Рішення
від 01.06.2022 по справі 360/471/22
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

02 червня 2022 рокуСєвєродонецькСправа № 360/471/22

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (без виклику сторін) позовну заяву адвоката Хорольського Ігоря Володимировича в інтересах ОСОБА_1 до 3 Державного пожежно рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області про стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, -

ВСТАНОВИВ:

19.01.2022 до Луганського окружного адміністративного надійшов позов адвоката Хорольського Ігоря Володимировича в інтересах ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) до 3 Державного пожежно рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (далі Відповідач), в якому позивач просить суд:

- стягнути з відповідача винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з серпня 2015 року по квітень 2018 року у розмірі 9 405, 41 грн з відрахуванням установлених законом податків, зборів та інших обов`язкових платежів.

Позовні вимоги обґрунтовано таким.

ОСОБА_1 проходив службу у ДСНС України, а на момент звільнення в 9 Державній пожежно рятувальній частині ГУ ДСНС України у Луганській області, яка відповідно до наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 17.05.2021 № 325 перейменована на 3 Державний пожежно рятувальний загін ГУ ДСНС України у Луганській області, на посаді пожежного рятувальника, та згідно із витягом з наказу (по особовому складу) від 23.04.2021 № 102 був звільнений зі служби цивільного захисту у запас Збройних Сил України (з постановкою на військовий облік) за пунктами 173. 176 п.п.1 (у зв`язку із закінченням строку контракту).

В період проходження служби цивільного захисту в підрозділах ГУ ДСНС України у Луганській області позивач залучався та брав безпосередню участь у антитерористичній операції на території Луганської області у відповідні періоди 2015-2018 років, що підтверджується відповіддю ГУ ДСНС України у Луганській області від 17.11.2021 № 5701-5644/5707/02 та витягами з наказів першого заступника керівника Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей), копією листа частини І розділу ІІ особової справи «Періоди служби, які підлягають зарахуванню у вислугу років на пільгових умовах», а саме у періоди: з 28.08.2015 по 02.06.2016, з 08.06.2016 по 23.06.2016, з 28.06.2016 по 01.07.2016, з 15.08.2016 по 29.08.2016, з 07.10.2016 по 18.11.2016, з 23.11.2016 по 13.01.2017, з 27.02.2017 по 06.03.2017, з 20.03.2017 по 19.04.2017, з 04.05.2017 по 17.08.2017, з 22.08.2017 по 07.09.2017, з 21.09.2017 по 29.10.2017, з 03.11.2017 по 04.01.2018, з 15.01.2018 по 15.01.2018, з 15.01.2018 по 16.01.2018, з 20.02.2018 по 28.02.2018, з 14.03.2018 по 28.04.2018.

З посиланням на норми постанови КМУ від 31.01.2015 № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій», Порядку та умов виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізму підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 02.02.2015 № 49, постанови КМУ від 20.01.2016 № 18 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських», Інструкції про порядок та умови виплати винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту за безпосередню участь в антитерористичній операції. Інших заходах в умовах особливого періоду, затвердженої наказом МВС України від 17.05.2016 №385, позивач зазначив, що винагорода за безпосередню участь в антитерористичних операціях обчислюється у розмірі 100% місячного грошового забезпечення з розрахунку на місяць. Проте такий розмір до 20.01.2016 не повинен бути меншим, ніж 3000 грн, а з 21.01.2016 (дня набрання чинності Наказом МВС № 385) повинен становити у розмірі із розрахунку на місяць: у районах проведення активної фази АТО (лінії бойового зіткнення) 4200 грн, в інших районах (містах) проведення АТО 1200 грн.

Оскільки позивач не брав безпосередньої участі в АТО в районах проведення активної фази на лінії бойового зіткнення, то за 28.08.2015 по 20.01.2016 його винагорода повинна розраховуватися з розрахунку не менше 3000 грн, а з 21.01.2016 по 28.04.2018 з розрахунку 1200,00 грн на місяць пропорційно відпрацьованому часу.

Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу VI Порядку організації внутрішньої, гарнізонної та караульної служб в органах управління і підрозділах Оперативно рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого наказом МВС України від 07.12.2014 № 1032, служба в чергових караулах підрозділів гарнізону ОРС ЦЗ здійснюється з урахуванням кількості відпрацьованого особовим складом часу згідно з чинним законодавством України. Організація служби в чергових караулах здійснюється в чотири чергові зміни. Тривалість чергової зміни 24 години.

Відповідач надав довідку від 26.11.2021 № 0001-1027/26, в якій вказав облік робочого часу відповідно даних книг служби за спірний період, зазначивши, що служба проходила в цілодобовому чергуванні, а в довідці від 16.11.2021 № 0001-1040/26, в якій вказані накази першого заступника керівника Антитерористичного центру про періоди залучення до АТО не вказав, що служба проходила в цілодобовому чергуванні, вказавши тільки відпрацьовані дні.

В підрозділі чергова зміна триває 24 години з 08.00 поточного календарного дня до 08.00 наступного календарного дня.

З довідки відповідача від 26.11.2021 № 0001-1027/26, в якій він зазначає, що служба проходила в цілодобовому чергуванні, не вірно вказаний відпрацьований час, завдяки цьому він недораховує грошове забезпечення за 8 годин. Виходить, що в добі лише 16 годин, тобто відповідач нараховував кошти лише з 08.00 по 17.00, не нараховував з 17.00 по 24.00, а потім нараховував з 00.00 по 08.00. За одну чергову зміну тривалістю 24 години відповідач недоплачував за 8 годин відпрацьованого часу, за кожне 24-годинне чергування в перерахунку на гроші це складає 40,00 грн на добу на місяць, при 8 виходах на цілодобове чергування це складає 320,00 грн.

Доплата за участь в АТО за повний місяць в 30 діб повинна складати 1200,00 грн (1200,00 х 30(8)/30 = 1200 грн, де 8 кількість відпрацьованих днів в місяці, 30 кількість днів в місяці). За один відпрацьований день 8 годин з 8.00 до 17.00: 1200,00 х 1 (8)/30=40 грн, де 8 кількість відпрацьованих днів в місяці, 30 кількість днів в місяці.

Якщо позивач за місяць чергував 8 діб по 24 години, за кожні відпрацьовані 8 годин за добу відповідач мав нараховувати 40,00 грн, що за добу складає 120 грн, а позивачеві нараховували лише за 16 годин 80 грн (1200,00 грн х 24(8)/30 = 960 грн).

Таким чином, за твердженням позивача, за вересень 2015 року розмір винагороди за 6 днів залучення становить 600,00 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 3000 грн); за жовтень 2015 року розмір винагороди за 30 днів залучення становить 2978,27 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 3077,55 грн); за листопад 2015 року розмір винагороди за 27днів залучення становить 270,23 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 3044,70 грн); за грудень 2015 року розмір винагороди за 24 дні залучення становить 2322,58 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 3000 грн); за період з 01.01.2016 по 20.01.2016 розмір винагороди за 19 днів залучення становить 2225,29 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 3630,74 грн); за період з 21.01.2016 по 31.01.2016 розмір винагороди за 11 днів залучення становить 425,80 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за лютий 2016 року розмір винагороди за 22 дні залучення становить 910,34 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за березень 2016 року розмір винагороди за 14 днів залучення становить 541,93 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за квітень 2016 року розмір винагороди за 22 дні залучення становить 880,00 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за травень 2016 року розмір винагороди за 24 днів залучення становить 929,03 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за червень 2016 року розмір винагороди за 9 днів залучення становить 360,00 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за жовтень 2016 року розмір винагороди за 18 днів залучення становить 696,77 грн (виходячи з розміру грошового утримтому cудовому засіданні.

У 2015 році позивачеві взагалі не була виплачена винагорода за участь в АТО, а в 2016 2018 роках виплачена у розмірі 13879,67 грн, у зв`язку з чим заборгованість за зазначений період становить 9405,41 грн.

Ухвалою суду від 20.01.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), витребувано у відповідача докази.

08.02.2022 за вх. № 5291/2022 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач не визнав позовні вимоги з таких підстав.

Позивач дійсно перебував на службі в ДСНС України у 9 ДПРЧ Головного територіального управління МНС України у Луганській області в період з 28.08.2015 по 28.04.2018. Спірний період між сторонами визначений позивачем з серпня 2015 по квітень 2018 року. Позивач звільнений зі служби цивільного захисту в запас згідно наказу 9 ДПРЧ ГУ ДСНС України у Луганській області від 23.04.2021 № 102. Відповідно до наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 325 від 17.05.2021 «Про зміну найменування та внесення змін до установчих документів» 3 Державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Луганській області є правонаступником 9 ДПРЧ Головного територіального управління МНС України у Луганській області. Відповідно до довідки Головного управління від 17.11.2021 № 5701- 5644/5707/02 позивач під час проходження служби цивільного захисту залучався та брав безпосередню участь у антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення з метою виконання службових (бойових) задач у період з 28.08.2015 по 28.04.2018 на підставі відповідних наказів командуючого антитерористичного центру.

На виконання постанови КМУ від 31.01.2015 № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» наказом Міністерства оборони України від 02.02.2015 № 49 затверджено Порядок та умови виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, який визначає механізм та умови виплат винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту (далі - військовослужбовці) за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи в антитерористичній операції (далі - АТО), інших заходах в умовах особливого періоду.

Пунктом 5 розділу II Порядку № 49 передбачено, що військовослужбовці вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов: - залучені до проведення АТО; - перебувають у підпорядкуванні (виконують завдання) керівництва штабу АТО (крім військовослужбовців військових прокуратур та розвідувальних органів України); - перебувають у районі проведення АТО. Пунктом 4 розділу І Порядку № 49 встановлено, що виплата винагород та додаткових винагород здійснюється військовослужбовцям за місцем проходження служби на підставі наказів командирів (начальників) органів військового управління (військових частин, закладів, установ, організацій), керівництва військових формувань та органів державної влади. Командирам (начальникам) військових частин (закладів, установ, організацій) - наказами вищих командирів (начальників, керівників). Отже, підтвердженням безпосередньої участі військовослужбовців у здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні в районі проведення АТО є наказ командира військової частини Державної прикордонної служби України, який видається у тому числі на військовослужбовців інших підрозділів. Наказ на виплату винагороди видається за місцем проходження служби військовослужбовців. Аналіз вищенаведених норм свідчить, що зарахування особи до списку осіб, що безпосередньо беруть участь у проведенні антитерористичних операцій, здійснюється на підставі відповідних наказів командирів (штабу АТО), в яких зазначається про дату початку такої участі та дату фактичного завершення такої участі. Потім, на підставі вмотивованого рапорту керівника структурного підрозділу, де проходить службу особа, видається відповідний наказ, який, в свою чергу, є підставою для нарахування грошової винагороди особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, призначеної за безпосередню участь у проведенні АТО. Постанова Кабінету Міністрів України від 31 січня 2015 року № 24 та наказ Міністерства оборони України № 49 від 02 лютого 2015 року втратили чинність з 21 січнтому cудовому

Згідно пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 2016 року № 18 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських» (набрала чинності з 21 січня 2016 року) установлено, що в особливий період або під час проведення антитерористичної операції військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Генеральної прокуратури України, особам рядового і начальницького складу Державної пенітенціарної служби, Державної служби з надзвичайних ситуацій та поліцейським за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у розмірах, визначених керівниками відповідних державних органів за погодженням з Міністерством фінансів та Міністерством соціальної політики, у межах бюджетних призначень. Розміри винагороди визначаються пропорційно часу участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17 травня 2016 року № 385 (далі за текстом - Наказ № 385) затверджено Інструкцію про порядок та умови виплати винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту за безпосередню участь в антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду (далі - Інструкція). Тобто, в спірному 2015 році у Головного управління були відсутні законодавчі документи (Державна служба України з надзвичайних ситуацій підпорядковується Міністерству внутрішніх справ України), які б надавали Головному управлінню правові підстави для нарахування грошової винагороди за безпосередню участь в АТО.

Відповідно до п. З Наказу № 385 цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування та застосовується з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 2016 року № 18 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських». Згідно з п. 1 Розділу І Інструкції, вона визначає механізм та умови виплати винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - особи рядового і начальницького складу) ДСНС, її територіальних органів, установ та організацій, що належать до сфери управління ДСНС, за безпосередню участь в антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду. Згідно п. З Розділу II Інструкції особи рядового і начальницького складу вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов: - залучення до виконання завдань за призначенням у районі проведення АТО; - перебування у безпосередньому підпорядкуванні керівництва оперативного штабу з управління АТО (далі - штаб АТО); - перебування у районі проведення АТО. При цьому, відповідно до п. 5 Розділу II Інструкції підтвердженням безпосередньої участі для осіб рядового і начальницького складу органів управління (підрозділів) у Донецькій та Луганській областях у заходах у районах (місцях) проведення АТО є: - витяг з наказу штабу АТО про включення (виключення) до (зі) складу сил та засобів АТО та безпосереднє залучення до виконання завдань (робіт) за призначенням у районах проведення АТО; - витяг з наказу органу управління (підрозділу) про залучення до виконання завдань за призначенням у районі проведення АТО; - оперативні донесення (звіти) про виконані заходи в районі проведення АТО, а також інші заходи в умовах особливого періоду з визначенням території (місця) їх виконання; - витяги з книг служб органів управління (підрозділів) про виконані заходи (чергування) у районі проведення АТО; - витяги з графіків несення служби в районі проведення АТО; - інші офіційні документи або витяги з нитому cудовому асіданні.

Відповідач зазначив, що загальна сума нарахування складає 16 353,96 грн. Фактично сплачено суму винагороди - 10548,93 грн. Отже, згідно наведеного розрахунку недовиплачена сума грошової винагороди позивачу складає 5 805,03 грн, але з урахуванням того, що у 2015 році у Головного управління були відсутні законодавчі документи (Державна служба України з надзвичайних ситуацій підпорядковується Міністерству внутрішніх справ України), які б надавали Головному управлінню правові підстави для нарахування грошової винагороди за безпосередню участь в АТО, то відповідачем нараховано та сплачено позивачу грошове забезпечення за спірний період (без урахування 2015 року) в повному обсязі, що підтверджується відомостями фінансово-економічної групи З ДПРЗ Головного управління.

На підставі викладеного відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , є учасником бойових дій, проходив службу цивільного захисту на посаді пожежного рятувальника в органах ДСНС України та згідно із витягом з наказу (по особовому складу) ГУ ДСНС у Луганській області «Про кадрові питання» від 23.04.2021 № 102 звільнений зі служби цивільного захисту за пунктами 173, 176 підпунктом 1 (у зв`язку з закінчення строку контракту) у запас Збройних Сил України (з постановкою на військовий облік), виключений з кадрів ДСНС, зі списків особового складу Головного управління, знятий з усіх видів забезпечення з 23.04.2021 та направлений до Рубіжансько Кремінського об`єднаного міського територіального центру комплектування та соціальної підтримки для постановки на військовий облік.

12.11.2021 ОСОБА_1 звернувся до начальника 3 державного пожежно рятувального загону ГУ ДСНС України у Луганській області з заявою (вх. № Ш-1) про надання документів на підтвердження безпосередньої участі в антитерористичній операції.

26.11.2021 за № 0001-1125/26 відповідачем надано позивачеві довідку обліку робочого часу ОСОБА_1 відповідно даних книг служби 9 ДПРЧ ГУ ДСНС у Луганській області за період з 28.08.2015 по 28.04.2018; відомість нарахування грошового забезпечення за 2014 2020 роки, з 01.01.2021 по 23.04.2021; копію п. 11 «Періоди служби, які підлягають зарахуванню у вислугу років на пільгових умовах» ч. 1 послужного списку особової справи ОСОБА_1 ; копію наказу 9 ДПРЧ ГУ ДСНС у Луганській області від 15.01.2016 № 4 (по особовому складу цивільного захисту) «Про відрядження».

Відповідно до довідки 3 Державного пожежно рятувального загону ГУ ДСНС України з надзвичайних ситуацій у Луганській області 26.11.2021 № 0001-1126/26 3 державний пожежно рятувальний загін ГУ ДСНС у Луганській області є правонаступником ДПРЧ-9 Головного територіального управління МНС України у Луганській області (ідентифікаційний код 38188036) та 9 ДПРЧ ГУ ДСНС у Луганській області (ідентифікаційний код 38188036) відповідно до наказу ДСНС від 17.05.2021 № 325 «Про зміну найменування та внесення змін до установчих документів», Положення про 3 Державний пожежно рятувальний загін ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області.

Згідно із довідкою про облік робочого часу ОСОБА_1 , виданою 3 Державним пожежно рятувальним загоном ГУ ДСНС України з надзвичайних ситуацій у Луганській області 26.11.2021 № 0001-1127/26, відповідно даних книг служби 9 державної пожежно рятувальної частини ГУ ДСНС України у Луганській області (інд.№ 03/01-01 (т.2 з 01.07.2015 по 31.12.2015, т.3 з 01.01.2016 по 30.06.2016, т.4 з 01.07.2016 по 20.01.2017), інв. 03/01-01 (т.1 з 21.01.2017 по 09.07.2017, т. 2 з 10.07.2017 по 30.12.2017, т.3 з 31.12.2017 по 18.07.2018) за період з 28.08.2015 по 28.04.2018 ніс службу у цілодобовому чергуванні, а саме: у серпні 2015 року 0 календарних днів; у вересні 2015 року 4 календарних дні (25,26,29,30); у жовтні 2015 року 20 календарних днів (03-06, 08, 09, 12-15, 17, 18, 20, 21, 23, 24, 26, 27, 29, 30); у листопаді 2015 року 18 календарних днів (01, 02, 04, 05, 07, 08, 10, 11, 13, 14, 16, 17, 20, 21, 24, 25, 28, 29); у грудні 2015 року 16 календарних днів (02, 03, 06, 07, 10, 11, 14,15, 18, 19, 22, 23, 26, 27, 30, 31); у січні 2016 року 11 календарних днів (05, 06, 07, 08, 11, 12, 15, 16, 27, 28, 31); у лютому 2016 року 15 календарних днів (01, 05, 06, 08, 09, 12, 13, 16, 17, 20, 21, 24, 25, 28, 29); у березні 2016 року 9 календарних днів (03, 04, 07, 08, 11, 12, 18, 19, 31); у квітні 2016 року 15 календарних днів (01, 04, 05, 08, 09, 12, 13, 16, 17, 20, 21, 24, 25, 28, 29); у травні 2016 року 16 календарних днів (02, 03, 06, 07, 10, 11, 14, 15, 18, 19, 22, 23, 26, 27, 30, 31); у червні 2016 року 6 календарних днів (11, 12, 15, 16, 19, 20); у жовтні 2016 року 12 календарних днів (09, 10, 13, 14, 17, 18, 21, 22, 25, 26, 29, 30); у листопаді 2016 року 11 календарних днів (02, 03, 06, 07, 10, 11, 14, 15, 26, 27, 30); у грудні 2016 року 15 календарних днів (01, 04, 05, 08, 09, 12, 13, 16, 17, 20, 21, 24, 25, 28, 29); у січні 2017 року 6 календарних днів (01, 02, 05, 06, 09, 10); у березні 2017 року 8 календарних днів (02, 03, 22, 23, 26, 27, 30, 31); у квітні 2017 року 8 календарних днів (03, 04, 07, 08, 11, 12, 15, 16); у тртому cудовому асіданні.

Інформація про безпосередню участь позивача в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районах проведення Антитерористичної операції на території Луганської області з вересня 2015 року по квітень 2018 року підтверджено довідкою 3 Державного пожежно рятувального загону ГУ ДСНС України з надзвичайних ситуацій у Луганській області 16.11.2021 № 0001-1040/26, згідно із якою ОСОБА_1 дійсно приймав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України: у серпні 2015 року 0 днів, у вересні 2015 року 4 днів (25-26, 29-30); у жовтні 2015 року 20 днів (03-04, 05-06, 08-09, 12-13, 14-15, 17-18, 20-21, 23-24, 26-27, 29-30); у листопаді 2015 року 18 днів (01-02, 04-05, 07-08, 10-11, 13-14, 16-17, 20-21, 24-25, 28-29); у грудні 2015 року 16 днів (02-03, 06-07, 10-11, 14-15, 18-19, 22-23, 26-27, 30-31); у січні 2016 року 11 днів (05-06, 07-08, 11-12, 15-16, 27-28, 31); у лютому 2016 року 15 днів (01, 05-06, 08-09, 12-13, 16-17, 20-21, 24-25, 28-29); у березні 2016 року 9 днів (03-04, 07-08, 11-12, 18-19, 31); у квітні 2016 року 15 днів (01, 04-05, 08-09, 12-13, 16-17, 20-21, 24-25, 28-29); у травні 2016 року 16 днів (02-03, 06-07, 10-11, 14-15, 18-19, 22-23, 26-27, 30-31); у червні 2016 року 6 днів (11-12, 15-16, 19-20); у серпні, вересні 2016 року 0 днів, у жовтні 2016 року 12 днів (09-10, 13-14, 17-18, 21-22, 25-26, 29-30), у листопаді 2016 року 11 днів (02-03, 06-07, 10-11, 14-15, 26-27, 30); у грудні 2016 року 15 днів (01, 04-05, 08-09, 12-13, 16-17, 20-21, 24-25, 28-29); у січні 2017 року 6 днів (01-02, 05-06, 09-10); у лютому 2017 року 0 днів, у березні 2017 року 8 днів (02-03, 22-23, 26-27, 30-31); у квітні 2017 року 8 днів (03-04, 07-08, 11-12, 15-16); у травні 2017 року 14 днів (05-06, 09-10, 13-14, 17-18, 22-23, 25-26, 29-30); у червні 2016 року 16 днів (02-03, 06-07, 10-11, 13-14, 18-19, 22-23, 26-27тому cудовому асіданні.

Вказані обставини також підтверджуються витягами з наказів першого заступника керівника АТЦ при СБУ (керівника АТО на території Донецької та Луганської областей) від 08.07.2016 № 190дск; від 22.07.2016 № 204дск; від 05.09.2016 № 249дск; від 04.11.2016 № 309дск; від 05.12.2016 № 341дск; від 05.12.2016 № 341дск; від 07.02.2017 № 38дск; від 04.03.2017 № 64дск; від 05.04.2017 № 96дск; від 11.05.2017 № 132дск; від 25.05.2017 № 146дск; від 07.09.2017 № 254 дск; від 22.09.2017 № 269 дск; від 06.10.2017 № 283дск; від 28.04.2018 № 118дск; від 03.09.2015 № 246; від 19.06.2016 № 171дск; від 08.07.2016 № 190дск; витягами з наказів ГУ ДСНС у Луганській області «Про залучення та вилучення співробітників структурних та підпорядкованих підрозділів Головного управління до виконання завдань за призначенням у зоні проведення АТО на території Луганської області» від 02.11.2017 № 326-НО; від 15.11.2017 № 333-НО; від 11.01.2018 № 10-НО; від 22.01.2018 № 20-НО; від 01.03.2018 № 65-НО; від 16.03.2018 № 77-НО, та не заперечується сторонами.

Згідно із відомостями про нарахування грошового забезпечення ОСОБА_1 за 2015, 2016, 2017, 2018 роки загальний дохід ОСОБА_1 складав: у серпні 2015 року 3302,55 грн (у тому числі 616,30 грн індексація, 500 грн разова премія); у вересні 2015 року 3405,40 грн (у тому числі 616,30 грн індексація, 500 грн разова премія); у жовтні 2015 року 3077,86 грн (у тому числі 778,30 грн індексація); у листопаді 2015 року 3044,70 грн (у тому числі індексація 697,27 грн індексація); у грудні 2015 року 4 338,44 грн (у тому числі 697,27 грн індексація, 1345,00 грн разова премія); у січні 2016 року 3630,74 грн; у лютому 2016 року 3708,72 грн; у березні 2016 року 3736,22 грн; у квітні 2016 року 3951,12 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 461,29 грн); у травні 2016 року 3743,78 грн; у червні 2016 року 3745,06 грн; у липні 2016 року 4913,46 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 1201,34 грн); у серпні 2016 року 7993,76 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 600 грн); у вересні 2016 року 4555,23 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 859,35 грн); у жовтні 2016 року 3695,38 грн, у листопаді 2016 року 3727,34 грн, у грудні 2016 року 3876,43 грн; у січні 2017 року 6040,48 грн; у лютому 2017 року 12884,08 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 904,52 грн); у березні 2017 року 6814,14 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 812,91 грн); у квітні 2017 року 6315,99 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 309,68 грн); у травні 2017 року 6326,31 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 320 грн); у червні 2017 року 6029,10 грн; у липні 2017 року 6583,69 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 541,94 грн); у серпні 2017 року 7169,10 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 640 грн, разова премія 500 грн); у вересні 2017 року 6560,88 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 541,94 грн); у жовтні 2017 року 7413,02 грн (у тому числі винагорода за участь в АТО 387,10 грн); у листопаді 2017 року 7046,18 грн; у грудні 20тому cудовому асіданні.

У періоди з 01.09.2015 по 22.09.2015, з 07.10.2016 по 12.10.2016, з 18.11.2016 по 23.11.2016, з 19.04.2017 по 04.05.2017, з 17.08.2017 по 22.08.2017, з 19.10.2017 по 03.11.2017 позивач перебував на лікуванні, що підтверджується копіями наказів 9 державної пожежно рятувальної частини ГУ ДСНС у Луганській області від 01.09.2015 № 27 «Про знаходження на лікування», від 22.09.2015 № 33 «Про закінчення лікування», від 12.10.2016 № 95; від 18.11.2016 № 102, 23.11.2016 № 103ц «Про закінчення лікування», від 19.04.2017 № 31 «Про звільнення та допуск до виконання службових обов`язків», від 03.05.2017 № 37 «Про допуск до виконання службових обов`язків», від 18.08.2017 № 56 «Про звільнення від виконання службових обов`язків», від 22.08.2017 № 58 «Про допуск до виконання службових обов`язків», від 19.10.2017 № 76 «Про звільнення від виконання службових обов`язків», від 03.11.2017 № 81 «Про звільнення та допуск до виконання службових обов`язків»,

З 06.03.2017 по 19.03.2017, з 04.01.2018 по 19.02.2018, з 28.02.2018 по 13.03.2018 позивач перебував у відпустках, що підтверджується копіями наказів 9 державної пожежно рятувальної частини ГУ ДСНС у Луганській області від 02.03.2017 № 12 «Про надання відпусток», від 20.12.2017 № 80 «Про надання відпусток», від 12.01.2018 № 3 «Про відкликання з відпусток», від 16.01.2018 № 4 «Про продовження відпустки», від 22.01.2018 № 6 «Про надання відпусток».

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам, якими сторони обґрунтовують свої вимоги та заперечення проти задоволення таких вимог, суд виходить з такого.

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24 «Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій» (далі - Постанова № 24), яка була чинною до 21.01.2016, в особливий період або під час проведення антитерористичної операції військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у відсотках місячного грошового забезпечення.

Розмір винагороди визначається виходячи з розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії та повинен становити не менш як 3 тис. гривень на місяць. У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу, що брали безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі виходячи з її розміру, що становить не менш як 3 тис. гривень.

Винагорода військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу виплачується також під час безперервного перебування на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров`я після отриманих під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду поранень (контузії, травми, каліцтва).

На виконання Постанови № 24 наказом Міністерства оборони України від 02.02.2015 № 49 затверджено Порядок та умови виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам, механізм підтвердження виконання окремих завдань під час безпосередньої участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду (далі - Порядок № 49), який діяв до 18.03.2016.

Вказаний Порядок визначав механізм та умови виплат винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу та резервістам Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів військових формувань, правоохоронних органів, Державної служби з надзвичайних ситуацій України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Державної прикордонної служби України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Державної спеціальної служби транспорту (далі - військовослужбовці) за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи в антитерористичній операції (далі - АТО), інших заходах в умовах особливого періоду.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку № 49 військовослужбовцям (крім резервістів) у період мобілізації (у тому числі часткової) або з моменту введення воєнного стану та до дати завершення демобілізації або закінчення (скасування) воєнного стану, у період проведення АТО за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи АТО, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбитті збройного нападу на об`єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненні таких об`єктів у разі їх захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою виплачується винагорода у розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення.

Розмір винагороди визначається, виходячи з розміру посадового окладу (у тому числі посадового окладу за посадою, до тимчасового виконання обов`язків (завдань) за якою допущено військовослужбовця), окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії, та повинен становити не менш як 3000 гривень на місяць. У разі участі у воєнних конфліктах чи АТО, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця розмір винагороди визначається пропорційно дням участі, виходячи з її розміру, що становить не менш як 3000 гривень (пункт 2 розділу ІІ Порядку № 49).

Згідно з пунктом 3 розділу ІІ Порядку № 49 винагорода виплачується за час, обрахований з дня фактичного початку участі військовослужбовців (крім резервістів) у заходах, зазначених у пункті 1 цього розділу, до дня завершення такої участі, про що зазначається у відповідних наказах командирів (штабу АТО).

Пунктом 5 розділу ІІ Порядку № 49 передбачено, що військовослужбовці вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов:

залучені до проведення АТО;

перебувають у підпорядкуванні (виконують завдання) керівництва штабу АТО (крім військовослужбовців військових прокуратур та розвідувальних органів України);

перебувають у районі проведення АТО.

З системного аналізу вищевказаних норм, з урахуванням змістового навантаження розділових знаків у пункті 2 Постанови № 24, пункті 1 додатку № 1 до Постанови № 24, пункті 1 розділу ІІ Порядку № 49 можна дійти висновку, що у період до 21.01.2016 за безпосередню участь в антитерористичних операціях військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу правоохоронних органів виплачувалася винагорода, яка обчислювалася у розмірі 100 % місячного грошового забезпечення з розрахунку на місяць. Проте, такий розмір не повинен бути меншим ніж 3000 грн на місяць. У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу правоохоронних органів брали безпосередню участь у антитерористичній операції менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі, виходячи з її розміру, що становить не менш як 3 тис. гривень.

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 № 18 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських» (далі - Постанова № 18) в особливий період або під час проведення антитерористичної операції військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Генеральної прокуратури України, особам рядового і начальницького складу Державної пенітенціарної служби, Державної служби з надзвичайних ситуацій та поліцейським за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у розмірах, визначених керівниками відповідних державних органів за погодженням з Міністерством фінансів та Міністерством соціальної політики, у межах бюджетних призначень.

Розміри винагороди визначаються пропорційно часу участі у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17.05.2016 № 385 (далі - Наказ № 385) затверджено Інструкцію про порядок та умови виплати винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту за безпосередню участь в антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду (далі - Інструкція).

Відповідно до пункту 3 Наказу № 385 цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування та застосовується з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 № 18 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських».

Згідно з пунктом 1 Розділу І Інструкції, вона визначає механізм та умови виплати винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - особи рядового і начальницького складу) ДСНС, її територіальних органів, установ та організацій, що належать до сфери управління ДСНС, за безпосередню участь в антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду.

Пунктами 1 та 2 Розділу ІІ Інструкції передбачено, що виплата винагороди особам рядового і начальницького складу здійснюється за безпосередню участь в АТО, інших заходах в умовах особливого періоду у таких розмірах із розрахунку на місяць:

у районах проведення активної фази АТО (лінії бойового зіткнення) - 4200 гривень;

в інших районах (місцях) проведення АТО - 1200 гривень.

Згідно з пунктом 3 Розділу ІІ Інструкції особи рядового і начальницького складу вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов:

залучення до виконання завдань за призначенням у районі проведення АТО;

перебування у безпосередньому підпорядкуванні керівництва оперативного штабу з управління АТО (далі - штаб АТО);

перебування у районі проведення АТО.

При цьому, відповідно до пункту 5 Розділу ІІ Інструкції підтвердженням безпосередньої участі для осіб рядового і начальницького складу органів управління (підрозділів) у Донецькій та Луганській областях у заходах у районах (місцях) проведення АТО є:

витяг з наказу штабу АТО про включення (виключення) до (зі) складу сил та засобів АТО та безпосереднє залучення до виконання завдань (робіт) за призначенням у районах проведення АТО;

витяг з наказу органу управління (підрозділу) про залучення до виконання завдань за призначенням у районі проведення АТО;

оперативні донесення (звіти) про виконані заходи в районі проведення АТО, а також інші заходи в умовах особливого періоду з визначенням території (місця) їх виконання;

витяги з книг служб органів управління (підрозділів) про виконані заходи (чергування) у районі проведення АТО;

витяги з графіків несення служби в районі проведення АТО;

інші офіційні документи або витяги з них, видані оперативним штабом АТО (штабами секторів або оперативно-тактичних угрупувань), що містять достатні докази безпосередньої участі в АТО на території відповідних областей.

Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу VI Порядку організації внутрішньої, гарнізонної та караульної служб в органах управління і підрозділах Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 07.10.2014 № 1032 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.12.2014 за № 1563/26340, служба в чергових караулах підрозділів гарнізону ОРС ЦЗ здійснюється з урахуванням кількості відпрацьованого особовим складом часу згідно з чинним законодавством України. Організація служби в чергових караулах здійснюється в чотири чергові зміни. Тривалість чергової зміни - 24 години.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 23.04.2015 № 475 (який діяв на момент виникнення спірних правовідносин, втратив чинність 14.09.2018) затверджено Інструкцію про виплату грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - Інструкція про виплату грошового забезпечення).

Відповідно до пункту 3 Інструкції про виплату грошового забезпечення до грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу належать: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, щомісячні види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, що мають постійний характер, премії) та одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Розділом IV «Надбавки і доплати» Інструкції про виплату грошового забезпечення передбачено такі види надбавок і доплат: надбавка за вислугу років, надбавка за виконання особливо важливих завдань під час проходження служби, надбавка за знання та використання іноземної мови, доплата за науковий ступінь, доплата за вчене звання, надбавка за спортивні звання, надбавка за почесне звання, надбавка фахівцям, які залучаються до підготовки рішень та висновків державних експертів з питань таємниць, надбавка за кваліфікаційну категорію, надбавка за кваліфікацію, надбавка за безперервний стаж на шифрувальній роботі, надбавка за операторське обслуговування і збереження засобів засекреченого автоматичного зв`язку, доплата за службу в нічний час, надбавка за особливі умови служби, пов`язані з підвищеним ризиком для життя, надбавка за роботу в захисних ізолювальних дихальних апаратах, курсантська посадова надбавка, надбавка за службу у високогірних місцевостях, надбавка за службу в умовах режимних обмежень.

Норми аналогічні за змістом містить Інструкція про виплату грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту затверджена Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20.07.2018 № 623 (Розділи ІV-XV).

З системного аналізу наведених вище нормативних актів (постанов Кабінету Міністрів України № 24, № 18, наказу Міністерства внутрішніх справ України № 385), можна дійти висновку, що винагорода за безпосередню участь в антитерористичних операціях обчислюється у розмірі 100% місячного грошового забезпечення, з розрахунку на місяць. Проте, такий розмір до 20.01.2016 не повинен бути меншим ніж 3000,00 грн, а з 21.01.2016 (з дня набрання чинності наказом Міністерства внутрішніх справ України № 385) повинен становити у розмірі із розрахунку на місяць: у районах проведення активної фази АТО (лінії бойового зіткнення) - 4200 гривень; в інших районах (місцях) проведення АТО - 1200 гривень.

При цьому, особи вважаються такими, що беруть безпосередню участь в АТО, у разі одночасного дотримання таких умов: залучення до виконання завдань за призначенням у районі проведення АТО; перебування у безпосередньому підпорядкуванні керівництва оперативного штабу з управління АТО (далі - штаб АТО); перебування у районі проведення АТО, підтвердженням чого, зокрема, є: витяги з наказів штабу АТО про включення (виключення) до (зі) складу сил та засобів АТО та безпосереднє залучення до виконання завдань (робіт) за призначенням у районах проведення АТО; витяг з наказу органу управління (підрозділу) про залучення до виконання завдань за призначенням у районі проведення АТО.

З огляду на наведене нормативне регулювання спірних правовідносин, доводи відповідача про відсутність підстав для виплати позивачеві винагороди за безпосередню участь в АТО за 2015 рік є необґрунтованими та судом відхиляються.

Також суд зазначає, що згідно з частинами першою та другою статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з частиною першою статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 № 3477-IV суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

При розгляді справи «Кечко проти України» (заява № 63134/00) Європейський Суд з прав людини зауважив, що в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїм працівникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи відповідні зміни до законодавства. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними (пункт 23 рішення). Суд не прийняв аргумент Уряду України щодо відсутності бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов`язань (аналогічна позиція викладена в рішенні у справі № 59498/00 «Бурдов проти Росії»).

Таким чином, реалізація особою права, що пов`язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.

Оскільки матеріали справи не містять доказів безпосередньої участі позивача в АТО у районах проведення активної фази АТО (лінії бойового зіткнення), а лише в інших районах (місцях) проведення АТО, тому з 20.01.2016 обчислення винагороди позивачу за участь в АТО повинно здійснюватися з розрахунку 1200,00 грн на місяць.

З урахуванням зазначеного, враховуючи положення Постанови № 18, Наказу № 385, Інструкції, суд дійшов висновку, що обчислення винагороди повинно здійснюватися з дня фактичного початку участі в операціях і заходах до дня завершення такої участі, тобто винагорода виплачується військовослужбовцям за відповідні місяці із дня фактичної участі в операціях до дня завершення такої участі.

Обраховуючи розмір винагороди позивача за безпосередню участь в АТО, суд враховує, що згідно з Інструкцією про виплату грошового забезпечення, матеріальна допомога на оздоровлення, разові премії та індексація носять разовий характер, відповідно, не враховуються при обчисленні суми винагороди за безпосередню участь в АТО.

З огляду на відомості, зазначені у наведених документах, винагорода за участь в АТО в серпні 2015 року мала складати 0 грн, у вересні 2015 року 400 грн за 4 дні, у жовтні 2015 року 1935,48 грн за 20 днів, у листопаді 2015 року 1800 грн за 18 днів, у грудні 2015 року 1548,39 грн за 16 днів, всього за 2015 рік 5683,87 грн;

у січні 2016 року 976 грн (виходячи з суми для обчислення 3000 грн) та 116,13 грн за 3 дні (виходячи з суми для обчислення 1200 грн); у лютому 2016 року 620,69 грн за 15 днів, у березні 2016 року 348,39 грн за 9 днів, у квітні 2016 року 600 грн за 15 днів, у травні 2016 року 619,35 грн за 16 днів, у червні 2016 року 240 грн за 6 днів, у жовтні 2016 року 464,52 грн за 12 днів, у листопаді 2016 року 440 грн за 11 днів, у грудні 2016 року 580,65 грн за 15 днів, всього за 2016 рік 5005,73 грн;

у січні 2017 року 232,26 грн за 6 днів; у березні 2017 року 232,26 грн за 6 днів; у квітні 2017 року 320 грн за 8 днів; у травні 2017 року 541,94 грн за 14 днів; у червні 2017 року 640 грн за 16 днів; у липні 2017 року 541,94 грн за 14 днів; у серпні 2017 року 387,10 грн за 10 днів; у вересні 2017 року 200 грн за 5 днів; у жовтні 2017 року 348,39 грн за 2 дні; у листопаді 2017 року 560 грн за 14 днів; у грудні 2017 року 580,65 грн за 15 днів; всього за 2017 рік 4584,54 грн;

у січні 2018 року 38,71 грн за 1 день; у лютому 2018 року 171,43 грн за 4 дні; у березні 2018 року 309,68 грн за 8 днів; у квітні 2018 року 560 грн за 14 днів, всього за січень березень 2018 року 1079,82 грн.

Тобто, розмір винагороди за безпосередню участь в АТО у спірний період для позивача становив 16353,96 грн.

Фактично виплачено було 10568,93 грн (квітень 2016 року 481,29 грн, жовтень 2016 року 1201,34 грн, листопад 2016 року 800 грн, грудень 2016 року 859,35 грн, січень 2017 року 904,52 грн, березень 2017 року 812,91 грн, квітень 2017 року 309.68 грн, травень 2017 року 320 грн; липень 2017 року 541,94 грн, серпень 2017 року 640 грн, вересень 2017 року 541,94 грн, жовтень 2017 року 387,10 грн, грудень 2017 року 1108,39 грн, січень 2018 року 619,36 грн, лютий 2018 року 171,43 грн, березень 2018 року 309,68 грн, квітень 2018 року 560 грн).

Таким чином, не виплаченою залишилася сума у розмірі 5785,03 грн.

Суд відхиляє доводи представника позивача про неправильний обрахунок відповідачем робочого часу позивача та, відповідно, необхідності обрахунку розміру винагороди за участь в АТО, виходячи з інших сум заробітної плати, ніж ті, що зазначені в довідках відповідача, оскільки предметом спору у даній справі не є оскарження дій відповідача щодо ведення табелю обліку робочого часу ОСОБА_1 , суми заробітної плати зазначено в довідках про розмір заробітної плати, позивач не оскаржував правильність її нарахування та не надав відповідних судових рішень.

З урахуванням наведеного суд вважає позовні вимоги про стягнення з відповідача винагороди за безпосередню участь в АТО за період з серпня 2015 року по квітень 2018 року є частково обґрунтованими, а саме в частині стягнення з відповідача винагороди в розмірі 5785,03 грн.

Що стосується обраного позивачем способу захисту порушених прав, суд зазначає таке.

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод(право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Пунктом 10 частини другої статті 245 КАС України визначено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню і позивачем обрано належний спосіб захисту порушених прав у вигляді стягнення з відповідача невиплаченої винагороди за безпосередню участь в АТО за період з серпня 2015 року по квітень 2018 року в розмірі 5785,03 грн.

Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Згідно з роз`ясненнями Пленуму Верховного Суду України в пункті 6 Постанови № 13 від 24.12.1999 Про практику застосування судами законодавства про оплату праці задовольняючи вимоги про оплату праці, суд має навести в рішенні розрахунки, з яких він виходив при визначення сум, що підлягають стягненню. Оскільки справляння і сплата податку з доходів громадян є обов`язком роботодавця та працівника, суд визначає зазначену суму без утримання цього податку й інших обов`язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.

Таким чином, відповідач, як податковий агент згідно норм Податкового Кодексу України зобов`язаний виплатити позивачеві винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції, утримавши з нього при виплаті законодавчо встановлені податки та збори.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору згідно з пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України Про судовий збір, розподіл судових витрат між сторонами відповідно до вимог статті 139 КАС України не проводиться.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Ухвалою суду від 19.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Ухвалою суду від 26.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Копії ухвал отримано позивачем та відповідачем засобами електронної пошти, що підтверджується реєстраційними картками доставки електронної пошти в КП "ДСС".

Суд при вирішенні заяви про поворот виконання рішення керується таким.

В

Ухвалою суду від 19.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Ухвалою суду від 26.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Копії ухвал отримано позивачем та відповідачем засобами електронної пошти, що підтверджується реєстраційними картками доставки електронної пошти в КП "ДСС".

Суд при вирішенні заяви про поворот виконання рішення керується таким.

Відповідно до частини першої статті 380 КАС України суд апеляційної чи касаційної інстанції, приймаючи постанову, вирішує питання про поворот виконання, якщо, скасувавши рішення (

Ухвалою суду від 19.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Ухвалою суду від 26.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Копії ухвал отримано позивачем та відповідачем засобами електронної пошти, що підтверджується реєстраційними картками доставки електронної пошти в КП "ДСС".

Суд при вирішенні заяви про поворот виконання рішення керується таким.

Відповідно до частини першої статті 380 КАС України суд апеляційної чи касаційної інстанції, приймаючи постанову, вирішує питання про поворот виконання, якщо, скасувавши рішення (визнавши його нечинним), він:

1) закриває провадження у справі;

2) залишає позов без розгляду;

3) відмовляє в позові повністю;

4) задовольняє позовні вимоги в меншому розмірі.

Якщо питання про поворот виконання судового рішення не було вирішене згідно із частинами 1-3 цієї статті, заява відповідача про поворот виконання розгл

Ухвалою суду від 19.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Ухвалою суду від 26.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Копії ухвал отримано позивачем та відповідачем засобами електронної пошти, що підтверджується реєстраційними картками доставки електронної пошти в КП "ДСС".

Суд при вирішенні заяви про поворот виконання рішення керується таким.

Відповідно до частини першої статті 380 КАС України суд апеляційної чи касаційної інстанції, приймаючи постанову, вирішує питання про поворот виконання, якщо, скасувавши рішення (визнавши його нечинним), він:

1) закриває провадження у справі;

2) залишає позов без розгляду;

3) відмовляє в позові повністю;

4) задовольняє позовні вимоги в меншому розмірі.

Якщо питання про поворот виконання судового рішення не було вирішене згідно із частинами 1-3 цієї статті, заява відповідача про поворот виконання розглядається адміністративним судом, який розглядав справу як суд першої інстан

Ухвалою суду від 19.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Ухвалою суду від 26.05.2022 заяву призначено до розгляду в порядку письмового провадження на 26.05.2022.

Копії ухвал отримано позивачем та відповідачем засобами електронної пошти, що підтверджується реєстраційними картками доставки електронної пошти в КП "ДСС".

Суд при вирішенні заяви про поворот виконання рішення керується таким.

Відповідно до частини першої статті 380 КАС України суд апеляційної чи касаційної інстанції, приймаючи постанову, вирішує питання про поворот виконання, якщо, скасувавши рішення (визнавши його нечинним), він:

1) закриває провадження у справі;

2) залишає позов без розгляду;

3) відмовляє в позові повністю;

4) задовольняє позовні вимоги в меншому розмірі.

Якщо питання про поворот виконання судового рішення не було вирішене згідно із частинами 1-3 цієї статті, заява відповідача про поворот виконання розглядається адміністративним судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (частина сьома статті 380 КАС України).

Судом встановлено, що 22 липня 2021 року постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі № 360/465/19 касаційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області задоволено, рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03 червня 2019 року та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 20 серпня 2019 року скасовано та ухвалено нове рішення, яким в задоволенні прозову фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області про визнання протиправною та скасування постанови - відмовлено.

Згідно з частиною п`ятою статті 380 КАС України до заяви про поворот виконання рішення шляхом повернення стягнутих грошових сум, майна або його вартості додається документ, який підтверджує те, що суму, стягнуту за раніше прийнятим рішенням, списано установою банку або майно вилучено державним виконавцем.

Відповідизначення розміру винагороди 1200,00 грн); за січень 2018 року розмір винагороди за 1 день залучення становить 38,70 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за лютий 2018 року розмір винагороди за 6 днів залучення становить 257,14 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за березень 2018 року розмір винагороди за 12 днів залучення становить 464,52 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); за квітень 2018 року розмір винагороди за 21 день залучення становить 840,00 грн (виходячи з розміру грошового утримання для визначення розміру винагороди 1200,00 грн); всього 23285,08 грн.

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги адвоката Хорольського Ігоря Володимировича в інтересах ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до 3 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ 38188036, місцезнаходження: 93100, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Сосюри, 324) про стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, - задовольнити частково.

Стягнути з 3 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області на користь ОСОБА_1 винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з серпня 2015 року по квітень 2018 року у загальній сумі 5785,03 грн (п`ять тисяч сімсот вісімдесят п`ять гривень 03 коп.) з відрахуванням установлених законом податків та інших обов`язкових платежів.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Г. Секірська

Дата ухвалення рішення01.06.2022
Оприлюднено19.08.2022
Номер документу104590452
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції

Судовий реєстр по справі —360/471/22

Рішення від 01.06.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 20.01.2022

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні