання цією особою до виборчої комісії заяви про відмову від депутатського мандата, або виникнення (виявлення) обставин, зазначених упунктах 3-6частини першої тачастині четвертійстатті 231 цього Кодексу, виборча комісія приймає рішення про визнання її такою, яка не набула депутатського мандата, та визнає обраним депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) наступного за черговістю кандидата у депутати у відповідному територіальному або єдиному багатомандатному виборчому списку кандидатів від відповідної організації партії, за яким було обрано особу, яка не набула мандата.

Рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови оголошуються на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, районної у місті, міської, обласної ради, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та є підставою для набуття повноважень, складення присяги депутата, сільського, селищного, міського голови.

Копії рішень територіальної виборчої комісії, прийнятих відповідно до частин третьої та четвертої цієї статті, невідкладно надсилаються до Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку.

Пунктом 5.9 Постанови Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433 «Про Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів» встановлено, що у разі дострокового припинення повноважень депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) на підставах і в порядку, передбаченихКонституцієюта законами України, за рішенням відповідної територіальної виборчої комісії депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від цієї місцевої організації політичної партії в порядку, передбаченомучастиною п`ятоюстатті 283 Кодексу (пункт 5.4цього Роз`яснення).

Указане рішення ухвалюється територіальною виборчою комісією не пізніш як у тридцятиденний строк з дня надходження:

від відповідної ради - належним чином засвідченої копії рішення ради про дострокове припинення повноважень депутата цієї ради або документа, що свідчить про дострокове припинення повноважень депутата ради (у разі дострокового припинення повноважень депутата без рішення ради);

від інших осіб - належним чином засвідченої копії документа уповноваженого органу, що свідчить про дострокове припинення повноважень депутата відповідної ради.

У разі необхідності перевірки інформації територіальна виборча комісія може звернутися до відповідного уповноваженого органу, який видав такий документ, для отримання належним чином засвідченої копії відповідного документа.

Подія смерті фізичної особи як факт підлягає державній реєстрації, що проводиться шляхом складення актових записів цивільного стану (статті 1 3, 9 Закону України від 01.07.2010р. № 2398-VI «Про державну реєстрацію актів цивільного стану»).

Відомості про акти цивільного стану, зміни, що вносяться до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання та відомості про видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану і про видачу витягів з нього вносяться до Державного реєстру актів цивільного стану громадян (стаття 11 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану»).

Згідно статті 18 вказаного Закону про факт державної реєстрації акта цивільного стану органами державної реєстрації актів цивільного стану видається відповідне свідоцтво.

Порядком ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007р. №1064, у пункті 16 визначено що на безоплатне отримання витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян мають право суди (судді), органи досудового розслідування, нотаріуси та інші органи державної влади (посадові особи, органи місцевого самоврядування (посадові особи), якщо запит зроблено у зв`язку із здійсненням ними повноважень, визначених актами законодавства.

Отже, смерть фізичної особи має бути підтверджена свідоцтвом про смерть або витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Ці ж документи підтверджують і наявність підстави для дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради. Відповідно саме вказані документи можуть бути підставами для прийняття територіальною виборчою комісією рішення про визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії.

Таким чином, у разі дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради у зв`язку, зокрема, з його смертю, територіальною виборчою комісією рішення про визнання обраним наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії приймається на підставі належним чином засвідчених документів, що підтверджують факт дострокового припинення повноважень депутата ради, а саме свідоцтва про смерть або витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Водночас у разі необхідності перевірки інформації територіальна виборча комісія може звернутися до відповідного уповноваженого органу, який видав такий документ, для отримання належним чином засвідченої копії відповідного документа.

Як встановлено при розгляді справи відповідачем 11.11.2021 року до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області надійшов лист секретаря міської ради А. Куртєва про наявну в апараті ради інформацію щодо дострокового припинення повноважень депутата Запорізької міської ради восьмого скликання ОСОБА_4 відповідно до пункту 8 частини 1 статті 5 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» в зв`язку зі смертю, до листа не було додано засвідченого офіційного документу на підтвердження факту смерті депутата.

Як зазначає у відзиві відповідач, 12 січня 2022 року на засіданні Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області було розглянуто лист секретаря міської ради А. Куртєва, заяву гр. ОСОБА_3 . За підсумками засідання комісія протокольними рішеннями доручила голові комісії направити запит до органу юстиції з проханням надати інформацію щодо підтвердження смерті ОСОБА_4 та поінформувати ОСОБА_1 про відсутність зазначеної особи у виборчому списку, сформованому місцевою організацією політичної партії «Опозиційна платформа - за життя» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. До матеріалів справи додано запит від 13.01.2022 до Відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Запорізькій області Південно Східного Міжрегіонального управління Міністерства юстиції щодо реєстрації факту смерті ОСОБА_2 .

Отже, відповідач діяв відповідно до Постанови Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433 «Про Роз`яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів», направивши запит щодо перевірки інформації до відповідного уповноваженого органу, відповідь від якого надійшла на адресу Комісії 14.02.2022.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не було допущено протиправної бездіяльності, оскільки обов`язку прийняти конкретне рішення щодо визнання обраним і реєстрацію наступного за черговістю кандидата у депутати у Комісії не виникло через відсутність передбачених законодавством документів, які офіційно підтверджують наявність підстав для прийняття такого рішення.

Також, при розгляді документів та звернень, що надходять до виборчої комісії, відповідач керується, зокрема, розділом 13 Постанови Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 № 173 «Про Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів».

Так, якщо звернення не потребує прийняття рішення виборчою комісією, суб`єкту звернення може бути надана відповідь за підписом голови комісії (заступника голови).

Строки та порядок розгляду документів, звернень, що надійшли до виборчої комісії під час виборчого процесу, встановленоКодексом, іншими законами України та відповідними актами Центральної виборчої комісії.

Документи, звернення, які надійшли до територіальної виборчої комісії поза межами виборчого процесу, розглядаються у строки, встановлені законодавством України для розгляду відповідних документів, звернень. Якщо законодавством відповідні строки не встановлені, документи, звернення мають бути розглянутими не більше ніж упродовж 30 днів з дня надходження.

Суд зазначає, що відповідачем у відповідності Постанови Центральної виборчої комісії від 10.08.2020 № 173 «Про Порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів» заява позивача була розглянута та залишена без розгляду через помилку позивача у зазначенні прізвища, та надана відповідь від 13.01.2022.

Крім того, як слідує з матеріалів справи у лютому 2022 року надійшла заява від ОСОБА_1 , що є наступним за черговістю у виборчому списку, сформованому місцевою організацією політичної партії «Опозиційна платформа - за життя» на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, з проханням визнати його обраним та зареєструвати депутатом Запорізької міської ради восьмого скликання. Водночас реєстрація позивача депутатом Запорізької міської ради VIII (восьмого) скликання від місцевої організації партії «Опозиційна платформа - за життя» на підставі повторної заяви не є предметом розгляду у даній справі.

Суд звертає увагу, що в рамках адміністративного судочинства:

дії - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у здійсненні суб`єктом владних повноважень своїх обов`язків у межах наданих законодавством повноважень чи всупереч їм;

бездіяльність - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у невиконанні ним дій, які він повинен був і міг вчинити відповідно до покладених на нього посадових обов`язків згідно із законодавством України.

Для встановлення факту допущення бездіяльності в межах розгляду справи суд перевіряє, чи були у відповідача в наявності як нормативні, так і фактичні підстави для прийняття певного рішення чи вчинення певної дії.

При розгляді справи встановлено, що відповідачем не було допущено протиправної бездіяльності щодо не реєстрації позивача депутатом Запорізької міської ради VIII (восьмого) скликання від місцевої організації партії «Опозиційна платформа - за життя», натомість Запорізька міська територіальна виборча комісія Запорізького району Запорізької області при розгляді заяви позивача від 03.12.2021 діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Відповідно до положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З урахуванням фактичних обставин справи та наведених норм чинного законодавства, яке регулює спірні відносини, що виникли між сторонами у цій справі, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Оскільки суд дійшов до висновку про відмову у задоволенні позову, то відсутні підстави для розподілу судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255, 257, 259-262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Запорізької міської територіальної виборчої комісії Запорізького району Запорізької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії, - відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.

Повне найменування сторін:

Позивач - ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 .

Відповідач - Запорізька міська територіальна виборча комісія Запорізького району Запорізької області, місцезнаходження: 69105, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.206; код ЄДРПОУ 43755490.

Повне судове рішення складено 17.05.2022.

Суддя К.В. Мінаєва

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104377495
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —280/2127/22

Рішення від 16.05.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні