ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 червня 2022 рокуЛьвівСправа № 380/17220/21 пров. № А/857/5813/22
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Хобор Р.Б.,
суддів Бруновської Н.В., Улицького В.З..
за участі секретаря судового засідання Юник А.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Яворівської районної державної адміністрації Львівської області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2021 року, ухвалене суддею Кузаном Р.І. у м. Львові в порядку письмового провадження у справі № 380/17220/21 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Новояворівськбуд» до виконавчого комітету Новояворівської міської ради Львівської області, Яворівської районної державної адміністрації Львівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся в суд з позовом у якому просить суд:
1) визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області та Яворівської районної державної адміністрації щодо неприйняття рішення за заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Новояворівськбуд» від 06.05.2021 року про присвоєння адреси багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області;
2) зобов'язати Яворівську районну державну адміністрацію Львівської області:
- присвоїти адресу багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо- побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м.;
- затвердити перелік квартир та нежитлових приміщень, розташованих в багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м.;
- внести інформацію про присвоєння адреси багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м (у тому числі копію рішення про присвоєння адреси) до Реєстру будівельної діяльності.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2021 року адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність виконавчого комітету Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області та Яворівської районної державної адміністрації Львівської області щодо неприйняття рішення за заявами товариства з обмеженою відповідальністю «Новояворівськбуд» від 06.05.2021 року та від 11.08.2021 року про присвоєння адреси багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області;
Зобов'язано Яворівську районну державну адміністрацію Львівської області:
- присвоїти адресу багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо- побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, б/н у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м.;
- затвердити перелік квартир та нежитлових приміщень, розташованих в багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, б/н у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м.;
- внести інформацію про присвоєння адреси багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м (у тому числі копію рішення про присвоєння адреси) до Реєстру будівельної діяльності.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Новояворівської міської ради на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Новояворівськбуд» судовий збір у розмірі 2270 гривень 00 копійок.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Яворівської районної державної адміністрації Львівської області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Новояворівськбуд» судовий збір у розмірі 2270 (дві тисячі двісті сімдесят) гривень 00 копійок.
Приймаючи це рішення, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачі допустили протиправну бездіяльність, оскільки не прийняли рішення про присвоєння адреси багатоквартирному житловому будинку та не обґрунтували такі дії нормами чинного законодавства.
Не погодившись із цим рішенням суду, його оскаржила Яворівська районна державна адміністрація Львівської області, подавши апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Таку позицію Яворівська районна державна адміністрація Львівської області пояснює тим, що суд першої інстанції не повідомив РДА про дату, час та місце судового розгляду, а також не надіслав матеріалів позовної заяви. Крім того, зазначила, що не отримала від позивача рішення Виконавчого комітету Новояворівської міської ради про відмову присвоїти адресу об'єкту нерухомості, а тому, на думку відповідача, РДА правомірно відмовила у прийнятті рішення про присвоєння багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.
Суд першої інстанції встановив те, що товариство з обмеженою відповідальністю «Новояворівськбуд» є замовником будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області.
Сертифікатами Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 05.05.2021 року № ІУ122210422486 та № ІУ122210422720 засвідчено відповідність закінченого будівництвом об'єкта (черги, окремого пускового комплексу) «Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими оздоровчо-прбутовими та офісними приміщеннями по вул. Шухевича, у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області, (1 та 2 черга)» проектній документації та підтверджено його готовність до експлуатації.
06.05.2021 року позивач звернувся до виконавчого комітету Новояворівської міської ради з заявою, в якій просив присвоїти адресу новозбудованому будинку. До заяви долучив копії сертифікатів від 05.05.2021 року № ІУ122210422486 та № ІУ122210422720, копію експлікацій приміщень будинку квартирного типу, а також перелік квартир та нежитлових приміщень, розташованих в багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщеннями по вул. Шухевича, у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області.
Листом від 26.08.2021 року № 4699/10 виконавчий комітет Новояворівської міської ради повідомив ТзОВ «Новояворівськбуд», що розгляд звернення щодо присвоєння поштової адреси відбувся на черговому засіданні виконавчого комітету Новояворівської міської ради 11.08.2021 року. Рішення про присвоєння адреси не прийнято, у зв'язку із відсутністю необхідної кількості голосів «за» для прийняття рішення.
Через неприйняття виконавчим комітетом Новояворівської міської ради рішення за заявою позивача, ТзОВ «Новояворівськбуд» 11.08.2021 року звернулось до Яворівської районної державної адміністрації Львівської області із заявою про присвоєння адреси багатоквартирному житлового будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області, в порядку, визначеному п.17 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
До заяви позивач долучив: копію заяви від 06.05.2021 року про присвоєння адреси; паперові копії цифрових документів: Сертифікати № ІУ122210422720 та № ІУ122210422486 від 05.05.2021 року; копію договору про надання права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) від 21.07.2016 року; копію додаткового договору від 19.07.2019 року до договору про надання права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) від 21.07.2016 року; копію витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 31.07.2019 року; копію додаткового договору від 16.07.2021 року до договору про надання права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) від 21.07.2016 року; копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 21.07.2021 року; копію договору про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) від 16.11.2016 року; копію витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 28.11.2016 року; перелік квартир та нежитлових приміщень, розташованих в багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщеннями по вул.. Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області; копію експлікації приміщень будинку квартирного типу (гуртожитку).
У відповідь на вказану заяву, позивач отримав лист від 10.09.2021 року № 2432/4, в якому Яворівською районною державною адміністрацією наведено зміст ч.17 ст. 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та роз'яснено, що рішення органу з присвоєння адреси про відмову у присвоєнні, зміні, коригуванні адреси повинно додатково містити посилання на відповідну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також відомості про те, яке саме положення поданого заявником документа не відповідає вимогам законодавства. По суті заяви позивача рішення не надано.
Вважаючи, що виконавчий комітет Новояворівської міської ради та Яворівська районна державна адміністрація протягом тривалого періоду не прийняли жодного рішення за заявами ТзОВ «Новояворівськбуд» щодо присвоєння адреси багатоквартирному житлового будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м., позивач звернувся в суд із цим позовом.
Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції даного публічно - правового спору, суд апеляційної інстанції виходить із такого.
За змістом частин 3 та 5 статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», адреса присвоюється виконавчим органом міської ради об`єктам будівництва, які є самостійними об`єктами нерухомого майна та знаходяться у межах території на яку поширюються повноваження міської ради або місцевою державною адміністрацією - у разі, якщо об'єкт знаходиться у межах території, на яку не поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради, а також у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адреси у строк, визначений цією статтею.
Частиною 1 статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виконавчим органом міської ради є виконавчий комітет ради.
Отже, виконавчий комітет Новояворівської міської ради є уповноваженим органом, що приймає рішення про присвоєння адреси об`єкту будівництва в межах населеного пункту Новояворівськ, а у випадку неприйняття виконавчим комітетом рішення про присвоєння адреси об'єкту нерухомого майна, таке рішення приймає Яворівська районна державна адміністрація.
Відповідно до частини 6 статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» виконавчий орган сільської, селищної, міської та районної у місті ради, місцева державна адміністрація або районна у місті Києві державна адміністрація (далі - орган з присвоєння адреси) протягом п'яти робочих днів з дня отримання повідомлення про необхідність присвоєння адреси об'єкту нового будівництва, визначеного частиною дев'ятою статті 36 та частиною третьою статті 37 цього Закону:
1) приймає рішення про присвоєння адреси, що повинно містити відомості про ідентифікатор об'єкта будівництва;
2) оприлюднює рішення про присвоєння адреси на своєму офіційному веб-сайті (у разі наявності);
3) вносить інформацію про присвоєння адреси (у тому числі копію рішення про присвоєння адреси) до Реєстру будівельної діяльності.
Адреса вважається присвоєною з дня внесення до Реєстру будівельної діяльності інформації про її присвоєння.
Апеляційний суд встановив те, що виконавчий комітет Новояворівської міської ради не прийняв рішення про присвоєння адреси, отже допустив протиправну бездіяльність, оскільки правові норми статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», так і Закон в цілому, не наділяють виконавчий комітет, як виконавчий орган, сільської, селищної, міської та районної у місті ради, можливості діяти інакше.
Водночас, частиною 17 статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», визначено, що, у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння, зміну, анулювання адреси у строк, визначений цією статтею, заявник має право звернутися до відповідної місцевої державної адміністрації із заявою про присвоєння, зміну, коригування адреси, яка подається у порядку, визначеному статтею 26-1 цього Закону.
До заяви про зміну адреси додаються документи, що подавалися органу з присвоєння адреси для зміни адреси (крім випадків, якщо такі документи подавалися в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронною системою).
Згідно із частиною 18 статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» місцева державна адміністрація протягом п'яти робочих днів з дня отримання заяви про присвоєння, зміну, коригування адреси:
1) приймає рішення про присвоєння, зміну, коригування адреси/відмову у присвоєнні, зміні, коригуванні адреси, що повинно містити відомості про ідентифікатор закінченого будівництвом об'єкта (крім рішення про відмову у присвоєнні, зміні, коригуванні адреси щодо об'єктів, яким не присвоєно ідентифікатор до подання заяви);
2) оприлюднює рішення про присвоєння, зміну, коригування адреси/відмову у присвоєнні, зміні, коригуванні адреси на своєму офіційному веб-сайті (у разі наявності);
3) забезпечує внесення інформації про присвоєння, зміну, коригування адреси/відмову у присвоєнні, зміні, коригуванні адреси (у тому числі копію рішення про присвоєння, зміну, коригування адреси/відмову у присвоєнні, зміні, коригуванні адреси) до Реєстру будівельної діяльності.
Рішення про відмову у присвоєнні, зміні, коригуванні адреси повинно додатково містити посилання на відповідну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також відомості про те, яке саме положення поданого заявником документа не відповідає вимогам законодавства.
З цього законодавчого положення слідує, що реквізити рішення про відмову у присвоєнні адреси стосуються рішення місцевої державної адміністрації, а не рішення виконавчого органу місцевої ради, яке, на думку Яворівської районної державної адміністрації, мав подати позивач.
Тим більше, що місцева державна адміністрація приймає рішення про присвоєння адреси у разі неприйняття органом з присвоєння адреси рішення про присвоєння адреси. Оскільки виконавчий комітет Новояворівської міської ради не прийняв будь-якого рішення (про присвоєння адреси чи про відмову у присвоєнні), то Яворівська районна державна адміністрація зобов'язана була розглянути заяву позивача і прийняти відповідне рішення.
Частиною 18 статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачено, що підставами для відмови у прийнятті місцевою державною адміністрацією рішення про присвоєння, зміну, коригування адреси є:
1) розміщення об'єкта за межами території, на яку поширюються повноваження місцевої державної адміністрації;
2) наявність у Реєстрі будівельної діяльності рішення органу з присвоєння адреси з цього питання;
3) наявність підстав, визначених частиною п'ятнадцятою цієї статті, - у разі зміни адреси щодо закінченого будівництвом об'єкта.
Апеляційний суд встановив, що Яворівська районна державна адміністрація всупереч наведеним вище нормам не прийняла жодного рішення (про присвоєння адреси чи про відмову у присвоєнні) з приводу порушеного позивачем питання.
Тому апеляційний суд вважає, що Яворівська районна державна адміністрація допустила протиправну бездіяльність щодо вирішення питання про присвоєння адреси багатоквартирному житлового будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м.
Отже, позовну вимогу позивача про визнання протиправною бездіяльності виконавчого комітету Новояворівської міської ради Яворівського району Львівської області та Яворівської районної державної адміністрації щодо неприйняття рішення за заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Новояворівськбуд» від 06.05.2021 року про присвоєння адреси багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м.Новояворівську Яворівського району Львівської області необхідно задовольнити.
Суд першої інстанції цю позовну вимогу вирішив правильно.
Що стосується зобов'язання Яворівської районної державної адміністрації прийняти рішення про присвоєння адреси і вчинити інші дії, які із цим пов'язані, то апеляційний суд зазначає таке.
Апеляційний суд встановив те, що Яворівська районна державна адміністрація у листі від 10.09.2021 року № 2432/4, фактично відмовила позивачу у присвоєнні адреси, пославшись на те, що рішення органу з присвоєння адреси про відмову у присвоєнні, зміні, коригуванні адреси повинно додатково містити посилання на відповідну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також відомості про те, яке саме положення поданого заявником документа не відповідає вимогам законодавства.
Апеляційний суд вище уже зазначив, що ця правова норма стосується саме рішення місцевої державної адміністрації щодо вирішення питання про присвоєння адреси, а не рішення виконавчого комітету Новояворівської міської ради.
Із листа Яворівської районної державної адміністрації слідує, що державна адміністрації не навела жодний із перелічених, у частині 18 статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», пунктів, які є підставою для відмови у присвоєнні адреси.
Апеляційний суд вважає, що Яворівська районна державна адміністрація скористалася своїми дискреційними повноваженнями та обрала один із двох можливих варіантів розгляду заяви позивача про присвоєння адреси, фактично відмовивши у прийнятті рішення про присвоєння адреси на підставі, яка не передбачена частиною 18 статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Тому, суд першої інстанції правильно зробив висновок про те, що повноваження відповідача, в даному випадку, не є дискреційними та зобов'язав Яворівську районну державну адміністрацію присвоїти адресу багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо - побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області, загальною площею 9093,3 кв.м.
Ці повноваження місцевої державної адміністрації, за наслідками розгляду заяви про присвоєння адреси, передбачені частиною 18 статті 26-3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Що стосується затвердження переліку квартир та нежитлових приміщень, розташованих в багатоквартирному житловому будинку з вбудованими оздоровчо-побутовими та офісними приміщенням по вулиці Шухевича, у м. Новояворівську Яворівського району Львівської області та внесення інформації про присвоєння адреси до Реєстру будівельної діяльності, то відповідні повноваження місцевої державної адміністрації, є невід'ємною частиною процесу присвоєння адреси, що передбачені п.8 Порядку присвоєння адрес об'єктам будівництва, об'єктам нерухомого майна № 690, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 690 від 07.07.2021 року і адреса вважається присвоєною після затвердження переліку квартир та нежитлових приміщень та внесення до Реєстру будівельної діяльності інформації про її присвоєння.
Таким чином, на переконання апеляційного суду, суд першої інстанції правильно вважав, що для відновлення порушених прав позивача (присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси) необхідно зобов'язати відповідача затвердити перелік квартир і нежитлових приміщень та внести інформацію про присвоєння адреси до Реєстру будівельної діяльності, оскільки ці дії є невід'ємною складовою процедури присвоєння адреси і адреса вважається присвоєною тільки після їх вчинення.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, апеляційний суд дійшов до переконання в тому, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги безпідставними та такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції без змін.
Судові витрати новому розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Яворівської районної державної адміністрації Львівської області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 15 грудня 2021 року у справі № 380/17220/21 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п'ятої статті 328 КАС України, за наявності яких, постанова може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуюча суддя Р. Б. Хобор судді Н. В. Бруновська В. З. Улицький Повний текст постанови складений 09.06.2022 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104694175 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні