Постанова
від 13.12.2022 по справі 380/15490/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2022 рокуЛьвівСправа № 380/15490/21 пров. № А/857/10090/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Довгополова О.М.,

суддів Ільчишин Н.В., Святецького В.В.

з участю секретаря судового засідання Вовка А.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного судувід 25 травня 2022 року у справі №380/15490/21 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Віконні системи» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення-

суддя (судді) в суді першої інстанції Потабенко В.А.,

час ухвалення рішення: 12:16:06,

місце ухвалення рішення м. Львів,

дата складання повного тексту рішення: 06.06.2022,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Віконні системи» (далі ТзОВ «Віконні системи») звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення №11098/13-01-24-07 від 20.05.2021 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, прийняте ГУ ДПС у Львівській області на суму 2674,02 грн.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 25 травня 2022 року позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення №11098/13-01-24-07 від 20.05.2021, прийняте Головним управлінням ДПС у Львівській області.

Рішення мотивоване тим, що жодних доказів на підтвердження своєї позиції щодо несплати/несвоєчасної сплати єдиного соціального внеску ТзОВ «Віконні системи» протягом грудня 2019 року лютого 2020 року відповідачем не надано.

Не погодившись із ухваленим судовим рішенням, Головне управління ДПС у Львівській області подало апеляційну скаргу. Вважає, що таке постановлене з порушенням норм матеріального права, просить його скасувати та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.

Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску на платників єдиного внеску накладається штраф, розрахунок якого здійснюється на підставі інформаційної системи органу доходів і зборів, а на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня. Згідно інтегрованої картки ТзОВ «Віконні системи» по єдиному соціальному внеску позивачу були нараховані щтрафні санкції у розмірі 2634,50 грн та пеня у розмірі 39,52 (0,1 % суми недоїмки) за період з 21.01.2020 до 25.02.2020 року, на загальну суму штрафних санкцій 2674, 02 грн. Зазначає, що відповідно до ч.6 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. Вказаним Законом чітко встановлений обов`язок платника сплачувати єдиний внесок незалежно від фінансового стану та не передбачено можливість звільнення такого платника єдиного внеску від відповідальності, установленої за невиконання відповідного зобов`язання.

Позивач подав суду відзив на апеляційну скаргу, у якому заперечив щодо доводів апелянта та просив залишити рішення суду без змін.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав апеляційну скаргу з підстав, у ній зазначених, просив рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове, яким у задоволенні позову відмовити.

Представник позивача в судовому засіданні проти апеляційної скарги заперечив, просив залишити її без задоволення, а рішення суду без змін.

Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги (частина перша статті 308 КАС України).

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ «Віконні системи» зареєстровано як юридична особа 08.09.2003, ЄДРПОУ 32639349, м. 79035, Львів, вул. Зелена, 238-3.

Головне управління ДПС у Львівській області винесло ТзОВ «Віконні системи» рішення №11098/13-01-24-07 від 20.05.2021 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на суму 2674,02 грн., в тому числі штраф в розмірі 2634,50 грн., пеня 39,52 грн.

Згідно розрахунку штрафної санкції, така санкція та пеня застосовані за період з 21.01.2020 по 25.02.2020.

Не погоджуючись із вищевказаним рішенням Головного управління ДПС у Львівській області, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції і вважає його таким, що відповідає обставинам справи та правильному застосуванню норм матеріального права з огляду на наступне.

Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із того, що правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування».

Відповідно до підпункту 2 частини першої статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з абзацом 2 пункту 1 частини першої статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

За приписами пункту 1 частини другої статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

За змістом частини сьомої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з податковим органом за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань. (частина восьма статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»

Відповідно до частин одинадцятої, дванадцятої статті 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Відповідно до пункту 2 частини одинадцятої статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Частиною десятою статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» встановлено, що на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Процедура нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) страхувальниками, визначеними Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів, визначена Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449.

Відповідно до підпункту 2 пункту 2 Розділу VII «Фінансові санкції» згаданої вище Інструкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС.

Таким чином, за несплату (несвоєчасну сплату) платником податків узгодженої суми грошового зобов`язання у певний термін законодавець для такого платника передбачив негативні наслідки у вигляді штрафних санкцій та нарахування пені.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем подано до Головного управління ДПС у Львівській області звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, зокрема:

за грудень 2019 року 14.01.2020, що підтверджується квитанцією №2;

за січень 2020 року 13.02.2020, що підтверджується квитанцією №2;

за лютий 2020 року 18.03.2020, що підтверджується квитанцією №2.

Так, єдиний соціальний внесок за грудень 2019 року в сумі 42303,06 грн., яка відображена у звіті за грудень 2019 року, був сплачений в 2 етапи:

І - з зарплати за першу половину грудня 2019 року єдиний соціальний внесок сплачений 20.12.2019 в сумі 13500,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №437 від 20.12.2019, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за 1-шу половину грудня 2019 року;

ІІ - з зарплати за другу половину грудня 2019 року єдиний соціальний внесок сплачений 09.01.2020 в сумі 28803,06 грн., що підтверджується платіжним дорученням №469 від 09.01.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за грудень 2019 року.

Оскільки, відповідно до вимог чинного законодавства термін сплати єдиного соціального внеску за грудень 2019 року є до 20.01.2020, ТзОВ «Віконні системи» сплату єдиного соціального внеску за грудень 2019 року здійснило у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме - 20.12.2019 та 09.01.2020.

Єдиний соціальний внесок за січень 2020 року в сумі 45888,23 грн., яка відображена у звіті за січень 2020 року, був сплачений в 2 етапи:

І - з зарплати за першу половину січня 2020 року єдиний соціальний внесок сплачений 21.01.2020 в сумі 5000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №495 від 21.01.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за січень 2020 року;

ІІ - з зарплати за другу половину січня 2020 року єдиний соціальний внесок сплачений 05.02.2020 в сумі 30888,26 грн., що підтверджується платіжним дорученням №533 від 05.02.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за січень 2020 року.

Оскільки, відповідно до вимог чинного законодавства термін сплати єдиного соціального внеску за січень 2020 року є до 20.02.2020, ТзОВ «Віконні системи» сплату єдиного соціального внеску за січень 2020 року здійснило у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме - 21.01.2020 та 05.02.2020.

Єдиний соціальний внесок за лютий 2020 року в сумі 46328,24 грн., яка відображена в звіті за лютий 2020 року, був сплачений також в 2 етапи:

І - з зарплати за першу половину лютого 2020 року єдиний соціальний внесок сплачений 25.02.2020 в сумі 14500,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №560 від 25.02.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за лютий 2020 року;

ІІ - з зарплати за другу половину лютого 2020 року єдиний соціальний внесок сплачений 11.03.2020 в сумі 31828,24 грн., що підтверджується платіжним дорученням №585 від 11.03.2020, призначення платежу - ЄСВ з зарплати за лютий 2020 року.

Враховуючи, що відповідно до вимог чинного законодавства термін сплати єдиного соціального внеску за лютий 2020 року є до 20.03.2020, ТзОВ «Віконні системи» сплату соціального єдиного внеску за лютий місяць 2020 року здійснило у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме - 25.02.2020 та 11.03.2020.

Суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що жодних доказів на підтвердження своєї позиції щодо несплати/несвоєчасної сплати єдиного соціального внеску ТзОВ «Віконні системи» протягом грудня 2019 року-лютого 2020 року відповідачем не надано.

Таким чином, відповідачем не підтверджено правомірність внесення відповідних сум щодо несплати єдиного внеску в облікову картку позивача.

При цьому, доказів наявності у ТзОВ «Віконні системи» недоїмки, несплачених штрафних санкцій та пені з єдиного соціального внеску за минулі періоди, що дало б можливість Головному управлінню ДПС у Львівській області зараховувати нові надходження з єдиного соціального внеску в погашення минулих періодів, відповідачем не надано.

На думку апеляційного суду, контролюючим органом всупереч вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України не було доведено та надано належних доказів на підтвердження наявності правових підстав для застосування до позивача штрафних санкцій за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного соціального внеску та нарахування пені, тоді як судом першої інстанції встановлено та підтверджено належними доказами, що єдиний соціальний внесок позивачем було сплачено вчасно та в повному обсязі.

Отже, суд погоджується з висновком суду першої інстанції про обгрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують і не дають підстав стверджувати про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду без змін.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. ст. 308, 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. ст. 316, 321, 322, 325 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 травня 2022 року у справі № 380/15490/21 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку виключно у випадках, передбачених частиною 4 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. М. Довгополов судді Н. В. Ільчишин В. В. Святецький Повне судове рішення складено 19.12.2022.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2022
Оприлюднено21.12.2022
Номер документу107933584
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів

Судовий реєстр по справі —380/15490/21

Ухвала від 15.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 13.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 19.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 19.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 24.05.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

Ухвала від 17.09.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні