ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2022 р. м. Чернівці Справа № 600/5179/21-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КАХАНОВ" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправними та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "КАХАНОВ" (далі - позивач, ТОВ "Каханов") звернулося до суду із вказаним позовом, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.04.2021 р. №0000/2368/0706 Головного управління ДПС в Чернівецькій області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Чернівецькій області).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки відповідача про порушення позивачем норм податкового законодавства гуртуються на припущеннях та невірному застосуванні норм Податкового кодексу України, а реальність господарських операцій підтверджена первинним документами.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач надав до суду відзив, в якому просив відмовити у задоволенні позову. Зазначив, що під час проведення перевірки були встановлені порушення позивачем норм податкового законодавства, тому податкове повідомлення - рішення є законним та обґрунтованими.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомлення учасників справи на 22.11.2021 року.
22.11.2021 р. відкладено розгляд справи у зв`язку з клопотання позивача до 12:00 год. 06.12.2021 р.
06.12.2021 р. судове засідання не відбулось у зв`язку з клопотання представника позивача та представника відповідача про відкладення розгляду справи до 11:00 год. 20.12.2021 р.
20.12.2021 р. судове засідання не відбулось у зв`язку з неявкою сторін. Розгляд справи призначено до 10:00 год. 21.01.2022 року.
21.01.2022 р. судом оголошено перерву до 11:00 год. 02.02.2022 р.
02.02.2022 р. судом оголошено перерву до 12:30 год. 16.02.2022 р.
16.02.2022 р. судом оголошено перерву до 12:00 год. 02.03.2022 р.
02.03.2022 р. судове засідання не відбулось у зв`язку з неявкою сторін. Розгляд справи призначено до 14:00 год. 21.03.2022 року.
21.03.2022 р. судове засідання не відбулось у зв`язку з клопотання представника позивача про відкладення розгляду справи до 10:00 год. 11.04.2022 р.
11.04.2022 р. судом оголошено перерву до 09:00 год. 28.04.2022 р.
28.04.2022 р. судове засідання не відбулось у зв`язку з відсутністю електроенергії. Розгляд справи призначено до 10:00 год. 10.05.2022 року.
Представником позивача подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, за його відсутності. Вказував, що позовні вимоги підтримує повністю.
Представником відповідача подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, при цьому вказував, що заперечує проти задоволення позовних вимог.
Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Враховуючи приписи ст. 194 КАС України та подання учасниками справи заяв про розгляд справи у порядку письмового провадження без їх участі, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.
Дослідивши письмові докази по справі, суд встановив наступне.
ГУ ДПС у Чернівецькій області на підставі п.п.19-1.1.6 п.19-1 ст.19, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Каханов" щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, за результатами якої складено акт перевірки від 18.03.2021 р. №1079/24-13-07-06-10/39264898 (далі - акт).
Перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 р. у декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету встановлено :
1) заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників по рядку 1.1 декларацій "Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою крім ввезених товарів на митну територію України" на загальну суму без ПДВ 1631 грн, ПДВ 327 грн;
2) заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників по рядку 2.1 Декларацій "Операції, що оподатковуються за нульовою ставкою: операції з вивезення товарів за межі митної території України" експортних операцій на загальну суму без ПДВ 87995 грн, сума ПДВ 0 грн;
3) заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників по рядку 4.1 Декларацій "Нараховано податкових зобов`язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 Податкового кодексу України (далі - ПК України) за операціями, що оподатковуються за основною ставкою" на загальну суму без ПДВ 619701 грн, ПДВ 123940 грн;
4) завищення суми податкового кредиту по рядку 10.1. Декларації "Здійснення операцій по
придбанню товарів (робіт, послуг) на митній території України за основною ставкою" на загальну суму без ПДВ 20828 грн, сума ПДВ 4166 грн.
На порушення платником податків ТОВ "КАХАНОВ" вимог п. 189.1 ст.189, абз. г) п.198.5 ст. 198, п.198.6 ст. 198, п.п. 187.1 ст. 187, п.п. 188.1 ст. 188, п.п. 195.1.1 п.195.1 та п.195.2 ст.195 розділу V, п.200.1 ст.200, пп. б п.200.4 ст.200 ПК України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за №159/28289 (із змінами та доповненнями), що призвело до завищення показників Декларації з ПДВ за грудень 2020 року;
- по рядку 19 "Від`ємне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 17 - рядок 9 декларації) (позитивне значення) колонки Б на загальну суму 128433 грн;
- по рядку 20.2.1 "Сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1.3 статті 200.1 розділу V ПК України на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку колонки Б на суму 58360 грн;
- по рядку 21 "Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду)" колонки Б на загальну суму 70073 грн.
На порушення вимог п.189.1 ст. 189, п.198.5 ст. 198 п.201.1 ст. 201 ПК України перевіркою ТОВ "Каханов" встановлено відсутність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, які мали бути складені не пізніше останнього дня кожного з періодів виникнення податкових зобов`язань на загальну суму (обсяг постачання без ПДВ) 619701 грн, ПДВ 123940 грн, а саме :
- за вересень 2017 року загальна сума без ПДВ 39106,65 грн, ПДВ 7821,33грн;
- за листопад 2017 року загальна сума без ПДВ 4618,9 грн, ПДВ 923,78 грн;
- за жовтень 2018 року загальна сума без ПДВ 4211,35 грн, ПДВ 842,27 грн;
- за грудень 2020 року загальна сума без ПДВ 571764 грн., ПДВ 114353 грн.
Також, на порушення п.44.1 ст.44 ПК України ТОВ "Каханов" встановлено ненадання на перевірку документів в повному обсязі.
09.04.2021 р. позивачем подано заперечення на акт відповідно до змісту яких просив визнати висновки викладені в акті про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Каханов" податкового законодавства при декларуванні за грудень 2020 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету від 18.03.2021 р. №1079/24-13-07-06-10/39264898, такими що не відповідають чинному законодавству.
22.04.2021 р. за результатами розгляду заперечень відповідачем зазначено, що висновки викладені в акті документальної перевірки є обґрунтованими та такими, що відповідають вимогам чинного законодавства.
28.04.2021 р. у відповідності з п.п.54.3.2 п.54.3 ст.54, п.58.1 ст.58 ПК України, на підставі акту перевірки №1079/24-13-07-06-10/39264898 від 18.03.2021 року відповідачем винесено податкове повідомлення - рішення №00000/2368/0706 від 28.04.2021 року форми "В4", яким встановлено порушення п.189.1 ст. 189, абз. г) п.198.5 ст. 198, п.198.6 ст. 198, п.п. 187.1 ст. 187, п.п. 188.1 ст. 188, п.п. 195.1.1 п.195.1 та п.195.2 ст.195 розділу V, п.200.1 ст.200, пп. б п.200.4 ст.200 ПК України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за №159/28289 (із змінами та доповненнями).
Вважаючи вказане податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Згідно пп.14.1.36 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність діяльність, що пов`язана із виробництвом (виготовленням) та/ або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За приписами пункту 41.1 статті 41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.
Відповідно до п. 44.1. ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно п.44.1 ст.44 ПК України платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статей 39 та 39-2 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності, та документів, пов`язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, - не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів - не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).
Пунктом 44.6 ст. 46 ПК України визначено, що у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає в порядку пункту 86.7 статті 86 цього Кодексу документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки, такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.
Згідно зі статтею 54 пунктом 54.3 підпунктом 54.3.2 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або від`ємною значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку па додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Відповідно до п. 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
У відповідності до п. 187.1 ст.187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності (підрядники та субпідрядники) можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно п. 188.1 ст.188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:
товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;
газу, який постачається для потреб населення;
електричної енергії, ціна на яку склалася на ринку електричної енергії.
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних від простроченої суми та інфляційні витрати, відшкодування шкоди, у тому числі відшкодування упущеної вигоди за рішеннями міжнародних комерційних та інвестиційних арбітражів або іноземних судів, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов`язань.
До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.
У випадках, передбачених статтею 189 цього Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень статті 189 цього Кодексу.
Пунктом 189.1 ст.189 Податкового кодексу України у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.
Згідно з абз. г) п. 198.5 ст. 198 Податкового Кодексу України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
У відповідності до п.198.6 ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/ розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Платники податку, які застосовують касовий метод податкового обліку, суми податку, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та не включені до податкового кредиту протягом періоду 365 календарних днів з дати складення таких податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних у зв`язку з відсутністю фактів списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, мають право на включення таких сум до податкового кредиту у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів/послуг, але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання, надання інших видів компенсацій.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу перебіг строків, зазначених у цьому пункті, переривається на період зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником.
З метою застосування п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України податкові зобов`язання визначаються за товарами/послугами, необоротними активами: придбаними для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання; придбаними для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України. Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця обліку ( ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Згідно зі статтею 200 пунктом 200.1 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податковою кредиту такого звітного (податкового) пері оду.
У відповідності до статті 200 пункту 200.4 підпункту "б" ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 ст. 200 ГІКУ, така сума: підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує реєстраційну суму на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку га/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податковою боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державною бюджету.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця обліку (ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Так, за результатом проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ "Каханов", контролюючим органом складено акт перевірки від 18.03.2021 р. №1079/24-13-07-06-10/39264898
У зв`язку з виявленими порушеннями складено, зокрема, податкове повідомлення-рішення від 28.04.2021 №00000/2368/0706, яким визначено зменшення від`ємного значення суми податку на додану вартість на 70073,0 грн.
В ході проведення документальної позапланової перевірки позивача, встановлено придбання ТОВ "Каханов" матраців, ліжка, сушки у Виробничо-торговельної фірми "ВЕЛАМ", ТОВ "Гефелє Україна", ТОВ "САМОДЄЛКІН".
Так, Виробничо-торгівельною фірмою "ВЕЛАМ" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) на позивача податкову накладну №27 від 27.07.2017 року (дата реєстрації 07.08.2017 року, реєстраційний номер 9154825253) на загальну суму без ПДВ 17544,3 грн, сума ПДВ 3508,86 грн, зокрема в частині придбання "Матрац пружинний "Голд-Лайт" 200х180" (Код УКТЗЕД 9404) в кількості 1 шт. з ціною постачання без ПДВ 5890,3 грн, сума ПДВ 1178,06 грн.
Згідно даних бухгалтерського обліку в липні 2017 року ТОВ "Каханов" "Матрац пружинний "Голд-Лайт" 200х180" було оприбутковано.
Водночас, згідно з даними бухгалтерського обліку та даних ЄРПН перевіркою не встановлено реалізацію позивачем вищезазначеного матрацу пружинного "Голд-Лайт" 200х180 за період, що перевіряється.
У відповідності до даних бухгалтерського обліку позивачем у вересні 2017 року по позиції запасу "Матрац пружинний "Голд-Лайт" 200х180" відбулося списання, що відображено наступним чином: Дт 23 "Виробництво" Кт 28 "Товари" (обсяг придбаних товарів/запасів без ПДВ).
Крім того, 28.08.2017року ТОВ "Гефелє Україна" зареєстровано в ЄРПН податкову накладну на позивача №10977 від 09.08.2017 року на загальну суму без ПДВ 33216,35 грн., сума ПДВ 6643,27 грн, зокрема, в частині придбання "Ліжко "Французьке" 1400х2000 мм, з амортизатором" (Код УКТЗЕД 9403500000) в кількості 1 шт. з ціною постачання без ПДВ 33216,35грн, сума ПДВ 6643,27 грн.
В серпні 2017 року ТОВ "Каханов" оприбутковано "Ліжко "Французьке" 1400х2000 мм, з амортизатором" від постачальника ТОВ "Гефелє Україна".
Разом з тим, згідно даних бухгалтерського обліку та даних ЄРПН перевіркою не встановлено реалізацію позивачем вищезазначеного ліжка за період, що перевіряється.
При цьому, відповідно до даних бухгалтерського обліку позивачем у вересні 2017 року по позиції запасу "Ліжко "Французьке" 1400х2000 мм, з амортизат." відбулося списання, що відображено наступним чином: Дт 23 "Виробництво" Кт 28 "Товари" (обсяг придбаних товарів/запасів без ПДВ).
15.03.2017 року ТОВ "САМОДЄЛКІН" зареєстровано в ЄРПН на позивача податкову накладну №606 від 24.02.2017 року на загальну суму без ПДВ 82789,49грн, сума ПДВ 16557,9 грн, зокрема в частині придбання "Сушка" (Код УКТЗЕД 9403901000) в кількості 60 шт., з них: 30 шт. з ціною постачання без ПДВ 4211,35 грн, сума ПДВ 842,27грн та 30 шт. з ціною постачання без ПДВ 4618,9 грн, сума ПДВ 923,78 грн.
Згідно даних бухгалтерського обліку в лютому 2017 року позивачем оприбутковано "Сушка 600 хром ДЦ Полка меблева" в кількості 30 шт. від постачальника ТОВ "САМОДЄЛКІН" на загальну суму без ПДВ 4211,35 грн, сума ПДВ 842,27грн та "Сушка 800 люкс ДЦ" в кількості 30 шт. від постачальника ТОВ "САМОДЄЛКІН" на загальну суму без ПДВ 4618,9 грн, сума ПДВ 923,78грн наступними бухгалтерськими проводками: Дт 64 "Розрахунки за податками й платежами" Кт 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками" (обсяг придбаних товарів/запасів без ПДВ).
Згідно даних бухгалтерського обліку та даних ЄРПН перевіркою не встановлено реалізацію позивачем вищезазначених сушок за період, що перевіряється.
Водночас, відповідно до даних бухгалтерського обліку позивача:
- у листопаді 2017 року по позиції запасу "Сушка 800 люкс ДЦ" в кількості 41 шт. відбулося списання, що відображено наступним чином: Дт 90 "Собівартість реалізації" Кт 28 "Товари" (обсяг придбаних товарів/запасів без ПДВ);
- у січні 2018 року по позиції запасу "Сушка 600 хром ДЦ Полка меблева" в кількості 1 шт. відбулося списання, що відображено наступним чином: Дт 90 "Собівартість реалізації" Кт 28 "Товари" (обсяг придбаних товарів/запасів без ПДВ);
- у квітні 2018 року по позиції запасу "Сушка 600 хром ДЦ Полка меблева" в кількості 1 шт. відбулося списання, що відображено наступним чином: Дт 90 "Собівартість реалізації" Кт 28 "Товари" (обсяг придбаних товарів/запасів без ПДВ);
- у жовтні 2018 року по позиції запасу "Сушка 600 хром ДЦ Полка меблева" в кількості 38 шт. відбулося списання, що відображено наступним чином: Дт 90 "Собівартість реалізації" Кт 28 "Товари" (обсяг придбаних товарів/запасів без ПДВ).
Враховуючи вищезазначене, позивачем вказані товари використано не в господарській діяльності ТОВ "Каханов" та відповідно до абз. г) п.198.5 ст.198 Податкового Кодексу України необхідно нарахувати податкові зобов`язання на загальну суму без ПДВ 47936,9 грн., ПДВ 9587,38 грн.
Окрім того, відповідно до Інвойсу 29 від 27.07.2017 р. до Контракту № 3 від 27.07.2017 р. з контрагентом Zvizda Montage Schiffs Innenausbau Topferstieg 1С, наданого позивачем із запереченням на акт перевірки, експортовано Шафу у вітальню зі спальним місцем 3350х2500х600мм (корпус ДСП, фасад МДФ), країна походження Україна, код 9403500000, в розібраному стані. При цьому, в Інвойсі 29 від 27.07.2017 р. не зазначено про наявність ліжка та матрацу.
Однак, використання вищезазначених товарів не є можливим, оскільки розміри "Матрац пружинний "Голд-Лайт" - 200х180 та "Ліжко "Французьке" - 1400х2000 не співпадають. Надані позивачем документи не доводять використання ТОВ "Каханов" вказаних товарів у своїй діяльності.
Суд звертає увагу, що позивачем на перевірку не було надано, зокрема, регістри бухгалтерського обліку по рахунку 23 "Виробництво", про що свідчать листи позивача від 04.03.2021 року б/н, від 09.03.2021 року б/н, від 11.03.2021 року б/н.
При цьому, позивачу від відповідача надіслано запит "Про надання документів" від 02.03.2021 року №175/12/24-13-07-06-10, в якому відповідно до п.п. 20.1.6 п.20.1 ст.20, п.85.2 ст.85 ПК України запропоновано ТОВ "Каханов" надати документи на перевірку, зокрема, регістри бухгалтерського обліку по рахунку 23.
Окрім того, в ході документальної позапланової перевірки ТОВ "Каханов" встановлено придбання позивачем товару "Односторонній крайколичкувальний верстат Optimat KDF 230 C Ambition 1230 FC", "Витяжний аспіраційний повітропровід до станка BRAND 1230", "Пусконалагоджувальні роботи", "Відсотки по договору товарного кредиту №ОБ-17106" та ін. у ПП "МАРКЕТЛІС".
Відповідно до даних бухгалтерського обліку позивача в березні 2018 року позивачем оприбутковано "Крайколичкувальний верстат KDF 230 C Ambition 1230 FC" від постачальника ПП "МАРКЕТЛІС".
В ході документальної позапланової перевірки, відповідачем позивачу було надіслано лист "Про надання пояснень та документів" від 11.03.2021 року №205/12/24-13-07-06-10 щодо оприбуткування та використання позивачем у господарській діяльності придбаних у ПП "МАРКЕТЛІС" товаро-матеріальних цінностей/послуг за період з лютого 2017 року по грудень 2020 року.
Однак, до закінчення перевірки, пояснення на лист відповідача позивачем не надано. Договори, заявки, товарно-транспортні накладні, видаткові накладні з контрагентом ПП "МАРКЕТЛІС" в повному обсязі до перевірки не надано.
Враховуючи зазначене, позивачем товари/запаси отримані від ПП "МАРКЕТЛІС" використано не в господарській діяльності позивача та відповідно до абз. г) п.198.5 ст.198 ПК України необхідно нарахувати податкові зобов`язання на загальну суму без ПДВ 571764 грн, ПДВ 114353 грн за грудень 2020 року.
Таким чином, як вбачається з вищевикладеного, позивачем не було надано документів, які б підтверджували використання вищеописаних товарів у своїй господарській діяльності, а тому висновки акту документальної перевірки є законними та обґрунтованими.
Отже, враховуючи викладене, матеріалами справи підтверджується факт заниження позивачем в період, що перевірявся податку на додану вартість, у зв`язку з чим висновок податкового органу щодо порушення позивачем вимог п. 189.1 ст.189, абз. г) п.198.5 ст. 198, п.198.6 ст. 198, п.п. 187.1 ст. 187, п.п. 188.1 ст. 188, п.п. 195.1.1 п.195.1 та п.195.2 ст.195 розділу V, п.200.1 ст.200, пп. б п.200.4 ст.200 ПК України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за №159/28289 (із змінами та доповненнями), що призвело до завищення показників Декларації з ПДВ за грудень 2020 року підтверджується матеріалами справи та встановленими під час судового розгляду обставинами, у зв`язку з чим, податкове повідомлення-рішення №00000/2368/0706 від 28.04.2021 року є законними та не підлягає скасуванню.
За приписами статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з частиною 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень, та докази, надані представником позивача, суд дійшов висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Стосовно розподілу судових витрат
У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог судові витрати відповідно до статті 139 КАС України розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "КАХАНОВ" (вул. Нагірна, 7 Д, м.Чернівці, 58002, Код ЄДРПОУ 39264898)
Відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, 58013, Код ЄДРПОУ 44057187)
Суддя І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104630859 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні