Рішення
від 24.05.2022 по справі 380/15490/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2022 року

справа №380/15490/21

Львівський окружний адміністративний суд:

в складі головуючої судді Потабенко В.А.,

за участю секретаря судового засідання Гулій М.Р.,

за участі:

представника позивача Манющак С.В., згідно довіреності,

представника відповідача Болотіна М.С., згідно наказу,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львова за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Віконні системи» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, -

в с т а н о в и в :

товариство з обмеженою відповідальністю «Віконні системи» (далі ТзОВ «Віконні системи», позивач) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач) з вимогою про визнання протиправним та скасування рішення №11098/13-01-24-07 від 20.05.2021 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, прийняте ГУ ДПС у Львівській області на суму 2674,02 грн.

При обґрунтуванні позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішенням №11098/13-01-24-07 від 20.05.2021, оскільки єдиний соціальний внесок за грудень 2019 року лютий 2020 року ТзОВ «Віконні системи» сплатило вчасно, у встановлені Законом України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» строки. Звідси, позивач не допустив порушення вимог ч. 8 ст. 9 вказаного Закону. У зв`язку з цим, позивач вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Просить суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Ухвалою від 17.09.2021 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено проводити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

13.10.2021 відповідач подав відзив на позовну заяву (вх. № 74790). Зазначив, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», зокрема, ст. 25. Згідно даних інтегрованої картки ТзОВ «Віконні системи» по єдиному соціальному внеску позивачу були нараховані штрафні санкції в сумі 2634,50 грн., а також пеня 39,52 грн. (0,1% суми недоїмки). Зазначив, що згідно ч. 6 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі, якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. Враховуючи наведене, вважає винесене у зв`язку з цим рішення правомірним та просить відмовити у задоволенні позову повністю.

24.11.2021 за вх. № 86510 позивач подав відповідь на відзив, згідно якого зазначив, що відповідачем жодним чином не обґрунтовано наявність у ТзОВ «Віконні системи» боргу з єдиного внеску.

Ухвалою суду від 29.11.2021 продовжено розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Протокольною ухвалою суду від 23.02.2021 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених в позовній заяві. Просила суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Просив суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ТзОВ «Віконні системи» зареєстровано як юридична особа 08.09.2003, ЄДРПОУ 32639349, м. 79035, Львів, вул. Зелена, 238-3.

З матеріалів справи вбачається, що ГУ ДПС у Львівській області винесло ТзОВ «Віконні системи» рішення №11098/13-01-24-07 від 20.05.2021 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на суму 2674,02 грн., в тому числі штраф в розмірі 2634,50 грн., пеня 39,52 грн.

Згідно розрахунку штрафної санкції, така санкція та пеня застосовані за період з 21.01.2020 по 25.02.2020.

Не погоджуючись із вищевказаним рішенням ГУ ДПС у Львівській області, позивач звернувся з цим позовом до суду.

При вирішенні спору, суд застосовує наступні норми права.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування», з наступними змінами і доповненнями, в редакції, чинні на момент виникнення спірних правовідносин.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Страхувальниками, в свою чергу, вважаються роботодавці та інші особи, які відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» зобов`язані сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов`язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Єдиний внесок не входить до системи оподаткування.

Кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до цього Закону, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Єдиний внесок для платників, зазначених у статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

У разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску.

Суми фінансових санкцій розподіляються відповідно до пропорцій, визначених для розподілу єдиного внеску.

Розрахунок розподілу єдиного внеску за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування проводиться на підставі звітності про нарахування єдиного внеску за результатами попереднього року.

Згідно ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки податкових органів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування або на єдиний рахунок, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь).

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку або на єдиний рахунок.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з податковим органом за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.

Частиною 12 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Частиною 11 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» рішення, прийняті податковими органами та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов`язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов`язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

За рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Крім того, відповідно до ч. 11 ст. 25 вказаного Закону податковий орган застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції:

1) у разі ухилення від взяття на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на облік платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», накладається штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум;

3) за донарахування податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску;

5) за неналежне ведення бухгалтерської документації, на підставі якої нараховується єдиний внесок, накладається штраф у розмірі від восьми до п`ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

6) за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.

7) за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) накладаються штрафи, передбачені за порушення порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків у розмірах та порядку, встановлених статтею 119 Податкового кодексу України.

Також відповідно до ч. 10 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування страхувальниками, визначеними Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів визначено Інструкцією «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (далі - Інструкція №449).

За порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня) відповідно до Закону (п. 1 розділу VIІ Інструкції №449).

Так, положеннями п. 1 розділу VI Інструкції №449 передбачено, що до платників, які не виконали визначені Законом обов`язки щодо нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, застосовуються заходи впливу та стягнення.

Зокрема, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних ІТС.

При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за зазначені періоди (при цьому недоїмка за кожен такий період повинна бути повністю сплачена (погашена)).

Для платників, зазначених у пунктах 1 та 16 частини першої статті 4 Закону, таким періодом є календарний місяць, для платників, зазначених у пунктах 4-51 частини першої статті 4 Закону,- календарний квартал.

В даній справі предметом спору є застосування до ТзОВ «Віконні системи» штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період грудня 2019 року лютого 2020 року на підставі рішення 11098/13-01-24-07 від 20.05.2021.

Судом з матеріалів справи встановлено, що позивачем подано до ГУ ДПС У Львівській області звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, зокрема:

за грудень 2019 року 14.01.2020, що підтверджується квитанцією №2;

за січень 2020 року 13.02.2020, що підтверджується квитанцією №2;

за лютий 2020 року 18.03.2020, що підтверджується квитанцією №2.

Єдиний соціальний внесок за грудень 2019 року в сумі 42303,06 грн., яка відображена у звіті за грудень 2019 року, був сплачений в 2 етапи:

І - з зарплати за першу половину грудня 2019 року єдиний соціальний внесок сплачений 20.12.2019 в сумі 13500,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №437 від 20.12.2019, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за 1-шу половину грудня 2019 року;

ІІ - з зарплати за другу половину грудня 2019 року єдиний соціальний внесок сплачений 09.01.2020 в сумі 28803,06 грн., що підтверджується платіжним дорученням №469 від 09.01.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за грудень 2019 року.

Враховуючи, що відповідно до вимог чинного законодавства термін сплати єдиного соціального внеску за грудень 2019 року є до 20.01.2020, ТзОВ «Віконні системи» сплату єдиного соціального внеску за грудень 2019 року здійснило у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме - 20.12.2019 та 09.01.2020.

Єдиний соціальний внесок за січень 2020 року в сумі 45888,23 грн., яка відображена у звіті за січень 2020 року, був сплачений в 2 етапи:

І - з зарплати за першу половину січня 2020 року єдиний соціальний внесок сплачений 21.01.2020 в сумі 5000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №495 від 21.01.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за січень 2020 року;

ІІ - з зарплати за другу половину січня 2020 року єдиний соціальний внесок сплачений 05.02.2020 в сумі 30888,26 грн., що підтверджується платіжним дорученням №533 від 05.02.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за січень 2020 року.

Враховуючи, що відповідно до вимог чинного законодавства термін сплати єдиного соціального внеску за січень 2020 року є до 20.02.2020, ТзОВ «Віконні системи» сплату єдиного соціального внеску за січень 2020 року здійснило у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме - 21.01.2020 та 05.02.2020.

Єдиний соціальний внесок за лютий 2020 року в сумі 46328,24 грн., яка відображена в звіті за лютий 2020 року, був сплачений також в 2 етапи:

І - з зарплати за першу половину лютого 2020 року єдиний соціальний внесок сплачений 25.02.2020 в сумі 14500,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №560 від 25.02.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за лютий 2020 року;

ІІ - з зарплати за другу половину лютого 2020 року єдиний соціальний внесок сплачений 11.03.2020 в сумі 31828,24 грн., що підтверджується платіжним дорученням №585 від 11.03.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за лютий 2020 року.

Враховуючи, що відповідно до вимог чинного законодавства термін сплати єдиного соціального внеску за лютий 2020 року є до 20.03.2020, ТзОВ «Віконні системи» сплату соціального єдиного внеску за лютий місяць 2020 року здійснило у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме - 25.02.2020 та 11.03.2020.

Жодних доказів на підтвердження своєї позиції щодо несплати/несвоєчасної сплати єдиного соціального внеску ТзОВ «Віконні системи» протягом грудня 2019 року лютого 2020 року відповідачем не надано.

Суд звертає увагу на положення ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування», згідно якого за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

Таким чином, у разі наявності у позивача недоїмки, штрафних санкцій та пені зі сплати єдиного соціального внеску за минулі періоди, суми сплати за грудень 2019 року лютий 2020 року могли би погашатись у порядку календарної черговості їх виникнення.

Водночас, доказів наявності у ТзОВ «Віконні системи» недоїмки, несплачених штрафних санкцій та пені з єдиного соціального внеску за минулі періоди, що дало б можливість ГУ ДПС У Львівській області зараховувати нові надходження з єдиного соціального внеску в погашення минулих періодів, відповідачем не надано.

Більше того, представником відповідача в судовому засіданні не було надано ні усних ні письмових пояснень та підтверджень щодо сум, які відображені в обліковій ТзОВ «Віконні системи». Так, не зрозумілим є походження таких сум, на підставі яких саме документів такі суми внесено до облікової картки (відсутні номера платіжних доручень, дати складання таких документів, вказано невизначені документи тощо). Більше того, за вказаний період у позивача фігурує переплата з єдиного соціального внеску.

Суд також зазначає, що відзив на адміністративний позов, поданий ГУ ДПС у Львівській області, являє собою не що інше, як перелік норм Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування» та Інструкції № 449, без наведення конкретних фактів порушення позивачем законодавства та посилань на обставини справи та первинні документи.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Чого, однак, зроблено не було.

З урахуванням наведеного, відповідачем жодним чином не доведено належними і допустимими доказами наявності що у ТзОВ «Віконні системи» недоїмки, несплачених штрафних санкцій та пені з єдиного соціального внеску за минулі періоди.

За наслідками розгляду справи суд дійшов висновку, що позивачем протягом грудня 2019 року лютого 2020 року вчасно і у повному обсязі сплачувався єдиний соціальний внесок при відсутності поточного боргу, що, у свою чергу, унеможливлювало прийняття оскаржуваного рішення відповідачем.

Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими і у справі наявні підстави для визнання протиправним та скасування рішення №11098/13-01-24-07 від 20.05.2021, прийнятого ГУ ДПС у Львівській області.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи вищевикладене, з урахуванням приписів ч. 1 ст. 139 КАС України з ГУ ДПС у Львівській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь ТзОВ «Віконні системи» слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2270,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 19-20, 22, 72-77, 132, 134, 139, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення №11098/13-01-24-07 від 20.05.2021, прийняте Головним управлінням ДПС у Львівській області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (код ЄДРПОУ 43143039, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) в користь товариства з обмеженою відповідальністю «Віконні системи» (код ЄДРПОУ 32639349, місцезнаходження: 79035, м. Львів, вул. Зелена, 238-3) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень рівно.

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 06.06.2022.

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.05.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104672823
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів

Судовий реєстр по справі —380/15490/21

Ухвала від 15.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 13.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 19.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 19.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 24.05.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 17.09.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні