Ухвала
від 07.06.2022 по справі 420/3026/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3026/22

У Х В А Л А

08 червня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Глуханчука О.В., розглянувши у порядку письмового провадженні клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області про зупинення провадження у справі та продовження строку для надання відзиву на позовну заяву,

ВСТАНОВИВ:

09 лютого 2022 року до суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ДК «Альтранс» до Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача товариство з обмеженою відповідальністю «СК Автострой», у якому позивач просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3606023/42031984 від 31.12.2021 р. про відмову у реєстрації податкової накладної №1/- від 15.12.2021 року;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ДК «Альтранс» за №1/- від 15.12.2021 датою її фактичного подання - 15.12.2021 року;

стягнути з Державної податкової служби України та Головного управління ДПС в Одеській області солідарно на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДК «Альтранс» суму сплаченого судового збору.

Ухвалою суду від 14 лютого 2022 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі. Встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

01 квітня 2022 року від представника Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України до суду надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до закінчення воєнного стану, а також продовження строку для надання відзиву протягом 15-ти днів з дня закінчення воєнного стану в Україні.

Клопотання мотивоване тим, що внаслідок запровадження в Україні воєнного стану наказом ДПС України від 24.02.2022 року №243-о Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах було встановлено простій у роботі ДПС України та її територіальних органів (серед яких ГУ ДПС в Одеській області (ВП 44069166)), що виник не з вини працівників та зумовлений загрозою їх життю та здоров`ю. Водночас, наказом ДПС України від 10.03.2022 року №168 Про припинення простою у роботі з 11.03.2022 року припинено простій деяких територіальних органів ДПС України. Листом торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) з 24.02.2022 року.

Представник відповідача також посилався на відключення бази даних АІС Податковий блок , у зв`язку з воєнним станом, що перешкоджає підготовці відзиву на позовну заяву, який буде подано у найкоротший термін у разі відновлення доступу працівників до інформації.

Розглянувши клопотання Головного управління ДПС в Одеській області, суд дійшов наступного.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Згідно з п.1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

ДПС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Пунктом 7 Положення визначено, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).

Таким чином, відповідач по справі є органом державної влади, суб`єктом владних повноважень.

Як було зазначено вище, із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан, який продовжений та діє на теперішній час.

Указом Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21.04.2022 № 2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 затвердженим Законом України від 22.05.2022 № 2263-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно до статті 1 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12.05.2015 № 389-VIII, воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Статтею 9 вказаного Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Згідно зі ст.12-2 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12.05.2015 № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.

Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону Про правовий режим воєнного стану, відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).

Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).

У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).

Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.

Крім того, в умовах воєнного стану органи державної влади та місцевого самоврядування також здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.

Порядок та підстави зупинення провадження у справі визначені статтею 236 КАС України.

Однак, клопотання відповідача не містить посилання на жодну з підстав, передбачених ст. 236 КАС України, для зупинення провадження у цій справі.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідачів про зупинення провадження у справі №420/3026/22 до закінчення воєнного стану.

Що стосується клопотання представника відповідача щодо продовження строку для надання відзиву протягом 15-ти днів з дня закінчення воєнного стану в Україні, суд дійшов наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 118 КАС України процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.

Порядок поновлення та продовження процесуальних строків врегульовано статтею 121 КАС України.

Згідно з ч. 1, ч. 2 ст. 121 КАС України, суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення. Встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 121 КАС України, пропуск строку, встановленого законом або судом учаснику справи для подання доказів, інших матеріалів чи вчинення певних дій, не звільняє такого учасника від обов`язку вчинити відповідну процесуальну дію.

Продовження строку є надання нового строку на вчинення процесуальної дії, яка не була з поважної причини вчинена у заздалегідь встановлений судом строк.

Як повідомлено відповідачами, наказом ДПС України від 24.02.2022 року №243-о Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах було встановлено простій у роботі ДПС України та її територіальних органів.

Водночас, наказом ДПС України від 10.03.2022 року №168 Про припинення простою у роботі з 11.03.2022 року припинено простій деяких територіальних органів ДПС України, зокрема ГУ ДПС в Одеській області (ВП 44069166).

20 травня 2022 року до суду засобами електронного зв`язку надійшов відзив на позовну заяву, підписаний представником Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України (вхід. №ЕП/14011/22).

Відповідно до рекомендацій Ради суддів України від 02 березня 2022 року щодо роботи судів в умовах воєнного стану, процесуальні строки по можливості продовжуються щонайменше до закінчення воєнного стану.

Згідно рекомендацій Верховного Суду, запровадження воєнного стану на певній території є поважною причиною для поновлення процесуальних строків.

На підставі викладеного, суд вважає можливим поновити відповідачам пропущений з поважних причин строк для подання відзиву на позовну заяву та прийняти до розгляду поданий відзив.

Керуючись ст.ст. 2, 44, 118, 121, 162, 236, 248, 293 КАС України,

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України про зупинення провадження у справі відмовити.

Поновити Головному управлінню ДПС в Одеській області та Державній податковій службі України строк для подання відзиву на позовну заяву.

Прийняти до розгляду відзив на позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України, який надійшов до суду 20 травня 2022 року за вхід. №ЕП/14011/22.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню окремо від рішення суду не підлягає.

Суддя О.В. Глуханчук

Дата ухвалення рішення07.06.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104673025
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/3026/22

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 25.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Рішення від 07.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні