Постанова
від 30.05.2022 по справі 140/10180/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 травня 2022 рокуЛьвівСправа № 140/10180/21 пров. № А/857/3773/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:

судді-доповідач Судова-Хомюк Н.М.,

суддів Онишкевича Т.В., Сеника Р.П.

розглянувши у порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 29 грудня 2021 року у справі № 140/10180/21 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту зовнішніх зносин залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації про визнання протиправними і скасування рішення, -

суддя в 1-й інстанції - Смокович В.І.,

час ухвалення рішення - 29.12.2021,

місце ухвалення рішення - м. Луцьк,

дата складання повного тексту рішення - 29.12.2021,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі також ОСОБА_1 , позивач) звернувся із позовом до Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації (далі також Департамент, відповідач) та із урахуванням уточненої позовної заяви від 08 жовтня 2021 року та додатково заявлених вимог у відповіді на відзив від 15 листопада 2021 року просив визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації про визначення переможця задля заміщення вакантної посади категорії «В» - головного спеціаліста відділу інвестицій управління інвестицій, туризму та курортів та про визначення переможця задля заміщення вакантної посади категорії «Б» - заступника директора департаменту - начальника управління інвестицій, туризму та курортів департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації; зобов`язати відповідача повторно провести конкурсний відбір на заміщення вказаних вакантних посад державної служби категорії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 27 серпня 2021 року подав передбачені законодавством необхідні документи з метою зайняття вакантної посади державної служби категорії «В» - головного спеціаліста відділу інвестицій управління інвестицій, туризму та курортів та вакантної посади державної служби категорії «Б» - заступника директора департаменту - начальника управління інвестицій, туризму та курортів департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації, однак йому було відмовлено у допуску до тестування на знання законодавства та загалом до участі в конкурсі на заміщення вищевказаних посад державної служби.

Підставою відмови стала невідповідність поданого резюме, а також невідповідність попереднього досвіду роботи статті 20 Закону України «Про державну службу» заявленим вимогам до вакантної посади державної служба категорії «Б».

Позивач із такими підставами відмови не погоджується та вказує, що має визначений Законом досвід роботи, має вислугу років в органах внутрішніх справ. Також звертає увагу, що суб`єкт оголошення конкурсного відбору на заміщення вищевказаних посад державної служби відмовився роз`яснити, які помилки були допущені при заповненні резюме, що стало підставою відмови до зайняття вищевказаних посад державної служби та повторно надіслав аналогічне повідомлення про невідповідність поданого резюме формі згідно з додатком 2 постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246 без детальних роз`яснень. Вважає, що його було позбавлено можливості на рівних умовах конкурувати з іншими претендентами на зайняття вакантних місць державної служби, чим суб`єкт оголошення конкурсного відбору порушив як статті 43 Конституції України, так і Закон України «Про державну службу», створивши штучні перепони доступу до неї, що суттєво вплинуло на рішення конкурсної комісії у визначенні переможців конкурсного відбору на заміщення вищевказаних вакантних посад державної служби, з огляду на що просить адміністративний позов задовольнити.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 29 грудня 2021 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з прийнятим рішенням ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду та ухвалити нове, яким задовольнити позов. Апеляційну скаргу мотивовано тим, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення було неповно з`ясовано обставини, що мають значення для справи, допущено порушення норм процесуального та матеріального права.

Зазначає, що судом не обґрунтовано відмови посадових осіб державної служби більш детально роз`яснити незрозумілу йому інформацію щодо неправильності заповнення форми резюме, не надано правової оцінки діям посадової особи чи осіб, які перевіряли зазначену інформацію в резюме та на думку позивача вдались до надмірного формалізму. Також вважає, що суд не надав оцінку наявності у позивача достатньої вислуги років в органах внутрішніх справ, яка зараховується до стажу державної служби та іншим обставинам, які були зазначені у позові.

Відтак просить рішення суду першої інстанції скасувати, позовні вимоги задовольнити.

Відповідач скористався своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу та зазначив, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, ухвалене відповідно до норм матеріального права та дотримані норм процесуального права.

Зазначає, що при перевірці інформації, поданої ОСОБА_1 для участі в конкурсі, службою управління персоналу департаменту було виявлено, що позивач не відповідає загальним вимогам для посад державної служби категорій «Б» у державному органі, юрисдикція якого поширюється на територію однієї області, встановленим ст. 20 Закону України «Про державну службу», а саме - відсутність досвіду роботи на посадах державної служби категорії «Б» чи «В» або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств установ, організацій незалежно від форм власності не менше двох років. Відповідач вважає, що суд першої інстанції вірно дійшов висновку про відсутність у позивача досвіду роботи на керівних посадах підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та невідповідності позивача вимогам для вакантних посад державної служби.

Крім того зазначає, що подані позивачем резюме не відповідали формі, визначеній постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 № 246 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби», зі змінами.

Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Частиною 1 статті 308 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

На підставі статті 311 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що подана скарга не підлягає задоволенню з наступних мотивів.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що наказом директора Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації від 26 серпня 2021 року №27 оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б» та «В» в даній установі, а саме: заступника директора департаменту - начальника управління інвестицій, туризму та курортів департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів та головного спеціаліста відділу інвестицій управління інвестицій, туризму та курортів.

Пунктом 2 даного наказу затверджено Умови проведення конкурсу на зайняття відповідних посад державної служби, відповідно до яких документи приймаються до 16:00 год. 03 вересня 2021 року, дата і час початку тестування кандидатів на обидві посади - 07 вересня 2021 року 10:00 год.

Умовами проведення конкурсу на зайняття обох вакантних посад було визначено перелік інформації, необхідної для участі в конкурсі, а саме:

Особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, подає конкурсній комісії через Єдиний портал вакансій державної служби таку інформацію: 1) заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади за формою згідно з додатком 2; 2) резюме за формою згідно з додатком 21, в якому обов`язково зазначається така інформація: прізвище, ім`я, по батькові кандидата; реквізити документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України; підтвердження наявності відповідного ступеня вищої освіти; 3) заяву, в якій повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», та надає згоду на проходження перевірки та на оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону. 4) копію Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою (витяг з реєстру Державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою), що підтверджує рівень володіння державною мовою, визначений Національною комісією зі стандартів державної мови;

Також зазначено, що особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткову інформацію, яка підтверджує відповідність встановленим вимогам, зокрема стосовно попередніх результатів тестування, досвіду роботи, професійних компетентностей, репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації тощо).

Позивачем через Єдиний портал вакансій державної служби було подано заяву та відповідні документи про участь в конкурсі на заміщення вакантної посади категорії «В» - головного спеціаліста відділу інвестицій управління інвестицій, туризму та курортів та посади категорії «Б» - заступника директора департаменту - начальника управління інвестицій, туризму та курортів департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації.

Службою управління персоналу Департаменту на електронну адресу позивача 30 серпня 2021 року о 17:01 год та о 17:13 год направлено листи, в яких зазначено, що подана інформація для участі у конкурсі на заміщення вакантної посади державної служби категорії «Б» - заступника директора департаменту - начальника управління інвестицій, туризму та курортів департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації та категорії «В» - головного спеціаліста відділу інвестицій управління інвестицій, туризму та курортів та про визначення переможця задля заміщення вакантної посади розглянута, запит на участь у конкурсі повернуто. Подана інформація не відповідає встановленим мовам, а саме: резюме не відповідає формі згідно з додатком 21 Постанови №246 (зі змінами).

У листі щодо результатів розгляду інформації, поданої для участі у конкурсі на заміщення вакантної посади державної служби категорії «Б» також зазначено, що досвіт роботи не відповідає вимогам до осіб, які претендують на вступ на державну службу для посад категорії «Б», передбаченими статтею 20 Закону України «Про державну службу».

ОСОБА_1 30 серпня 2021 року о 18:15 год та 18:17 год направив електронні листи на адресу конкурсної комісії з вимогою надати роз`яснення щодо того, яка саме інформація та спосіб заповнення не відповідають встановленим правилам та зазначив, що вимога мати досвід не менше 2 років стосується керівних посад на підприємствах, установах, організаціях. і не стосується досвіду роботи на державній службі.

Уповноваженою особою відповідача 03 вересня 202 року о 16:44 год та 16:45 год надіслано на електронну адресу позивача лист-відповідь, в якому повторно повідомлено про те, що резюме не відповідає формі згідно з додатком 21 Постанови №246 та що досвіт роботи не відповідає вимогам до осіб, які претендують на вступ на державну службу для посад категорії «Б», передбаченими статтею 20 Закону України «Про державну службу».

Згідно з оголошеннями №ДЗЗВОДА15 та №ДЗЗВОДА14 переможцями конкурсів на зайняття посад головного спеціаліста відділу інвестицій управління інвестицій, туризму та курортів та заступника директора департаменту - начальника управління інвестицій, туризму та курортів департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації обрано ОСОБА_2 та ОСОБА_3 ..

Вважаючи рішення і дії відповідача протиправними, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції погодився із правомірністю дій відповідача у справі.

Даючи правову оцінку оскаржуваному судовому рішенню та доводам апелянта, що викладені у апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції виходить із такого.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VIII (далі - Закон №889-VIII) визначено, що він регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця.

Як встановлено частинами 2, 3 статті 5 Закону № 889-VIII відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом.

Дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом.

Згідно частини 1 статті 21 Закону № 889-VIII вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу.

Частиною 1 статті 22 Закону № 889-VIII визначено, що з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 2 частини 2 статті 22 Закону №889-VIII визначено, що особливості проведення конкурсу державних службовців на посади в органах судової влади визначаються законом.

Як встановлено частиною 3 статті 22 Закону №889-VIII, порядок проведення конкурсу визначає зокрема: 1) умови проведення конкурсу; 2) вимоги щодо оприлюднення інформації про посади державної служби та оголошення про проведення конкурсу; 3) склад, порядок формування та повноваження конкурсної комісії; 4) порядок прийняття та розгляду інформації для участі в конкурсі; 5) етапи оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби та порядок їх проведення; 6) методи оцінювання кандидатів на зайняття посад державної служби.

Відповідно до частини 1 статті 23 Закону №889-VIII оголошення разом з інформацією про проведення конкурсу оприлюднюється на Єдиному порталі вакансій державної служби відповідно до цього Закону і Порядку проведення конкурсу, а також може оприлюднюватися на веб-сайті державного органу, у якому оголошено конкурс (за наявності), та інших веб-сайтах.

Частиною 2 вказаної статті визначено, що рішення про оголошення конкурсу на зайняття посади державної служби" приймає суб`єкт призначення, на посади державної служби категорій «Б» і «В» - керівник державної служби відповідно до цього Закону.

Суб`єкт призначення або керівник державної служби забезпечує оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу (розпорядження).

Статтею 25 Закону № 889-VIII передбачено, що особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, подає в установленому порядку до конкурсної комісії таку інформацію: 1) реквізити документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України; 2) заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів щодо зайняття посади державної служби, до якої додається резюме за формою, визначеною Кабінетом Міністрів України; 3) заяву, в якій повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», та надає згоду на проходження перевірки та на оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону; 4) підтвердження наявності відповідного ступеня вищої освіти; 5) копію Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою (витяг з реєстру Державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою), що підтверджує рівень володіння державною мовою, визначений Національною комісією зі стандартів державної мови; 6) відомості про стаж роботи, стаж державної служби (за наявності), досвід роботи на відповідних посадах згідно з вимогами, передбаченими статтею 20 цього Закону, та іншими умовами конкурсу;

Особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, несе персональну відповідальність за достовірність наданої інформації.

Згідно частин 1, 2 статті 28 Закону № 889-VIII рішенням Комісії або конкурсної комісії визначаються кандидатури на зайняття посад державної служби, які набрали найбільшу загальну кількість балів за результатами складання загального рейтингу кандидатів (не більше трьох на одну посаду), для вибору суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця конкурсу. Результатами конкурсу є визначення суб`єктом призначення або керівником державної служби переможця (переможців) конкурсу. Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами комісії, не пізніше ніж протягом трьох календарних днів після його проведення і зберігається в державному органі, в якому проводився конкурс, протягом трьох років.

Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 246 від 25.03.2016 (далі - Порядок № 246).

Відповідно до пункту 20-1 Порядку №246 спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, розглядає інформацію, подану кандидатами для участі у конкурсі.

У разі неподання кандидатом необхідної інформації, передбаченої пунктом 19 цього Порядку, виявлення невідповідності поданої кандидатом інформації щодо кваліфікаційних вимог до освіти та/або досвіду роботи, неправильності заповнення заяви або резюме такий кандидат не допускається до проходження конкурсу.

Про результати розгляду інформації, поданої кандидатами для участі у конкурсі, спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, повідомляє кандидатам у порядку, передбаченому абзацом одинадцятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня надходження такої інформації.

Кандидат після усунення недоліків може подати інформацію для участі у конкурсі повторно у передбаченому порядку в межах встановленого строку її подання.

Як встановлено судом, наказом директора Департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів Волинської обласної державної адміністрації від 26 серпня 2021 року №27 оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б» та «В» в даній установі, а саме: заступника директора департаменту - начальника управління інвестицій, туризму та курортів департаменту зовнішніх зносин, залучення інвестицій та з питань туризму і курортів та головного спеціаліста відділу інвестицій управління інвестицій, туризму та курортів та затверджено Умови проведення конкурсу на зайняття відповідних посад державної служби.

Позивач через Єдиний портал вакансій державної служби подав наступну інформацію: заяви про участь в конкурсі, резюме та заяви, в якій повідомляє, що до нього не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», та надає згоду на проходження перевірки та на оприлюднення відомостей стосовно нього відповідно до зазначеного Закону.

Служба управління персоналом відповідача у визначений законодавством строк (3 робочих дні) розглянула подану позивачем інформацію та повідомила як про недопуск до участі в конкурсі, так і про причини такого недопуску - резюме не відповідає формі згідно з додатком 21 Постанови КМУ від 25.03.2016 №246 (зі змінами).

Форма резюме затверджена в Додатку 21 до Порядку (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 лютого 2020 р. № 98), а також містить на звороті інформацію про те, що {Порядок доповнено додатком 21 згідно з Постановою КМ № 462 від 05.06.2019; в редакції Постанови КМ № 844 від 25.09.2019; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 888 від 28.10.2019; в редакції Постанови КМ № 98 від 12.02.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 798 від 28.07.2021}.

Позивачем для участі в конкурсі були подані резюме, в попередній редакції Додатку 21 до Порядку №246, яка містила пункт 7 «Підтвердження рівня вільного володіння державною мовою», в той час як актуальна форма резюме не містить вказаного пункту, що позивачем і не заперечуються у поданій апеляційній скарзі. Натомість апелянт помилково вважає, що доповнення резюме додатковою інформацією про рівень володіння державною мовою не є порушенням умов проведення конкурсного відбору, а тому колегія суддів вважає, що висновок суду першої інстанції про недопущення ОСОБА_1 до участі в конкурсах на зайняття вакантних посад відповідає вимогам Порядку №246.

Також апеляційний суд враховує, що після отримання позивачем електронних листів 30 серпня 2021 року о 17:01 год та о 17:13 год мав право та можливість подати інформацію для участі у конкурсі повторно в межах встановленого строку її подання до 16:00 год. 03 вересня 2021 року, однак звернувся до відповідача виключно з метою роз`яснення отриманої відмови в допуску до конкурсів, незважаючи на вичерпність інформації щодо причин такої відмови.

Відповідно до пункту 3 частини другої статті 20 Закону України «Про державну службу» особа, яка претендує на зайняття посади державної служби категорії «Б», у державному органі юрисдикція якого поширюється на територію однієї або кількох областей, міста Києва або Севастополя, та в апараті повинна відповідати таким загальним вимогам: досвід посадах державної служби категорій «Б» чи «В» або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільне володіння державною мовою.

Безпідставними також є твердження позивача, що суд першої інстанції не надав оцінку наявності у позивача достатньої вислуги років в органах внутрішніх справ, яка зараховується до стажу державної служби та іншим обставинам, які були зазначені у позові, оскільки суд вірно вказав на те, що законодавець у статті 20 Закону України «Про державну службу», визначив критерій «досвід роботи на керівних посадах», а не виконання окремих функцій, тим самим, законодавець врахував специфіку різних видів діяльності та можливість виконання різних функцій, в тому числі правоохоронну діяльність, яка безперечно передбачає віддання наказів, вказівок, однак посад на які вказує позивач не відніс до керівних.

Водночас відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року №336, до професійної групи «керівники» належать: керівники первинних структурних підрозділів, керівники структурних підрозділів вищого рівня, керівники підприємств, установ, організацій, а також їх заступники.

Оперуповноважений, інспектор-черговий відповідно до Переліку посад осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»; що прирівнюються посадам поліцейських, затвердженому наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17 лютого 2017 року №138, відповідає посаді оперуповноваженого апарату головних управлінь Національної поліції відповідно до класифікатора професій, затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28 липня 2010 року №327 оперуповноважений відноситься до групи посад професіонал в галузі правоохоронної діяльності та не відноситься до керівної посади.

Командир машини відповідно до Переліку штатних посад рядового, сержантського і старшинського складу та відповідних їм військових звань і тарифних розрядів посад, затвердженого наказом Міністерства оборони України 13 грудня 2018 року №627, віднесено до посад рядового, сержантського і старшинського складу.

А відтак, колегія суддів вважає вірним твердження суду першої інстанції, що посилання позивача на необхідність здійснювати лише аналіз обов`язків працівника на наявність організаційно-розпорядчих функцій є помилковим.

Щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Конкурсної комісії Управління економічного розвитку та торгівлі Волинської обласної державної адміністрації про визначення переможців конкурсів та зобов`язати відповідача повторно провести конкурсний відбір на заміщення відповідних вакантних посад державної служби, вірним є висновок суду першої інстанції про те, що оскільки судом встановлено правомірність відмови ОСОБА_1 у допуску до участі в конкурсах на заміщення вакантних посад, така позовна вимога не підлягає до задоволення.

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи все вищенаведене, колегія суддів дійшла висновку, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України, а тому у задоволенні позовних вимог відмовлено правомірно, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об`єктивно і всебічно з`ясованих обставинах, а доводи апеляційної скарги їх не спростовують і підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.

У відповідності до частини 2 статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно із статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського Суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію і практику Суду як джерело права.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів скаржника та їх відображення у судових рішеннях, питання вичерпності висновків суду, судом апеляційної інстанції ґрунтується на висновках, що їх зробив Європейський суд з прав людини у справі «Проніна проти України» (Рішення Європейського суду з прав людини від 18.07.2006). Зокрема, у пункті 23 рішення Європейський суд з прав людини зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи, що і зроблено апеляційним судом переглядаючи рішення суду першої інстанції, аналізуючи відповідні доводи скаржника.

Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати не стягуються.

Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 29 грудня 2021 року у справі № 140/10180/21 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 31 травня 2022 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104548140
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них

Судовий реєстр по справі —140/10180/21

Ухвала від 06.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 31.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 30.05.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 27.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 27.03.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 29.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 13.10.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

Ухвала від 22.09.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Смокович Віра Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні