ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" травня 2022 р. справа № 300/446/22
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Панікара І.В.,
при секретарі Подольській Т.М.,
за участю:
представника позивача: Білана Н.М.,
представника відповідача: Мицкана В.В.,
розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування в частині рішення № 1841-15/2021 від 22.12.2021 року, -
ВСТАНОВИВ:
Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області (надалі позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області (надалі відповідач) про визнання протиправним та скасування в частині рішення № 1841-15/2021 від 22.12.2021 року.
Позовні вимоги, з урахуванням їх уточнень, мотивовані тим, що при прийнятті оскаржуваного рішення за № 1841-15/2021 Про заклади освіти, бухгалтерський облік яких здійснює централізована бухгалтерія відділу освіти Косівської міської ради від 22.12.2021 року, відповідачем не враховано загальні принципи децентралізації та автономії, що встановлені для навчального закладу як чинним законодавством України так і статутом закладу освіти позивача, внаслідок чого, здійснено протиправне втручання у фінансово-господарську діяльність такого закладу освіти, зокрема, у спосіб: підпорядкування Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області в частині ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності та приєднання до переліку закладів освіти, бухгалтерський облік яких здійснює Централізована бухгалтерія Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області; незаконному скороченні чисельності (виведення зі штату) працівників бухгалтерії; проведення інвентаризації і передання основних засобів та матеріальних цінностей на баланс відділу освіти Косівської міської ради, закриття рахунків у органах ДКС України та звернення до контролюючого органу щодо присвоєння закладу освіти ознаки не є платником податків. На думку позивача, відповідач як засновник закладу не має вищевказаних повноважень і не може у наведених спосіб втручатися в його освітню діяльність. З урахуванням викладеного, просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області Про заклади освіти, бухгалтерський облік яких здійснює централізована бухгалтерія відділу освіти Косівської міської ради № 1841-15/2021 від 22.12.2021 року в частині: підпорядкування відділу освіти Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області щодо ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності та приєднання до переліку закладів освіти, бухгалтерський облік яких здійснює Централізована бухгалтерія відділу освіти Косівської міської ради Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого; виведення зі штатного розпису Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області 2 штатні одиниці бухгалтера; здійснення заходів щодо попередження про вивільнення відповідних працівників Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого; внесення змін до штатного розпису підвідомчого закладу освіти Косівського ліцею імені Ярослава Мудрого; забезпечення до 01.04.2022 року проведення інвентаризації активів та зобов`язань Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого та передання основних засобів та матеріальних цінностей Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого на баланс відділу освіти Косівської міської ради; вжиття заходів Косівським ліцеєм № 1 імені Ярослава Мудрого щодо закриття рахунків у органах ДКС України та звернення до контролюючого органу щодо присвоєння закладу освіти ознаки не є платником податків.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.01.2022 відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження (а.с.44-45).
28.03.2022 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду (а.с.212-213).
Відповідач скористався правом подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 14.02.2022 року, згідно змісту якого, представник відповідача щодо можливості задоволення заявлених позовних вимог заперечив. Вказав, що на другій сесії восьмого демократичного скликання Косівської міської ради від 21.12.2020 року прийнято рішення № 24-2/2020 Про прийняття бюджетних установ закладів освіти, нерухомого та рухомого майна з спільної власності територіальних громад сіл, селищ міста Косівського району у власність Косівської територіальної громади в особі Косівської міської ради. Відповідно до вказаного рішення, Косівська міська рада набула повноваження засновника (власника) всіх комунальних установ (закладів освіти), які функціонують на території Косівської міської територіальної громади, зокрема, і щодо Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області. Щодо відсутності у Косівської міської ради повноважень для прийняття оспорюваного рішення представник відповідача зазначив, що повноваження засновника закладу загальної середньої освіти, в першу чергу, регламентується низкою Законів та підзаконних нормативно-правових актів, а також безпосередньо установчими документами закладу освіти. Водночас, вказав на те, що у відповідності до пункту 6.10 Статуту Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області, затвердженого рішенням Косівської міської ради № 27-2/2020 від 21.12.2020 року, бухгалтерський облік у закладі за необхідності може здійснюватися через Централізовану бухгалтерію. На думку відповідача, ведення бухгалтерського обліку закладів освіти Централізованою бухгалтерією відділу освіти не суперечить чинному законодавству, прямо передбачено у ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні. Окрім того, представник відповідача зазначив, що з мотивів урегулювання фінансової ситуації в громаді, раціонального розподілу коштів в рамках місцевого бюджету Косівська міська рада своїм рішенням ініціювала переведення 13 закладів освіти громади на обслуговування Централізованої бухгалтерії відділу освіти Косівської міської ради, доручивши керівникам цих закладів провести ряд заходів, спрямованих на врегулювання цієї ситуації (а.с.67-78).
24.02.2022 року Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області на електронну адресу суду подав відповідь на відзив, у якій представник позивача, не погодившись зі змістом відзиву на позовну заяву, вказав, що фінансова автономія закладів загальної середньої освіти (наявність власних кошторисів, рахунків, відкритих в органах Держказначейства, права брати фінансові та юридичні зобов`язання та ін.) встановлена положеннями чинного законодавства України та не може бути обмежена (а.с.189-194).
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав з підстав наведених у позовній заяві.
Представник відповідача щодо задоволення адміністративного позову заперечив з мотивів викладених у відзиві на позовну заяву.
Суд, розглянувши справу за правилами загального позовного провадження, заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.
Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстрований як юридична особа та знаходиться на податковому обліку в Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області. Основний вид економічної діяльності загальна середня освіта (а.с.13).
Згідно пункту 1.1 Статуту Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області, затвердженого рішенням сесії Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області № 27-2/2020 від 21.12.2020 року (надалі Статут), Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області є правонаступником Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого Косівської районної ради Відділу освіти Косівської РДА Косівської міської ради Івано-Франківської області.
Засновником закладу освіти є Косівська міська рада Івано-Франківської області. Уповноваженим органом управління закладу освіти є орган, який визначається Засновником.
Пунктом 1.4 Статуту визначено, що заклад освіти є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, а також може мати самостійний баланс, рахунки в банківських установах та Держказначействі.
Косівська міська рада (восьме демократичне скликання) рішенням Про заклади освіти, бухгалтерський облік яких здійснює Централізована бухгалтерія відділу освіти Косівської міської ради від 22.12.2021 року № 1841-15/2021, вирішила, зокрема: підпунктом 1.1 пункту 1 підпорядкувати відділу освіти Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області в частині ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності та приєднати до переліку закладів освіти, бухгалтерський облік яких здійснює Централізована бухгалтерія відділу освіти Косівської міської ради - Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області; підпунктом 2.1 пункту 2 вивести із штатного розпису Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області 2 штатні одиниці бухгалтера; підпунктами 3.1, 3.2, 3.3., 3.4 пункту 3 керівникам закладів освіти, зокрема, Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області в установленому чинним законодавством порядку, здійснити заходи щодо попередження про вивільнення відповідних працівників; внести зміни до штатного розпису підвідомчих закладів освіти4 до 1 квітня 2022 року забезпечити проведення інвентаризації активів та зобов`язань підвідомчих закладів освіти та передати основні засоби та матеріальні цінності на баланс відділу освіти Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області; вжити заходи щодо закриття рахунків у органах ДКС України та звернення до контролюючого органу щодо присвоєння закладу освіти ознаки Не є платником податків (а.с.11-12).
Позивач, за змістом позовних вимог, фактично вважаючи необґрунтованими та таким, що прийняті з порушенням вимог чинного законодавства: підпункт 1.1 пункту 1, підпункт 2.1 пункту 2, підпункти 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 пункту 3 оскаржуваного рішення від 22.12.2021 року за № 1841-15/2021, звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.
Надаючи оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд виходить з таких підстав та мотивів.
За змістом пункту 1 частини 1 статті 1 ЗУ Про освіту, автономія - право суб`єкта освітньої діяльності на самоврядування, яке полягає в його самостійності, незалежності та відповідальності у прийнятті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних, фінансових, кадрових та інших питань діяльності, що провадиться в порядку та межах, визначених законом.
Відповідно до статті 23 ЗУ Про освіту, держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти.
Згідно приписів частини 1 статті 31 ЗУ Про повну загальну середню освіту, заклад загальної середньої освіти має самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки у фінансових установах і банках державного сектору та може мати бланки, печатки та штампи із своїм найменуванням та символікою.
Обсяг автономії закладів освіти визначається цим Законом, спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
Згідно частини 1 статті 59 ЗУ Про повну загальну середню освіту, заклади загальної середньої освіти провадять фінансово-господарську діяльність відповідно доБюджетного кодексу України, цього Закону,Закону України"Про освіту" та інших нормативно-правових актів.
Фінансова автономія закладів загальної середньої освіти в частині використання бюджетних коштів передбачає самостійне здійснення витрат у межах затверджених кошторисами обсягів, зокрема на: формування структури закладу загальної середньої освіти та його штатного розпису; оплату праці працівників, встановлення доплат, надбавок, винагороди, виплату матеріальної допомоги та допомоги на оздоровлення, преміювання, інших видів стимулювання та відзначення працівників; оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладів загальної середньої освіти; оплату підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників; укладення відповідно до законодавства цивільно-правових угод (господарських договорів) для забезпечення діяльності закладу освіти.
Зі змісту наведених правових норм встановлено,що фінансова автономія у межах обсягів затверджених кошторисами закладів загальної середньої освіти існує як цілком визначене правове явище.
Розпорядженням Косівської районної державної адміністрації Івано-Франківської області від 12.03.2020 року №102 дозволено відділу освіти райдержадміністрації перевести Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого з 01 квітня 2020 року на самостійний бухгалтерський облік (а.с.23).
На виконання розпорядження від 12.03.2020 року № 102, відділом освіти Косівської районної державної адміністрації Івано-Франківської області прийнято наказ від 12.03.2020 року за № 35 Про переведення Косівського ліцею № 1 ім. Я.Мудрого на самостійний бухгалтерський облік (а.с.24).
Цим наказом визначено вивести Косівський ліцей № 1 імені Ярослава Мудрого з бухгалтерського обліку відділу освіти райдержадміністрації та перевести з 01 квітня 2020 року на самостійний бухгалтерський облік та складання звітності. Ввести з 01 квітня 2020 року в штатний розпис Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого посаду бухгалтера за рахунок зменшення на одну штатну одиницю кількості посад бухгалтерів централізованої бухгалтерії відділу освіти райдержадміністрації. Централізованій бухгалтерії відділу освіти райдержадміністрації (І.Дворник): внести зміни до мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету на 2020 рік; підготувати документацію та передати розподільний бухгалтерський баланс з розрахунками та здійснити передачу основних засобів та інших матеріальних цінностей на баланс Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого станом на 01.04.2020 року. Директору Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого забезпечити: відкриття рахунків в управлінні Державної казначейської служби України в м. Косові; реєстрацію закладу як неприбуткової установи в Фіскальній службі, Пенсійному фонді Україні, Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Головному управлінні статистики в Івано-Франківській області, Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві професійних захворювань України в м. Івано-Франківську, Фонді загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, органах Державної казначейської служби України в м. Косові.
Як встановлено з матеріалів справи, 01.04.2020 року директором Косівськоголіцею № 1 імені Ярослава Мудрого прийнято наказ № 42-к Про прийняття ОСОБА_1 на посаду бухгалтера 02.04.2020 року у порядку переведення з відділу освіти Косівської РДА (а.с.25).
Окрім того, в судовому засіданні представник позивача пояснив, що Косівський ліцей № 1 імені Ярослава Мудрого розпочав і завершив процедуру децентралізації бухгалтерії та набув статусу автономної фінансово-господарської діяльності, а саме оформлено процедуру обліку у податковій службі, оформлено процедуру звітності у Пенсійному фонді та фондах соціального страхування, відкрито рахунки у Казначейській службі України, призначено уповноважену особу з публічних закупівель і організовано первинне навчання власним коштом фізичної особи на підставі заяви-звернення, видано наказ і затверджено Положення про облікову політику Косівського ліцею № 1 імені Ярослава Мудрого.
Оцінюючи правомірність прийняття Косівською міською радою оскаржуваних пунктів рішення та відповідний обсяг повноважень відповідача, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 36 ЗУ Про повну загальну середню освіту встановлено, що управління закладом загальної середньої освіти здійснюють: засновник (засновники) або уповноважений ним (ними) орган; керівник закладу освіти; педагогічна рада; вищий колегіальний орган громадського самоврядування закладу освіти.
Згідно приписів частини 4 статті 38 ЗУ Про повну загальну середню освіту, керівник закладу загальної середньої освіти зобов`язаний, зокрема, виконувати цей Закон,Закон України"Про освіту" та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою; планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти; розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження; надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників; організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису.
Відповідно до частини 1 статті 37 ЗУ Про повну загальну середню освіту, права та обов`язки засновника (засновників) закладу загальної середньої освіти визначаються цим Законом,Законом України"Про освіту" та іншими актами законодавства.
Так, частиною 2 статті 37 ЗУ Про повну загальну середню освіту визначено, що засновник закладу загальної середньої освіти або уповноважений ним орган (посадова особа): затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом; затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії; приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти; затверджує за поданням закладу загальної середньої освіти стратегію розвитку такого закладу; фінансує виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти (крім приватних та корпоративних закладів загальної середньої освіти), у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти; утворює та ліквідує структурні підрозділи у заснованих ним закладах загальної середньої освіти; здійснює контроль за використанням закладом загальної середньої освіти публічних коштів; здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров`я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками; затверджує кошторис закладу загальної середньої освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання; реалізує інші права, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.
Також, частиною 2 статті 25 ЗУ Про освіту визначено, що засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа): приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом; укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти; розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти; затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством; здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти; здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти; забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування; здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу; реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Засновник або уповноважений ним орган (особа) не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами (частина 3 статті 25 ЗУ Про освіту).
В даному аспекті слід зазначити, що згідно приписів пунктів 6.10, 6.11 Статуту Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого, порядок бухгалтерського обліку визначається керівником закладу відповідно до законодавства України та здійснюється самостійно (автономна фінансово-господарська діяльність з 2020 року) за виробничої необхідності через централізовану бухгалтерію Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області.
Штатний розпис закладу освіти затверджується керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
Таким чином, керівник закладу загальної середньої освіти має право обирати один із способів ведення бухгалтерського обліку при фінансовій автономії: ввести до штатного розпису закладу освіти посаду бухгалтера з метою самостійного ведення закладом бухгалтерського обліку або укласти договір про ведення бухгалтерського обліку із централізованою бухгалтерією органу місцевого самоврядування.
Водночас, як встановлено в ході розгляду даної справи жодного рішення про делегування таких функцій централізованій бухгалтерії відповідача позивачем не приймалося.
Аналізуючи наведені положення, суд звертає увагу, що засновник, в даному випадку Косівська міська рада, вправі здійснювати контроль за діяльністю закладів освіти, який має використовуватися для оптимізації їх роботи. Водночас, такий контроль не має порушувати автономію закладів освіти щодо академічних (освітніх), організаційних, фінансових, кадрових та інших питань діяльності.
Водночас, суд відхиляє твердження представника відповідача про те, що в оскаржуваному рішенні засновником закладу реалізовано надані йому повноваження щодо утворення та ліквідації структурних підрозділів у заснованих ним закладах загальної середньої освіти, що визначені положеннями частини 2 статті 37 ЗУ Про повну загальну середню освіту, з огляду на те, що оскаржуване рішення не містить жодних положень щодо ліквідації того чи іншого структурного підрозділу закладу освіти, а спрямовані виключно на зміну органу, що здійснюватиме бухгалтерське обслуговування закладу освіти.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи вищевикладене, а зокрема те, що оскаржувані положення рішення відповідача прийняті безпідставно у межах повноважень, що визначені ЗУ Про повну загальну середню освіту та із використанням такого повноваження без мети, з якою це повноваження надано, суд приходить до висновку, що підпункт 1.1 пункту 1, підпункт 2.1 пункту 2 та підпункти 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 пункту 3 рішення Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області від 22.12.2021 року за № 1841-15/202 є протиправними та такими, що порушують гарантоване державою законне права позивача, зокрема, право на фінансову автономію Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого, внаслідок чого, підлягають скасуванню.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім того, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Водночас, всупереч наведеним вимогам, відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності своїх дій.
З урахуванням викладеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, враховуючи те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, слід стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області сплачений судовий збір в розмірі 2481 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області до Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування в частині рішення № 1841-15/2021 від 22.12.2021 року - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати підпункт 1.1 пункту 1 рішення Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області № 1841-15/2021 від 22.12.2021 року.
Визнати протиправним та скасувати підпункт 2.1 пункту 2 рішення Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області № 1841-15/2021 від 22.12.2021 року.
Визнати протиправними та скасувати підпункти 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 пункту 3 рішення Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області № 1841-15/2021 від 22.12.2021 року в частині навчального закладу, визначеного підпунктом 1.1 пункту 1 вказаного рішення.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04054228, майдан Незалежності, 11, м. Косів, Івано-Франківська область, 78601) на користь Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 20552807, вул. Я.Мудрого, 3-А, м. Косів, Івано-Франківська область, 78601) сплачений судовий збір в розмірі 2481 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи:
Позивач:
Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 20552807, вул. Я.Мудрого, 3-А, м. Косів, Івано-Франківська область, 78601).
Відповідач:
Косівська міська рада Косівського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04054228, майдан Незалежності, 11, м. Косів, Івано-Франківська область, 78601).
Суддя /підпис/ Панікар І.В.
Рішення складене в повному обсязі 24 травня 2022 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.05.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 104436870 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні