Рішення
від 26.04.2022 по справі 925/1236/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2022 року Черкаси справа №925/1236/21

Господарський суд Черкаської області у складі судді Кучеренко О.І. із секретарем судового засідання Юхименко О. В.,

за участю прокурора відділу Черкаської обласної прокуратури: Олійник І.А.,

від Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» Наумець О.І., адвокат,

розглянув у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу

за позовом першого заступника керівника Уманської окружної прокуратури Черкаської області в інтересах держави до Маньківської селищної ради об`єднаної територіальної громади та Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро», третя особа, без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Рогівська сільська рада, про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, визнання недійсним договору оренди, скасування державної реєстрації права оренди,

Перший заступник керівника Уманської окружної прокуратури Черкаської області звернувся у Господарський суд Черкаської області з позовом до Маньківської селищної ради об`єднаної територіальної громади та Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро», у якому просить суд:

визнати незаконним та скасувати рішення Рогівської сільської ради Черкаської області №35-8/VIІ від 08.10.2020 в частині надання в оренду земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» за кадастровими номерами 7123187500:02:001:0541 площею 5,0537 га, 7123187500:02:001:0543 площею 7,761 га в адміністративних межах Маньківської селищної ради;

визнати недійсним договір оренди землі від 23.10.2020, який укладений між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» про надання в оренду земельної ділянки площею 5,0537 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0541;

визнати недійсним договір оренди землі від 23.10.2020, який укладений між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» про надання в оренду земельної ділянки площею 7,761 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0543;

скасувати вчинену державну реєстрацію права оренди з припиненням такого права за Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» на земельну ділянку площею 5,0537 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0541, розташовану в адміністративних межах Маньківської селищної ради Уманського району Черкаської області, вчинену на підставі рішення державного реєстратора виконавчого комітету Верхняцької селищної ради Христинівського району Черкаської області №55066893 від 10.11.2020;

скасувати вчинену державну реєстрацію права оренди з припиненням такого права за Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» на земельну ділянку площею 7,761 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0543, яка розташована в адміністративних межах Маньківської селищної ради Уманського району Черкаської області, вчинену на підставі рішення державного реєстратора виконавчого комітету Верхняцької селищної ради Христинівського району Черкаської області № 55066793 від 10.11.2020 та відшкодувати на користь прокуратури Черкаської області суму сплаченого судового збору у розмірі 11350,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірне рішення Рогівської сільської ради №35-8/VII від 08.10.2020 прийнято із порушенням вимог чинного законодавства, а тому повинно бути визнано судом незаконним, а укладені на виконання цього рішення відповідні договори оренди недійсними. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинам другою та третьої статті 134 Земельного кодексу України. Підстави щодо набуття відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро», права оренди спірними земельними ділянками на поза конкурентних засадах, передбачені частинами другою та третьої статті 134 Земельного кодексу України, відсутні. Отже, за доводами прокурора, Рогівська сільська рада усупереч викладеним вимогам земельного законодавства, зокрема, у порушення передбаченої Земельним кодексом України процедури передачі земельних ділянок на аукціоні незаконно прийняла рішення щодо передачі у оренди спірних земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» та у подальшому уклала відповідні договори оренди.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 20.09.2021 відкрито провадження у справі, справу ухвалено розглядати за правилами загального позовного провадження. Встановлено відповідачам строк 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання суду відзиву на позовну заяву та усіх письмових та електронних доказів, що підтверджують заперечення проти позову.

06.10.2021 від відповідача 1 (Маньківська селищна рада Черкаської області) до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому проти задоволення позовних вимог відповідач 1 заперечує у повному обсязі.

06.10.2021 відповідач 2 (Товариство з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро»), подало суду відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позову повністю, оскільки 23.10.2020 між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» було укладено договори оренди землі на три земельні ділянки: 7,761 га кадастровий номер 7123187500:02:001:0543; 4,2613 га кадастровий номер 7123187500:02:001:0614 та 5,0537 га кадастровий номер 7123187500:02:001:0541. 04.11.2020 було проведено державну реєстрацію іншого речового права, що підтверджується витягами з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 10.11.2020. Отже, використання земельних ділянок та реєстрація права оренди відбувалося з дотриманням норм діючого законодавства, тому твердження позивача про нібито порушення відповідачами вимог законодавства при укладенні договорів оренди землі, не відповідають фактичним обставинам справи та наявним доказам, а тому вимоги позивача, що ґрунтуються на нібито порушеному праві не можуть бути задоволенні.

26.10.2021 до суду надійшла відповідь на відзив, у якій прокурор підтримав свою позицію, яка викладена у позовній заяві та просив суд позов задовольнити у повному обсязі з підстав, які викладені у позовній заяві. Разом із відзивом, 26.10.2021 Уманською окружною прокуратурою до суду подано заяву про зміну підстав позову, у якій прокурор повідомляє суд, що земельна ділянка площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 була поділена на три окремі земельні ділянки, а саме: 7123187500:02:001:0689 площею 1,6937 га, 7123187500:02:001:0687 площею 1,68 га та 7123187500:02:001:0686 площею 1,68 га. Крім того, встановлено, що у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за земельними ділянками з кадастровими номерами 7123187500:02:001:0689, 7123187500:02:001:0687 та 7123187500:02:001:0686 відсутні відомості щодо перереєстрації права власності чи інших речових прав.

Протокольною ухвалою від 02.11.2021 підготовче засідання у справі відкладено до 11 год 00 хв 30 листопада 2021 року.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 30.11.2021 залучено до участі у справі, як третю особу без самостійних вимог на стороні відповідача - Рогівську сільську раду (ЄДРПОУ 04410137, вул. Молодіжна, 44 с. Роги, Уманського району, Черкаської області), підготовче засідання у справі відкладено до 10 год 30 хв 19 січня 2022 року.

13.12.2021 від третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача - Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області до суду надійшли пояснення, у яких третя особа заперечила проти задоволення позовних вимог та підтримала доводи Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро», які викладені у відзиві на позовну заяву та позицію Маньківської сільської ради.

Протокольною ухвалою від 19.01.2022 задоволено клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» про відкладення розгляду справи та підготовче засідання у справі відкладено до 15 год 00 хв 02 лютого 2022 року.

24.01.2022 від першого заступника керівника Уманської окружної прокуратури до суду надійшла заява про зміну предмету позову, у якій просив суд:

визнати незаконним та скасувати рішення Рогівської сільської ради Черкаської області від 08.10.2020 № 35-8/УІІ в частині надання в оренду земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» (код ЄДРПОУ 32535756) за кадастровими номерами 7123187500:02:001:0541 площею 5,0537 га, 7123187500:02:001:0543 площею 7,761 гав адміністративних межах Маньківської селищної ради;

визнати недійсним договір оренди землі від 23.10.2020, укладений між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» (код ЄДРПОУ 32535756) про надання в оренду земельної ділянки за кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 площею 5,0537 га в результаті поділу якої утворились земельні ділянки 7123187500:02:001:0689 площею 1,6937 га, 7123187500:02:001:0687 площею 1,68 га та 7123187500:02:001:0686 площею 1,68 га;

визнати недійсним договір оренди землі від 23.10.2020, який укладений між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра агро» (код ЄДРПОУ 32535756) про надання в оренду земельної ділянки площею 7,761 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0543;

скасувати вчинену державну реєстрацію права оренди з припиненням такого права за Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» (код ЄДРПОУ 32535756) на земельну ділянку з кадастровим номером 7123187500:02:001:0689 площею 1,6937 га (номер запису про інше речове право 45661500), яка утворилась шляхом поділу земельної ділянки площею 5,0537 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0541;

скасувати вчинену державну реєстрацію права оренди з припиненням такого права за ТОВ «Дукра Агро» (код ЄДРПОУ 32535756) на земельну ділянку з кадастровим номером 7123187500:02:001:0687 площею 1,68 га (номер запису про інше речове право 45661454), яка утворилась шляхом поділу земельної ділянки площею 5,0537 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0541;

скасувати вчинену державну реєстрацію права оренди з припиненням такого права за ТОВ «Дукра Агро» (код ЄДРПОУ 32535756) на земельну ділянку з кадастровим номером 7123187500:02:001:0686 площею 1,68 га (номер запису про інше речове право 45661390), яка утворилась шляхом поділу земельної ділянки площею 5,0537 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0541;

скасувати вчинену державну реєстрацію права оренди з припиненням такого права за ТОВ «Дукра Агро» (код ЄДРПОУ 32535756) на земельну ділянку за кадастровим номером 7123187500:02:001:0543 площею 7,761 га (номер запису про інше речове право 39114794), розташовану в адміністративних межах Маньківської селищної ради Уманського району Черкаської області.

Протокольною ухвалою Господарського суду Черкаської області від 02.02.2022 суд прийняв до розгляду заяву прокурора про зміну предмету позову та закрив підготовче провадження у справі призначивши справу до судового розгляду по суті об 11 год 00 хв 03 березня 2022 року.

23.02.2022 від Уманської окружної прокуратури Черкаської області до суду надійшла заява №53/3-98 вих 22 від 17.02.2022 про закриття провадження у справі, у зв`язку з відсутністю предмету спору у частині заявлених позовних вимог, а саме щодо скасування державної реєстрації права оренди з припиненням такого права за Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» на земельні ділянки кадастровий номер 7123187500:02:001:0689 площею 1,6937 га, кадастровий номер 7123187500:02:001:0687 площею 1,68 га та кадастровий номер 7123187500:02:001:0686 площею 1,68 га та повернення судового збору Черкаській обласній із Державного бюджету України 4962 грн, який сплачений згідно з платіжним дорученням №16 від 18.01.2022 та 2270 грн сплаченого згідно з платіжним дорученням №1610 від 02.09.2021.

Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 03.03.2022 закрито провадження у справі у частині заявлених позовних вимог, щодо скасування державної реєстрації права оренди з припиненням такого права за Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» на земельні ділянки кадастровий номер 7123187500:02:001:0689 площею 1,6937 га, кадастровий номер 7123187500:02:001:0687 площею 1,68 га та кадастровий номер 7123187500:02:001:0686 площею 1,68 га; повернуто Черкаській обласній прокуратурі з Державного бюджету України судовий збір у сумі 7232,00 грн, сплаченого згідно з платіжним дорученням № 16 від 18.01.2022 на суму 4962,00 грн та сплаченого згідно з платіжним дорученням №1610 від 02.09.2021 у розмірі 2270,00 грн та відкладено розгляд справи на 10 год 30 хв 30 березня 2022 року.

Протокольною ухвалою від 30.03.2022 задоволено клопотання представника відповідача 2 про відкладення розгляду справи та розгляд справи призначено на 11 год 30 хв 27 квітня 2022 року.

У судовому засіданні 27 квітня 2022 року було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» та дослідивши наявні у справі докази, суд

ВСТАНОВИВ:

03.06.2008 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» (орендар) та Маньківською районною держаної адміністрацією (орендодавець) було укладено договір оренди земельної ділянки, площею 17,076 га, яка складається із трьох земельних ділянок: площею 7,761 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0543, площею 4,2613 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0614 та площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 у адміністративних межах Рогівської сільської ради.

Згідно з Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної і комунальної власності», 04.10.2019 право власності на вказані земельні ділянки зареєстровані за Рогівською сільською радою, що підтверджено інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Рішенням Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області «Про надання ТОВ «Дукра Агро» у оренду земельних ділянок та припинення договору оренди» №35-8/VII від 08.10.2020 припинено дію оренди земельної ділянки, площею 17,076 га від 03.06.2008, який укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» та Маньківською райдержадміністрацією.

23.10.2020 на виконання рішення Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області №35-8/VII від 08.10.2020 між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» були укладені угоди про дострокове розірвання договору оренду оренди землі від 03.06.2008, за якими сторони домовились достроково розірвати договір оренди землі від 03.06.2008 та на підставі актів прийому-передачі повернути Рогівській сільській раді Маньківського району Черкаської області об`єкти оренди (земельні ділянки із кадастровими номерами 7123187500:02:001:0541 та 7123187500:02:001:0543) Рогівській сільській раді.

На виконання рішення Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області №35-8/VII від 08.10.2020, Товариство з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» передало, а Рогівська сільська рада прийняла земельну ділянку площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 та земельну ділянку площею 7,761 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0543, що підтверджується актами приймання-передачі земельної ділянки.

Рішенням Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області №35-8/VII від 08.10.2020 Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» було надано у оренду строком до 30.11.2055 три земельні ділянки: земельну ділянку комунальної власності площею 7,761 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0543 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться у межах Рогівської сільської ради (у межах населеного пункту) Маньківського району Черкаської області; земельну ділянку комунальної власності площею, 4,2613 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0614 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за адресою вул.Велика, 136, с.Роги Маньківського району Черкаської області та земельну ділянку комунальної власності площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться у межах Рогівської сільської ради (у межах населеного пункту) Маньківського району Черкаської області.

На підставі вказаного рішення, 23.10.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» (орендар) та Рогівською сільською радою (орендодавець) були підписані договори оренди: земельної ділянки площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 (договір оренди №1) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться у адміністративних межах Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області та земельної ділянки площею 7,761 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0543 (договір оренди №2) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться у адміністративних межах Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області, які підписані уповноваженими представниками орендодавця та орендаря та скріплені відповідними печатками.

За умовами вказаних договорів на земельних ділянках відсутні об`єкти нерухомого майна. Земельні ділянки передаються у оренду без будинків, будівель, споруд та інших об`єктів (пункти 2 та 3 договорів оренди №1 та №2).

Договори оренди землі укладені на строк до 30.11.2055 включно (пункт 8 договорів оренди №1 та №2).

Цільове призначення земельних ділянок - землі сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, код за КВЦПЗ А01.01.01 (пункт 16 договорів оренди №1 та №2).

Перехід права власності на орендовані земельні ділянки до другої особи, а також реорганізація юридичної особи - орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору (пункт 36 договорів оренди №1 та №2).

Договори оренди №1 та №2 підписані уповноваженими представниками орендодавця та орендаря та скріплені відповідними печатками.

На виконання умов договорів оренди №1 та №2, 23.10.2020 Рогівська сільська рада передала, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» прийняло у оренду спірні земельні ділянки з кадастровими номерами 7123187500:02:001:0541 та 7123187500:02:001:0543, що підтверджується відповідними актами приймання-передачі земельної ділянки, які підписані уповноваженими представниками орендодавця та орендаря та скріплені відповідними печатками.

Відомості про реєстрацію права оренди спірних земельних ділянок із кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 площею 5,0537 га (номер запису про інше речове права 39114862) та кадастровим номером 7123187500:02:001:0543 площею 7,761 (номер запису про інше речове права 391145794) внесені до Державного реєстру прав на нерухоме майно 04.11.2020, що підтверджується інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №271919218 та №271919029 від 26.08.2021.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №728-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Черкаської області» визначено адміністративні центри та затверджені території територіальних громад Черкаської області. Згідно із додатком до цього розпорядження, до Маньківської територіальної громади увійшли: Маньківська територіальна громада, Вікторівська територіальна громада, Дзензелівська територіальна громада, Добрянська територіальна громада, Кищенецька територіальна громада, Кривецька територіальна громада, Молодецька територіальна громада, Нестерівська територіальна громада, Паланоцька територіальна громада, Подібнянська територіальна громада, Попівська територіальна громада, Потаська територіальна громада, Рогівська територіальна громада, Харківська територіальна громада.

Згідно з рішенням Маньківської селищної ради від 26.11.2020 № 1-37/VIII про реорганізацію Рогівської сільської ради розпочато процедуру реорганізації юридичної особи - Рогівської сільської ради (ЄДРПОУ 25659970), виконавчого комітету Рогівської сільської ради (ЄДРПОУ 04410137), які розташовані за адресою: вул. Молодіжна.44 с. Роги Уманського району Черкаської області, шляхом приєднання до Маньківської селищної ради (ЄДРПОУ 25659958), розташованої за адресою: вул. Шевченка, 9. смт. Маньківка, Уманського району. Черкаської області.

Пунктом 2 рішення Маньківської селищної ради від 26.11.2020 № 1-37/VIII Маньківську селищну раду визнано правонаступником активів та пасивів, усіх майнових прав та обов`язків Рогівської сільської ради та її виконавчого комітету.

Згідно з наданою інформацією Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, ними встановлено факт порушення вимог земельного законодавства при прийнятті Рогівською сільською радою рішення від 08.10.2020 №35-8/VIII, у зв`язку з чим Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області направило на адресу Маньківської селищної ради клопотання з питань дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельною ділянкою №51-ДК/0020/КВ/06/01/21 та №51-ДК/0021/КВ/06/01/21 від 04.03.2021 щодо приведення у відповідність до вимог законодавства зазначеного рішення. Дані клопотання Маньківською селищною радою були залишення без задоволення.

08.07.2021 Маньківська селищна рада Черкаської області прийняла рішення №11-30/VIII від 08.07.2021, яким було надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки комунальної власності площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 на три окремі земельні ділянки.

На підставі вказаного рішення була виготовлена технічна документація із землеустрою щодо поділу земельної ділянки площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 і як наслідок ця земельна ділянка була поділена на три окремі земельні ділянки, а саме: 7123187500:02:001:0689 площею 1,6937 га, 7123187500:02:001:0687 площею 1,68 га та 7123187500:02:001:0686 площею 1,68 га. Земельна ділянка площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 була вилучена у Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро», у зв`язку із наданням поділеної земельної ділянки у приватну власність учасникам АТО.

23.12.2021 рішенням Маньківської селищної ради Черкаської області №16-193/VIII «Про припинення дії договору оренди землі від 23.10.2020 на земельну ділянку площею 5,0537» було припинено дію договору оренди земельної ділянки площею 5,0537 з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 за згодою сторін шляхом його розірвання.

У подальшому, вказані земельні ділянки були передані у приватну власність громадянам, про що були внесені відповідні відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Зокрема, земельна ділянка з кадастровим номером 7123187500:02:001:0686 площею 1,68 га була передана у приватну власність ОСОБА_1 на підставі рішення Маньківської селищної ради від 23.12.2021 №16-190/VIII (номер запису про право власності 46481183); земельна ділянка з кадастровим номером 7123187500:02:001:0687 площею 1,68 га була передана у приватну власність ОСОБА_2 на підставі рішення Маньківської селищної ради від 23.12.2021 №16-191/VIII (номер запису про право власності 46480887); земельна ділянка з кадастровим номером 7123187500:02:001:0689 площею 1,6937 га була передана у приватну власність ОСОБА_3 на підставі рішення Маньківської селищної ради від 23.12.2021 №16-192/VIII (номер запису про право власності 46480653).

Предметом спору у цій справі (з урахуванням задоволених судом заяв прокурора про зміну предмету спору та закриття провадження у справі у частині позовних вимог) є вимоги прокурора про визнання незаконним та скасування рішення Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області №35-8/VII від 08.10.2020, визнання недійсними двох договорів оренди землі від 23.10.2020 та скасування вчиненої державної реєстрації права оренди з припиненням такого права за Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» на земельну ділянку із кадастровим номером 7123187500:02:001:0543.

Частиною першою статті 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини дев`ятої статті 93 Земельного кодексу України відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

Згідно зі статтею 2 Закону України «Про оренду землі» відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексу України, Цивільним кодексу України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

У силу частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Частиною 2 статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 117 Земельного кодексу України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Згідно з абзацом 3, 4 частини 1 статті 117 Земельного кодексу України на підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки. Рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини 1 статті 124 Земельного кодексу України передача у оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Судом встановлено, що рішенням Рогівської сільської ради Маньківського району Черкаської області №35-8/VII від 08.10.2020 Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» було надано у оренду строком до 30.11.2055 три земельні ділянки: земельну ділянку комунальної власності площею 7,761 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0543; земельну ділянку комунальної власності площею, 4,2613 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0614 та земельну ділянку комунальної власності площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

У подальшому, на виконання вищевказаного рішення між орендодавцем та орендарем були укладені договори оренди спірних земельних ділянок та підписані акти приймання-передачі цих земельних ділянок.

Частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним; правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.

Відповідно до частини першої статті 216 Цивільного кодексу України, недійсний правочин не створює юридичних наслідків крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі визнання недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

За приписами частини третьої статті 215 Цивільного кодексу України якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Згідно з частиною першою статті 236 Цивільного кодексу України, нікчемний правочин або правочин визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення. Якщо за недійсним правочином права та обов`язки передбачалися лише на майбутнє, можливість настання їх у майбутньому припиняється.

Відповідність чи невідповідність правочину вимогам законодавства має оцінюватися судом відповідно до законодавства, яке діяло на момент вчинення правочину. Вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов`язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначити в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає оспорюваний правочин.

Між Рогівської сільською радою (правонаступником якої є Маньківська селищна рада) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» виникли договірні правовідносини, на які поширюється дія загальних норм Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України і Закону України «Про оренду землі».

Суд зазначає, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу (частина 2 статті 124 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини 3 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

Стаття 123 Земельного кодексу України врегульовує загальний порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування в тих випадках, коли згідно із законом земельні торги не проводяться; визначає вимоги до змісту клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; забороняє компетентним органам вимагати не передбачені цією статтею матеріали та документи; установлює загальні підстави для відмови в наданні такою дозволу.

В інших випадках передача у оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам відбувається відповідно до договору купівлі - продажу права оренди на аукціоні.

Відповідно до частини 1 статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Водночас, частиною 2 статті 134 Земельного кодексу України визначено, не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі: розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб; використання земельних ділянок для потреб, пов`язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів; використання релігійними організаціями, які легалізовані в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями; будівництва об`єктів, що в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів; надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам та їх членам) під творчі майстерні; надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено; розміщення іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України; надання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності для забезпечення таких потреб; надання земельних ділянок державної або комунальної власності для потреб приватного партнера в рамках державно-приватного партнерства відповідно до закону; надання земельної ділянки замість викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику чи його спадкоємцю (правонаступнику), у разі якщо така потреба відпала; будівництва, обслуговування об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, мультимодальних терміналів, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу); будівництва об`єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об`єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд); передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва; надання земельних ділянок суб`єктам господарювання, що реалізують відповідно до Закону України «Про особливості провадження інвестиційної діяльності на території Автономної Республіки Крим» зареєстровані в установленому порядку інвестиційні проекти. Надання такої земельної ділянки у власність здійснюється згідно із законодавством після завершення строку реалізації інвестиційного проекту за умови виконання суб`єктом господарювання договору про умови реалізації цього інвестиційного проекту на території Автономної Республіки Крим; поновлення договорів оренди землі, укладення договорів оренди землі на новий строк з використанням переважного права орендаря; передачі в оренду, концесію майнових комплексів або нерухомого майна, розташованого на земельних ділянках державної, комунальної власності; надання в оренду земельних ділянок індустріальних парків керуючим компаніям цих індустріальних парків; надання земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи; надання в оренду земельних ділянок під польовими дорогами, розташованих у масиві земель сільськогосподарського призначення (крім доріг, що обмежують масив), відповідно до статті 37-1 цього Кодексу; надання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами, що обслуговують масив земель сільськогосподарського призначення; надання земельної ділянки державної або комунальної власності в користування (оренду) інвестору із значними інвестиціями для реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями.

Як вбачається з досліджених у судовому засіданні матеріалів справи, земельна ділянка комунальної власності площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541, яка є предметом спірного договору оренди №1, не підпадає під виключення, які визначені частиною 2 статті 134 Земельного кодексу України, у зв`язку з чим, суд погоджується з твердженням прокурора у тій частині, що зазначена земельна ділянка могла бути передана у оренду лише з проведенням відкритих земельних торгів, що прямо передбачено частиною 1 статті 134 Земельного кодексу України.

У свою чергу, Рогівська сільська рада, прийнявши рішення «Про надання ТОВ «Дукра Агро» у оренду земельних ділянок та припинення договору оренди» №35-8/VII від 08.10.2020 щодо передачі у оренду земельної ділянки комунальної власності площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться у межах Рогівської сільської ради (у межах населеного пункту) Маньківського району Черкаської області без проведення аукціону (відкритих земельних торгів), вийшла за межі наданої їй законодавством компетенції та порушила чинне законодавство України, зокрема, статтю 123 та частину 2 статті 124 Земельного кодексу України.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, частини 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», орган державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У пункті 34 статті 26, пункту 2 статті 77 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» зазначено, що питання регулювання земельних відносин вирішується на пленарному засіданні ради сесії, а спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються у судовому порядку.

Відповідно до статті 95 Земельного кодексу України, землекористувачі, якщо інше не передбачено законом або договором, мають право самостійно господарювати на землі. Порушені права землекористувачів підлягають відновленню у порядку, встановленому законом.

Згідно з частиною. 1 статті 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Відповідно до частини 10 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Отже, якщо правовий акт індивідуальної дії органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси територіальних громад чи окремих осіб, він визнається недійсним у судовому порядку.

Враховуючи усе вищенаведене у сукупності, суд вважає позовні вимоги у частині визнання незаконним та скасування рішення Рогівської сільської ради Черкаської області №35-8/VІІ від 08.10.2020 у частині надання в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» земельної ділянки площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 обґрунтованими та доведеними прокурором належними доказами, а тому такими, що підлягають задоволенню.

Суд зазначає, що нормами земельного законодавства визначено порядок та підстави набуття права на оренду земельної ділянки, яке (у випадку із земельною ділянкою площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541) набувається згідно з вимогами статті 134 Земельного кодексу України лише на конкурентних засадах (земельних торгах).

Правовою підставою для укладення договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 є рішення Рогівської сільської ради Черкаської області №35-8/VІІ від 08.10.2020. При цьому, судом враховано, що 23.12.2021 Маньківською селищної радою Черкаської області було прийнято рішення №16-193/VIII «Про припинення дії договору оренди землі від 23.10.2020 на земельну ділянку площею 5,0537», яким дію договору оренди земельної ділянки площею 5,0537 з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 припинено за згодою сторін шляхом його розірвання, земельну ділянку вилучено у Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро», у зв`язку із передачею у приватну власність учасників АТО.

Разом з тим, договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 від 23.10.2020 є похідним від рішення Рогівської сільської ради, яке визнано судом незаконним, тому договір від 08.10.2020 щодо передачі у оренду земельної ділянки комунальної власності площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541, який укладений між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» підлягає визнанню недійсним з моменту його вчинення.

При цьому суд зазначає, що якщо предметом спору у справі є недійсність договору і такий договір визнається недійсним з моменту вчинення, укладення сторонами додаткової угоди про припинення такого договору та повернення майна не може розцінюватися як підстава для припинення провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору. Розірвання сторонами договору, виконаного повністю або частково, не позбавляє сторони права на звернення до суду з позовом про визнання такого договору недійсним. Так само не перешкоджає поданню відповідного позову закінчення строку (терміну) дії оспорюваного правочину до моменту подання позову.

Аналогічний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 22.01.2020 у справі № 394/301/19.

Щодо вимог прокурора про визнання недійсним договору оренди землі від 23.10.2020, який укладений між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» про надання у оренду земельної ділянки площею 7,761 га за кадастровим номером 7123187500:02:001:0543 та скасування державної реєстрації права оренди з припиненням такого права за товариством, суд зазначає наступне.

Як зазначалось судом вище, порядок надання земельних ділянок регулюється Земельним кодексом України.

Відповідно до пункту 1 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею (частина 2 статті 123 Земельного кодексу України).

Відповідно до частини 2 статті 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 134 Земельного кодексу України (не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб

Отже, чинним земельним законодавством передбачено виключне право власника нерухомого майна на отримання в оренду земельної ділянки на якій воно розташоване без проведення земельних торгів.

Як встановлено судом, Товариство з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» стало власником нерухомого майна, яке належало колишньому Товариству з обмеженою відповідальністю «Прогрес». Вказане майно розміщене на земельній ділянці, яка перебувала у державній власності. Відповідно до акту прийому-передачі від 10.05.2005, який складений комісією з розпаювання майна було проведено передачу силосних траншей, побудованих у 1961 році, що знаходяться у господарчому дворі колишнього Товариства з обмеженою відповідальністю «Прогрес» у власність Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро».

17.02.2021 Товариством з обмеженою відповідальністю було виготовлено технічний паспорт на вказані споруди. Як вбачається з інформації, яка міститься у технічному паспорті від 17.02.2021 на спірній земельній ділянці площею 7,761 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0543, яка розташована в адміністративних межах Рогівської сільської ради, розташований об`єкт нерухомого майна, а саме силосховище (силосні траншеї) площею 77610 м2, право власності на яке не проводиться відповідно до вимог Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Поняття нерухомого майна надається у статті 182 Цивільного Кодексу України. Особливості цього виду майна виявляються та мають значення для цивільного обороту, який вимагає створення умов для впевненості осіб, які беруть в ньому участь, у набутті прав на придбане майно, стабільності, визначеності, доказовості, зовнішнього розрізнення, забезпечення безпеки прав на нерухомість та інтересів третіх осіб. Це досягається, як правило, встановленням більш складних вимог у порівнянні з оборотом інших об`єктів.

Розподіл речей на нерухомі і рухомі обумовлений насамперед їхніми фізичними властивостями. Нерухомі речі постійно знаходяться на одному місці (земля, житлові будинки, інші будівлі, споруди тощо), а їхнє переміщення в просторі або взагалі неможливе, або може призвести до їх істотного знецінювання. Отже, визначальним для віднесення речей до нерухомих був і продовжує залишатися їхній зв`язок із землею.

На переконання суду, визначальним для віднесення речі до нерухомих, за загальним правилом, є фізичні властивості речі, а державна реєстрація права на неї не має бути класифікаційною ознакою нерухомості. Якщо нерухома річ відсутня у переліку речей, що підлягають державній реєстрації, то спори з приводу прав на них слід вирішувати в судовому порядку і виходити з сутності стану речі, а не з неналежного регулювання цього питання законом. При цьому не слід застосовувати суто формальний підхід при вирішенні питання про віднесення тих чи інших об`єктів до нерухомого майна

Крім того, як вбачається з матеріалів справи на третій земельній ділянці площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541, яка надана в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро», згідно з оспорюваним рішенням Рогівської сільської ради №35-8/VІІ від 08.10.2020 та договором 23.12.2021 знаходяться об`єкти нерухомого майна, які належать на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро», та які використовуються ним для ведення своєї господарської діяльності. Основною діяльністю Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» є сільськогосподарське виробництво і використання силосних траншей для своєї діяльності обумовленні саме цієї обставиною.

Отже, суд зазначає, що як станом на момент прийняття Рогівською сільською радою оскаржуваного рішення, так і станом на момент розгляду судом справи, на земельній ділянці площею 7,761 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0543 знаходиться об`єкт нерухомого майна, а саме силосховище (силосні траншеї) площею 1322 м2, отже право оренди на земельну ділянку з кадастровим номером 7123187500:02:001:0543, у силу положень частини 2 статті 134 Земельного кодексу України не підлягало продажу на земельних торгах, а відтак доводи прокурора про те, що спірне рішення у частині надання у оренду спірної земельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» прийняті усупереч положенням частини 1 статті 134 Земельного кодексу України, є необґрунтованими та такими, що спростовуються матеріалами справи, а відтак така вимога задоволенню не підлягають.

Оскільки вимога прокурора про скасування вчиненої державної реєстрації права оренди з припиненням такого права за Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» на земельну ділянку за кадастровим номером 7123187500:02:001:0543 площею 7,761 га (номер запису про інше речове право 39114794) є похідною від визнання недійсним вказаного договору оренди, тому суд також відмовляє у її задоволенні.

Отже, враховуючи викладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог прокурора у частині визнання незаконним та скасування пункту 5 рішення Рогівської сільської ради Черкаської області №35-8/VІІ від 08.10.2020 у частині надання в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» земельної ділянки площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 та визнання недійсним договору оренди землі від 23.10.2020, який укладений між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» (код ЄДРПОУ 32535756) про надання в оренду земельної ділянки за кадастровим номером 7123187500:02:001:0541.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги прокурора задоволені частково, сума судового збору у розмірі 3405,00 грн підлягає відшкодуванню Черкаській обласній прокуратурі за рахунок відповідачів у рівних частинах - по 1702,50 грн.

Керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

1. Визнати незаконним та скасувати пункт 5 рішення Рогівської сільської ради Черкаської області від 08.10.2020 № 35-8/VІІ у частині надання в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» земельної ділянки площею 5,0537 га з кадастровим номером 7123187500:02:001:0541.

2. Визнати недійсним договір оренди землі від 23.10.2020, укладений між Рогівською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» (код ЄДРПОУ 32535756) про надання в оренду земельної ділянки за кадастровим номером 7123187500:02:001:0541 площею 5,0537 га в результаті поділу якої утворились земельні ділянки з кадастровими номерами 7123187500:02:001:0689 площею 1,6937 га, 7123187500:02:001:0687 площею 1,68 га та 7123187500:02:001:0686 площею 1,68 га.

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

4. Стягнути з Маньківської селищної ради об`єднаної територіальної громади на користь Черкаської обласної прокуратури (бульвар Шевченка, 286, м. Черкаси, 18015, код ЄДРПОУ 02911119) 1702,50 грн судового збору.

5. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дукра Агро» на користь Черкаської обласної прокуратури (бульвар Шевченка, 286, м. Черкаси, 18015, код ЄДРПОУ 02911119) 1702,50 грн судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано, у разі подання апеляційної скарги рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення. Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду.

Повне рішення складене 27.05.2022.

Суддя О.І.Кучеренко

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення26.04.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104516429
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —925/1236/21

Ухвала від 09.02.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 27.01.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 12.01.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 23.11.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 11.11.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Судовий наказ від 21.09.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Судовий наказ від 21.09.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Рішення від 26.04.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 29.03.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

Ухвала від 02.03.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Кучеренко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні