Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІ ЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а -6040/10/2/0170
01.03.11 м. Севастополь
Севастопольсь кий апеляційний адміністрат ивний суд у складі колегії су ддів:
головуючого судді Кур апової З.І.,
суддів Щепансько ї О.А. ,
Яковенко С.Ю.
секретар судового засід ання Карпова І.І.
за участю сторін:
представник позивача, Кр имського республіканського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів - не з' яв ився, про час та місце розгляд у справи повідомлений належн им чином та своєчасно, про при чину неявки суд не повідомив ,
представник відповідача, Кримської республікансько ї організації "Вокально - хоре ографічний ансамбль "Таврія" ім. Л.Д.Чернишової" - Кривуля кіна Лариса Петрівна,
Заступник прокурора Автон омної Республіки Крим, не з ' явився, про час та місце роз гляду справи повідомлений на лежним чином та своєчасно, пр о причину неявки суд не повід омив- не з' явився, про час та місце розгляду справи повідо млений належним чином та сво єчасно, про причину неявки су д не повідомив,
розглянувши апеляційну ск аргу Кримського республі канського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в на постанову Окружного адм іністративного суду Автоно мної Республіки Крим (суддя Я ковлєв С.В.) від 08.07.10 по справі № 2 а-6040/10/2/0170
за позовом Кримського р еспубліканського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133, м. Сі мферополь, Автономна Республ іка Крим,95001)
до Кримської республік анської організації "Вокальн о - хореографічний ансамбль "Т аврія" ім. Л.Д.Чернишової" (вул. О деська, 4, м. Сімферополь, Автон омна Республіка Крим,95001)
з участю: Заступника про курора Автономної Республік и Крим (вул. Севастопольська, 2 1, м. Сімферополь, Автономна Ре спубліка Крим, 95015)
про стягнення 27456,00 грн. адмін істративно-господарських са нкцій
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного ад міністративного суду АР Крим від 08.07.2010 у справі № 2а-6040/19/2/0170 (суддя Яковлєв С.В.) відмовлено у зад оволенні позовних вимог.
Не погодившись з постаново ю суду, Кримське республікан ське відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звер нулося з апеляційною скаргою , в якій просить скасувати пос танову Окружного адміністра тивного суду АР Крим від 08.07.2010 у справі № 2а-6040/19/2/0170 та прийняти но ву постанову суду.
Апеляційна скарга мотивов ана тим, що судом порушені нор ми матеріального права.
У судове засідання 01.03.2011року представник позивача та прок урор не з' явилися, явку свої х представників не забезпечи ли, про місце, день та час його проведення повідомлені нале жним чином.
Представник відповідача з аперечує проти апеляційної с карги, просить рішення суду п ершої інстанції залишити без змін.
Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.
Відповідно до пункту 4 статт і 196 Кодексу адміністративног о судочинства України, непри буття у судове засідання сто рін, належним чином повідомл ених про дату, час та місце апе ляційного розгляду, не переш коджає судовому розгляду спр ави.
На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, п еревіривши юридичну оцінку о бставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши пр авильність застосування су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права, вважає, що апеляційн а скарга не підлягає задовол енню з наступних підстав.
Кримське республіканське відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів звернуло ся до Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим з адміністративним позовом, у якому просить стяг нути з Кримської республікан ської організації “Вокально -хореографічний ансамбль “Та врія” ім. Л.Д. Чернишової” 27 456,00г рн. адміністративно-господар ських санкцій.
З матеріалів справи вбачає ться, що Виконавчим комітето м Сімферопольської міської р ади АР Крим Кримську республ іканську організацію “Вокал ьно-хореографічний ансамбль “Таврія”ім. Л.Д. Чернишової ”25.03.2002 року зареєстровано у я кості юридичної особи (ЄДРПО У 02225522).
Порядок, підстави та умови у часті суб' єктів господарюв ання в реалізації державний гарантій для забезпечення і нвалідів рівними правами з і ншими громадянами регулюєть ся Законом України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” від 21.03.1991 рок у № 875.
Як вбачається з матеріалів справи відповідач використо вує найману працю, та відпові дно до Закону подає Кримсько му республіканському відділ енню Фонду соціального захис ту інвалідів звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.
Відповідно до звіту відпов ідача про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2 009 рік середньооблікова кільк ість штатних працівників обл ікового складу відповідача с тановить 70 осіб.
У 2009 році в організації працю вала одна особа, якій відпові дно до чинного законодавства встановлена інвалідність, к ількість інвалідів - штатни х працівників, які повинні пр ацювати на робочих місцях, ст ворених відповідно до вимог ст. 19 Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” складає 3 о соби.
Середньорічна заробітна п лата на підприємстві у 2009 році складала 13 728,00 грн., у зв' язку ч им сума адміністративно-госп одарських санкцій складає 27 45 6,00 грн.
Судова колегія вважає, що по зовні вимоги задоволенню не підлягають з наступних підст ав.
Ч. 1 ст. 20 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні” перед бачає сплату підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадськими о рганізаціями інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у адміністративно-господарс ьких санкцій, проте положенн я цієї частини не поширюєтьс я на підприємства, установи і організації, що повністю утр имуються за рахунок коштів д ержавного або місцевих бюдже тів.
Згідно з ч. 3 ст. 20 Закону спла ту адміністративно-господар ських санкцій і пені підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, проводять відпові дно до закону за рахунок приб утку, який залишається в їх ро зпорядженні після сплати всі х податків і зборів (обов'язко вих платежів).
Аналіз зазначених норм доз воляє зробити висновок про т е, що діяльність роботодавці в де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, які відповідно до ч. 1 ст. 20 З акону сплачують адміністрат ивно-господарські санкції, п овинна передбачати отриманн я прибутку. Сплата таких санк цій неприбутковими організа ціями, що утримуються за раху нок коштів бюджету не передб ачається.
Згідно з п. 1.1, 1.3 Положення Кри мської республіканської орг анізації “Вокально-хореогра фічний ансамбль “Таврія”ім. Л.Д. Чернишової” (у новій р едакції) відповідач належить Автономній Республіці Крим і перебуває у сфері управлін ня Міністерства культури і м истецтв Автономної Республі ки Крим, здійснює свою діяльн ість за рахунок фінансування із бюджету АР Крим та власних надходжень.
Пункти 1.4, 3.3, 4.1.1, 4.3, 6.6 Положення пе редбачають, що відповідач є н еприбутковою організацію та його діяльність не має на мет і одержання прибутку. У пункт ах 1.3, 3.10 Положення зазначено, що фінансування відповідача зд ійснюється з бюджету АР Крим .
Згідно довідці Міністерст ва культури і мистецтв Автон омної Республіки Крим № 01-09/469 ві д 05.05.2010 року, в якій зазначено, що Кримська республіканська ор ганізація “Вокально-хореогр афічний ансамбль “Таврія” ім . Л.Д. Чернишової” є комунально ю організацією, що входить до складу майна Автономної Рес публіки Крим, знаходиться у с фері управління Міністерств а культури і мистецтв Автоно мної Республіки Крим та фіна нсується з бюджету АР Крим.
Пунктом 7.11 ст. 7 Закону Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств”(далі Закон ), передбачено оподаткування неприбуткових установ і орг анізацій, в абз. “а”підпункту 7.11.1 якої зазначено, що до непри буткових установ і організац ій, відносяться, зокрема, орга ни державної влади України, о ргани місцевого самоврядува ння та створені ними установ и або організації, що утримую ться за рахунок коштів відпо відних бюджетів.
Судова колегія вважає, що ді яльність відповідача відпов ідно до його Положення не суп еречить вимогам Закону Украї ни “Основи законодавства Укр аїни про культуру” та Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни від 05.06.1997 року № 534, якою відпов ідно до Основ законодавства України про культуру затверд жений перелік платних послуг , які можуть надаватися закла дами культури і мистецтв, зас нованими на державній та ком унальній формі власності, що відповідає вимогам п. 7.11 ст. 7 За кону України “Про оподаткува ння прибутку підприємств”.
Відповідно до планів відпо відача використання бюджетн их коштів на 2009 рік, затверджен их заступником директора від повідача та погоджених Мініс тром культури і мистецтв АР К рим, з загального фонду бюдже ту АР Крим позивачу виділено 2739,0 тис. грн., з яких 2739,0 тис. грн. - поточні видатки, утому числі оплата праці працівників в с умі 1950,7 тис. грн., нарахування на заробітну плату - 721 тис. грн., 42 тис. грн. - витрати на опален ня, 25,3 тис. грн. - витрати на еле ктроенергію.
До матеріалів справи надан і звіти відповідача про отри мання і використання інших н адходжень спеціального фонд у за 2009 рік, згідно з якими з бюд жету АР Крим відповідачу над ійшло кошів за звітний періо д в загальній сумі 2 709 400,00 грн., з я ких касові видатки складають 2 709 400,00 грн., у зв' язку з чим зали шок надходжень на кінець зві тного періоду складає 0,00 грн.
Згідно з планом затверджен им позивачу по доходах з теат рально-видовищних та концерт них організацій на 2009 рік сума його доходів за 2009 рік визначе на 150,0 тис. грн., з яких відповідн о до розшифрування витрат ві дповідача на 2009 рік (з власних к оштів) витрачено 150,0 тис. грн., у т ому числі на утримання транс портних засобів, авто послуг и, послуги зв' язку, холодне в одопостачання, амортизація м узичних інструментів, відрах ування авторських прав, виве зення сміття, послуги банку, в итрати на відрядження, витра ти на матеріали та обладнанн я, податки та обов' язкові пл атежі, реклама та інші.
З наданої позивачем деклар ації з податку на прибуток пі дприємства №306402 за 2009 рік, яка пр ийнята без зауважень податко вим органом, вбачається, що су ма валових доходів від усіх в идів діяльності не перевищує суму валових витрат, з урахув анням амортизаційних відрах увань позивача, у зв' язку з ч им сума податку за відповідн ий звітний період складає 0,00 г рн.
Також рішенням Господарсь кого суду АР Крим від 22.01.2004 року у справі № 2-15/2836-2004, яке набрало за конної сили, встановлено, що Д ержавний вокально-хореограф ічний ансамбль України “Тавр ія” (який у подальшому перейм енований у Кримську республі канську організацію “Вокаль но-хореографічний ансамбль “ Таврія”ім. Л.Д. Чернишової ”) з 10.10.1997 року зареєстрований у ДПІ в Київському районі м. Сім ферополя в якості неприбутко вої організації, як держпідп риємство з бюджетним фінансу ванням. Суд, під час розгляду с прави № 2-15/2836-2004, дійшов висновку про неправомірність виключе ння Державного вокально-хоре ографічного ансамблю Україн и “Таврія” з Реєстру неприбу ткових установ та організаці й, у зв' язку з тим, що його пра вовий статус підпадає під ви значення неприбуткової орга нізації.
Ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністрат ивного судочинства України п ередбачено, що обставини, вст ановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не док азуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо яко ї встановлено ці обставини.
Судов колегія вважає, що поз ивач є неприбутковою організ ацією, відповідно до вимог ст . 21-1 Закону України “Основи зак онодавства України про культ уру”, тобто не отримує прибут ку від своєї діяльності та фа ктично утримується за рахуно к коштів бюджету АР Крим.
Таким чином вимоги ч. 1 ст. 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” щодо сплати раб отодавцями, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону адміні стративно-господарських сан кцій, не поширюється на відпо відача як на організацію, що у тримується за рахунок коштів бюджету АР Крим.
Відповідно до частини 1 ст атті 200 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д апеляційної інстанції зали шає апеляційну скаргу без за доволення, а постанову або ух валу суду - без змін, якщо визн ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив судове ріш ення з додержанням норм мате ріального і процесуального п рава.
Судова колегія дійшла до ви сновку, що судом першої інста нції правильно встановлені о бставини справи, рішення суд у ухвалене з додержанням нор м матеріального та процесуал ьного права, тому підстав для задоволення апеляційної ска рги та скасування судового р ішення не вбачається.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апе ляційна скарга Кримського ре спубліканського відділення Фонду соціального захисту і нвалідів на постанову Окружн ого адміністративного суду А Р Крим від 08.07.2010 у справі № 2а-6040/19/2/017 0 задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, 200, п.1 ч.1 ст.205, 206, 212, 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Кримськ ого республіканського відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів на постанову О кружного адміністративного суду АР Крим від 08.07.2010 у справі № 2а-6040/19/2/0170 залишити без задоволе ння.
Постанову Окружного адмі ністративного суду АР Крим в ід 08.07.2010 у справі № 2а-6040/19/2/0170 залиши ти без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судового р ішення виготовлений 09 березн я 2011 р.
Головуючий суддя підпис З.І .Курапова
Судді підпис О.А.Щепанська
підпис С .Ю. Яковенко
З оригіналом згідно
Суддя З.І.Курапова
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2011 |
Оприлюднено | 05.07.2011 |
Номер документу | 16561883 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Курапова Зоя Іллівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні