Рішення
від 31.05.2022 по справі 902/89/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 E-mail: inbox@vn.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" червня 2022 р. Cправа № 902/89/22

Господарський суд Вінницької області у складу судді Маслія І.В.,, при секретарі судового засідання Шушковій А.П.

за відсутності представників сторін,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду матеріали справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" (вуд. Вікентія Хвойки, буд. 18/14, офіс 311, м. Київ, 04080; вул. Антоновича, 26/26, м. Київ, 01040)

до: Тульчинської районної державної адміністрації (вул. Миколи Леонтовича, буд. 1, м.Тульчин, Тульчинський район, Вінницька область, 23600)

за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Томашпільської територіальної громади (площа Т. Шевченка, буд. 1, смт. Томашпіль, Тульчинський район, Вінницька область, 24200)

про стягнення 20 591,64 грн.,

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" звернулось до Господарського суду Вінницької області з позовом до Тульчинської районної державної адміністрації про стягнення заборгованості у розмірі 20 591,64 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем умов договору на постачання природного газу №10 від 03.02.2020 в частині оплати за поставлений природний газ.

Ухвалою від 03.02.2022 суд постановив відкрити провадження у справі та розгляд справи здійснити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами (без проведення судового засідання).

28.02.2022 до суду від відповідача надійшли відзив на позовну заяву, клопотання про залучення до участі співвідповідача та клопотання про перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 09.03.2022 суд постановив перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, продовжити строк підготовчого провадження по справі на 30 днів та підготовче засідання у справі призначити на 23.03.2022 о 11:00 год.

На визначену судом дату (23.03.2022) представники сторін не з`явились.

Ухвалою від 23.03.2022 суд постановив відкласти підготовче засідання на 18.04.22 о 12:00 год. та залучити до участі у справі як третю особу без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Томашпільську територіальну громаду.

13.04.2022 до суду від третьої особи надійшла заява про ознайомлення з матеріалами справи в електронному вигляді та надання доступу до електронної справи. Суд постановив задовольнити та долучити дану заяву до матеріалів справи.

На визначену судом дату (18.04.2022) представники сторін не з`явились.

Ухвалою від 18.04.2022 суд постановив закрити підготовче провадження та призначити справу для судового розгляду по суті на 18 травня 2022 р. о 11:00.

22.04.2022 до суду від третьої особи надійшли пояснення по суті спору.

На визначену судом дату (18.05.2022) представники сторін не з`явились.

Ухвалою від 18.05.2022 суд постановив відкласти розгляд справи по суті на 01.06.22 о 12:00 год.

На визначену судом дату (01.06.2022) представники сторін не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та в установленому законом порядку.

Згідно із ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи положення ст.ст. 13, 74 ГПК України якими в господарському судочинстві реалізовано конституційний принцип змагальності судового процесу, суд вважає, що господарським судом, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та заперечень та здійснені всі необхідні дії для забезпечення сторонами реалізації своїх процесуальних прав.

Розглядаючи дану справу, суд з урахуванням ч. 2 ст. 11 ГПК України та ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" приймає до уваги припис ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, якою закріплене право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку.

Відповідно до ст. 219 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті.

Після виходу суду з нарадчої кімнати, у судовому засіданні 01.06.2022, в зв`язку з неявкою представників сторін в судове засідання вступна та резолютивна частина рішення долучена до матеріалів справи без проголошення.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом встановлено наступне.

03.02.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" (далі позивач, в договорі Постачальник) та Відділом освіти Томашпільської районної державної адміністрації (в договорі Споживач) укладено договір №10 на постачання природного газу (далі Договір).

Відповідно до предмету Договору Постачальник зобов`язується протягом строку дії даного Договору постачати Споживачеві товар у загальному потоці у внутрішній точці виходу з газотранспортної системи по предмету: ДК 021:2015, код 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ), включно з урахуванням замовлення (бронювання) потужності (надалі - Газ) щодо кожного періоду та обсягу постачання газу, а Споживач зобов`язується приймати та оплачувати Газ на умовах даного Договору. Споживач підтверджує, що він ознайомлений з тим, що постачання Газу неможливе без замовлення відповідної потужності на відповідний обсяг газу, який належить до постачання та підписанням даного Договору надає згоду Постачальнику на замовлення (бронювання) потужності для Споживача (п. 2.1. Договору).

Споживач є кінцевим споживачем газу, який постачається за Договором. Споживач не є побутовим споживачем газу (п. 2.2. Договору).

Загальний об`єм постачання природного газу у 2020 р. за Договором складає 110,25 тис.м.куб (п. 3.1. Договору).

Обсяги Газу щодо кожного Газового місяця, вказані в п. 3.1. даного Договору, є орієнтовними та можуть змінюватись як в більшу, так і в меншу сторону, до укладення Сторонами подобового «Графіку постачання Газу та замовлення (бронювання) потужності» на відповідний Газовий місяць (п. 3.2. Договору).

Постачання газу за цим Договором здійснюється в порядку та за умови виконання Сторонами зазначених нижче зобов`язань: Підписаний Споживачем «Графік постачання Газу та замовлення (бронювання) потужності» на відповідний Газовий місяць є підтвердженням наміру, технологічної та фінансової можливості Споживача придбавати Газ у відповідному Газовому місяці в обсягах, визначених щодо кожної Газової доби та, враховуючи п. 2.1 даного Договору, є підставою для замовлення (бронювання) Постачальником у Оператора ГТС відповідної потужності (за тарифом на транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи), необхідної для постачання природного газу Споживачу; Постачальник підтверджує обсяги газу, визначені у щомісячних подобових «Графіках постачання Газу та замовлення (бронювання) потужності», складених відповідно до п.3.1.1. Договору, у Оператора ГТС у строки, порядку та на умовах, які визначені чинним законодавством України; Коригування добових обсягів Газу, визначених подобовим «Графіком постачання газу та замовлення (бронювання) потужності» на відповідний місяць, здійснюється виключно за письмовою заявою Споживача, сканкопія якої яка має бути надана Постачальнику шляхом направлення електронного листа на електронну адресу Постачальника, не пізніше, ніж за 2 (два) робочі дні до початку Газової доби, щодо якої подається коригування. У випадку наявності у Споживача особистого кабінету, корегування може бути проведено через такий особистий кабінет із врахуванням строків, встановлених вище. У випадку порушення строків, зазначених у даному пункті, коригування не проводиться, а обсяг Газу залишається таким, який Сторони погодили у «Графіку постачання Газу та замовлення (бронювання) потужності на відповідний Газовий місяць; У випадку погодження Сторонами коригувань у відповідному Газовому місяці постачання, Сторони складають та підписують подобовий «Графік постачання газу та замовлення (бронювання) потужності» на відповідний Газовий місяць, в якому зазначаються відкориговані обсяги Газу. В такому випадку, подобовий «Графік постачання газу та замовлення (бронювання) потужності» на відповідний Газовий місяць, складений пізнішою датою, вважається чинним і відміняє дію попереднього подобового «Графіку постачання газу та замовлення (бронювання) потужності» на відповідний Газовий місяць. При цьому, Сторони підтверджують і розуміють, що коригування «Графіку постачання Газу та замовлення (бронювання) потужності», відповідно замовлення (бронювання) потужності можуть застосовуватись виключно лише щодо майбутніх Газових діб періоду постачання; За умови своєчасного звернення Споживача із зазначеною у п. 4.2.3. заявою та наявності додаткового обсягу газу Постачальника (при корегуванні в сторону збільшення), вказаний у такій заяві Споживача обсяг Газу вважається підтвердженим (п. 4.2. Договору).

Фактичний обсяг постачання Газу за даним Договором буде визначений на підставі Актів, які будуть підписуватись представниками обох Сторін по закінченню кожного Газового місяця постачання, датуватись останнім календарним днем відповідного Газового місяця постачання, у наступному порядку: Споживач до 05 числа місяця, наступного за Газовим місяцем постачання, зобов`язаний надати Постачальнику копію відповідного акту про фактичний об`єм (обсяг) розподіленого (протранспортованого) природного газу Споживачу за попередній Газовий місяць, що складений між Оператором ГРМ/ГТС та Споживачем, відповідно до вимог Кодексу ГТС/Кодексу ГРС; на підставі отриманих від Споживача даних та/або даних Оператора ГРМ/ГТС протягом 2(двох) днів місяця, наступного за Газовим місяцем постачання, готує та надає Споживачу два примірники Акта приймання- передачі природного газу з урахуванням замовлення (бронювання) потужності (надалі - Акт) за відповідний Газовий місяць постачання, підписані зі сторони Постачальника; Споживач протягом 2 (двох) днів з дати одержання двох примірників Акта зобов`язується повернути Постачальнику один примірник оригіналу Акта, підписаний уповноваженим представником Споживача, або надати в письмовій формі мотивовану відмову від підписання Акта; У випадку ненадходження від Споживача підписаного примірника Акту або письмової мотивованої відмови від підписання такого Акту в строки, визначені п. 5.1.3, Акт вважається підписаним Споживачем без зауважень. В будь-якому випадку, положення даного пункту не звільняє Споживача від обов`язку надати Постачальникові підписаний примірник Акту; У випадку відмови від підписання акту приймання-передачі природного газу розбіжності підлягають урегулюванню відповідно до Договору або у судовому порядку. Акти, визначені у п. 5.1. даного Договору, є підставою для розрахунків (п. 5.1. та п. 5.2. Договору).

Ціна за 1000,0 кубічних метрів Газу становить 3691,67 грн. без ПДВ, крім того ПДВ (20%) - 738,33 грн., що разом з ПДВ складає 4430,00 грн., в т.ч. вартість замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи) на дату підписання даного Договору за 1000 кубічних метрів на добу становить 157,19 грн. без ПДВ, крім того ПДВ (20%) - 31,44 грн., що разом з ПДВ складає 188,63 грн., що відповідає затвердженому тарифу Регулятором за Постановою НКРЕКП від 21.12.2018 № 2001 «Про встановлення тимчасових тарифів для АТ «УКРТРАНСГАЗ» на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на перший рік другого регуляторного періоду та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов НКРЕКП» (п. 7.1. Договору).

Загальна Вартість даного Договору відповідає ціновій пропозиції учасника-переможця торгів і складається із суми вартостей усіх обсягів Газу, поставленого протягом усіх Газових місяців та замовлення (бронювання) потужності протягом строку дії даного Договору та не може перевищувати 488 407,50 грн. Коригування ціни Газу визначається та узгоджується шляхом підписання додаткової угоди (п. 7.2. та п. 7.3. Договору).

Оплата газу здійснюється Споживачем виключно грошовими коштами у національній валюті на Розрахунковий рахунок Постачальника шляхом 100% оплати до 10 числа місяця, наступного за розрахунковим (п. 8.2. Договору).

Всі зміни та доповнення до цього Договору дійсні лише за умови, якщо вони виконані в письмовій формі при взаємному погодженні Сторін, підписані Сторонами та скріплені їх печатками (за наявності). Оформлені таким чином зміни і доповнення є невід`ємними частинами Договору (13.2. Договору).

Цей Договір вступає в силу з моменту підписання і діє в частині поставок газу до " 31" грудня 2020 року, а в частині розрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 14.1. Договору).

09 листопада 2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" та Відділом освіти Томашпільської районної державної адміністрації укладено Додаткову угоду до Договору №10 на постачання природного газу від 03.02.2020 відповідно до умов якої сторони погодили змінити ціну за одиницю Товару без збільшення суми Договору та внести зміни до пункту 7.1. розділу 7 Договору, а саме виклавши його в наступній редакції: « 7.1. Ціна за 1000,0 кубічних метрів Газу становить 5719,90 грн. без ПДВ, крім того ПДВ (20%) - 1143,98 грн., що разом з ПДВ складає 6863,88 грн., в т.ч. вартість замовлення (бронювання) потужності (тариф на послуги транспортування природного газу для внутрішньої точки виходу з газотранспортної системи) на дату підписання даного Договору за 1000 кубічних метрів на добу становить 136,57 грн. без ПДВ, крім того ПДВ (20%) -27,32 грн., що разом з ПДВ складає 163,89 грн., що відповідає затвердженому тарифу Регулятором за Постановою НКРЕКП від 24.12.2019 №3013 «Про встановлення тарифів для ТОВ "ОПЕРАТОР ГТС УКРАЇНИ" на послуги транспортування природного газу для точок входу і точок виходу на регуляторний період 2020 - 2024 роки».». Всі інші умови Договору залишаються без змін та є обов`язковими для виконання Сторонами (п. 1 та п. 2. Додаткової угоди).

На виконання умов Договору, позивачем було поставлено Відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації наступні обсяги природного газу зокрема у грудні 2020 року 20,86534 тис. м куб. підтвердженням чого є Акт приймання- передачі природного газу за грудень 2020 року до Договору на постачання природного газу №10 від 03 лютого 2020 року та інформація щодо спожитих обсягів природного газу Споживачем у грудні 2020 року.

Позивачем 18.01.2021 направлено Відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації рахунок на оплату №8 на суму 143217,19 грн та акт приймання-передачі природного газу №2532 від 31.12.2020 за грудень 2020, які отримані Споживачем 20.01.2021, що підтверджується експрес-накладною Нової пошти №20450334356270 та інформацією з сайту Нова пошта (а.с. 17).

Відділ освіти Томашпільської районної державної адміністрації до направлення позивачем рахунку на оплату №8 на суму 143217,19 грн та акту приймання-передачі природного газу №2532 від 31.12.2020 за грудень 2020 здійснило часткову оплату в сумі 122 625,55 грн.

Як зазначено позивачем в позовній заяві, Відділ освіти Томашпільської районної державної адміністрації отримав акт приймання-передачі природного газу за грудень 2020 року, але підписаний примірник не повернув, обґрунтованої відмови від підписання вказаного акту не направив, тому заборгованість Відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації за спожитий природний газ за грудень 2020 становить 20591,64 грн.

Крім того, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань «Відділ освіти Томашпільської районної державної адміністрації» (код ЄДРПОУ: 02141450) 19.01.2021р. перебуває в процесі припинення.

Постановою Північно-західного апеляційного господарською суду у справі №902/545/21 зазначається, що Розпорядженням голови Томашпільської районної державної адміністрації від 16 січня 2021 року № 5 «Про реорганізацію структурних підрозділів Томашпільської районної державної адміністрації» відділ освіти Томашпільської районної державної адміністрації було вирішено реорганізувати шляхом приєднання до Тульчинської районної державної адміністрації, створено відповідну комісію з реорганізації про що 18 січня 2021 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Виходячи з вищезазначеного, позивач вважає за доцільне визначення правонаступником «Відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації» Тульчинську районну державну адміністрацію.

З огляду на викладене позивач направив вимогу Тульчинській районній державній адміністрації (далі позивач), як правонаступнику, про стягнення заборгованості вих. №09-22 від 28.01.2022 р., де вимагав протягом одно календарного дня з дня отримання вимоги сплатити заборгованість за поставлений природний газ у грудні 2020 року в розмірі 20591,64 грн.

У зв`язку з тим, що відповідач не здійснив оплату вказаної суми коштів, позивач звернувся з позовом до суду про стягнення заборгованості в розмірі 20591,64 грн.

Відповідач у відзиві на позовну заяву просить в задоволенні позовних вимог відмовити зазначивши, що механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України визначено Порядком здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1321 (далі - Порядок).

Головою Томашпільської державної адміністрації було видано розпорядження №5 від 16.01.2021 року, яким розпочато процедуру реорганізації шляхом приєднання до Тульчинської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04051129) відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02141450), створено комісію з реорганізації Відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації та встановлено двомісячний строк заявлення кредиторами своїх вимог з дня оприлюднення відповідного повідомлення. Запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань було внесено 19.01.2021 року №1001661270018000293.

Внаслідок проведеної адміністративної реформи, об`єднання адміністративних районів Вінницької області, об`єднання територіальних громад Тульчинського району активи, майно та споруди закладів освіти передані правонаступникам в особі відповідних об`єднаних територіальних громад. Така передача відбувалась без участі районної державної адміністрації, сторонами такої передачі були районні ради та територіальні громади.

На разі, підтверджуючі документи щодо передачі активів, майна та споруд закладів освіти, в тому числі заборгованості/переплат, знаходяться в Томашпільській територіальній громаді.

Як правонаступник Тульчинська районна державна адміністрація прийняла зобов`язання лише по персоналу (колективу) та структурі шкільної освіти новоутвореного Тульчинського району. Зобов`язань по утриманню об`єктів освіти, по оплаті комунальних послуг переданих (реформованих) об`єктів освіти Тульчинська райдержадміністрація не приймала. Господарські документи, договори на надання послуг (товарів), відомості про заборгованість за ними, Тульчинській райдержадміністрації як правонаступнику - не передавались.

Розпорядження КМУ від 16.12.2020 №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» не визначає моменту виникнення універсального правонаступництва районних державних адміністрацій, в зв`язку з чим кредитори у спорах, де стороною виступають РДА чи її підрозділи та реорганізуються - опинились в ситуації повної правової невизначеності. Однак, не заперечним є факт прийняття активів закладів освіти реформованого Томашпільського району Томашпільською територіальною громадою.

Відповідно до приписів п.2 ч. 2 ст. 89 Бюджетного кодексу України, прикінцевих положень ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» залишки коштів, в тому числі боргові зобов`язання, що утворились на кінець бюджетного періоду на рахунках районних бюджетів ліквідованих районів перераховуються одночасно до районного бюджету новоутвореного району, бюджету територіальної громади з урахуванням цільового призначення таких коштів, особливостей розподілу нерухомого майна - на підставі платіжних доручень. Інформація про перерахування коштів чи боргових зобов`язань на рахунок Тульчинського районного бюджету на кінець бюджетного періоду по відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації - відсутня.

Вимога про стягнення боргу з правонаступника відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації - Тульчинської районної державної адміністрації також є неможливою, оскільки відповідно до вимог ст. 7 Бюджетного кодексу України Державний бюджет України та місцеві бюджети є самостійними. Держава коштами державного бюджету не несе відповідальності за бюджетні зобов`язання органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування. Тобто, стягнення боргу в даному випадку могло б відбулися лише за фінансування з районного бюджету правонаступником Томашпільської районної ради - Тульчинською районною радою і лише до 01.01.2021 року. З 1 січня 2021 року видатки на функціонування установ і закладів освіти, що передані до територіальних громад, плануються та здійснюються з бюджетів таких територіальних громад. Тобто, видатки, пов`язані з фінансуванням закладів освіти, у тому числі погашення заборгованості у 2021 році повинні здійснюватися з бюджету громади - Томашпільська територіальна громада повинна була затвердити бюджет громади, в якому перебачити видатки на погашення кредиторської заборгованості із оплати за поставку газу по закладах освіти.

З огляду на викладене, Тульчинська районна державна адміністрація вважає, що Відповідачем по грошових (боргових) зобов`язаннях є Томашпільська територіальна громада як власник майна закладів освіти, які обслуговувались згідно Договору на постачання газу від 03.02.2020 року №10 та які згідно рішень Тульчинської районної ради були передані у комунальну власність Томашпільської територіальної громади.

Враховуючи викладене, відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Третя особа в поясненнях зазначає, що між Томашпільською селищною радою та ТОВ «Екотехноінвест» в грудні 2020 року не було укладеного договору за якими би виникали будь-які господарські зобов`язання.

Думка Тульчинської районної державної адміністрації викладена у відзиві на позов, щодо того, що Томашпільська селищна рада є відповідачем по боргових зобов`язаннях перед ТОВ «Екотехноінвест» - є хибною, оскільки Томашпільська селищна рада не є учасником реорганізації відділу освіти Томашпільської РДА. До Томашпільської селищної ради передано лише нерухоме майно його власником - Томашпільською районною радою ще до того моменту, як розпочато було реорганізацію юридичної особи відділу освіти Томашпільської РДА, в оперативному управлінні якої було дане майно.

Рішенням 2 сесії Томашпільської селищної ради 8 скликання № 33 від 21.12.2020 року Томашпільська селищна рада надала згоду на прийняття об`єктів нерухомого майна, яке закріплене за централізованою бухгалтерією відділу освіти Томашпільської РДА.

Правонаступником відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації визначено та в Сдиному Державному Реєстрі юридичних, фізичних осіб - підприємців та громадських формуваньвідображено - Тульчинську районну державну адміністрацію, а не Томашпільську селищну раду.

Також не відповідає дійсності твердження Тульчинської районної державної адміністрації і інформація у відзиві про те, що в Томашпільській територіальній громаді містяться підтверджуючі документи щодо заборгованості /переплат за договорами відділу освіти Томашпільської РДА, оскільки Томашпільська селищна рада не була і не є учасником процесу реорганізації відділу освіти Томашпільської РДА.

А отже до Томашпільської селищної ради в силу вимог статтей Цивільного та Господарського кодексів не можуть переходити ні права ні обов`язки юридичної особи, яка припиняється, тобто відділу освіти Томашпільської РДА.

З врахуванням встановлених обставин суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів від 16.12.2020 №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" на підставі пункту 6 частини першої статті 20 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" і статті 71 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" здійснено реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. № 807-IX "Про утворення та ліквідацію районів", шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1.

Механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням або реорганізацією райдержадміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків райдержадміністрацій, що припиняються, у зв`язку із зміною адміністративно-територіального устрою України визначено Порядком здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодомайна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1321 (далі - Порядок).

Якщо територія району, ліквідованого Верховною Радою України, включається до території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого вже існує райдержадміністрація, райдержадміністрація, що діяла на території ліквідованого району, реорганізується шляхом її приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району.

Під час реорганізації юридичних осіб - районних державних адміністрацій, їхніх структурних підрозділів не застосовуються положення законодавства щодо: 1) необхідності одержання згоди кредиторів стосовно заміни боржника у зобов`язанні (переведення боргу); 2) права кредиторів вимагати у зв`язку з проведенням реорганізації забезпечення виконання зобов`язань, їх дострокового припинення або виконання та відшкодування збитків; 3) неможливості завершення реорганізації до задоволення вимог, заявлених кредиторами.

Правонаступництво - це перехід прав і обов`язків від одного суб`єкта до іншого. Правонаступництво є самостійною підставою заміни кредитора у зобов`язанні, його слід розглядати як певний юридичний механізм похідного правонабуття, за яким до правонаступника переходять суб`єктивні права та обов`язки попередника. Правонаступництво для юридичних осіб може наставати в разі їх припинення з правонаступництвом. Припинення юридичної особи з правонаступництвом, тобто реорганізація юридичної особи, може проводитися у формі злиття, приєднання, поділу або перетворення.

Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Положеннями статті 105 Цивільного кодексу України передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом (стаття 107 Цивільного кодексу України).

Слід зазначити, що при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності. При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво.

Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий (вказана правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 у справі № 910/5953/17, в постанові Верховного Суду у складі Об`єднаної палати Касаційного цивільного суду від 14.09.2020 у справі №296/443/16-ц).

У даному випадку, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій" установлено, що Томашпільська районна державна адміністрація реорганізується шляхом приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району - до Тульчинської районної державної адміністрації, тобто передбачене універсальне правонаступництво.

На виконання вищевказаних законодавчих актів головою Томашпільської районної державної адміністрації було видано розпорядження №5 від 16.01.2021 року, яким розпочато процедуру реорганізації шляхом приєднання до Тульчинської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04051129) відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02141450), створено комісію з реорганізації Відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації та встановлено двомісячний строк заявлення кредиторами своїх вимог з дня оприлюднення відповідного повідомлення. Запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань було внесено 19.01.2021 року №1001661270018000293.

Таким чином, Відділ освіти Томашпільської районної державної адміністрації реорганізувався шляхом приєднання до Тульчинської районної державної адміністрації.

Отже, правонаступником Відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації є лише одна особа - Тульчинська районна державна адміністрація, до якої перейшли всі права та обов`язки Відділу освіти Томашпільської районної державної адміністрації, в тому числі і обов`язки згідно спірного договору.

Таким чином, твердження відповідача викладені у відзиві на позовну заяву спростовуються вищенаведеним.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Згідно ч. 1 ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу України визначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно зі ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Згідно ст. 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. За умовами ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтею 712 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього певну грошову суму.

Як встановлено судом, на виконання умов Договору укладеного між сторонами, позивач поставив на протязі грудня 2020, а відповідач прийняв природний газ в обсязі 20,86534 тис. м. куб. на загальну суму 143 217,19 грн. за актом приймання-передачі природного газу №2532 від 31.12.2020.

Даний Акт приймання-передачі природного газу відповідачем підписаний не був, разом з тим відповідач провів часткову оплату за отриманий природний газ в сумі 122625,55 грн. не оплаченою залишилась сума 20 591,64 грн.

Відповідно до ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається.

Відповідно до п. 5.1.4 Договору у випадку ненадходження від Споживача підписаного примірника Акту або письмової мотивованої відмови від підписання такого Акту в строки, визначені в п. 5.1.3, Акт вважається підписаним Споживачем без зауважень. В будь-якому випадку, положення даного пункту не звільняє Споживача від обов`язку надати Постачальникові підписаний примірник Акту.

Відповідач отримав акти приймання-передачі природного газу за грудень 2020 року, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, але не підписав його та не повернув позивачу в обумовлені в договорі строки, крім того обґрунтованої відмові від підписання вказаного акту матеріали справи не містять, тому суд приходить до висновку що акт приймання газу оформлений належним чином.

Відповідно до частини 1 статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Статтею 193 Господарського кодексу України закріплено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

За умовами ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання свого зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Як вбачається з умов Договору, Оплата газу здійснюється Споживачем виключно грошовими коштами у національній валюті на Розрахунковий рахунок Постачальника шляхом 100% оплати до 10 числа місяця, наступного за розрахунковим (п. 8.2. Договору).

Разом з тим відповідач провів частковий розрахунок за отриманий природній газ в грудні 2020 в обсязі 17,86534 тис. м. куб на суму 122625,55 грн, а за отримані 3,00 тис. м. куб на суму 20591,64 грн розрахунок не здійснив.

Отже, сума заборгованості відповідача перед позивачем за поставлений природний газ в грудні 2020 становить 20591,64 грн та підлягає до стягнення з відповідача на користь позивача.

Окрім того, господарський суд, при вирішення даної справи враховує висновки, наведені Європейським судом з прав людини у справі "Проніна проти України", яким було вказано, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

З урахуванням висновків, до яких дійшов суд при вирішенні даного спору, суду не вбачається за необхідне надавати правову оцінку кожному із доводів наведених позивачем в обґрунтування заявлених позовних вимог, а також заперечень відповідача, оскільки їх оцінка не може мати наслідком спростування висновків, до яких дійшов господарський суд під час вирішення даного спору.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

З огляду на викладене, враховуючи встановлені обставини, наведені положення законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись статтями 2, 5, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 42, 45, 46, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 91, 104, 129, 185, 191, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Тульчинської районної державної адміністрації (вул. Миколи Леонтовича, буд. 1, м.Тульчин, Тульчинський район, Вінницька область, 23600, код ЄДРПОУ 04051129) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" (вуд. Вікентія Хвойки, буд. 18/14, офіс 311, м. Київ, 04080; вул. Антоновича, 26/26, м. Київ, 01040, код ЄДРПОУ 34933742) 20591,64 грн. - заборгованості за поставлений у грудні 2020 природній газ та 2481,00 грн - витрат на сплату судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

4. Примірник повного судового рішення надіслати сторонам рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення та на відомі суду адреси електронної пошти: позивача - office@eti-traiding.com.ua, відповідача - rda_tulchin@vin.gov.ua, третьої особи - tomashpilotg@gmail.com.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення (ч.1 ст.256 ГПК України).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано (ч.1 ст.241 ГПК України).

Апеляційна скарга подається у порядку, визначеному ст. 256, 257 ГПК України.

Повне рішення складено та підписано 09 червня 2022 р.

Суддя Ігор МАСЛІЙ

віддрук. прим.:

1 - до справи

2,3 - позивачу (вуд. Вікентія Хвойки, буд. 18/14, офіс 311, м. Київ, 04080; вул. Антоновича, 26/26, м. Київ, 01040)

4 - відповідачу (вул. Миколи Леонтовича, буд. 1, м.Тульчин, Тульчинський район, Вінницька область, 23600

5 - третій особі (площа Т. Шевченка, буд. 1, смт. Томашпіль, Тульчинський район, Вінницька область, 24200)

СудГосподарський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення31.05.2022
Оприлюднено28.06.2022
Номер документу104687507
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —902/89/22

Судовий наказ від 21.09.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Постанова від 11.09.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Ухвала від 11.07.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Рішення від 31.05.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 17.05.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 17.04.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 22.03.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 08.03.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

Ухвала від 03.02.2022

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Маслій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні