Рішення
від 23.05.2022 по справі 910/1897/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

24.05.2022Справа № 910/1897/22Господарський суд міста Києва у складі судді Грєхової О.А., розглянувши у спрощеному позовному провадженні матеріали господарської справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фроузенфуд УА

до Товариства з обмеженою відповідальністю ЛК-Транс

про стягнення заборгованості за Договором поставки в розмірі 85 219,50 грн.

Без повідомлення (виклику) сторін.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Фроузенфуд УА» звернулось до Господарського суду міста Києва із позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛК-Транс» про стягнення заборгованості за Договором поставки в розмірі 85 219,50 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем зобов`язань за Договором поставки № 1125 від 16.06.2020, в частині здійснення розрахунків.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.02.2022 відкрито провадження у справі, постановлено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, у зв`язку з чим надано відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву, а позивачу - для подання відповіді на відзив.

З метою повідомлення відповідача про розгляд справи судом та про його право подати відзив на позовну заяву, на виконання приписів Господарського процесуального кодексу України, ухвала суду від 14.02.2022 була направлена судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та була отримана відповідачем 21.02.2022, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0105492054026.

Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно з ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Зважаючи на те, що відповідач у строк, встановлений частиною 1 статті 251 Господарського процесуального кодексу України, не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданим йому процесуальними правом, за висновками суду, у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа з метою дотримання процесуальних строків вирішення спору може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України та частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

16 червня 2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Фроузенфуд УА» (далі постачальник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛК-Транс» (далі покупець, відповідач) укладено Договір поставки № 1125 (далі Договір), за умовами якого постачальник зобов`язується доставляти продовольчу та/або непродовольчу продукцію (далі товар) покупцю, на умовах та в строки, що передбачені цим Договором, а покупець зобов`язується приймати і сплачувати за нього на умовах цього Договору.

За цим Договором, найменування товару, його асортимент та ціна, визначається Специфікацією (Додаток № 1 до цього Договору), що є невід`ємною частиною Договору, яка збережена у системі електронного документообігу та набула чинності в порядку, визначеному цим Договором (п. 1.2 Договору).

Відповідно до п. 1.3 та п. 1.4 Договору факт передачі товару постачальником та його отримання покупцем настає з моменту підписання уповноваженими представниками сторін пакету документів (видаткової та/або товарно-транспортної або транспортної накладної, або іншого первинного документа, який затверджений у постачальника та не суперечить вимогам чинного законодавства України).

Датою поставки вважається дата підписання вищезазначеного пакету документів покупцем, що є підтвердженням переходу права власності товару від постачальника до покупця.

Згідно з пунктами 2.1 та 2.2 Договору поставка товару покупцю здійснюється окремими партіями, силами та за рахунок постачальника на умовах DDP у відповідності до вимог Міжнародних правил, щодо тлумачення термінів «Інкотермс» (в редакції 2010 року) та на підставі прийнятих постачальником до виконання замовлень покупця.

Постачальник зобов`язується одночасно з укладеним Договором надати покупцю Специфікацію (Додаток № 1 до цього Договору), та оформлену належним чином, Картку постачальника (Додаток № 3 до цього Договору), в якій зазначаються достовірні дані про постачальника та умови співпраці з ним.

Фактичні пункти поставки вказуються покупцем у замовленні на партію товару. Адреси пунктів поставки торгової мережі покупця вказані у Додатку № 2 до цього Договору «Адреси пунктів та графік замовлень та поставки торгової мережі покупця» та є невід`ємною частиною цього Договору. В разі зміни у покупця адрес пунктів поставки, покупець зобов`язаний проінформувати постачальника за сім календарних днів до орієнтовної дати поставки та підписати з постачальником Додаток № 2, який набирає чинність з моменту підписання (п. 2.4 Договору).

У відповідності до п. 4.16 Договору передача товару у власність покупця вважається завершеною, з моменту передачі партії товару покупцю, що засвідчується відповідними документами (товарно-транспортною накладною, видатковою накладною або іншим первинним документом), підписаними уповноваженими представниками сторін, і необхідними товаросупровідними документами, зазначеними в цьому Договорі.

Товар, який є предметом цього Договору, повинен відповідати діючим державним стандартам, технічним умовам, санітарним, гігієнічним стандартам та правилам, що встановлені чинним законодавством України (п. 5.1 Договору).

Пунктом 5.4 Договору узгоджено, що товар, що є предметом поставки за цим Договором, повинен бути упакований у тару згідно з технічними умовами виробника відповідного товару та забезпечувати збереження товару (недопущення його псування, втрати зовнішнього вигляду, забруднення, псування маркування та (або) знищення) за звичайних умов зберігання, вантажно-розвантажувальних робіт і транспортування.

Згідно з п. 6.6 Договору сторони домовились, що покупець має право повернути товар постачальнику до 25 числа поточного місяця, а постачальник зобов`язаний забрати його у будь-якому нижче передбаченому випадку: в разі зміни (оновлення/ребредингу) упаковки, штрих коду, тари, етикетки, дизайну, об`єму, ваги товару; повернення споживачами (клієнтами) покупця товару (при наявності чеку); у випадку закриття торгівельної точки покупця; відповідно до п. 4.8 цього Договору; виявлення товару з прихованими недоліками та/або невідповідності товару вимогам законодавства України чи умовам даного Договору, які неможливо було виявити в момент його приймання; у випадку розірвання цього Договору або закінчення його строку (повернення продукції, в якої не пошкоджена цілісність упаковки); узгодження повернення товару між сторонам.

Відповідно до п. 6.7 Договору у разі якщо товар не був проданий в терміни реалізації, покупець має право повернути постачальнику, а постачальник зобов`язаний забрати його в повному обсязі на умовах п. 6.9 цього Договору, за умови відсутності інших домовленостей між сторонами. В разі порушення строків вивезення товару передбачених п. 6.9 цього Договору (за умови відповідної представленості товару) покупець має право утилізувати товар, а постачальник зобов`язаний компенсувати покупцю всі документально підтверджені витрати, що пов`язані з утилізацією такого товару.

Пунктом 6.8 Договору визначено, що якщо товар має низький рівень попиту у кінцевого споживача, а саме продаж однієї логістичної упаковки товару в тиждень з однієї торгової точки (за умови відповідної представленості товару), покупець має право повернути постачальнику, а постачальник зобов`язаний забрати його в повному обсязі.

Згідно з п. 6.9 Договору покупець має право повернути товар постачальнику відповідно до пунктів 6.6, 6.7, 6.8 цього Договору, а постачальник зобов`язаний забрати його впродовж п`яти робочих днів з моменту отримання вимоги (повідомлення) від покупця зболеного у спосіб, передбачений для направлення постачальнику замовлення (п. 3.2 цього Договору) та/або в письмовому вигляді згідно п. 10.6 цього Договору. У випадку невиконання вимоги, щодо обов`язку вивезення товару у вказаний термін, для постачальника настає відповідальність, передбачена п. 9.6 цього Договору.

У відповідності до п. 6.10 Договору у разі повернення відповідно до пунктів 6.6, 6.7, 6.8, цього Договору, постачальник повинен прийняти повернений товар з відшкодуванням покупцю 100% сплаченої вартості поверненого товару, за умови відсутності дебіторської заборгованості покупця перед постачальником впродовж 3 банківських днів, на підставі письмово вимоги покупця.

Відповідно до п. 7.1 та п. 7.1.1 Договору ціна на товар встановлюється в гривнях та визначається на підставі Специфікації (Додаток № 1 до Договору), що збережена у системі електронного документообігу та вступила в силу в порядку визначеному цим Договором.

Загальна сума цього Договору складається із сум поставок партій товару, які були прийняті за видатковими накладними, що були поставлені протягом строку дії цього Договору.

За умовами п. 7.8 Договору оплата здійснюється покупцем в національній грошовій одиниці України через 60 календарних днів з дати відвантаження товару (для продукції заморозка).

Пунктом 10.6 Договору сторони визначали, що претензії, офіційні листи та повідомлення які передані шляхом електронного листування, є чинними і мають повну юридичну силу до їх обміну оригіналами. У сі документи, які є підтвердженням здійснення первинних господарських операцій, повинні надаватись лише в оригіналах.

Електронна адреса покупця, призначена для отримання кореспонденції org@lotok.in.ua.

Електронна адреса постачальника, призначена для отримання кореспонденції office@frozenfood.com.ua.

В разі надання претензій або офіційних листів, сторони домовились дублювати їх на поштові адреси, вказані в розділі 15 Адреси та реквізити сторін.

Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін та діє до 31 грудня 2020 року (п. 12.1 Договору).

Цей Договір може бути достроково розірваний через 30 календарних днів, з моменту надання повідомлення шляхом направлення згідно п. 10.6 Договору, при цьому сторони зобов`язані виконати розрахунки у повному обсязі та виконати усі зобов`язання, які передбачені умовами даного Договору та діючим законодавством України.

Додатками № 2 та № 3 до Договору сторонами узгоджено адреси пунктів та графік поставок до торгової мережі покупця та картку постачальника.

17 грудня 2020 року сторонами укладено Додаткову угоду № 1 до Договору, за умовами якої, сторонами викладено п. 12.1 в наступній редакції: цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками сторін та діє до 31 грудня 2021 року. У разі, якщо жодна зі сторін письмово не заявить про своє бажання припинити співробітництво за 30 календарних днів до закінчення терміну дії цього Договору, Договір вважається продовженим на кожний наступний рік на тих же умовах.

На виконання умов Договору позивачем поставлено відповідачу товар згідно видаткових накладних № 159 від 13.01.2021 на суму 2 985,24 грн., № 195 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 203 від 14.01.2021 на суму 2 985,24 грн., № 201 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 181 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 187 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 205 від 14.01.2021 на суму 1 881,60 грн., № 191 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 199 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 239 від 15.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 233 від 15.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 241 від 15.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 237 від 17.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 259 від 18.01.2021 на суму 3 817,32 грн., № 255 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 257 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 261 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 253 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 249 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 251 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 271 від 19.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 281 від 19.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 289 від 19.01.2021 на суму 3 817,32 грн., № 277 від 19.01.2021 на суму 3 817,32 грн., № 275 від 19.01.2021 на суму 3 817,32 грн., № 279 від 19.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 291 від 20.01.2021 на суму 1 866,48 грн., № 293 від 20.01.2021 на суму 1 866,48 грн., № 297 від 20.01.2021 на суму 1 866,48 грн., № 295 від 20.01.2021 на суму 2 068,80 грн., № 417 від 29.01.2021 на суму 1 500,96 грн., № 2285 від 05.03.2021 на суму 1 287,36 грн., № 2257 від 04.03.2021 на суму 1 641,36 грн., № 2221 від 03.03.2021 на суму 1 287,36 грн., № 2060 від 18.02.2021 на суму 2 119,44 грн., поставка якого також підтверджується товарно-транспортними накладними № УЛ-0001226/УЛ-0002420/159 від 14.01.2021, № УЛ-00001373-УЛ-0002700/195 від 15.01.2021, № УЛ-0001372/УЛ-0002704/203 від 15.01.2021, № УЛ-0001367/УЛ-0002703/201 від 15.01.2021, № УЛ-0001365/УЛ-0002693/181 від 15.01.2021, № УЛ-0001372/УЛ-0002696/187 від 15.01.2021, № УЛ-0001368/УЛ-0002705/205 від 15.01.2021, № УЛ-0001429/УЛ-0002698/191 від 15.01.2021, № УЛ-0001429/УЛ-0002702/199 від 15.01.2021, № УЛ-0001474/УЛ-0003137/239 від 16.01.2021, № УЛ-0001685/УЛ-0003135/233 від 16.01.2021, № УЛ-0001481/УЛ-0003150/241 від 18.01.2021, № УЛ-0001602/УЛ-000149/237 від 18.01.2021, № УЛ-0001786/УЛ-0003652/259 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003650/255 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003651/257 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003653/261 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003649/253 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003647/249 від 19.01.2021, № УЛ-0001782/УЛ-0003648/251 від 19.01.2021, №УЛ-0001909/УЛ-0003992/271 від 20.01.2021, № УП-0001907/УЛ-0003997/281 від 20.01.2021, № УЛ-0001907/УЛ-0004000/289 від 20.01.2021, № УЛ-0001910/УЛ-0003995/277 від 20.01.2021, № УЛ-0001912/УЛ-0003993/275 від 20.01.2021, № УЛ-0001995/УЛ-0003996/279 від 20.01.2021, № УЛ-0002004/УЛ-0004286/291 від 21.01.2021, № УЛ-0002006/УЛ-0004287/293 від 21.01.2021, № УЛ-0002003/УЛ-0004289/297 від 21.01.2021, № УЛ-0002003/УЛ-0004288/295 від 21.01.2021, № Ул-0003012/УЛ-0006604/417 від 30.01.2021, № УЛ-0007334/УЛ-0015321/2285 від 08.03.2021, УЛ-0006970/УЛ-0014708/2257 від 05.03.2021, № УЛ-0006788/УЛ-0014462/2221 від 04.03.2021 та № УЛ-0005381/УЛ-0011556/2060 від 19.02.2021.

10 червня 2021 відповідачем на адресу позивача направлено лист № 10/6-21, згідно якого відповідача просив здійснити повернення товару на підставі пунктів 6.7-6.11 Договору, у відповідь на який позивач у листі № 101 від 11.06.2021, зазначив про направлення такого листа з порушення вимог Договору, без наведення найменування та кількості товару, що підлягає поверненню, адрес та пунктів повернення товару, та просив створити комісію для перевірки стану товару на відповідність вимогам п. 5.4 Договору.

Також, позивачем на адресу відповідача направлено лист вих. № 102 від 11.06.2021 про погашення існуючої заборгованості за поставлений товар у розмірі 77 726,50 грн.

У відповідь на листи позивача, відповідачем направлено повідомлення № 14/6 від 14.06.2021 про дострокове припинення Договору з 14.06.2021 на підставі п. 6.6 та п. 12.3.

Листом вих. № 29/6-1 від 29.06.2021 відповідач повторно вимагав повернути товар на підставі п 6.7 Договору, у зв`язку з тим, що товар не було продано протягом терміну його реалізації.

Листом № 124 від 20.08.2021 позивач повідомив відповідача, що після перевірки стану товару, позивачем було виявлено, що товар на торговельних точках зберігався з порушенням вимог (товар піддавався розмороженню та повторній заморозці), на деяких торговельних точках товар взагалі відсутній, а тому прийняття товару є неможливим до створення спільної комісії.

Вимогою № 1/50 від 20.08.2021 відповідач повторно вимагав провести повернення товару на підставі п. 6.7-6.11 Договору, до якої долучив графі повернення товару.

У відповідь на листи відповідача, позивач листом № 144 від 09.11.2021, отриманим відповідачем 11.11.2021, запропонував: призначити комісію з уповноважених представників товариств для проведення огляду стану товару, який поставлений, умови його зберігання тощо; надати перелік товару (партії товару) який підлягав поверненню як такий, у якого закінчився термін реалізації із зазначенням дати поставки та дати виробництва; надати об`єми реалізації товару по кожній торговій точці за тиждень, з метою визначення рівня попиту товару, у разі, якщо товар повертається як такий, що не користується попитом; визначити дату та час, для спільної роботи комісії щодо огляду товару та визначення його стану, а також перевірки підстав для повернення товару.

Як зазначає позивач, ТОВ «ЛК-Транс», в порушення взятих на себе зобов`язань за Договору, оплату отриманого товару у повному обсязі здійснив, в зв`язку з чим, за відповідачем обліковується заборгованість в розмірі 70 280,00 грн.

Також, у зв`язку з порушенням відповідачем взятих на себе зобов`язань за Договором в частині здійснення розрахунків, позивачем нараховано та заявлено до стягнення 9 155,02 грн. пені, 1 721,59 грн. 3% річних та 4 062,76 грн. інфляційних втрат.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Укладений сторонами договір є договором поставки, а відтак між сторонами виникли правовідносини, які підпадають під правове регулювання Глави 54 Цивільного кодексу України та Глави 30 Господарського кодексу України.

Вказаний договір є підставою для виникнення у його сторін господарських зобов`язань, а саме майново-господарських зобов`язань згідно ст. ст. 173, 174, 175 Господарського кодексу України, ст. ст. 11, 202, 509 Цивільного кодексу України, і згідно ст. 629 Цивільного кодексу України є обов`язковим для виконання сторонами.

Частиною 1 ст. 173 Господарського кодексу України визначено, що господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Частиною 1 ст. 265 Господарського кодексу України визначено, що за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно із ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Статтею 655 Цивільного кодексу України визначено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Відповідно до статті 663 Цивільного кодексу України, продавець зобов`язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу.

Відповідно до п. 1.3 Договору факт передачі товару постачальником та його отримання покупцем настає з моменту підписання уповноваженими представниками сторін пакету документів (видаткової та/або товарно-транспортної або транспортної накладної, або іншого первинного документа, який затверджений у постачальника та не суперечить вимогам чинного законодавства України).

На виконання умов Договору, позивачем поставлено відповідачу товар згідно видаткових накладних № 159 від 13.01.2021 на суму 2 985,24 грн., № 195 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 203 від 14.01.2021 на суму 2 985,24 грн., № 201 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 181 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 187 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 205 від 14.01.2021 на суму 1 881,60 грн., № 191 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 199 від 14.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 239 від 15.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 233 від 15.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 241 від 15.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 237 від 17.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 259 від 18.01.2021 на суму 3 817,32 грн., № 255 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 257 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 261 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 253 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 249 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 251 від 18.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 271 від 19.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 281 від 19.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 289 від 19.01.2021 на суму 3 817,32 грн., № 277 від 19.01.2021 на суму 3 817,32 грн., № 275 від 19.01.2021 на суму 3 817,32 грн., № 279 від 19.01.2021 на суму 1 679,28 грн., № 291 від 20.01.2021 на суму 1 866,48 грн., № 293 від 20.01.2021 на суму 1 866,48 грн., № 297 від 20.01.2021 на суму 1 866,48 грн., № 295 від 20.01.2021 на суму 2 068,80 грн., № 417 від 29.01.2021 на суму 1 500,96 грн., № 2285 від 05.03.2021 на суму 1 287,36 грн., № 2257 від 04.03.2021 на суму 1 641,36 грн., № 2221 від 03.03.2021 на суму 1 287,36 грн., № 2060 від 18.02.2021 на суму 2 119,44 грн., які підписані сторонами без заперечень та зауважень.

Факт поставки означеного товару, у відповідності до п. 1.3 Договору також підтверджується товарно-транспортними накладними № УЛ-0001226/УЛ-0002420/159 від 14.01.2021, № УЛ-00001373-УЛ-0002700/195 від 15.01.2021, № УЛ-0001372/УЛ-0002704/203 від 15.01.2021, № УЛ-0001367/УЛ-0002703/201 від 15.01.2021, № УЛ-0001365/УЛ-0002693/181 від 15.01.2021, № УЛ-0001372/УЛ-0002696/187 від 15.01.2021, № УЛ-0001368/УЛ-0002705/205 від 15.01.2021, № УЛ-0001429/УЛ-0002698/191 від 15.01.2021, № УЛ-0001429/УЛ-0002702/199 від 15.01.2021, № УЛ-0001474/УЛ-0003137/239 від 16.01.2021, № УЛ-0001685/УЛ-0003135/233 від 16.01.2021, № УЛ-0001481/УЛ-0003150/241 від 18.01.2021, № УЛ-0001602/УЛ-000149/237 від 18.01.2021, № УЛ-0001786/УЛ-0003652/259 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003650/255 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003651/257 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003653/261 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003649/253 від 19.01.2021, № УЛ-0001880/УЛ-0003647/249 від 19.01.2021, № УЛ-0001782/УЛ-0003648/251 від 19.01.2021, №УЛ-0001909/УЛ-0003992/271 від 20.01.2021, № УП-0001907/УЛ-0003997/281 від 20.01.2021, № УЛ-0001907/УЛ-0004000/289 від 20.01.2021, № УЛ-0001910/УЛ-0003995/277 від 20.01.2021, № УЛ-0001912/УЛ-0003993/275 від 20.01.2021, № УЛ-0001995/УЛ-0003996/279 від 20.01.2021, № УЛ-0002004/УЛ-0004286/291 від 21.01.2021, № УЛ-0002006/УЛ-0004287/293 від 21.01.2021, № УЛ-0002003/УЛ-0004289/297 від 21.01.2021, № УЛ-0002003/УЛ-0004288/295 від 21.01.2021, № Ул-0003012/УЛ-0006604/417 від 30.01.2021, № УЛ-0007334/УЛ-0015321/2285 від 08.03.2021, УЛ-0006970/УЛ-0014708/2257 від 05.03.2021, № УЛ-0006788/УЛ-0014462/2221 від 04.03.2021 та № УЛ-0005381/УЛ-0011556/2060 від 19.02.2021.

Відповідно до ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

За умовами п. 5.1 Договору оплата узгодженої сторонами у накладній (рахунку) партії товару, що поставляється за цим Договором, здійснюється на умовах 100% передоплати за товар/партію. Строк оплати товару визначається у рахунку-фактурі.

За умовами п. 7.8 Договору оплата здійснюється покупцем в національній грошовій одиниці України через 60 календарних днів з дати відвантаження товару (для продукції заморозка).

Згідно ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 599 ЦК України передбачено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, обов`язку зі сплати вартості отриманого товару у повному обсязі відповідачем виконано не було, що відповідачем не спростовано.

Суд враховує, що строк сплати поставленого останнього за датою товару сплив за місяць до звернення відповідача із першим листом вих. № 10/6-21 від 10.06.2021 про повернення товару.

При цьому, у відповідності до п. 6.10 Договору у разі повернення відповідно до пунктів 6.6, 6.7, 6.8, цього Договору, постачальник повинен прийняти повернений товар з відшкодуванням покупцю 100% сплаченої вартості поверненого товару, за умови відсутності дебіторської заборгованості покупця перед постачальником впродовж 3 банківських днів, на підставі письмово вимоги покупця.

Отже, наявність суперечностей щодо повернення товару жодним чином не нівелює обов`язок відповідача зі здійснення розрахунків за отриманий за Договором товар, строк оплати якого настав до виникнення спору щодо повернення товару.

З умов Договору також вбачається, що обов`язок відповідача зі здійснення розрахунків не ставився в залежність від реалізації товару, отриманого за Договором, що разом з тим, у відповідності до п. 6.10 Договору, не звільняє позивача від обов`язку відшкодувати покупцю 100% сплаченої вартості товару, у разі повернення товару відповідачем після настання строку його оплати.

Пунктом 2 статті 193 Господарського кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Не допускається одностороння відмова від виконання зобов`язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка з мотиву, що зобов`язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Порушенням зобов`язання, у відповідності до ст. 610 Цивільного кодексу України, є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

З урахуванням вищевикладеного, враховуючи, що факт порушення відповідачем своїх договірних зобов`язань в частині своєчасної та повної оплати, підтверджені матеріалами справи і не спростовані відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення основної суми боргу в розмірі 70 280,13 грн.

Також у зв`язку з порушенням відповідачем взятих на себе зобов`язань за Договором, в частині здійснення розрахунків, позивачем нараховано та заявлено до стягнення 9 155,02 грн. пені, 1 721,59 грн. 3% річних та 4 062,76 грн. інфляційних втрат.

Згідно з частиною 1 статті 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до статей 216, 218 ГК України порушення зобов`язання є підставою для застосування господарських санкцій в порядку, передбаченому законодавством та договором.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Штрафними санкціями у Господарському кодексі України визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання (частина 1 статті 230 Господарському кодексі України).

У відповідності до норм частини 1 статті 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.

Суд зазначає, що за порушення у сфері господарювання учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених ГК України, іншими законами та договором (частина друга статті 193, частина перша статті 216 та частина перша статті 218 ГК України).

Такий вид забезпечення виконання зобов`язання (та одночасно вид відповідальності за неналежне виконання/невиконання зобов`язання) як пеня та механізм її нарахування встановлено частиною третьою статті 549 ЦК України, частиною шостою статті 231 ГК України та частиною шостою статті 232 ГК України.

Відповідно до ч. 3 ст. 549 Цивільного кодексу України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Згідно з ч. 6 ст. 232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Відповідно до п. 9.7 Договору у випадку порушення покупцем строків оплати за товар, передбачених п. 7.8 цього Договору, покупець сплачує постачальнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від несвоєчасного сплаченої суми, за кожний день такого прострочення.

Здійснивши перерахунок заявленого до стягнення розміру пені, суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог в частині стягнення з відповідача пені у розмірі 9 155,02 грн.

Згідно з ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з врахуванням встановлено індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Здійснивши перерахунок заявлених до стягнення сум 3% річних та інфляційних втрат, судом встановлено, що стягненню з відповідача підлягають 3% у розмірі 1 721,59 грн. та інфляційні втрати в розмірі 4 062,76 грн.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідач під час розгляду справи не надав суду належних та допустимих доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги та свідчили про відсутність у нього обов`язку сплатити заявлену до стягнення заборгованість.

За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з покладенням судового збору на відповідача в порядку ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 74, 76-80, 129, 236 242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛК-Транс» (04050, м. Київ, вул. Юрія Іллєнка, буд. 12; ідентифікаційний код: 37470510) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фроузенфуд УА» (02088, м. Київ, вул. Промислова, буд. 2 ідентифікаційний код: 41782894) заборгованість у розмірі 70 280 (сімдесят тисяч двісті вісімдесят) грн. 13 коп., пеню у розмірі 9 155 (дев`ять тисяч сто п`ятдесят п`ять) грн. 02 коп., 3% річних в розмірі 1 721 (одна тисяча сімсот двадцять одна) грн. 59 коп., інфляційні втрати в розмірі 4 062 (чотири тисячі шістдесят дві) грн. 76 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн. 00 коп.

3. Після набрання рішенням Господарського суду міста Києва законної сили видати відповідний наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повне рішення складено: 24.05.2022

Суддя О.А. Грєхова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104442393
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —910/1897/22

Постанова від 17.08.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 20.06.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Ухвала від 14.06.2022

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Євсіков О.О.

Рішення від 23.05.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 14.02.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні