Справа № 420/4515/22
У Х В А Л А
02 червня 2022 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду питання про закриття провадження у справі в частині позовних вимог в адміністративній справі за позовною заявою ТОВ «СТН ФФ ГРУПП» (код ЄДРПОУ 39752242, місцезнаходження: 65014, м.Одеса, вул. Буніна, 8, офіс 505, адреса для листування: 65032, м.Одеса, пр.-т. Шевченка, 4А, офіс 245) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування наказу та акту,-
ВСТАНОВИВ:
До суду 09 березня 2022 року надійшла позовна заява ТОВ «СТН ФФ ГРУПП» (код ЄДРПОУ 39752242, місцезнаходження: 65014, м.Одеса, вул. Буніна, 8, офіс 505, адреса для листування: 65032, м.Одеса, пр.-т. Шевченка, 4А, офіс 245) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5), в який позивач просив:
-визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДПС в Одеській області № 204-п від 25.01.2022 року про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «СТН ФФ ГРУПП»
-визнати протиправним та скасувати акт Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в допуску до проведення/відмови від проведення документальної планової виїзної перевірки № 299115-32-07-05/39752242 від 22.02.2022 року.
Ухвалою від 14 березня 2022 року прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи у порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.
Позовна заява обґрунтована тим, що 22 лютого 2022 року керівництво ТОВ «СТН ФФ ГРУПП» не допустило працівників Головного управління ДПС в Одеській області до проведення планової виїзної перевірки на підставі наказу № 204-п від 25.01.2022 року та направлень на перевірку, посилаючись на дію мораторію на проведення документальних перевірок.
У зв`язку з цим працівниками ГУ ДПС в Одеській області було складено акт про відмову в допуску до проведення/відмови від проведення документальної планової виїзної перевірки № 299115-32-07-05/39752242 від 22.02.2022 року.
Розглянувши матеріали справи, суд доходить висновку, що провадження у справі в частині позовних вимог- визнати протиправним та скасувати акт Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в допуску до проведення/відмови від проведення документальної планової виїзної перевірки № 299115-32-07-05/39752242 від 22.02.2022 року, належить закриттю, з таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 4 КАС України, адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України, публічно-правовий спір спір, зокрема, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
Згідно зі п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Пунктом 19 частини першої статті 4 КАС визначено, що індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
В абзаці 4 пункту 1 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 23 червня 1997 року N 2-зп у справі N 3/35-313 вказано, що "… за своєю природою ненормативні правові акти, на відміну від нормативних, встановлюють не загальні правила поведінки, а конкретні приписи, звернені до окремого індивіда чи юридичної особи, застосовуються одноразово й після реалізації вичерпують свою дію".
У пункті 5 Рішення Конституційного Суду України від 22 квітня 2008 року N 9-рп/2008 в справі N 1-10/2008 вказано, що при визначенні природи "правового акта індивідуальної дії" правова позиція Конституційного Суду України ґрунтується на тому, що "правові акти ненормативного характеру (індивідуальної дії)" стосуються окремих осіб, "розраховані на персональне (індивідуальне) застосування" і після реалізації вичерпують свою дію.
Відповідно до п. 81.2. ст. 81 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.
Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта.
У разі відмови платника податків та/або його посадових (службових) осіб (представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) підписати акт, що засвідчує факт відмови у допуску до проведення перевірки, та/або у разі відмови отримати примірник цього акта чи надати письмові пояснення до нього, посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує такий факт, та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня.
Таким чином, акт про відмову від допуску до перевірки є документом, яким зафіксовано факт відмови у допуску, який вичерпує свою дію з його складанням та підписанням, а тому його оскарження не є належним та ефективним способом захисту права платника податків, оскільки скасування такого акту не може призвести до відновлення порушеного права.
Виходячи і змісту вказаного спору та наведеного вище поняття публічно-правового спору, суд доходить висновку, що даний спір не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.
При цьому поняття "спір, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства" слід тлумачити в ширшому значенні, тобто як поняття, що стосується тих спорів, які не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, і тих спорів, які взагалі не підлягають судовому розгляду.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 238 КАС суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Такі позовні вимоги не підлягають розгляду в порядку жодного судочинства.
З огляду на вищевикладене, керуючись ст.ст.238, 239,248, 256, 294 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування акту Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в допуску до проведення/відмови від проведення документальної планової виїзної перевірки № 299115-32-07-05/39752242 від 22.02.2022 року у адміністративній справі за позовною заявою ТОВ «СТН ФФ ГРУПП» (код ЄДРПОУ 39752242, місцезнаходження: 65014, м.Одеса, вул. Буніна, 8, офіс 505, адреса для листування: 65032, м.Одеса, пр.-т. Шевченка, 4А, офіс 245) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м.Одеса, вул. Семінарська, 5) про визнання протиправним та скасування наказу та акту,- закрити.
Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки передбачені ст. ст. 295, 297 КАС України.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 256 КАС України.
Cуддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104590720 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні