Постанова
від 25.05.2022 по справі 160/16923/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

26 травня 2022 року м. Дніпросправа № 160/16923/21

головуючий суддя І інстанції Горбалінський В.В.

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді (доповідача) Іванова С.М.,

суддів: Панченко О.М., Чередниченка В.Є.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Дніпровський коксохімічний завод" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2021 року в адміністративній справі №160/16923/21 за позовом Приватного акціонерного товариства "Дніпровський коксохімічний завод" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство "Дніпровський коксохімічний завод" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24.05.2021 року №0074550902.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2021 року в задоволенні адміністративного позову Приватного акціонерного товариства "Дніпровський коксохімічний завод" було відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Приватне акціонерне товариство "Дніпровський коксохімічний завод", звернулось з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про задоволення адміністративного позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірне податкове повідомлення-рішення від 24.05.2021 року №0074550902 було прийнято з порушенням приписів чинного законодавства, що свідчить про необхідність визнання його протиправним та скасування.

Відзив від відповідача на адресу суду не надходив.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі ст. 311 КАС України.

Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як було встановлено судом першої інстанції, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, керуючись вимогами пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, пп. 80.2.5 п. 80.2. ст. 80 ПК України, на підставі наказу № 1553-п від 31.03.2021 року та направлень №1633, №1634 від 31.03.2021 року, проведено фактичну перевірку ПрАТ «ДКЗХ» (ЄДРПОУ 5393085) з питань дотримання законодавства у сфері обігу підакцизних товарів з 01.04.2021 року, тривалістю не більше 10 днів.

За результатами перевірки складено акт перевірки № 1206/04-36-09-02/05393085 від 12.04.2021 року, в якому встановлено порушення ПрАТ «ДКЗХ», а саме:

- порушення пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України від 02.12.2010 №2755 зі змінами та доповненнями.

30.04.2021 року ПрАТ «ДКЗХ» подало заперечення на акт перевірки за №04/10-148.

19.05.2021 року за №26113/6/04-36-09-02-07 контролюючим органом складено лист про результати розгляду заперечень, поданих ПрАТ «ДКЗХ», та зазначено, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області при розгляді заперечень ПрАТ «ДКЗХ» вирішено: висновки акта від 12.04.2021 року №1206/04-36-09-02/05393085 залишити без змін, а заперечення без задоволення.

На підставі акта перевірки №1206/04-36-09-02/05393085 від 12.04.2021 року, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № 0074550902 від 24.05.2021 року, яким застосовано до ПрАТ «ДКЗХ» штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального у сумі 50000,00 грн.

08.06.2021 року позивачем було складено та направлено скаргу на вказане податкове повідомлення-рішення та рішення про застосування фінансових санкцій до Державної податкової служби України.

Рішенням Державної податкової служби України від 09.09.2021 року скаргу ПрАТ «ДКЗХ» залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення № 0074550902 від 24.05.2021 року залишено без змін.

Не погодившись з правомірністю прийняття наведеного податкового повідомлення- рішення, позивач звернувся до суду з метою захисту своїх порушених прав та інтересів.

Вирішуючи спір між сторонами та відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що висновки контролюючого органу, що позивачем допущено повторне протягом року порушення підпункту 230.1.2. пункту 230.1 ст. 230 ПК України є обґрунтованими, а тому застосування до позивача штрафу в розмірі 50000,00 грн. є законним.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Пунктом 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України визначено, що акцизні склади утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходжень до бюджету акцизного податку.

Підпунктом 230.1.2. пункту 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України встановлено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати, зокрема усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Також, за змістом норми п. 22 підрозділу 5 розділу ПК України та п. 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України, розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарів.

Відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах визначена статтею 128-1 ПК України.

Згідно із частиною 1 статті 128-1 ПК України, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Як свідчать всановлені обставини справи, підставою для прийняття спірного податкового повідомлення-рішення були висновки відповідача відносно повторності вчинення позивачем податкового правопорушення, а саме несвоєчасна реєстрація на одному резервуварі для зберігання бензолу сирого витратоміра лічильника.

Так, повторність встановлення наведених обставин була обумовлена наявністю акту фактичної перевірки від 12.03.2021 року за №167132-00-07-01-09-24/05393085, яким вже встановлювалося порушення позивачем підпункту 230.1.2. пункту 230.1 ст. 230 ПК України та прийняття на його підставі податкового повідомлення-рішення №68/32-00-07-01-03-29 від 12.04.2021 року, яким до ПрАТ «ДКХЗ» було застосовано штрафні (фінансові) санкції передбачені абз.1 п. п. 128-1.1 ПК України.

З матеріалів справи вбачається, що наведене податкове повідомлення-рішення було оскаржено позивачем в судовому порядку.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 року в адміністративній справі №160/13293/21 в задоволені позову відмовлено.

Вказане судове рішення було оскаржено позивачем в апеляційному порядку.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 10.05.2022 року апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Камет-Сталь" було задоволено.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 в адміністративній справі №160/13293/21 було скасовано.

Прийнято у справі №160/13293/21 нову постанову.

Позов Приватного акціонерного товариства "Камет-Сталь" до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення було задоволено.

Визнано протиправним та скасовано у повному обсязі податкове повідомлення-рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 12.04.2021 №68/32-00-07-01-03-29.

Отже, з зазначених обставин справи вбачається, що по справі №160/13293/21 судом було встановлено факт протиправності прийняття податкового повідомлення-рішення від 12.04.2021 №68/32-00-07-01-03-29, наявність якого обумовлювало факт повторності вчинення позивачем податкового правопорушення та на підставі чого було прийнято спірне податкове повідомлення-рішення.

Відтак, проаналізувавши встановлені обставини справи, колегія суддів апеляційного суду дійшла висновку відносно протиправності прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення від 24.05.2021 року №0074550902 та необхідності його скасування з огляду на безпідставність застосування відповідачем абз. 2 п.п. 128-1.2. ст. 128-1 Податкового кодексу України.

Таким чином, з огляду на вказані обставини справи, колегія суддів апеляційного суду дійшла висновку щодо необхідності задоволення апеляційної скарги позивача, скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нової постанови про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 317 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Дніпровський коксохімічний завод" задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2021 року в адміністративній справі №160/16923/21 скасувати та прийняти нову постанову.

Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Дніпровський коксохімічний завод" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 24.05.2021 року №0074550902.

Стягнути за рахунок бюджетних асинувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь Приватного акціонерного товариства "Дніпровський коксохімічний завод" судовий збір за подання адміністративного позову у розмірі 2270.00 грн. та за подання апеляційної скарги у розмірі 3405.00 грн.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддяС.М. Іванов

суддяО.М. Панченко

суддяВ.Є. Чередниченко

Дата ухвалення рішення25.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104610734
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/16923/21

Постанова від 25.05.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 18.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 18.01.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 22.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні