Рішення
від 30.05.2022 по справі 300/7987/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" травня 2022 р. справа № 300/7987/21

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Шумей М.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Фермерського господарства «Аграрій Прикарпаття» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій,

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство «Аграрій Прикарпаття» звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №3221076/41404027 від 08.10.2021, № 3221069/41404027 від 08.10.2021, № 3221070/41404027 від 08.10.2021, № 3221071/41404027 від 08.10.2021, № 3221068/41404027 від 08.10.2021 № 3221073/41404027 від 08.10.2021, № 3221074/41404027 від 08.10.2021, № 3221075/41404027 від 08.10.2021, № 3221072/41404027 від 08.10.2021, про відмову Фермерському господарству «Аграрій Прикарпаття» в реєстрації податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №48829/41404027/2 від 25.10.2021, №48598/41404027/2 від 22.10.2021, № 48592/41404027/2 від 22.10.2021, №48775/41404027/2 від 25.10.2021, №48585/41404027/2 від 22.10.2021, №48763/41404027/2 від 25.10.2021, №48797/41404027/2 від 25.10.2021, №48830/41404027/2 від 25.10.2021, №48750/41404027/2 від 25.10.2021, про відмову Фермерському господарству «Аграрій Прикарпаття» в реєстрації податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених Фермерським господарством «Аграрій Прикарпаття» податкові накладні № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 днем їх подання, а саме 27.07.2021, 31.07.2021, 09.08.2021, 11.08.2021, 12.08.2021, 13.08.2021, 14.08.2021, 16.08.2021, 17.08.2021 відповідно.

Позивач свої вимоги мотивує тим, що відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, вказавши на відсутність первинного документу, так як, чинне податкове законодавство визначає тільки дату виникнення обов`язку для платника податків скласти податкову накладну з датою виникнення податкових зобов`язань, тобто із будь-якою з подій, що сталася раніше (оплата товару/послуги чи відвантаження товару) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг. Оскільки, в чинному законодавстві не існує та не передбачено жодного переліку первинних документів, згідно яких може бути виписана податкова накладна, то причина, вказана в оскаржуваних рішеннях є безпідставною, а відмова в реєстрації податкових накладних є незаконною. Також вказав, що реальність операцій відображених в податкових накладних підтверджується відповідними документами. Представник позивача вважає, що прийняті рішення є протиправними, оскільки Фермерське Господарство «Аграрій Прикарпаття» надало усі первинні документи, що стосуються господарських операцій, проте такі безпідставно не взято до уваги контролюючим органом.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 відкрито провадження по даній справі в порядку спрощеного позовного провадження.

Від ГУ ДПС в Івано-Франківській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник вказав на те, що комісією ГУ ДПС в Івано-Франківській області прийнято спірні рішення у зв`язку з тим, що платником надано копії документів, складених із порушенням законодавства, зокрема відсутні первинні документи, згідно яких виписано податкові накладні.

Державна податкова служба України правом на подання відзиву на позовну заяву у встановлений строк не скористалося.

Від представника позивача надійшла відповідь на відзив із запереченнями проти тверджень ГУ ДПС в Івано-Франківській області викладених у відзиві на позовну заяву.

Вивчивши позовну заяву, відзив на позовну заяву, відповідь на відзив та додані до них письмові докази, суд встановив такі обставини.

Фермерське господарство «Аграрій Прикарпаття» є суб`єктом господарювання зареєстрованим у відповідності до вимог чинного законодавств України (запис в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань дата запису: 19.06.2017 Номер запису: 11211020000003452).

Видами діяльності позивача є (код КВЕД 01.11) вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур; 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід; 01.46 Розведення свиней; 01.45 Розведення овець і кіз; 01.47 Розведення свійської птиці; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 01.50 Змішане сільське господарство.

У позивача наявна сільськогосподарська техніка, адміністративні та складські приміщення, які орендуються. Згідно договору оренди №1/01.03.2021 від 01.03.2021.

Посівні площі становлять 177,07 га, що підтверджується звітами 4-сг та 29-сг, поданими до територіального органу Держстату та відомістю про наявність земельних ділянок до податкової декларації 4 групи, а також поданими звітами за формою 20-ОППФГ

Посівні площі використовуються для вирощування таких культур як: пшениця яра - 87,00 га; соя - 48,07 га; ріпак - 42,00 га.

З метою ведення господарської діяльності, яка полягає у вирощуванні сільськогосподарської продукції (пшениці, ріпаку, сої) позивачем укладено ряд договорів на постачання продукції виробничо-технічного призначення.

Зокрема, між ТОВ «Фірма Ерідон» та ФГ «Аграрій Прикарпаття» укладено Договір поставки №134/21/9 від 29.07.2020.

Відповідно до п. 1.1. Договору Постачальник - ТОВ «Фірма Ерідон» зобов`язується поставити Покупцю - ФГ «Аграрій Прикарпаття», продукцію виробничо-технічного призначення (Товар), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити вартість такого Товару. Згідно п. 1.2. Договору № 134/21/9 найменування, асортимент та кількість Товару який підлягає поставці за цим Договором, зазначається в додатках, які є його невід`ємною частиною.

Так, відповідно до п. 2.3. вказаного Договору, загальна вартість Товару, що постачається за цим Договором (ціна Договору), визначається Додатками та видатковими накладними.

Згідно видаткової накладної № 69190 від 26.08.2020 ФГ «Аграрій Прикарпаття» придбало насіння ріпаку озимого Далтон в кількості 16 тон за ціною 84249,53 грн; згідно видаткової накладної №11385 від 11.03.2021 придбало насіння ярої пшениці Лікамеро 1 репродукція в кількості 16 тон вартістю 243 840, 00 грн; згідно видаткової накладної № 11391 від 11.03.2021 придбало насіння ярої пшениці Лікамеро 1 репродукція в кількості 9 тон вартістю 137160, 00 грн; згідно видаткової накладної № 27559 від 06.04.2021 придбало насіння сої ЕС Тенор 1 репродукція в кількості 20 тон вартістю 433200,00 грн; згідно видаткової накладної № 38979 від 21.04.2021 придбало мінеральні добрива Слаш, к.е. (5л) в кількості 10 л. вартістю 11770,56 грн; згідно видаткової накладної № 47063 від 30.04.2021 придбало мінеральні добрива, а саме Інітер 600, т.н. (10л) - 20л., ХіСтік, в.г. (0,4 кг.) - 40 кг., Февер 300 FS, т.к.с. (1л.) - 10л., Ураган Форте 500 в.к. (20л.) - 20л., на загальну вартість 80790,48 грн.

Вказаний товар від ТОВ «Фірма Ерідон» поставлено до ФГ «Аграрій Прикарпаття», що підтверджується товарно-транспортними накладними № ТЕ-277440 від 10.03.2021, № ЕР-259525 від 06.04.2021, № ТЕ 291585 від 30.04.2021, а також Актом звірки взаєморозрахунків № 9527 за період з 01.01.2021 по 01.10.2021.

Також з метою ведення господарської діяльності, 19.03.2020 ФГ «Аграрій Прикарпаття» уклало договір № 56ДГ-8182/20 купівлі-продажу товарів з ТОВ «ОККО- Бізнес партнер» на придбання нафтопродуктів, мастил та автохімію. Згідно п. 1.3. вказаного Договору, загальна кількість товару, що передається за Договором у власність ФГ «Аграрій Прикарпаття» сторонами не обмежується і визначається на підставі фактичного обсягу поставленого (переданого у власність) товару. Так , 19.04.2021 ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Накладної №56ДГ-8182/20- 9115516067 придбало у ТОВ «ОККО-Бізнес партнер» дизельне паливо ДП-Л-Євро5-ВО в кількості 3691,00 літрів на суму 89137,65 грн. Вказаний товар було доставлено до ФГ «Аграрій Прикарпаття» (вул. С. Стрільців, 53а с. Раківчик, Коломийського району, Івано-Франківської області), що підтверджується товарно-транспортною накладною №0000210620 від 19.04.2021, а також Актом звірки взаєморозрахунків станом на 12.10.2021.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору поставки від 15.07.2021 поставило Фермерському господарству «Прометей» (ЄДРПОУ 30344875) товар, а саме ріпак (код УКТ ЗЕД 1205). Відповідно до п. 1.2. Договору поставки, асортимент (номенклатура), кількість та ціна товару, строки та умови поставки узгоджуються сторонами у кожному окремому випадку поставки Товару. Відповідно до п. 1.3. Договору, товар згідно вказаного Договору поставляється партіями. Сторони Договору погодились, що під партією товару вважається та кількість (асортимент) товару, поставка якого засвідчена відповідною видатковою (товарною) накладною. Згідно з видатковою накладною від 27.07.2021 № 2 позивачем відпущено товар, а саме ріпак кількістю 47620 кг на загальну суму 800016,00 грн. Вказаний товар доставлено на ФГ «Прометей» власним транспортом - автомобіль DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_2 (водій ОСОБА_1 ), згідно з ТТН від 27.07.2021 № РУК-1 та автомобіль DAF, реєстраційний номер НОМЕР_3 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_4 (водій ОСОБА_2 ), згідно з ТТН від 27.07.2021 № РУК-2. Факт часткової оплати в розмірі 800000,00 грн підтверджується фільтрованою випискою банку за період 01.07.2021 по 30.07.2021.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 1 від 27.07.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 1 від 27.07.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 № 3221076/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від 27.07.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48829/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ300721/043 від 30.07.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме ріпак (код УКТ ЗЕД 1205). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу № КЛВ300721/043 від 30.07.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») ріпак, українського походження, врожаю 2021 року, який повністю відповідає вимогам міжнародної сертифікації ISCC, надалі Товар, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 40,00 т (сорок тон) +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.

Згідно з видатковою накладною від 31.07.2021 № 3 позивачем відпущено товар, а саме ріпак кількістю 36,86 тон на загальну суму 617617,52 грн (ПДВ - 14698,04 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_5 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_3 ), згідно з ТТН від 31.07.2021 № РУК-2 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_7 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_8 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 31.07.2021 № РУК-3. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 04.08.2021 в розмірі 260 151,07 грн та 05.08.2021 в розмірі 271000,00 грн.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 2 від 31.07.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 2 від 31.07.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 № 3221069/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 22.10.2021 № 48598/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ090821/036 від 09.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю 4 кл. урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ090821/036 від 09.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 52,00 т +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.

Згідно з видатковою накладною від 09.08.2021 № 5 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 4кл., урожай 2021р., кількістю 52,64 тон на загальну суму 368479,94 грн (ПДВ - 45251,92 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 09.08.2021 № РУК-6 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_10 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 09.08.2021 № РУК-7. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 13.08.2021 в розмірі 316892,75 грн.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 3 від 09.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 3 від 09.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 № 3221070/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.08.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 22.10.2021 № 48592/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ090821/035 від 09.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю 4 кл. урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу № КЛВ090821/035 від 09.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 46,268 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.

Згідно з видатковою накладною від 11.08.2021 № 5 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 4кл., урожай 2021р., кількістю 46,268 тон на загальну суму 323875,95 грн (ПДВ - 39774,24 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_12 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 11.08.2021 № РУК-10 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_13 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 11.08.2021 № РУК-11. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 13.08.2021 в розмірі 267533,32 грн.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 5 від 11.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 5 від 11.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 №3221071/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 5 від 11.08.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 22.10.2021 № 48592/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ110821/024 від 11.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю 4 кл. урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу № КЛВ110821/024 від 11.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 50,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.

Згідно з видатковою накладною від 12.08.2021 № 7 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 3кл., урожай 2021р., кількістю 51,7 тон на загальну суму 358844,61 грн (ПДВ - 44068,64 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 12.08.2021 № РУК-12 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_10 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 12.08.2021 № РУК-13. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 20.08.2021 в розмірі 308606,36 грн.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 6 від 12.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 6 від 12.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 №3221068/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 6 від 12.08.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 22.10.2021 № 48585/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ120821/039 від 12.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю, урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ110821/024 від 11.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 50,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.

Згідно з видатковою накладною від 13.08.2021 № 8 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 3кл., урожай 2021р., кількістю 49,56 тон на загальну суму 352943,25 грн (ПДВ - 43343,25 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_10 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 13.08.2021 № РУК-14 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 12.08.2021 № РУК-12. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 20.08.2021 в розмірі 303531,20 грн.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 7 від 13.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 7 від 13.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 №3221073/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 7 від 13.08.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48763/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ130821/033 від 13.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю, урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ130821/033 від 13.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 49,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.

Згідно з видатковою накладною від 14.08.2021 № 9 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 3кл., урожай 2021р., кількістю 49,66 тон на загальну суму 373790,17 грн (ПДВ - 45904,06 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 14.08.2021 № РУК-16 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_10 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 14.08.2021 № РУК-17. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Часткову оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 20.08.2021 в розмірі 321459,55 грн.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 8 від 14.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 8 від 14.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 №3221074/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 8 від 14.08.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48797/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ФГ «Аграрій Прикарпаття», відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ160821/039 від 16.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю, урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ160821/039 від 16.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 46,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.

Згідно з видатковою накладною від 16.08.2021 № 10 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 4кл., урожай 2021р., кількістю 46,74 тон на загальну суму 348774, 20 грн (ПДВ - 42831,92 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 17.08.2021р № РУК-19. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Часткову оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 25.08.2021 в розмірі 299945,81 грн.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 9 від 16.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 9 від 16.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021р №3221075/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 9 від 16.08.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48830/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ФГ «Аграрій Прикарпаття», відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ170821/116 від 17.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю, урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ170821/116 від 17.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 27,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.

Згідно з видатковою накладною від 17.08.2021 № 11 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 3кл., урожай 2021р., кількістю 27,34 тон на загальну суму 202685,40 грн (ПДВ - 24891,21 грн). Вказаний товар було доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 17.08.2021 № РУК-19. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Часткову оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 25.08.2021 в розмірі 174309,44 грн.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 10 від 17.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.

ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 10 від 17.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.

Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021р №3221072/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 10 від 17.08.2021.

Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.

Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку. За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48750/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом, в якому просить визнати їх протиправними та скасувати. Також позивач просить суд, з метою ефективного захисту порушеного права, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені позивачем податкові накладні.

Надаючи правову оцінку спірним публічно-правовим відносинам, суд виходить із таких підстав та мотивів.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим Кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/ або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з пунктами 10, 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

Отже, квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідають вимогам, що встановлені пунктом 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім цього, у квитанціях не зазначено, які саме документи необхідно надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Однак, як встановлено судом, Фермерське господарство «Аграрій Прикарпаття» надіслало повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Разом з тим, після подання позивачем копій документів та письмових пояснень, що стосуються складення податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 контролюючий орган такі документи не врахував, прийнявши оскаржені рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Відтак, вказані обставини є свідченням невідповідності рішень контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних вимозі правової визначеності, оскільки можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.

Натомість, платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження господарських операцій, із здійснення яких було виписано відповідні податкові накладні.

Крім того, позивач надав контролюючому органу копії документів, на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати.

Відповідно до правової позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, прийнятий суб`єктом владних повноважень акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, повинен бути обґрунтованим та вмотивованим, що передбачає наведення в даному випадку податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

А тому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.

У свою чергу, посилання на ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних як підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, вказує на наявність підстав для скасування рішень про відмову в реєстрації податкової накладної.

Водночас, необхідно зазначити, що реальність вчинення позивачем операцій повинна перевірятись при проведенні контролюючими органами документальної чи іншого виду перевірки, а не під час вирішення питання про реєстрацію чи відмову у реєстрації податкової накладної.

Щодо вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, необхідно зазначити наступне.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Аналізуючи положення КАС України, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

При цьому, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/ або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/ розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Відповідно до вимог ст. 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відтак, враховуючи те, що Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області не доведено правомірність дій щодо прийняття оскаржуваних рішень, суд вважає за необхідне позов задовольнити повністю.

Згідно з частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 40860,00 грн. згідно платіжного доручення за №4 від 29.11.2021.

Відповідно до положень частини 1 статті 139 КАС України на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів підлягає стягненню сплачений судовий збір в розмірі 40860,00 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №3221076/41404027 від 08.10.2021, № 3221069/41404027 від 08.10.2021, № 3221070/41404027 від 08.10.2021, № 3221071/41404027 від 08.10.2021, № 3221068/41404027 від 08.10.2021 № 3221073/41404027 від 08.10.2021, № 3221074/41404027 від 08.10.2021, № 3221075/41404027 від 08.10.2021, № 3221072/41404027 від 08.10.2021, про відмову Фермерському Господарству «Аграрій Прикарпаття» в реєстрації податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №48829/41404027/2 від 25.10.2021, №48598/41404027/2 від 22.10.2021, № 48592/41404027/2 від 22.10.2021, №48775/41404027/2 від 25.10.2021, №48585/41404027/2 від 22.10.2021, №48763/41404027/2 від 25.10.2021, №48797/41404027/2 від 25.10.2021, №48830/41404027/2 від 25.10.2021, №48750/41404027/2 від 25.10.2021, про відмову Фермерському господарству «Аграрій Прикарпаття» в реєстрації податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених Фермерським господарством «Аграрій Прикарпаття» податкові накладні № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 днем їх подання, а саме 27.07.2021, 31.07.2021, 09.08.2021, 11.08.2021, 12.08.2021, 13.08.2021, 14.08.2021, 16.08.2021, 17.08.2021 відповідно.

Стягнути на користь Фермерського господарства «Аграрій Прикарпаття» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Івано-Франківській області - 20430 (двадцять тисяч чотириста тридцять) гривень судових витрат із сплати судового збору.

Стягнути на користь Фермерського господарства «Аграрій Прикарпаття» за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України - 20430 (двадцять тисяч чотириста тридцять) гривень судових витрат із сплати судового збору.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач - Фермерське господарство «Аграрій Прикарпаття», код ЄДРПОУ 41404027, вул. С. Стрільців, 53а, с. Раківчик, Коломийського району, Івано-Франківської області, 78248;

відповідач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ 43142559, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018;

відповідач - Державна податкова служба України, код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, місто Київ, 04053.

Суддя Шумей М.В.

Дата ухвалення рішення30.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104609090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/7987/21

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 23.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 11.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 28.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 07.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 30.05.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні