Постанова
від 08.07.2010 по справі 2а-6040/10/2/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

08.07.10 Справа №2а-6040/10/2/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді

Яковлєва С.В. , при секрета рі Дрягіні В.П., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів

до Кримської республікан ської організації «Вокально -хореографічний ансамбль «Та врія» ім. Л.Д. Чернишової»

про стягнення 27456,00 грн. адміні стративно - господарських с анкцій,

за участю представників:

від позивача - Свінобоє ва О.С. - представник, довір еність № 04-5/03 від 04.01.2010р.

від відповідача - Кривулякіна Л.П. - предста вник, довіреність від 08.06.10;

Суть спору: Кримське респуб ліканське відділення Фонду с оціального захисту інваліді в звернувся до Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим з адміні стративним позовом, у якому п росить стягнути з Кримської республіканської організац ії «Вокально-хореографічний ансамбль «Таврія» ім. Л.Д. Чер нишової» 27456,00грн. адміністрати вно-господарських санкцій.

Представник позивача у суд овому засіданні, яке відбуло сь 08.07.2010 року, підтримав позовні вимоги у повному обсязі з під став, викладених у адміністр ативному позові та пояснив, щ о відповідач не забезпечив п рацевлаштування двох інвалі дів на підприємстві, у зв' яз ку з чим зобов' язаний сплат ити позивачу адміністративн о-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньорічної заробітної п лати за кожне робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте ним.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував з мотивів, в икладених у запереченні, пос илаючись на те, що Кримська ре спубліканська організація « Вокально-хореографічний анс амбль «Таврія» ім. Л.Д. Чернишо вої» є неприбутковою організ ацією, що повністю фінансуєт ься за рахунок місцевого бюд жету, у зв' язку з чим повинна бути звільнена від сплати ад міністративно-господарськи х санкцій, передбачених ст.20 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні». Таким чином, на думку представника відповід ача, у позові повинно бути від мовлено.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в позивача та відповідача, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б'єктивно оцінивши докази, су д

ВСТАНОВИВ:

Виконавчим комітетом С імферопольської міської рад и АР Крим Кримську республік анську організацію «Вокальн о-хореографічний ансамбль «Т аврія» ім. Л.Д. Чернишової» 25.03.200 2 року зареєстровано у якості юридичної особи (ЄДРПОУ 02225522).

Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» від 21.03.1991 ро ку № 875.

Відповідно до статті 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875 (дал і - Закон) для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, сум и штрафних санкцій визначают ься у розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у роз мірі половини середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кож не робоче місце, не зайняте ін валідом.

Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення» підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. № 420, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 21.12.2005р. за №1534/11814 затвердже на Інструкція щодо заповненн я форми звітності №3-ПН «Звіт п ро наявність вакансій» (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інст рукції щодо заповнення форм и звітності №3-ПН «Звіт про ная вність вакансій», зазначено, що відповідно до Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я» підприємства, установи й о рганізації, їх структурні пі дрозділи та філії незалежно від форми власності та госпо дарювання повинні за наявнос ті вакансій у повному обсязі подавати інформацію про ная вність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятост і за місцем їх реєстрації як п латника страхових внесків.

Судом встановлено, що відпо відач використовує найману п рацю, та відповідно до Закону подає Кримському республіка нському відділенню Фонду соц іального захисту інвалідів з віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів.

Відповідно до звіту відпов ідача про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2 009 рік середньооблікова кільк ість штатних працівників обл ікового складу відповідача с тановить 70 осіб. У 2009 році в орга нізації працювала одна особа , якій відповідно до чинного з аконодавства встановлена ін валідність, кількість інвалі дів - штатних працівників, я кі повинні працювати на робо чих місцях, створених відпов ідно до вимог ст. 19 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» складає 3 особи. Середньор ічна заробітна плата на підп риємстві у 2009 році складала 13728,0 0 грн., у зв' язку чим сума адмі ністративно-господарських с анкцій складає 27456,00 грн.

Суд вважає, що позовні вимог и задоволенню не підлягають з наступних підстав.

Ч. 1 ст. 20 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні» (далі З акон) передбачає сплату підп риємствами, установами, орга нізаціями, у тому числі підпр иємствами, організаціями гро мадськими організаціями інв алідів, фізичними особами, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим статтею 19 цього Закону адміністратив но-господарських санкцій, пр оте положення цієї частини н е поширюється на підприємств а, установи і організації, що п овністю утримуються за рахун ок коштів державного або міс цевих бюджетів.

Згідно з ч. 3 ст. 20 Закону сплат у адміністративно-господарс ьких санкцій і пені підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, проводять відповід но до закону за рахунок прибу тку, який залишається в їх роз порядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язков их платежів).

Аналіз зазначених норм доз воляє зробити висновок про т е, що діяльність роботодавці в де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, які відповідно до ч. 1 ст. 20 З акону сплачують адміністрат ивно-господарські санкції, п овинна передбачати отриманн я прибутку. Сплата таких санк цій неприбутковими організа ціями, що утримуються за раху нок коштів бюджету не передб ачається.

Згідно з п. 1.1, 1.3 Положення Кри мської республіканської орг анізації «Вокально-хореогра фічний ансамбль «Таврія» ім. Л.Д. Чернишової» (у новій реда кції) відповідач належить Ав тономній Республіці Крим і п еребуває у сфері управління Міністерства культури і мист ецтв Автономної Республіки К рим, здійснює свою діяльніст ь за рахунок фінансування із бюджету АР Крим та власних на дходжень.

Пункти 1.4, 3.3, 4.1.1, 4.3, 6.6 Положення пе редбачають, що відповідач є н еприбутковою організацію та його діяльність не має на мет і одержання прибутку. У пункт ах 1.3, 3.10 Положення зазначено, що фінансування відповідача зд ійснюється з бюджету АР Крим .

В матеріалах справи є довід ка Міністерства культури і м истецтв Автономної Республі ки Крим № 01-09/469 від 05.05.2010 року, в які й зазначено, що Кримська респ убліканська організація «Во кально-хореографічний ансам бль «Таврія» ім. Л.Д. Чернишово ї» є комунальною організаціє ю, що входить до складу майна А втономної Республіки Крим, з находиться у сфері управлінн я Міністерства культури і ми стецтв Автономної Республік и Крим та фінансується з бюдж ету АР Крим.

Пунктом 7.11 ст. 7 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» (далі Закон), пе редбачено оподаткування неп рибуткових установ і організ ацій, в абз. «а» підпункту 7.11.1 як ої зазначено, що до неприбутк ових установ і організацій, в ідносяться, зокрема, органи д ержавної влади України, орга ни місцевого самоврядування та створені ними установи аб о організації, що утримуютьс я за рахунок коштів відповід них бюджетів.

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни «Основи законодавства України про культуру» (далі З акон) діяльністю у сфері куль тури є: створення, розповсюдж ення і популяризація творів літератури та мистецтва; збе реження та використання куль турних цінностей; естетичне виховання; організація спеці альної освіти, відпочинку і д озвілля громадян.

Суб'єктами діяльності у сфе рі культури є: професійні тво рчі працівники, професійні т ворчі колективи, працівники культури, окремі громадяни; д ержавні і приватні заклади, п ідприємства, організації і у станови, що діють у сфері куль тури; творчі спілки, націонал ьно-культурні товариства, фо нди, асоціації, інші громадсь кі об'єднання, їх підприємств а; держава в особі її органів в лади та управління.

Діяльність у сфері культур и здійснюється на професійні й чи аматорській основі у пор ядку, визначеному цими Основ ами, законодавством України про підприємства, підприємни цьку діяльність, некомерційн і організації та об'єднання, а також законодавством, що рег улює конкретні види діяльнос ті у сфері культури.

Ст. 21-1 Закону передбачено, що неприбутковими організація ми у сфері культури є юридичн і особи, які здійснюють діяль ність, визначену статтею 12 цих Основ, і відповідають критер іям неприбутковості, встанов леним цією статтею.

Неприбуткова організація у сфері культури може здійсн ювати фінансово-господарськ у діяльність відповідно до ц ілей її утворення та в межах ї ї цивільної правоздатності.

Кошти та інше майно, майнові права (у грошовому виразі), на буті неприбутковою організа цією внаслідок її фінансово- господарської діяльності, за результатами звітного періо ду не можуть більше ніж у три р ази перевищувати її надходже ння за той же період у вигляді бюджетних коштів, коштів та і ншого майна, майнових прав (у г рошовому виразі), наданих орг анізації засновником (заснов никами) організації, в тому чи слі у вигляді членських внес ків, внесків учасників, а тако ж безповоротної фінансової д опомоги чи допомоги товарами , роботами, послугами (за їх ри нковою вартістю), що надані бе зоплатно.

Обсяг майна суб'єктів підпр иємницької діяльності (часто к у їхньому майні), яке на вста новленому законом праві нале жить неприбутковій організа ції, не може більше ніж у три р ази перевищувати загальний о бсяг іншого майна, що належит ь неприбутковій організації на кінець звітного періоду. Т аке перевищення має бути усу нено протягом року, наступно го за звітним.

Майно неприбуткової орган ізації у сфері культури може бути передано суб'єктам підп риємницької діяльності лише в тимчасове користування на компенсаційній основі, за ви нятком внесення майна до ста тутного фонду господарськог о товариства чи наділення ма йном іншого суб'єкта підприє мницької діяльності.

Компенсація за користуван ня майном неприбуткової орга нізації не може бути нижчою з а звичайну ціну, крім випадкі в, коли майно надається в кори стування іншим неприбуткови м організаціям.

Законом для окремих форм не прибуткових організацій у сф ері культури та за видами їх д іяльності можуть встановлюв атися інші критерії ознак не прибутковості.

За таких обставин суд вважа є, що діяльність відповідача відповідно до його Положенн я не суперечить вимогам Зако ну України «Основи законодав ства України про культуру» т а Постанови Кабінету Міністр ів України від 05.06.1997 року № 534, яко ю відповідно до Основ законо давства України про культуру затверджений перелік платни х послуг, які можуть надавати ся закладами культури і мист ецтв, заснованими на державн ій та комунальній формі влас ності, що відповідає вимогам п. 7.11 ст. 7 Закону України «Про оп одаткування прибутку підпри ємств».

Відповідно до планів відпо відача використання бюджетн их коштів на 2009 рік, затверджен их заступником директора від повідача та погоджених Мініс тром культури і мистецтв АР К рим, з загального фонду бюдже ту АР Крим позивачу виділено 2739,0 тис. грн., з яких 2739,0 тис. грн. - поточні видатки, утому числі оплата праці працівників в с умі 1950,7 тис. грн., нарахування на заробітну плату - 721 тис. грн., 42 тис. грн. - витрати на опален ня, 25,3 тис. грн. - витрати на еле ктроенергію.

До матеріалів справи надан і звіти відповідача про отри мання і використання інших н адходжень спеціального фонд у за 2009 рік, згідно з якими з бюд жету АР Крим відповідачу над ійшло кошів за звітний періо д в загальній сумі 2709400,00 грн., з як их касові видатки складають 2709400,00 грн., у зв' язку з чим залиш ок надходжень на кінець звіт ного періоду складає 0,00 грн.

Згідно з планом затверджен им позивачу по доходах з теат рально-видовищних та концерт них організацій на 2009 рік сума його доходів за 2009 рік визначе на 150,0 тис. грн., з яких відповідн о до розшифрування витрат ві дповідача на 2009 рік (з власних к оштів) витрачено 150,0 тис. грн., у т ому числі на утримання транс портних засобів, авто послуг и, послуги зв' язку, холодне в одопостачання, амортизація м узичних інструментів, відрах ування авторських прав, виве зення сміття, послуги банку, в итрати на відрядження, витра ти на матеріали та обладнанн я, податки та обов' язкові пл атежі, реклама та інші.

З наданої позивачем деклар ації з податку на прибуток пі дприємства №306402 за 2009 рік, яка пр ийнята без зауважень податко вим органом, вбачається, що су ма валових доходів від усіх в идів діяльності не перевищує суму валових витрат, з урахув анням амортизаційних відрах увань позивача, у зв' язку з ч им сума податку за відповідн ий звітний період складає 0,00 г рн.

Більш того, суд вважає необх ідним визначити, що рішенням Господарського суду АР Крим від 22.01.2004 року у справі № 2-15/2836-2004, як е набрало законної сили, вста новлено, що Державний вокаль но-хореографічний ансамбль У країни «Таврія» (який у подал ьшому перейменований у Кримс ьку республіканську організ ацію «Вокально-хореографічн ий ансамбль «Таврія» ім. Л.Д. Ч ернишової») з 10.10.1997 року зареєст рований у ДПІ в Київському ра йоні м. Сімферополя в якості н еприбуткової організації, як держпідприємство з бюджетни м фінансуванням. Суд, під час р озгляду справи № 2-15/2836-2004, дійшов висновку про неправомірніст ь виключення Державного вока льно-хореографічного ансамб лю України «Таврія» з Реєстр у неприбуткових установ та о рганізацій, у зв' язку з тим, щ о його правовий статус підпа дає під визначення неприбутк ової організації.

Ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністрат ивного судочинства України п ередбачено, що обставини, вст ановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не док азуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо яко ї встановлено ці обставини.

За таких обставин суд дійшо в висновку про те, що позивач є неприбутковою організацією , відповідно до вимог ст. 21-1 Зак ону України «Основи законода вства України про культуру», тобто не отримує прибутку ві д своєї діяльності та фактич но утримується за рахунок ко штів бюджету АР Крим.

Таким чином вимоги ч. 1 ст. 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні» щодо сплати раб отодавцями, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону адміні стративно-господарських сан кцій, не поширюється на відпо відача як на організацію, що у тримується за рахунок коштів бюджету АР Крим.

Вивчивши надані документи , керуючись встановленим у ст . 7 КАС України принципом верх овенства права, згідно з яким людина, її права та свободи ви знаються найвищими цінност ями та визначають зміст і спр ямованість діяльності держа ви, суд дійшов висновку, що від сутні підстави для задоволен ня позовних вимог.

Під час судового засідання , яке відбулось 08.07.2010р., оголошен о вступну та резолютивну час тини постанови.

Відповідно до ст. 163 КАС Украї ни постанова оформлена та пі дписана 15.07.2010р.

Керуючись ст.ст.160-163, ст.167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні п озовних вимог.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Як овлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення08.07.2010
Оприлюднено02.08.2010
Номер документу10463169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6040/10/2/0170

Ухвала від 01.03.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Курапова Зоя Іллівна

Постанова від 08.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні