Справа №760/11127/21
2-аз/760/14/22
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 травня 2022 року Солом`янський районний суд м. Києва в складі:
головуючого - судді Усатової І.А.
за участю секретаря Омелько Г.Т.
розглянувши заяву позивача про забезпечення позову в справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Київської митниці Державної митної служби України про визнання протиправною та скасування постанови, суд, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про порушення митних правил.
Ухвалою суду від 19.05.2022 у справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін).
Разом з позовною заявою позивачем подано до суду заяву про забезпечення позову, згідно якої просить суд забезпечити позов шляхом зупинення виконання постанови Київської митниці Держмитслужби в справі про порушення митних правил №1819/10000/20 від 24.12.2020 про накладення на громадянина України ОСОБА_1 стягнення у вигляді штрафу у розмірі 95 239, 23 грн.
В заяві вказав, що ним подано до Солом`янського районного суду м. Києва адміністративний позов до Київської митниці Держмитслужби, про визнання протиправною та скасування постанови Київської митниці Держмитслужби від 24.12.2020 №1819/0000/20 про накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 300 відсотків несплаченої суми митних платежів на суму 95239,23 грн. та закриття справи про порушення митних правил відносно нього.
На виконання оскаржуваної Постанови Київської митниці Держмитслужби від 24.12.2020 № 1819/10000/20 державним виконавцем Архіповим Д.М. Деснянського районного відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) 31.03.2021 винесено постанову про відкриття виконавче провадження №64998311 про стягнення з нього на користь держави штрафу у розмірі 95239,23 грн.
Крім того, зазначає, що державним виконавцем Архіповим Д.М. також у даному виконавчому провадженні винесена Постанова про арешт коштів боржника від 31.03.2021, згідно якої для забезпечення виконання постанови № 1819/10000/20 від 24.12.2020 Київської митниці Держмитслужби про стягнення з нього на користь держави штрафу у розмірі 95239,23 грн., накладено арешт на грошові кошти, що містяться на відкритих рахунках, а також на кошти на рахунках, що будуть відкриті після винесення постанови про арешт коштів боржника, крім коштів, що містяться на рахунках накладення арешту та/або звернення, стягнення на які заборонено законом, та належить боржнику ОСОБА_1 , у межах звернення стягнення з урахуванням виконавчого збору/основної винагороди приватного виконавця, витрат виконавчого провадження, штрафів 105027,45 грн.
Вказує, що існує ризик виконання оскаржуваної постанови у процесі її оскарження, що у свою чергу, призведе до утруднення виконання судового рішення, та необхідності пред`явлення додаткових позовів для повернення коштів.
Виходячи з цього та з метою усунення підстав, які можуть призвести до значної шкоди інтересам позивача та негативних наслідків, просить задовольнити заяву.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення заяви про забезпечення позову, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю
Заходи забезпечення позову можуть вживатися виключно у випадках, коли невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з положеннями частини першої статті 151 КАС України позов може бути забезпечено, крім іншого, шляхом: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.
Згідно роз`яснень постанови Пленуму Верховного Суду України від 22 грудня 2006 року № 9 «Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову» при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитись, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.
Згідно Рекомендації № R (89) 8 про тимчасовий судовий захист в адміністративних справах, прийнятій Комітетом Ради Європи 13.09.1989 року, рішення про вжиття заходів тимчасового захисту може, зокрема, прийматися у разі, якщо виконання адміністративного акта може спричинити значну шкоду, відшкодування якої неминуче пов`язано з труднощами, і якщо на перший погляд наявні достатньо вагомі підстави для сумнівів у правомірності такого акта.
Суд, який постановляє вжити такий захід, не зобов`язаний одночасно висловлювати думку щодо законності чи правомірності відповідного адміністративного акта; його рішення стосовно вжиття таких заходів жодним чином не повинно мати визначального впливу на рішення, яке згодом має бути ухвалено у зв`язку з оскарженням адміністративного акта.
Тобто, інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення прийнятого в адміністративній справі.
При цьому заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути адекватними та співмірними з позовними вимогами.
Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.
Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони відповідачеві вчиняти певні дії.
Отже, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.
При цьому, в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі, а також вказати, в чому будуть полягати дії, направлені на відновлення прав позивача, оцінити складність вчинення цих дій, встановити, що витрати, пов`язані з відновленням прав будуть значними.
Так, предметом позову є скасування постанови в справі про порушення митних правил №1819/0000/20 від 24.12.2020.
Постанова Київською митницею Держмитслужби звернута до виконання.
Законом України «Про виконавче провадження» виконавець наділений широким колом прав, направлених на примусове виконання виконавчого документа, яким є постанова митного органу, в тому числі накладенні арешту на майно та грошові кошти на рахунках боржника.
З урахуванням цього суд вважає обґрунтованими наведені заявником твердження в обґрунтування клопотання про вжиття заходів забезпечення позову.
Відповідно до ст. 533 МК України подання скарги (адміністративного позову) зупиняє виконання постанови у справі про порушення митних правил до закінчення розгляду скарги (адміністративного позову).
Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку про задоволення заяви.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 150-156 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Заяву - задовольнити.
Зупинити стягнення на підставі виконавчого документа - постанови Київської митниці Держмитслужби в справі про порушення митних правил №1819/0000/20 від 24.12.2020 про накладення стягнення на громадянина України ОСОБА_1 , у виконавчому провадженні № 64998311.
Позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 .
Відповідач: Київська митниця Державної митної служби України, ЄДРПОУ: 43337359, адреса: 03124, м. Київ, бул. Вацлава Гавела, буд. 8-А.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала про забезпечення позову виконується негайно в порядку, встановленому для виконання судових рішень.
Суддя: І.А.Усатова
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2022 |
Оприлюднено | 28.06.2022 |
Номер документу | 104532426 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів |
Адміністративне
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні