ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 жовтня 2022 рокуЛьвівСправа № 300/7987/21 пров. № А/857/10355/22
Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді:Улицького В.З.
суддів:Онишкевича Т.В., Довгої О.І.
при секретарі судового засідання: Дутка І.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.05.2022 року (рішення ухвалене у м. Івано-Франківську судом у складі головуючого судді Шумей М.В.) у справі за позовом Фермерського господарства «Аграрій Прикарпаття» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання до вчинення дій,-
ВСТАНОВИЛА:
У грудні 2021 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №3221076/41404027 від 08.10.2021, № 3221069/41404027 від 08.10.2021, № 3221070/41404027 від 08.10.2021, № 3221071/41404027 від 08.10.2021, № 3221068/41404027 від 08.10.2021 № 3221073/41404027 від 08.10.2021, № 3221074/41404027 від 08.10.2021, № 3221075/41404027 від 08.10.2021, № 3221072/41404027 від 08.10.2021, про відмову Фермерському господарству «Аграрій Прикарпаття» в реєстрації податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №48829/41404027/2 від 25.10.2021, №48598/41404027/2 від 22.10.2021, № 48592/41404027/2 від 22.10.2021, №48775/41404027/2 від 25.10.2021, №48585/41404027/2 від 22.10.2021, №48763/41404027/2 від 25.10.2021, №48797/41404027/2 від 25.10.2021, №48830/41404027/2 від 25.10.2021, №48750/41404027/2 від 25.10.2021, про відмову Фермерському господарству «Аграрій Прикарпаття» в реєстрації податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених Фермерським господарством «Аграрій Прикарпаття» податкові накладні № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 днем їх подання, а саме 27.07.2021, 31.07.2021, 09.08.2021, 11.08.2021, 12.08.2021, 13.08.2021, 14.08.2021, 16.08.2021, 17.08.2021 відповідно.
Позивач позовні вимоги мотивував тим, що відповідачем протиправно відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, вказавши на відсутність первинного документу, так як, чинне податкове законодавство визначає тільки дату виникнення обов`язку для платника податків скласти податкову накладну з датою виникнення податкових зобов`язань, тобто із будь-якою з подій, що сталася раніше (оплата товару/послуги чи відвантаження товару) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг. Оскільки, в чинному законодавстві не існує та не передбачено жодного переліку первинних документів, згідно яких може бути виписана податкова накладна, то причина, вказана в оскаржуваних рішеннях є безпідставною, а відмова в реєстрації податкових накладних є незаконною. Також вказав, що реальність операцій відображених в податкових накладних підтверджується відповідними документами. Представник позивача вважає, що прийняті рішення є протиправними, оскільки Фермерське Господарство «Аграрій Прикарпаття» надало усі первинні документи, що стосуються господарських операцій, проте такі безпідставно не взято до уваги контролюючим органом. Просив позов задоволити.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.05.2022 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №3221076/41404027 від 08.10.2021, № 3221069/41404027 від 08.10.2021, № 3221070/41404027 від 08.10.2021, № 3221071/41404027 від 08.10.2021, № 3221068/41404027 від 08.10.2021 № 3221073/41404027 від 08.10.2021, № 3221074/41404027 від 08.10.2021, № 3221075/41404027 від 08.10.2021, № 3221072/41404027 від 08.10.2021, про відмову Фермерському Господарству «Аграрій Прикарпаття» в реєстрації податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визнано протиправними та скасовано рішення комісії Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №48829/41404027/2 від 25.10.2021, №48598/41404027/2 від 22.10.2021, № 48592/41404027/2 від 22.10.2021, №48775/41404027/2 від 25.10.2021, №48585/41404027/2 від 22.10.2021, №48763/41404027/2 від 25.10.2021, №48797/41404027/2 від 25.10.2021, №48830/41404027/2 від 25.10.2021, №48750/41404027/2 від 25.10.2021, про відмову Фермерському господарству «Аграрій Прикарпаття» в реєстрації податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених Фермерським господарством «Аграрій Прикарпаття» податкові накладні № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 днем їх подання, а саме 27.07.2021, 31.07.2021, 09.08.2021, 11.08.2021, 12.08.2021, 13.08.2021, 14.08.2021, 16.08.2021, 17.08.2021 відповідно.
Рішення суду першої інстанції оскаржило Головне управління ДПС в Івано-Франківській області. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволені адміністративного позову відмовити.
Згідно ч.4ст.229 КАС України, фіксування процесу не здійснювалося оскільки всі учасники справи в судове засідання не з`явилися.
Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред`явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.
Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції встановлено, що Фермерське господарство «Аграрій Прикарпаття» є суб`єктом господарювання зареєстрованим у відповідності до вимог чинного законодавств України (запис в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань дата запису: 19.06.2017 Номер запису: 11211020000003452).
Видами діяльності позивача є (код КВЕД 01.11) вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.19 Вирощування інших однорічних і дворічних культур; 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід; 01.46 Розведення свиней; 01.45 Розведення овець і кіз; 01.47 Розведення свійської птиці; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 01.50 Змішане сільське господарство.
У позивача наявна сільськогосподарська техніка, адміністративні та складські приміщення, які орендуються. Згідно договору оренди №1/01.03.2021 від 01.03.2021.
Посівні площі становлять 177,07 га, що підтверджується звітами 4-сг та 29-сг, поданими до територіального органу Держстату та відомістю про наявність земельних ділянок до податкової декларації 4 групи, а також поданими звітами за формою 20-ОППФГ
Посівні площі використовуються для вирощування таких культур як: пшениця яра - 87,00 га; соя - 48,07 га; ріпак - 42,00 га.
З метою ведення господарської діяльності, яка полягає у вирощуванні сільськогосподарської продукції (пшениці, ріпаку, сої) позивачем укладено ряд договорів на постачання продукції виробничо-технічного призначення.
Між ТОВ «Фірма Ерідон» та ФГ «Аграрій Прикарпаття» укладено Договір поставки №134/21/9 від 29.07.2020.
Відповідно до п. 1.1. Договору Постачальник - ТОВ «Фірма Ерідон» зобов`язується поставити Покупцю - ФГ «Аграрій Прикарпаття», продукцію виробничо-технічного призначення (Товар), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити вартість такого Товару. Згідно п. 1.2. Договору № 134/21/9 найменування, асортимент та кількість Товару який підлягає поставці за цим Договором, зазначається в додатках, які є його невід`ємною частиною.
Згідно п. 2.3. вказаного Договору, загальна вартість Товару, що постачається за цим Договором (ціна Договору), визначається Додатками та видатковими накладними.
Згідно видаткової накладної № 69190 від 26.08.2020 ФГ «Аграрій Прикарпаття» придбало насіння ріпаку озимого Далтон в кількості 16 тон за ціною 84249,53 грн; згідно видаткової накладної №11385 від 11.03.2021 придбало насіння ярої пшениці Лікамеро 1 репродукція в кількості 16 тон вартістю 243 840, 00 грн; згідно видаткової накладної № 11391 від 11.03.2021 придбало насіння ярої пшениці Лікамеро 1 репродукція в кількості 9 тон вартістю 137160, 00 грн; згідно видаткової накладної № 27559 від 06.04.2021 придбало насіння сої ЕС Тенор 1 репродукція в кількості 20 тон вартістю 433200,00 грн; згідно видаткової накладної № 38979 від 21.04.2021 придбало мінеральні добрива Слаш, к.е. (5л) в кількості 10 л. вартістю 11770,56 грн; згідно видаткової накладної № 47063 від 30.04.2021 придбало мінеральні добрива, а саме Інітер 600, т.н. (10л) - 20л., ХіСтік, в.г. (0,4 кг.) - 40 кг., Февер 300 FS, т.к.с. (1л.) - 10л., Ураган Форте 500 в.к. (20л.) - 20л., на загальну вартість 80790,48 грн.
Вказаний товар від ТОВ «Фірма Ерідон» поставлено до ФГ «Аграрій Прикарпаття», що підтверджується товарно-транспортними накладними № ТЕ-277440 від 10.03.2021, № ЕР-259525 від 06.04.2021, № ТЕ 291585 від 30.04.2021, а також Актом звірки взаєморозрахунків № 9527 за період з 01.01.2021 по 01.10.2021.
19.03.2020 ФГ «Аграрій Прикарпаття» уклало договір № 56ДГ-8182/20 купівлі-продажу товарів з ТОВ «ОККО- Бізнес партнер» на придбання нафтопродуктів, мастил та автохімію. Згідно п. 1.3. вказаного Договору, загальна кількість товару, що передається за Договором у власність ФГ «Аграрій Прикарпаття» сторонами не обмежується і визначається на підставі фактичного обсягу поставленого (переданого у власність) товару. Так , 19.04.2021 ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Накладної №56ДГ-8182/20- 9115516067 придбало у ТОВ «ОККО-Бізнес партнер» дизельне паливо ДП-Л-Євро5-ВО в кількості 3691,00 літрів на суму 89137,65 грн. Вказаний товар було доставлено до ФГ «Аграрій Прикарпаття» (вул. С. Стрільців, 53а с. Раківчик, Коломийського району, Івано-Франківської області), що підтверджується товарно-транспортною накладною №0000210620 від 19.04.2021, а також Актом звірки взаєморозрахунків станом на 12.10.2021.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору поставки від 15.07.2021 поставило Фермерському господарству «Прометей» (ЄДРПОУ 30344875) товар, а саме ріпак (код УКТ ЗЕД 1205). Відповідно до п. 1.2. Договору поставки, асортимент (номенклатура), кількість та ціна товару, строки та умови поставки узгоджуються сторонами у кожному окремому випадку поставки Товару. Відповідно до п. 1.3. Договору, товар згідно вказаного Договору поставляється партіями. Сторони Договору погодились, що під партією товару вважається та кількість (асортимент) товару, поставка якого засвідчена відповідною видатковою (товарною) накладною. Згідно з видатковою накладною від 27.07.2021 № 2 позивачем відпущено товар, а саме ріпак кількістю 47620 кг на загальну суму 800016,00 грн. Вказаний товар доставлено на ФГ «Прометей» власним транспортом - автомобіль DAF, реєстраційний номер НОМЕР_1 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_2 (водій ОСОБА_1 ), згідно з ТТН від 27.07.2021 № РУК-1 та автомобіль DAF, реєстраційний номер НОМЕР_3 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_4 (водій ОСОБА_2 ), згідно з ТТН від 27.07.2021 № РУК-2. Факт часткової оплати в розмірі 800000,00 грн підтверджується фільтрованою випискою банку за період 01.07.2021 по 30.07.2021.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 1 від 27.07.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 1 від 27.07.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 № 3221076/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1 від 27.07.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48829/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ300721/043 від 30.07.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме ріпак (код УКТ ЗЕД 1205). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу № КЛВ300721/043 від 30.07.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») ріпак, українського походження, врожаю 2021 року, який повністю відповідає вимогам міжнародної сертифікації ISCC, надалі Товар, а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 40,00 т (сорок тон) +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.
Згідно з видатковою накладною від 31.07.2021 № 3 позивачем відпущено товар, а саме ріпак кількістю 36,86 тон на загальну суму 617617,52 грн (ПДВ - 14698,04 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_5 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_3 ), згідно з ТТН від 31.07.2021 № РУК-2 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_7 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_8 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 31.07.2021 № РУК-3. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 04.08.2021 в розмірі 260 151,07 грн та 05.08.2021 в розмірі 271000,00 грн.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 2 від 31.07.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 2 від 31.07.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 № 3221069/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2 від 31.07.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 22.10.2021 № 48598/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ090821/036 від 09.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю 4 кл. урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ090821/036 від 09.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 52,00 т +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.
Згідно з видатковою накладною від 09.08.2021 № 5 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 4кл., урожай 2021р., кількістю 52,64 тон на загальну суму 368479,94 грн (ПДВ - 45251,92 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 09.08.2021 № РУК-6 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_10 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 09.08.2021 № РУК-7. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 13.08.2021 в розмірі 316892,75 грн.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 3 від 09.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 3 від 09.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 № 3221070/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 3 від 09.08.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 22.10.2021 № 48592/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ090821/035 від 09.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю 4 кл. урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу № КЛВ090821/035 від 09.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 46,268 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.
Згідно з видатковою накладною від 11.08.2021 № 5 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 4кл., урожай 2021р., кількістю 46,268 тон на загальну суму 323875,95 грн (ПДВ - 39774,24 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_12 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 11.08.2021 № РУК-10 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_13 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 11.08.2021 № РУК-11. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 13.08.2021 в розмірі 267533,32 грн.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 5 від 11.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 5 від 11.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 №3221071/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 5 від 11.08.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 22.10.2021 № 48592/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ110821/024 від 11.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю 4 кл. урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу № КЛВ110821/024 від 11.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 50,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.
Згідно з видатковою накладною від 12.08.2021 № 7 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 3кл., урожай 2021р., кількістю 51,7 тон на загальну суму 358844,61 грн (ПДВ - 44068,64 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 12.08.2021 № РУК-12 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_10 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 12.08.2021 № РУК-13. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 20.08.2021 в розмірі 308606,36 грн.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 6 від 12.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 6 від 12.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 №3221068/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 6 від 12.08.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 22.10.2021 № 48585/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ120821/039 від 12.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю, урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ110821/024 від 11.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 50,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.
Згідно з видатковою накладною від 13.08.2021 № 8 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 3кл., урожай 2021р., кількістю 49,56 тон на загальну суму 352943,25 грн (ПДВ - 43343,25 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_10 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 13.08.2021 № РУК-14 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 12.08.2021 № РУК-12. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 20.08.2021 в розмірі 303531,20 грн.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 7 від 13.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 7 від 13.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 №3221073/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 7 від 13.08.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48763/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ130821/033 від 13.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю, урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ130821/033 від 13.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 49,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.
Згідно з видатковою накладною від 14.08.2021 № 9 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 3кл., урожай 2021р., кількістю 49,66 тон на загальну суму 373790,17 грн (ПДВ - 45904,06 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 14.08.2021 № РУК-16 та транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_10 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_11 (водій ОСОБА_4 ), згідно з ТТН від 14.08.2021 № РУК-17. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Часткову оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 20.08.2021 в розмірі 321459,55 грн.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 8 від 14.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 8 від 14.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021 №3221074/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 8 від 14.08.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48797/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ФГ «Аграрій Прикарпаття», відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ160821/039 від 16.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю, урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ160821/039 від 16.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 46,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.
Згідно з видатковою накладною від 16.08.2021 № 10 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 4кл., урожай 2021р., кількістю 46,74 тон на загальну суму 348774, 20 грн (ПДВ - 42831,92 грн). Вказаний товар доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 17.08.2021р № РУК-19. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Часткову оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 25.08.2021 в розмірі 299945,81 грн.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 9 від 16.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 9 від 16.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021р №3221075/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 9 від 16.08.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48830/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ФГ «Аграрій Прикарпаття», відповідно до Договору купівлі-продажу № КЛВ170821/116 від 17.08.2021, передало ТОВ «Клов» (ЄДРПОУ 31111564) товар, а саме пшеницю, урожай 2021р. (код УКТ ЗЕД 1001). Відповідно до п. 1.1. Договору купівлі-продажу №КЛВ170821/116 від 17.08.2021, Продавець (ФГ «Аграрій Прикарпаття») зобов`язується передати у власність Покупця (ТОВ «Клов») пшеницю, українського походження, врожаю 2021 року, надалі «Товар», а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити його вартість у відповідності до умов даного Договору. Відповідно до п. 2.1. Договору, попередня кількість Товару, яка підлягає поставці за даним Договором, становить 27,00 тон +/- 5% на вибір покупця. Остаточна кількість Товару визначається загальною сумою видаткових накладних підписаних Сторонами, які є невід`ємними частинами даного Договору.
Згідно з видатковою накладною від 17.08.2021 № 11 позивачем відпущено товар, а саме пшеницю 3кл., урожай 2021р., кількістю 27,34 тон на загальну суму 202685,40 грн (ПДВ - 24891,21 грн). Вказаний товар було доставлено до ТОВ «Клов» транспортом - автомобіль марки MAN, тип Вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_9 , напівпричіп реєстраційний номер НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 ), згідно з ТТН від 17.08.2021 № РУК-19. Факт часткової оплати підтверджується фільтрованою випискою банку за період з 01.07.2021 по 30.09.2021. Часткову оплату за вказаний товар проведено ТОВ «Клов» 25.08.2021 в розмірі 174309,44 грн.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» складено ПН № 10 від 17.08.2021, яку подано на реєстрацію. Реєстрація даної ПН зупинена, запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи.
ФГ «Аграрій Прикарпаття» направлено на адресу ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено для розблокування податкової накладної № 10 від 17.08.2021 та копії документів, на підставі яких складено податкову накладну.
Рішенням комісії Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 08.10.2021р №3221072/41404027 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 10 від 17.08.2021.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: не надано вичерпного пакету первинних документів які б підтверджували можливість вирощування сільськогосподарської продукції, а також відсутні товарно-транспортні накладні, що підтверджують транспортування придбаних товарів/послуг, які були використані при вирощуванні сільськогосподарської продукції та реалізації товару, Договір з постачальником ПММ ТОВ «Окко-Бізнес Партнер» та акти звірок взаєморозрахунків та сальдово-оборотні відомості по взаєморозрахунках з постачальниками та покупцем.
Вказане рішення оскаржено позивачем в адміністративному порядку.
За результатами такого оскарження ДПС України прийнято рішення від 25.10.2021 № 48750/41404027/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Підставою відмови у реєстрації вказаної податкової накладної визначено: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом, в якому просить визнати їх протиправними та скасувати. Також позивач просить суд, з метою ефективного захисту порушеного права, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені позивачем податкові накладні.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим Кодексом України (далі - ПК України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами 1, 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.
Додатком 3 до Порядку № 1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 якого відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/ або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
Відтак, квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідають вимогам, що встановлені пунктом 11 Порядку № 1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
У квитанціях не зазначено, які саме документи необхідно надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Згідно пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Відповідно до пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Апеляційним судом встановлено, що Фермерське господарство «Аграрій Прикарпаття» надіслало повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Після подання позивачем копій документів та письмових пояснень, що стосуються складення податкових накладних № 1 від 27.07.2021; № 2 від 31.07.2021; № 3 від 09.08.2021; № 5 від 11.08.2021; № 6 від 12.08.2021; № 7 від 13.08.2021; № 8 від 14.08.2021; № 9 від 16.08.2021; № 10 від 17.08.2021 контролюючий орган такі документи не врахував, прийнявши оскаржені рішення про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вказані обставини є свідченням невідповідності рішень контролюючого органу про зупинення реєстрації податкових накладних вимозі правової визначеності, оскільки можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом переліку цих документів.
Натомість, платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження господарських операцій, із здійснення яких було виписано відповідні податкові накладні.
Позивач надав контролюючому органу копії документів, на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати.
Згідно правової позиції Верховного Суду, висловленій, зокрема, у постанові від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, прийнятий суб`єктом владних повноважень акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, повинен бути обґрунтованим та вмотивованим, що передбачає наведення в даному випадку податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна правова позиція відображена в постанові Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.
Посилання на ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описки), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних як підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, вказує на наявність підстав для скасування рішень про відмову в реєстрації податкової накладної.
Необхідно зазначити, що реальність вчинення позивачем операцій повинна перевірятись при проведенні контролюючими органами документальної чи іншого виду перевірки, а не під час вирішення питання про реєстрацію чи відмову у реєстрації податкової накладної.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/ або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
За таких обставин, апеляційний суд вважає, що реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/ розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв`язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.
Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 31.05.2022 року у справі №300/7987/21 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятоїстатті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя В. З. Улицький судді О. І. Довга Т. В. Онишкевич Повне судове рішення складено 12.10.2022
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2022 |
Оприлюднено | 14.10.2022 |
Номер документу | 106715951 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Улицький Василь Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні