РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 червня 2022 року справа № 580/10558/21
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Білоноженко М.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Споживчого товариства ВІТОЛ до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування ППР,
ВСТАНОВИВ:
08.12.2021р. до Черкаського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Споживчого товариства ВІТОЛ (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі - відповідач) в якій позивач просить:
- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення, які були прийняті Головним управлінням ДПС у Черкаській області на підставі Акту від 09.09.2021 №6164/23-00-07-0717/32535824 «Про результати фактичної перевірки СТ «ВІТОЛ» (код за ЄДРПОУ 32535824) на суму грошового зобов`язання 36 554,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог, представником позивача зазначено, що за результатами фактичної перевірки позивача, відповідачем був складений Акт фактичної перевірки від 09 вересня 2021 року №6164/23-00-07-0717/32535824, в ході якої встановлено порушення вимог пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасність подання довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі №1012745 за звітній період. Крім того, встановлено порушення пункту 12 статті 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР із змінами «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме встановлено залишки газу скрапленого, які не обліковані у встановленому порядку, що знаходилися у місці продажу (АГЗП) в кількості 1 039,57 л на загальну суму вартості за ціною реалізації 17.10 грн/л, що дорівнюється 17 776.65 грн., в зв`язку із чим відповідачем прийнято оскаржувані ППР, які позивач вважає протиправними та зазначає, що відповідно до п. 52-1 розділу ХХ ПК України, протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (СОVID-19) штрафні санкції за не реєстрацію (несвоєчасну) реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних - не застосовуються. Крім того, зазначено, що виявлені відповідачем під час перевірки розбіжності фактичної наявності ЗВГ було урегульовано в порядку, передбаченому Інструкцією №332 (проведено інвентаризацію та оприбутковано надлишок пального) і за результатами чого, відображено у бухгалтерському і податковому обліках господарських операцій руху ЗВГ згідно із чинним законодавством України. Позивач зазначає, що в ході фактичної перевірки та до моменту ухвалення відповідачем відповідного по
Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 13.12.2021р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
04.01.2022р. відповідачем подано відзив на позов, в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог, зазначивши, що за результатами перевірки встановлено залишки газу скрапленого, які не обліковані у встановленому порядку, що знаходились у місці продажу (господарському об`єкті) АГЗП в кількості 1 039,57 л. на загальну суму вартості за ціною реалізації - 17,10 грн./л. - 17 776,65 грн. Зазначено, що в разі не подання до відповідного державного органу інформації, визначеної абзацами 7-10 пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу до 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою до суб`єкта підприємницької діяльності підлягають застосуванню санкції, визначені п. 128-1.3 ст. 128-1 Кодексу. Крім того, відповідальність за реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому законом порядку передбачена ст. 20 Закону №265, згідно з якою до суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які необліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вказано, що посадовими особами контролюючого органу, в ході проведення перевірки, вручено письмове звернення оператору АЗГП під підпис, яке завірене підписами перевіряючих, проте, необхідних документів на підтвердження придбання, зберігання на скраплений газ, який знаходився в реалізації на АГЗП за адресою: Черкаська область, Маньківський р-н., смт. Буки, вул» Пушкіна, буд. 43 - не надано.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Споживче товариство ВІТОЛ зареєстровано 14.08.2003р. в якості юридичної особи, та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Черкаській області.
Видами економічної діяльності позивача, серед інших є - 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 47.30 Роздрібна торгівля пальним
За результатами фактичної перевірки Споживчого товариство ВІТОЛ, посадовими особами Головного управління ДПС у Черкаській області складено Акт від 09 вересня 2021 року №6164/23-00-07-0717/32535824 (далі - Акт перевірки), яким встановлено:
Факт несвоєчасного подання довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального №1012745 за період 30.08.2021 року (граничний термін подання 31.08.2021), фактично подано 01.09.2021 року.
В ході проведення перевірки перевіряючими складено акт зняття залишків товарних запасів на торговельному об`єкті (в складських приміщеннях), котрий завірений підписами перевіряючих та оператора АГЗП, від 30.08.2021 до опису якого включено газ скраплений, що зберігався/реалізовувася Платником на АГЗП, в кількості 1890 л. на загальну суму вартості товарів за ціною реалізації - 17,10 грн./л склав - 32 319,00 грн. На момент зняття залишків газу скрапленого, о 16 год. 01 хв. оператором АГЗП сформовано Х-звіт №3353.
Відповідно до даних змінного звіту АГЗП форми №14-ГС станом на 08 год. 30.08.2021 року залишок газу скрапленого становив 1 111,12 л.
Відповідно до інформації системи зберігання і збору даних реєстраторів розрахункових операцій: обов`язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій заводський номер 4880090253, фіскальний номер 3000743295 - поданої Платником почекової інформації від 30.08.2021 чеки продажу №№16308-16311, в період з 08 год. 00 до моменту зняття залишків газу скраплено реалізовано 260,69 л. Таким чином облікові залишки газу скрапленого становлять 850,43 л.
За результатами перевірки встановлено залишки газу скрапленого, які не обліковані у встановленому порядку, що знаходились у місці продажу (господарському об`єкті) АГЗП в кількості 1 039,57 л. на загальну суму вартості за ціною реалізації - 17,10 грн./л. - 17 776,65 грн.
За висновками перевірки, встановлено порушення позивачем:
- п. 12 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 №265/95-ВР (із внесеними змінами та доповненнями).
- пп.230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями.
05.10.2021р. Головним управлінням ДПС у Черкаській області, на підставі встановлених у Акті перевірки порушень, та на підставі п.п.54.3.3 п.54.3 ст. 54 ПК України, ст.20 ЗУ Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995р., прийнято:
- податкове повідомлення-рішення №0076600707, згідно якого застосовано штрафні санкції на суму - 35554 грн. за здійснення реалізації товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання (згідно розрахунку 17777*2);
- податкове повідомлення-рішення №0076590707, згідно якого застосовано штрафні санкції на суму - 1000 грн. за несвоєчасне подання довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального №1012745 за період 30.08.2021 року.
Позивач, вважаючи протиправними оскаржувані податкові повідомлення-рішення, звернувся з даним позовом до суду, за захистом порушених прав та інтересів зі сторони суб`єкта владних повноважень.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010р. №2755-VI (далі ПК України).
Згідно з пунктом 75.1 статті 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (підпункт 75.1.3 пункт 75.1статті 75 ПК України).
Порядок проведення фактичної перевірки врегульовано статтею 80 ПК України, пунктом 80.1 якої передбачено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Відповідно до пункту 80.5 статті 80 ПК України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі визначено Законом України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг №265/95-ВР від 06.07.1995р. (далі - Закон №265/95-ВР).
Відповідно до пункту 12 статті 3 Закону 265/95-ВР, суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов`язані: вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку.
До суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (стаття 20 Закону №265/95-ВР).
Згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку (пункт 2 статті 3 Закону України від 16.07.1999р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Статтею 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Єдиний порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, що використовується на газонаповнювальних станціях (ГНС), газонаповнювальних пунктах (ГНП), автогазозаправних станціях (АГЗС) та автогазозаправних пунктах (АГЗП) незалежно від форм власності встановлений Інструкцією про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, яка затверджена наказом Міністерство палива та енергетики України від 03 червня 2002 року № 332 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 24 квітня 2003 року за № 331/7652 (далі - Інструкція № 332).
За змістом пунктів 5.2.2, 5.2.4 Інструкції №332 приймання скрапленого вуглеводного газу (СВГ), що надійшов автомобільним транспортом від постачальників, проводиться вантажоодержувачем на підставі видаткових та товаротранспортних накладних (далі - ТТН) та документів про якість (паспортів) на СВГ, оформлених у відповідності до ДСТУ 4047-2001, з обов`язковим складанням акта приймання за кількістю СВГ, що надійшов автомобільним транспортом, за формою №3-ГС. Видаткова та товаротранспортна накладні є підставою для оприбуткування СВГ за складським та бухгалтерським обліком підприємства. Інформація про кількість СВГ, що надійшов на підприємство в автоцистернах, зазначається у журналі оперативного обліку СВГ за формою №2-ГС і після здавання звіту матеріально відповідальною особою в бухгалтерію оприбутковується за бухгалтерським обліком.
Відповідно до пунктів 9.1, 9.2, 9.3 Інструкції №332 на АГЗС (АГЗП) проводиться оперативний контроль за кількістю СВГ, результати якого використовуються для ведення обліку, звіряння кількості отриманого і відпущеного СВГ. Кількісний облік руху СВГ на АГЗС (АГЗП) ведеться за змінним звітом за формою №14-ГС. Під час приймання-здавання зміни касири і оператори АГЗС (АГЗП) спільно: визначають залишки СВГ на кінець зміни з урахуванням залишків на початок зміни, надходження СВГ за зміну, які підтверджені відповідними документами, та кількості відпущеного газу за зміну за сумарними показниками лічильників усіх газозаправних колонок; вимірюють рівні наповнення скрапленим газом резервуарів АГЗС (АГЗП) і за результатами проведених вимірювань визначають обєм СВГ; роздруковують на РРО фіскальний звітний чек і визначають обсяг виторгу за зміну; передають по зміні залишок грошових коштів. Після закінчення кожної зміни касиром і оператором складається змінний звіт за формою №14-ГС в двох примірниках, з яких один з додатком до нього первинних документів на приймання і відпуск СВГ передається в бухгалтерію підприємства, а другий залишається на АГЗС (АГЗП).
Пунктами 10.3, 10.4 Інструкції №332 передбачено, що усі первинні документи матеріально відповідальні особи здають за реєстрами в бухгалтерію підприємства за підписом. Усі первинні документи перевіряються і групуються в бухгалтерії підприємства за постачальниками і споживачами.
При вирішенні даного спору по суті, суд зазначає наступне.
Як встановлено вище судом, підставою для накладення на позивача спірних фінансових санкцій, відповідно до положень ст. 20 ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», став факт виявлення податковим органом на автозаправній станції Товариства необлікованого газу на загальну суму 17776,65 грн.
У свою чергу, підставою для накладення на суб`єкта господарювання вищевказаних фінансових санкції стало встановлення контролюючим органом факту реалізації товарів, які не обліковані у встановленому порядку.
Таким чином, при перевірці правомірності ППР від 05.10.2021р. №0076600707 належить встановити обставини виявлення податковим органом необлікованого газу та його реалізації.
Так, суд встановив, що на підставі наказу від 04.01.2021р. №04/01 «Про створення інвентаризаційної комісії», згідно якого доручено постійно діючій комісії в кінці кожного звітного місяця проводити інвентаризацію фактичної кількості ЗВГ, позивачем 30.08.2021р. з 08:00 год. до 09:00 год. проведено інвентаризацію скрапленого вуглеводневого газу, про що складено Акт інвентаризації скрапленого вуглеводневого газу №8 від 30.08.2021р., яким відображено встановлення комісією залишку газу за даними змінних звітів у кількості 1111,12 л та залишок газу за показниками рівнемірів у кількості 2461 л. та встановлено надлишок газу у обсязі 1350 л.
Судом також встановлено, що встановлений надлишок газу у обсязі - 1350 л., за наслідком проведеної інвентаризації, позивачем відображено у бухгалтерському обліку згідно Акту оприбуткування товарів від 30.08.2021 року №1, а також за податковим обліком - заявкою на поповнення (коригування) залишку пального від 30.08.2021 року №1, яку було доставлено відповідачеві через автоматизовану систему «Єдине вікно поданих електронних документів» ДПС України, згідно квитанції від 30.08.2021 року №2, а також довідкою про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 30.08.2021 року (наявні у матеріалах справи). При цьому, як вбачається із матеріалів справи, вказані заявка на поповнення (коригування) залишку пального від 30.08.2021 року №1 та довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 30.08.2021 року зареєстровано позивачем в ЄРАН.
Судом також враховано, що виявлення позивачем надлишку газу у обсязі 1350л. за наслідками проведеної інвентаризації (інвентаризація проводилась з 08 год. до 09 год. 30.08.2021р.) та направлення виявлених надлишків газу для оприбуткування згідно Акту інвентаризації залишків ЗВГ (сформований після інвентаризації) було встановлено та відображено до проведення відповідачем перевірки (згідно направлення на перевірку №2059, перевірка розпочата о 15:04, 30.08.2021р.).
Вказані обставини свідчать про неврахування контролюючим органом, що станом на 30.08.2021р. позивачем самостійно виявлено надлишок газу та здійснено його оприбуткування, у зв`язку із чим висновки Акту перевірки про наявність не облікованого газу, що знаходився у місці продажу, суд вважає необгрунтованими.
Судом також враховано, що про обставини оприбуткування газу скрапленого, позивач повідомив відповідача у запереченні на Акт перевірки із наданням відповідних доказів, які однак відповідачем не враховано. При цьому, жодних доводів на спростування обставин самостійного виявлення та отрибуткування позивачем газу станом на дату проведення перевірки, контролюючим органом, в ході розгляду даної справи, до суду не подано.
За таких обставин, суд доходить висновку, що фактичні залишки газу, виявлені на момент перевірки, відповідають обліковим залишкам газу станом на 30.08.2021р. та підтверджені зазначеними вище належними доказами.
З урахуванням зазначеного, суд доходить висновку про протиправність застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій на підставі статті 20 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та як наслідок про необхідність визнання протиправним та скасування ППР від 05.10.2021р. №0076600707.
З приводу правомірності ППР від 05.10.2021р. №0076590707, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
Відповідно до абз.13 п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах визначена статтею 128-1 Кодексу.
Пунктом 128-1.3 ст. 128-1 ПК України передбачено, що незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику та митну політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 грн. за кожний не поданий електронний документ.
Як встановлено судом із Акту перевірки, позивачем несвоєчасно подано довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального №1012745 за період 30.08.2021 року з граничним терміном подання 31.08.2021р. який фактично подано 01.09.2021 року.
При цьому, як вбачається із підстав позову, позивачем фактично не заперечується обставина несвочасної подачі довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані, натомість оскаржуване ППР позивач вважає протиправним з підстав того, що відповідно до п. 52-1 розділу ХХ ПК України, штрафні санкції не застосовуються.
Надавши оцінку вказаному посиланню, суд зазначає, що відповідно до п. 52-1 розділу ХХ ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за, серед іншого, порушення вимог законодавства в частині обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
З урахуванням зазначеного, оскільки несвоєчасне подання довідки є порушенням правил обліку пального, до позивача не застосовується п. 52-1 розділу ХХ ПК України в частині звільнення від відповідальності за порушення податкового законодавства, у зв`язку із чим позовні вимоги в цій частині суд вважає необгрунтованими, а ППР від 05.10.2021р. №0076590707 таким, що прийняте в межах та на підставі Закону.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
У відповідності до ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позовні вимоги є частково обгрунтованими у зв`язку із чим адміністративний позов належить задовольнити частково.
Згідно частин 1,3 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи, що позов належить задовольнити частково, а позивачем понесено судові витрати із сплати судового збору у сумі 2270 грн, що підтверджується оригіналом платіжного доручення від 07.12.2021р. №870, наявного в матеріалах справи, суд дійшов висновку про стягнення частини понесених позивачем судових витрат пропорційно частині задоволених позовних вимог за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача у сумі 2207,80 грн.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 05.10.2021р. №0076600707.
В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18000, код ЄДРПОУ - 44131663) на користь Споживчого товариства ВІТОЛ (18019, Черкаська область, Черкаський район, с. Степанки, Смілянське шосе 8-кілометр, код ЄДРПОУ - 32535824) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2207 (дві тисячі двісті сім) грн. 80 коп.
Копію рішення направити учасникам справи.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту.
Суддя Марина БІЛОНОЖЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104610300 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні