ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
24 травня 2022 року м. ПолтаваСправа № 1640/3029/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Сич С.С., розглянувши в порядку письмового провадження питання про заміну боржника у виконавчому листі за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" про заміну боржника у виконавчому листі у справі №1640/3029/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" до Державної фіскальної служби України про визнання дії протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
До Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" про заміну боржника у виконавчому листі у справі №1640/3029/18, а саме просить замінити боржника Державну фіскальну службу України її правонаступником Державною податковою службою України.
В обґрунтування заяви зазначено, що повноваження та виконання функцій у сфері реалізації державної податкової політики на даний час виконує Державна податкова служба України, яка є правонаступником майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідній сфері діяльності, тому заявник вважає, що боржник у виконавчому листі Державна фіскальна служба України підлягає заміні її правонаступником Державною податковою службою України.
На час надходження цієї заяви до суду справа №1640/3029/18 була надіслана Полтавським окружним адміністративним судом до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду.
Після повернення справи до Полтавського окружного адміністративного суду ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2022 року питання про заміну боржника у виконавчому листі за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" про заміну боржника у виконавчому листі у справі №1640/3029/18 призначено до розгляду у судовому засіданні на 10:00 28 лютого 2022 року, яке не відбулося та було перенесено на 10:00 24 травня 2022 року.
Учасники справи та представник Державної податкової служби України в судове засідання 24 травня 2022 року не з`явилися.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до приписів частини 2 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, що звернулися з поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Зважаючи на викладене вище, суд вирішив розглянути питання про заміну боржника у виконавчому листі за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" за відсутності учасників справи та представника Державної податкової служби України в порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали заяви про заміну боржника у виконавчому листі, дійшов таких висновків.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 05 грудня 2018 року у справі №1640/3029/18 у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" (вул. Соборності, 54, м. Полтава, 36014) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання дії протиправними та зобов`язання вчинити певні дії відмовлено.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 25 березня 2019 року у справі №1640/3029/18 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" задоволено. Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 05.12.2018 року по справі №1640/3029/18 скасовано. Прийнято нове судове рішення про задоволення позовних вимог. Визнано протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо зменшення ТОВ МОСТ СТРОЙ КОМПЛЕКТ реєстраційного ліміту у розмірі 181229 грн. в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Зобов`язано Державну фіскальну службу України відновити/збільшити в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму реєстраційного ліміту в розмірі 181229 грн. (сто вісімдесят одна тисяча двісті двадцять дев`ять гривень). Стягнуто з Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 39292197) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ТОВ МОСТ СТРОЙ КОМПЛЕКТ (вул. Соборності, 54, м. Полтава, 36014, ЄДРПОУ 38194406) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 6797 грн. (шість тисяч сімсот дев`яносто сім) грн.50 коп.
24 квітня 2019 року Полтавським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №1640/3029/18 про зобов`язання Державну фіскальну службу України відновити/збільшити в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму реєстраційного ліміту в розмірі 181229 грн. (сто вісімдесят одна тисяча двісті двадцять дев`ять гривень).
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2020 року у справі №1640/3029/18 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" про видачу дубліката виконавчого листа у справі №1640/3029/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення задоволено. Видано Товариству з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" (рнокпп 36148300) дублікат виконавчого листа №1640/3029/18, виданого Полтавським окружним адміністративним судом 24 квітня 2019 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, про зобов`язання відновити/збільшити в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму реєстраційного ліміту в розмірі 181229 грн.
18 серпня 2020 року Полтавським окружним адміністративним судом видано дублікат виконавчого листа №1640/3029/18 про зобов`язання Державну фіскальну службу України відновити/збільшити в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму реєстраційного ліміту в розмірі 181229 грн. (сто вісімдесят одна тисяча двісті двадцять дев`ять гривень).
Постановою Верховного Суду від 16 грудня 2021 року касаційну скаргу Державної фіскальної служби України залишено без задоволення, а постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 25.03.2019 - без змін.
Доказів відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа №1640/3029/18, виданого Полтавським окружним адміністративним судом 18 серпня 2020 року, до суду не надано.
Відповідно до пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 "Про затвердження Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади" орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено Положення про Державну податкову службу України (далі по тексту ДПС України).
Згідно з пунктом 1 цього Положення Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Відповідно до підпункту 9 пункту 4 цього Положення ДПС відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, інших реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС, а також реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
За приписами підпункту 12 пункту 4 цього Положення ДПС відповідно до покладених на неї завдань здійснює адміністрування податків, зборів, платежів, єдиного внеску, у тому числі проводить відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків (платників єдиного внеску).
Державна податкова служба України зареєстрована як юридична особа 17.05.2019, що підтверджується детальною інформацією про юридичну особу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /том 2 а.с. 63/.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, функції і повноваження Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, виконує Державна податкова служба України.
Частиною 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з частиною 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Зважаючи на викладене вище, враховуючи, що Державна фіскальна служба України вибула, а правонаступником майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби України у відповідній сфері діяльності є Державна податкова служба України, суд вважає за можливе замінити боржника у виконавчому листі №1640/3029/18, виданому Полтавським окружним адміністративним судом 18 серпня 2020 року, - Державну фіскальну службу України її правонаступником Державною податковою службою України (ідентифікаційний код 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053).
Таким чином, заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" про заміну боржника у виконавчому листі у справі №1640/3029/18 обґрунтована та підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 205, 229, 243, 248, 256, 294, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Мост Строй Комплект" про заміну боржника у виконавчому листі у справі №1640/3029/18 - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому листі №1640/3029/18, виданому Полтавським окружним адміністративним судом 18 серпня 2020 року, про зобов`язання Державну фіскальну службу України відновити/збільшити в Системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму реєстраційного ліміту в розмірі 181229 грн. (сто вісімдесят одна тисяча двісті двадцять дев`ять гривень), - Державну фіскальну службу України її правонаступником Державною податковою службою України (ідентифікаційний код 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складення ухвали до Другого апеляційного адміністративного суду, в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяС.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.05.2022 |
Оприлюднено | 21.06.2022 |
Номер документу | 104437683 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні