Рішення
від 09.06.2022 по справі 400/13001/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 червня 2022 р. № 400/13001/21 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ярощука В.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідпльністю "Афілара", вул. Лесі Українки, 59, м. Васильків, Обухівський район, Київська область, 08601,

до відповідача:Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001,

про:визнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні датами їх подання,

ВСТАНОВИВ:

17 грудня 2021 року до Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВАРИСТВА З ОБЕМЕЖНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АФІЛАРА» (далі позивач) до:

Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області (далі відповідач 1) про визнання протиправними та скасування рішень відповідача 1 про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими відмовлено у реєстрації відповідних податкових накладних;

Державної податкової служби України (далі відповідач 2) про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вищезазначені податкові накладні, складені позивачем.

Підставою позову позивач вказує те, що відповідачем 1 відповідні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних були прийняті без всебічного та повного вивчення документів, що підтверджують господарські операції позивача.

21.12.2021 Миколаївським окружним адміністративним судом постановлено ухвалу про залишення позовної заяви без руху та надано позивачу десятиденний строк з дня вручення ухвали для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду позовної заяви, оформленої відповідно до статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) з урахуванням оцінки суду, наведеної у мотивувальній частині відповідної ухвали.

30.12.2021, тобто у строк, встановлений судом, позивачем усунуто недоліки позовної заяви шляхом подання позовної заяви з урахуванням оцінки суду, наведеної у мотивувальній частині ухвали від 21.12.2021 (а.с. 20-40, том 2).

Ухвалою суду від 04.01.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні).

25.01.2022 до суду надійшла заява позивача про зміну його місцезнаходження. Згідно з нею з грудня 2021 року місцезнаходженням позивача є: індекс 08601, Київська область, Обухівський район, місто Васильків, вул. Лесі України, будинок 59. Зазначена заява долучена судом до матеріалів справи.

02.02.2022 до суду надійшов відзив на позовну заяву за підписом уповноваженої особи на самопредставництво відповідача 1 і відповідача 2 С.О. Єремєєва, у якому відповідачі заперечили проти задоволення позову і просили відмовити у задоволені позовних вимог у повному обсязі.

Відзив аргументовано тим, що оскаржувані рішення Комісії відповідача 1 про відмову в реєстрації податкових накладних ґрунтуються не на факті зупинення реєстрації податкових накладних, а на тому, що позивачем не було надано податковому органу на його пропозицію доказів реального здійснення господарських операцій, зазначених у податкових накладних. З метою реєстрації відповідних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних первинна документація щодо господарських відносин повинна відповідати таким відносинам не лише за формою (кількість, назва документа тощо), а і за сутністю, тобто підтверджувати фактичну реалізацію господарських правовідносин.

23.02.2022 до суду надійшла відповідь на відзив, у якому позивач виклав свої пояснення, міркування та аргументи щодо наведених відповідачем у відзиві заперечень. Позивач стверджує, що ним було надано відповідачу 1 усі необхідні документи для реєстрації податкових накладних, а саме: платіжні документи, банківські виписки, акти звіряння взаєморозрахунків, прибуткові накладні з актами зберігання тощо.

На переконання позивач про незаконність оскаржуваних рішень свідчить те, що:

у зв`язку з відсутністю у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних конкретизації, щонайменше щодо категорії документів, позивач визначав необхідний перелік документів для реєстрації податкових накладних на власний розсуд;

незалежно від квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, предметом оскарження є рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, яке винесено відповідачем 1 в той час, як позивачем надано всі необхідні документи для реєстрації податкової накладної;

оскаржувані рішення містять загальні посилання на те, що причиною його прийняття є ненадання первинних документів (при цьому всі первинні документи платником податку було надано разом із поясненнями);

у оскаржуваних рішеннях не зазначено, які вимоги законодавства порушено при складанні документів, і яких саме конкретно документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних;

оскаржувані рішення прийнято незважаючи на те, що позивачем був наданий достатній перелік документів на підтвердження господарських операцій, в тому числі й тих, що підтверджують дійсність господарських операцій;

враховуючи реєстрацію одних податкових накладних без зауважень та відмову у реєстрації інших податкових накладних, складених з тих же правовідносин та по тому ж договору, вказує на порушення відповідачем 1 принципу належного урядування.

Відповідачі правом на подання до суду заперечень не скористались.

Розглянувши заяви по суті, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив наступне.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 20, том 1) 28.07.2017 позивача взято на облік як платника податків. Видами його економічної діяльності зазначено, зокрема, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний), 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин тощо.

01 жовтня 2021 року між позивачем і Товариством з обмеженою відповідальністю «ГУД АГРАРІАН» укладено Договір № 01-102021/2 відповідального зберігання (а.с. 202-203, том 1) (далі Договір відповідального зберігання), згідно з пунктом 1.1 якого Поклажодавець (позивач) передає, а Зберігач (Товариство з обмеженою відповідальністю «ГУД АГРАРІАН») приймає на відповідальне зберігання протягом строку цього Договору зерно Кукурудзи (ДСТУ 4525:2006 «Кукурудза»), (надалі МАЙНО), що зазначається в Акті приймання передачі майна, який є невід`ємною частиною цього Договору.

Місце зберігання майна: Україна, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Польова, 26, складське приміщення № 4/2, корпус № 6 (пункт 1.2 Договору відповідального зберігання).

Відповідно до якісних посвідчень зерна від 01.10.2021 № 00183 (а.с. 3, том 2), від 13.10.2021 № 00205 (а.с. 2, том 2) і від 22.10.2021 № 00215 (а.с. 1, том 2), де відправником зазначено ТОВ «ГУД АГРАРІАН», а одержувачем ТОВ «АФІЛАРА», зерно кукурудзи ДСТУ 4525:2006 походить з Київської області.

Згідно з Актом звіряння взаємних розрахунків за період: 01.10.2021-03.11.2021 між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АФІЛАРА» І ТОВ «ГУД АГРАРІАН» (а.с. 9, том 2) ТОВ «ГУД АГРАРІАН» передав позивачу майна на загальну суму 13 201 200,00 гривень.

13 жовтня 2021 року між позивачем і Товариством з обмеженою відповідальністю «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» укладено Договір № 13-10-2021-К про купівлі-продажу сільськогосподарської продукції (а.с. 21-23, том. 1) (далі Договір продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ»), згідно з пунктом 1.1 якого Продавець (позивач) зобов`язується передати у власність, а Покупець (Товариству з обмеженою відповідальністю «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ») зобов`язується прийняти та оплатити зерно Кукурудзи (ДСТУ 4525:2006 «Кукурудза»), (надалі Товар) в строки та на умовах визначених цим Договором.

Відповідно до пункту 4.1 Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» поставка Товару здійснюється силами та за рахунок Продавця на склад Покупця, відповідно до Міжнародних правил тлумачення термінів «Інкотермс» у редакції Міжнародної Торгівельної Палати редакції 2010 року», які застосовуються із урахуванням особливостей, пов`язаних із внутрішньодержавним характером цього Договору, а також тих особливостей, що випливають з цього Договору.

Пунктом 4 Специфікації № 1 від 13.10.2021 до Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» передбачено, що:

« 4. Пункт доставки: Чернівецька обл., Кіцманський р-н, смт. Лужани, вул. Центральна, буд. 53, ТОВ «Лужанський спиртовий завод»».

Тобто згідно з Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» склад Покупця, куди Продавець (позивач) зобов`язався поставити Товар, знаходився за адресою: Чернівецька обл., Кіцманський р-н, смт Лужани, вул. Центральна, буд. 53, ТОВ «Лужанський спиртовий завод».

Відповідно до пункту 1.2 Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» Товар поставляється окремими партіями на підставі відповідних Специфікацій.

Пунктом 3.2 Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» встановлено, що загальна вартість Договору складається із суми всіх видаткових та товарно-транспортних накладних на поставлений Товар.

Згідно з пунктом 4.2 Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» партія Товару може поставлятись окремими частинами відповідно до оформлених видаткових накладних/акту приймання-передачі товару. Приймання-передача товару здійснюється в місці поставки повноваженими представниками сторін.

Право власності на Товар переходить від Продавця до Покупця з моменту прийняття Покупцем Товару та підписанням Сторонами накладної/акту приймання-передачі товару (пункт 4.3 Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ»).

Згідно з пунктом 5.2 Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» Покупець оплачує Товар протягом 3-х банківських днів з моменту підписання даного договору на умовах 86 % попередньої оплати на банківський рахунок Продавця суму, що визначена у рахунку-фактурі на оплату. Оплата за Товар, який поставляється за даним Договором, Покупець проводить в національній валюті України, шляхом перерахування на розрахунковий рахунок Продавця.

Остаточний розрахунок за поставлений згідно даного Договору Товар, в обсязі 14 % (чотирнадцять) від загальної кількості Товару, обумовленого даним Договором, Покупець зобов`язується провести протягом 3-х банківських днів з моменту отримання від Продавця податкової накладної, яка складена на Покупця-платника ПДВ, та зареєстрована в ЄРПН (пункт 5.3 Договору продажу № 13-10-2021-К).

Згідно з пунктом 7.2 Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» Продавець зобов`язаний видати Покупцю за першою подією (отримання грошей чи відвантажень товарів) податкову накладну оформлену відповідно до правил, установлених п. 201.1 Податкового кодексу.

Відповідно до пункту 1 Специфікації № 1 від 13.10.2021 до Договору продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» позивач зобов`язався поставити Товариству з обмеженою відповідальністю «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» кукурудзу (ДСТУ 4525:2006 «Кукурудза») у кількості 2000,00 тонн (+/- 10 %) за ціною з урахуванням ПДВ 14 % за одиницю товару 7900,20 гривні.

13 жовтня 2021 року між позивачем і Приватною фірмою «ЯРОСЛАВ І К» укладено Договір № 1310-2021-К купівлі-продажу сільськогосподарської продукції (а.с. 199-201, том 1) (далі Договір купівлі № 1310-2021-К з ПФ «ЯРОСЛАВ І К»), згідно з пунктом 1.1 якого Продавець (Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К») зобов`язується передати у власність, а Покупець (позивач) зобов`язується прийняти та оплатити зерно Кукурудзи (ДСТУ 4525:2006 «Кукурудза»), (надалі Товар) в строки та на умовах визначених цим Договором.

18 жовтня 2021 року між позивачем і Фермерським господарством «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» укладено Договір № 1810-2021-К купівлі-продажу сільськогосподарської продукції (а.с. 197-198, том 1) (далі Договір купівлі № 1810-2021-К з ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ»), згідно з пунктом 1.1 якого Продавець (Фермерське господарство «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ») зобов`язується передати у власність, а Покупець (позивач) зобов`язується прийняти та оплатити зерно Кукурудзи (ДСТУ 4525:2006 «Кукурудза»), (надалі Товар) в строки та на умовах визначених цим Договором.

25 жовтня 2021 року між позивачем і Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «ПРИПРУТТЯ» укладено Договір № 25-10-2021-К купівлі-продажу сільськогосподарської продукції (а.с. 195-196, том 1) (далі Договір купівлі № 25-10-2021-К з СТОВ «ПРИПРУТТЯ»), згідно з пунктом 1.1 якого Продавець (Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «ПРИПРУТТЯ») зобов`язується передати у власність, а Покупець (позивач) зобов`язується прийняти та оплатити зерно Кукурудзи (ДСТУ 4525:2006 «Кукурудза»), (надалі Товар) в строки та на умовах визначених цим Договором.

У пункті 3.1 договорів купівлі № 1310-2021-К з ПФ «ЯРОСЛАВ І К», № 1810-2021-К з ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» і № 25-10-2021-К з СТОВ «ПРИПРУТТЯ» закріплено:

« 3.1. Ціна Товару за 1 тонну з доставкою на склад Покупця: Чернівецька обл., Кіцманський р-н, смт. Лужани, вул. Центральна, буд. 53, ТОВ «Лужанський спиртовий завод», становить 6000,39 грн. (шість тисяч гривень 39 копійок), в тому числі податок на додану вартість 14 %. Вартість Товару рахується по заліковій вазі.»

Відповідно до пункту 4.1 договорів купівлі № 1310-2021-К з ПФ «ЯРОСЛАВ І К», № 1810-2021-К з ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» і № 25-10-2021-К з СТОВ «ПРИПРУТТЯ» поставка Товару здійснюється силами та за рахунок Продавця на склад Покупця, відповідно до Міжнародних правил тлумачення термінів «Інкотермс» у редакції Міжнародної Торгівельної Палати редакції 2010 року», які застосовуються із урахуванням особливостей, пов`язаних із внутрішньодержавним характером цього Договору, а також тих особливостей, що випливають з цього Договору.

Тобто відповідно до пунктів 3.1 і 4.1 договорів купівлі № 1310-2021-К з ПФ «ЯРОСЛАВ І К», № 1810-2021-К з ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» і № 25-10-2021-К з СТОВ «ПРИПРУТТЯ» продавці зобов`язались здійснити поставку Товару на склад Покупця (позивача), що знаходиться за адресою: Чернівецька обл., Кіцманський р-н, смт. Лужани, вул. Центральна, буд. 53, ТОВ «Лужанський спиртовий завод».

Будь-яких доказів, що підтверджують наявність у позивача за вказаною адресою складу, який належав би йому на праві власності, користування тощо, позивачем до суду не подано.

Пунктом 4.3 договорів купівлі № 1310-2021-К з ПФ «ЯРОСЛАВ І К», № 1810-2021-К з ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» і № 25-10-2021-К з СТОВ «ПРИПРУТТЯ» передбачено, що право власності на Товар переходить від Продавця до Покупця з моменту прийняття Покупцем Товару та підписання Сторонами накладної/акту приймання-передачі Товару.

В подальшому згідно з товарно-транспортними накладними (а.с. 204-250) відбулась поставка Товару (зерна кукурудзи (ДСТУ 4525:2006 «Кукурудза») на склад у селище Лужани Кіцманського району Чернівецької області:

Приватною фірмою «ЯРОСЛАВ І К» із села Вовчківці Снятинського району Івано-Франківської області в період з 22.10.2021 по 31.10.2021;

Фермерським господарством «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» із села Прутівка Коломийського району Івано-Франківської області в період з 22.10.2021 по 28.10.2021;

Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «ПРИПРУТТЯ» із селища Лужани Кіцманського району Чернівецької області в період з 26.10.2021 по 27.10.2021.

У всіх товарно-транспортних накладних (далі ТТН), що додані позивачем до позовної заяви (а.с. 204-250, том 1):

вантажоодержувачем зазначено ТОВ «АФІЛАРА»;

переадресування (новий вантажоодержувач) зазначено ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ»;

у графі «Прийняв (відповідальна особа вантажоодержувача) зазначено посаду «Директор» з прізвищем та ініціалами «Заремський Ф.Ф.», що засвідчені печаткою позивача (Товариства з обмеженою відповідальністю «АФІЛАРА») та підписом відповідальної особи;

наявний з низу документа відбиток печатки Товариства з обмеженою відповідальністю «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» на підписі особи, посаду та (або) прізвище з ініціалами особи, яка його поставила, не зазначено;

не вказано час прибуття (вибуття) автомобіля для завантаження і розвантаження.

У відповідні дати поставок позивачем і Товариством з обмеженою відповідальністю «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» підписано видаткові накладні, згідно з якими позивач поставив Товариству з обмеженою відповідальністю «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» кукурудзу за Договором продажу № 13-10-2021-К з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ». На підставі вищезазначених видаткових накладних позивачем складено і направлено податкові накладні на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

1) за ТТН № 1 від 22.10.2021 (а.с. 204, том 1) вантажовідправник Фермерське господарство «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» поставило позивачу 30,32 т кукурудзи; згідно з видатковою накладною від 22.10.2021 № 710 (а.с. 24, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 30,32 т кукурудзи загальною вартістю 239 534,06 грн, у тому числі ПДВ 29 416,46 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 35 від 22.10.2021 (а.с. 45, том 1);

2) за ТТН № 115 від 22.10.2021 (а.с. 205, 207, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 26,96 т кукурудзи і за ТТН № 116 від 22.10.2021 (а.с. 206, 208, том 1) 21,71 т, всього 48,67 т; згідно з видатковою накладною від 22.10.2021 № 711 (а.с. 25, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 48,67 т кукурудзи загальною вартістю 384 502,73 грн, у тому числі ПДВ 47 219,63 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 36 від 22.10.2021 (а.с. 47, том 1);

3) за ТТН № 3 від 23.10.2021 (а.с. 209, том 1) вантажовідправник Фермерське господарство «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» поставило позивачу 27,14 т кукурудзи і за ТТН № 4 від 23.10.2021 (а.с. 210, том 1) 30,2 т, всього 57.34 т; згідно з видатковою накладною від 23.10.2021 № 718 (а.с. 26, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 57,34 т кукурудзи загальною вартістю 452 997,47 грн, у тому числі ПДВ 55 631,27 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 37 від 23.10.2021 (а.с. 49, том 1);

4) за ТТН № 2 від 23.10.2021 (а.с. 211, том 1) вантажовідправник Фермерське господарство «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» поставило позивачу 31,49 т кукурудзи; згідно з видатковою накладною від 23.10.2021 № 719 (а.с. 27, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 31,49 т кукурудзи загальною вартістю 248 777,30 грн, у тому числі ПДВ 30 551,60 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 38 від 23.10.2021 (а.с. 51, том 1);

5) за ТТН № 119 від 23.10.2021 (а.с. 212, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 26,17 т кукурудзи; згідно з видатковою накладною від 23.10.2021 № 723 (а.с. 29, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 26,17 т кукурудзи загальною вартістю 206 748,23 грн, у тому числі ПДВ 25 390,13 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 40 від 23.10.2021 (а.с. 55, том 1);

6) за ТТН № 120 від 24.10.2021 (а.с. 213, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 27,69 т кукурудзи і за ТТН № 121 від 24.10.2021 (а.с. 214, том 1) 29,37 т, всього 57.06 т; згідно з видатковою накладною від 24.10.2021 № 729 (а.с. 30, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 57,06 т кукурудзи загальною вартістю 450 785,41 грн, у тому числі ПДВ 55 359,61 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 41 від 24.10.2021 (а.с. 57, том 1);

7) за ТТН № 122 від 25.10.2021 (а.с. 215, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 25,2 т кукурудзи і за ТТН № 123 від 25.10.2021 (а.с. 216, том 1) 21,64 т, всього 46,84 т; згідно з видатковою накладною від 22.10.2021 № 730 (а.с. 31, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 46,84 т кукурудзи загальною вартістю 370 045,37 грн, у тому числі ПДВ 45 444,17 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 42 від 25.10.2021 (а.с. 59, том 1);

8) за ТТН № 124 від 25.10.2021 (а.с. 217, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 21,84 т кукурудзи і за ТТН № 125 від 25.10.2021 (а.с. 218, том 1) 21,57 т, всього 43,41 т; згідно з видатковою накладною від 25.10.2021 № 731 (а.с. 32, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 43,41 т кукурудзи загальною вартістю 342 947,68 грн, у тому числі ПДВ 42 116,38 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 43 від 25.10.2021 (а.с. 61, том 1);

9) за ТТН № 126 від 26.10.2021 (а.с. 219, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 21,61 т кукурудзи; згідно з видатковою накладною від 26.10.2021 № 736 (а.с. 33, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 21,61 т кукурудзи загальною вартістю 170 723,32 грн, у тому числі ПДВ 20 966,02 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 44 від 26.10.2021 (а.с. 63, том 1);

10) за ТТН № 127 від 26.10.2021 (а.с. 220, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 21,07 т кукурудзи і за ТТН № 128 від 26.10.2021 (а.с. 221, том 1) 21,3 т, всього 42,37 т; згідно з видатковою накладною від 26.10.2021 № 737 (а.с. 34, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 42,37 т кукурудзи загальною вартістю 334 731,47 грн, у тому числі ПДВ 41 107,37 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 45 від 26.10.2021 (а.с. 65, том 1);

11) за ТТН № 4 від 26.10.2021 (а.с. 223, том 1) вантажовідправник ТзОВ «ПРИПРУТТЯ» поставило позивачу 4,8 т кукурудзи, за ТТН № 5 від 26.10.2021 (а.с. 224, том 1) 5,44 т, за ТТН № 6 від 26.10.2021 (а.с. 225, том 1) 5,22 т, за ТТН № 7 від 26.10.2021 (а.с. 226, том 1) 5,64 т, за ТТН № 8 від 26.10.2021 (а.с. 227, том 1) 4,75 т, за ТТН № 9 від 26.10.2021 (а.с. 228, том 1) 5,08 т, за ТТН № 10 від 26.10.2021 (а.с. 229, том 1) 5,1 т, за ТТН № 11 від 26.10.2021 (а.с. 222, том 1) 4,89 т, всього 40,92 т; згідно з видатковою накладною від 26.10.2021 № 739 (а.с. 35, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 40,92 т кукурудзи загальною вартістю 323 276,18 грн, у тому числі ПДВ 39 700,58 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 46 від 25.10.2021 (а.с. 67, том 1);

12) за ТТН № 129 від 27.10.2021 (а.с. 230, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 21,14 т кукурудзи і за ТТН № 130 від 27.10.2021 (а.с. 231, том 1) 20,81 т, всього 41,95 т; згідно з видатковою накладною від 27.10.2021 № 741 (а.с. 36, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 41,95 т кукурудзи загальною вартістю 331 413,39 грн, у тому числі ПДВ 40 699,89 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 48 від 27.10.2021 (а.с. 69, том 1);

13) за ТТН № 12 від 27.10.2021 (а.с. 232, том 1) вантажовідправник ТзОВ «ПРИПРУТТЯ») поставило позивачу 4,62 т кукурудзи, за ТТН № 13 від 27.10.2021 (а.с. 233, том 1) 4,96 т, за ТТН № 14 від 27.10.2021 (а.с. 234, том 1) 4,45 т, за ТТН № 15 від 27.10.2021 (а.с. 235, том 1) 4,82 т, всього 18,85 т; згідно з видатковою накладною від 27.10.2021 № 745 (а.с. 37, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 18,85 т кукурудзи загальною вартістю 148 918,77 грн, у тому числі ПДВ 18 288,27 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 49 від 27.10.2021 (а.с. 71, том 1);

14) за ТТН № 131 від 28.10.2021 (а.с. 236, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 20,87 т кукурудзи, за ТТН № 132 від 28.10.2021 (а.с. 237, том 1) 21,08 т і за ТТН № 134 від 28.10.2021 (а.с. 238, том 1) 20,52 т, всього 62,47 т; згідно з видатковою накладною від 28.10.2021 № 746 (а.с. 38, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 62,47 т кукурудзи загальною вартістю 493 525,49 грн, у тому числі ПДВ 60 608,39 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 50 від 28.10.2021 (а.с. 73, том 1);

15) за ТТН № 5 від 28.10.2021 (а.с. 239, том 1) вантажовідправник Фермерське господарство «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» поставило позивачу 21,33 т кукурудзи; згідно з видатковою накладною від 28.10.2021 № 747 (а.с. 39, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 21,33 т кукурудзи загальною вартістю 168 511,27 грн, у тому числі ПДВ 20 694,37 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 51 від 28.10.2021 (а.с. 75, том 1);

16) за ТТН № 133 від 28.10.2021 (а.с. 240, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 21,65 т кукурудзи і за ТТН № 135 від 28.10.2021 (а.с. 241, том 1) 21,94 т, всього 43,59 т; згідно з видатковою накладною від 28.10.2021 № 748 (а.с. 40, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 43,59 т кукурудзи загальною вартістю 344 369,72 грн, у тому числі ПДВ 42 291,02 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 52 від 28.10.2021 (а.с. 77, том 1);

17) за ТТН № 136 від 29.10.2021 (а.с. 242, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставив позивачу 21,82 т кукурудзи і за ТТН № 137 від 29.10.2021 (а.с. 243, том 1) 21,82 т, всього 43,64 т; згідно з видатковою накладною від 29.10.2021 № 756 (а.с. 41, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 43,64 т кукурудзи загальною вартістю 344 764,73 грн, у тому числі ПДВ 42 339,53 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 53 від 29.10.2021 (а.с. 79, том 1);

18) за ТТН № 138 від 29.10.2021 (а.с. 244, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 22,19 т кукурудзи і за ТТН № 139 від 29.10.2021 (а.с. 245, том 1) 21,89 т, всього 44,08 т; згідно з видатковою накладною від 29.10.2021 № 757 (а.с. 42, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 44,08 т кукурудзи загальною вартістю 348 240,82 грн, у тому числі ПДВ 42 766,42 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 54 від 29.10.2021 (а.с. 81, том 1);

19) за ТТН № 140 від 30.10.2021 (а.с. 246, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 22,59 т кукурудзи і за ТТН № 141 від 30.10.2021 (а.с. 247, том 1) 21,82 т, всього 44,41 т; згідно з видатковою накладною від 30.10.2021 № 761 (а.с. 43, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 44,41 т кукурудзи загальною вартістю 350 847,88 грн, у тому числі ПДВ 43 086,58 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 55 від 30.10.2021 (а.с. 83, том 1);

20) за ТТН № 142 від 31.10.2021 (а.с. 248, том 1) вантажовідправник Приватна фірма «ЯРОСЛАВ І К» поставила позивачу 21,91 т кукурудзи, за ТТН № 143 від 31.10.2021 (а.с. 249, том 1) 21,7 т і за ТТН № 144 від 31.10.2021 (а.с. 250, том 1) 23,35 т, всього 66,96 т; згідно з видатковою накладною від 31.10.2021 № 762 (а.с. 44, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 66,96 т кукурудзи загальною вартістю 528 997,39 грн, у тому числі ПДВ 64 964,59 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 56 від 31.10.2021 (а.с. 85, том 1);

21) згідно з видатковою накладною від 23.10.2021 № 722 (а.с. 28, том 1) позивач поставив ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 54,35 т кукурудзи загальною вартістю 429 375,87 грн, у тому числі ПДВ 52 730,37 грн, на підставі якої позивачем складено і подано на реєстрацію податкову накладну № 39 від 23.10.2021 (а.с. 53, том 1); проте, позивач не подав до суду ТТН, які підтверджували б факт доставки товару.

Зазначені вище податкові накладні було прийнято податковими органами. За наслідками їх обробки податковими органами реєстрацію усіх податкових накладних 01.11.2021 і 04.11.2021 було зупинено, що підтверджується відповідними квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 46, 48, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64, 66, 68, 70, 72, 74, 76, 78, 80, 82, 84, 86, том 1).

Відповідно до всіх 21 квитанції реєстрація зупинена на тій підставі, що «Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризикованості платника податку.» Додатково позивач був повідомлений про те, що його показник «D»=1,2977%, «Р»=1217909,19.

Цими ж квитанціями позивачу запропоновано надити пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Копії яких конкретно документів потрібно подати податкові органи не вказали.

Поряд з цим, податкові накладні позивача від 18.10.2021 № 8 (а.с. 10, том 2) і від 19.10.2021 № 9 (а.с. 12, том 2) були відповідачем 1 прийняті, що підтверджується відповідними квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 11, 13, том 2).

11.11.2021 позивач подав до відповідача 1 Повідомлення про подання пояснень (а.с. 89, 91, 92, том 1) та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрації яких зупинено № 1. Факт отримання відповідачем 1 зазначеного Повідомлення підтверджується Квитанцією № 2 від 11.11.2021 (а.с. 93).

До цього Повідомлення позивачем було додано Пояснення від 11.11.2021 за вих. № 11111 для прийняття рішення про реєстрацію відповідних податкових накладних (а.с. 87-89, том 1), що стосувалось виключно податкових накладних, рішення про відмову в реєстрації яких є предметом цієї справи.

До цих пояснень позивач додав копії первинних документів (а.с. 95-173, том 1), а саме:

виписки з реєстру юридичних осіб-підприємців та громадських формувань;

протоколу № 1 загальних зборів від 27.07.2017;

договору купівлі-продажу корпоративних прав від 06.03.2018;

наказу від 06.03.2018 № 1 про прийняття ОСОБА_1

повідомлення про прийняття працівників;

договору оренди приміщення від 06.03.2018;

п`яти договорів купівлі-продажу сільськогосподарської продукції з різними контрагентами, укладені в період з 07.09.2021 по 25.10.2021;

договору відповідального зберігання № 01-102021/2, укладеного 01.10.2021 між позивачем і ТОВ «ГУД АГРАРІАН»;

прибуткових накладних з ТТН з ПФ «ЯРОСЛАВ І К» з 22-24.10.2021, з 25-27.10.2021, з 28-29.10.2021, з 30-31.10.2021, а також з СТОВ «ПРИПРУТТЯ», ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ»;

прибуткових накладних з Актом зберігання ТОВ «ГУД АГРАРІАН» від 01.10.2021, 04.10.2021, 05.10.2021, 06.10.2021, 07.10.2021, 08.10.2021, 11.10.2021, 12.10.2021, 13.10.2021, 14.10.2021, 18.10.2021, 19.10.2021, 20.10.2021, 21.10.2021, 22.10.2021, 25.10.2021, 26.10.2021, 27.10.2021, 28.10.2021, 29.10.2021;

видаткових накладних з ТТН ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» від 22-31.10.2021;

платіжних доручень від ТОВ «ЕЛЕГАНТ БЮГ» за 22.10.2021;

банківських виписок ТОВ «АФІЛАРА» від 01.11.2021 і 03.11.2021;

рахунку від 01.10.2021 № 4425;

актів звіряння з ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ», ТОВ «ГУД АГРАРІАН», ПФ «ЯРОСЛАВ І К», СТОВ «ПРИПРУТТЯ», ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ»;

посвідчення про якість товару;

двадцять однієї відповідної податкової накладної.

Всього до зазначеного Повідомлення було додано 80 документів.

За результатами розгляду Пояснення позивача від 11.11.2021 за вих. № 11111 податковими органами 15.11.2021 прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з якими відмовлено у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, а саме:

1) Рішенням № 3372778/41486343 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 35 від 22.10.2021 (а.с. 174, том 1);

2) Рішенням № 3372779/41486343 (а.с. 175, том 1) податкової накладної № 36 від 22.10.2021;

3) Рішенням № 3372780/41486343 (а.с. 176, том 1) податкової накладної № 37 від 23.10.2021;

4) Рішенням № 3372781/41486343 (а.с. 177, том 1) податкової накладної № 38 від 23.10.2021;

5) Рішенням № 3372782/41486343 (а.с. 178, том 1) податкової накладної № 39 від 23.10.2021;

6) Рішенням № 3372783/41486343 (а.с. 179, том 1) податкової накладної № 40 від 23.10.2021;

7) Рішенням № 3372784/41486343 (а.с. 180, том 1) податкової накладної № 41 від 24.10.2021;

8) Рішенням № 3372785/41486343 (а.с. 181, том 1) податкової накладної № 42 від 25.10.2021;

9) Рішенням № 3372786/41486343 (а.с. 182, том 1) податкової накладної № 43 від 25.10.2021;

10) Рішенням № 3372787/41486343 (а.с. 183, том 1) податкової накладної № 44 від 26.10.2021;

11) Рішенням № 3372788/41486343 (а.с. 184, том 1) податкової накладної № 45 від 26.10.2021;

12) Рішенням № 3372789/41486343 (а.с. 185, том 1) податкової накладної № 46 від 26.10.2021;

13) Рішенням № 3372790/41486343 (а.с. 186, том 1) податкової накладної № 48 від 27.10.2021;

14) Рішенням № 3372791/41486343 (а.с. 188, том 1) податкової накладної № 50 від 28.10.2021;

15) Рішенням № 3372792/41486343 (а.с. 187, том 1) податкової накладної № 49 від 27.10.2021;

16) Рішенням № 3372793/41486343 (а.с. 189, том 1) податкової накладної № 51 від 28.10.2021;

17) Рішенням № 3372794/41486343 (а.с. 190, том 1) податкової накладної № 52 від 28.10.2021;

18) Рішенням № 3372795/41486343 (а.с. 192, том 1) податкової накладної № 54 від 29.10.2021;

19) Рішенням № 3372796/41486343 (а.с. 191, том 1) податкової накладної № 53 від 29.10.2021;

20) Рішенням № 3372797/41486343 (а.с. 193, том 1) податкової накладної № 55 від 30.10.2021;

21) Рішенням № 3372798/41486343 (а.с. 194, том 1) податкової накладної № 56 від 31.10.2021.

Вважаючи вищезазначені рішення протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходив з такого.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацом першим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Абзацом п`ятим пункту 201.1 статті 201 ПК України встановлено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Згідно з абзацом 10 пункту 201.1 статті 201 ПК України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (абзац 12 пункту 201.1 статті 201 ПК України).

Відповідно до абзацу двадцять другого пункту 201.1 статті 201 ПК України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Абзацом десятим пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) (далі Порядок № 1246), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірка наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019. № 1165 (далі Порядок №1165), визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (пункт 1).

Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Пунктом 25 Порядку № 1165 визначено, що комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з пунктом 26 Порядку № 1165 комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Відповідно до пункту 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі Порядок № 520), прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі комісія регіонального рівня).

Пунктом 4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Усі оскаржувані позивачем рішення про відмову в реєстрації податкових накладних на тій підставі, що позивач не надав копій первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/ послуг, зберігання, транспортування.

Розглядаючи пояснення позивача для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 11.11.2021 № 11111 (а.с. 87, 88) і додані до нього документи, суд встановив наступне.

Для підтвердження реальності господарських операцій позивачем як додатки до пояснення від 11.11.2021 № 11111 (а.с. 87, 88, том 1) надав відповідачу 1, зокрема, товарно-транспортні накладні СТОВ «ПРИПРУТТЯ», ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» і ПФ «ЯРОСЛАВ І К». (а.с. 107-112, том 1).

Проте, позивач не надав суду ТТН, що підтверджували б факт постачання СТОВ «ПРИПРУТТЯ», ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ», ПФ «ЯРОСЛАВ І К» або ТОВ «ГУД АГРАРІАН» (далі первинні вантажовідправники) позивачу (відповідно позивачем ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ») 54,35 т кукурудзи, на підставі якого позивачем складено податкову накладну від 23.10.2021 № 37 (а.с. 49, том 1).

Відповідно до статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» товарно-транспортна накладна єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.

Тому суд прийшов до висновку, що не підтверджується первинними документами щодо поставки зерна кукурудзи, що надані позивачем, податкова накладна від 23.10.2021 № 39, у реєстрації якої відповідачем 1 відмовлено рішенням від 15.11.2021 № 3372783/41486343.

Також не підтверджуються ТТН факт купівлі-продажу зерна кукурудзи, на підставі яких складено податкові накладі від 29.10.2021 № 53 та від 30.10.2021 № 55 ,з таких підстав.

Відповідно до податкової накладної від 29.10.2021 № 53 позивач поставив 29.10.2021 ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» 43,64 т зерна кукурудзи. Для підтвердження цього факту позивач надав відповідачу 1 товарно-транспортні накладні від 29.10.2021 № 136 (а.с. 242, том 1) і № 137 (а.с. 243, том 1).

У цих двох ТТН зазнано однакова маса товару з точністю до кілограма, а саме: 24,120 т. Крім цього, в них однакова залікова вага 21,820 т. Враховуючи, що товаром є зерно кукурудзи, яке відноситься до сипучих вантажів, такі збіги ваги товару є нереальними.

Більше того, при перевезені цих двох партій зерна зафіксовано однакову втрату маси товару при його перевезені 2,3 т (24,120 т 21,820 т = 2,3 т). А такий факт може мати місце виключно при абсолютно однакових умовах перевезення абсолютно ідентичного товару, що у випадку перевезення зерна кукурудзи неможливо.

Крім цього, наступного дня, 30.10.2021, ТОВ «НАТУРАЛ ПЕТРОЛ» знову було поставлено зерно кукурудзи із заліковою вагою 21,820 т (ТТН від 30.10.2021 № 141 (а.с. 247, т. 1). За результатами цієї поставки позивачем складено і подано відповідачу 1 податкову накладну від 30.10.2021 № 55 (а.с. 83, том 1).

З огляду на вище, суд прийшов до висновку, що податкові накладні від 29.10.2021 № 53 (а.с. 79, том 1) та від 30.10.2021 № 55 (а.с. 83, том 1) складено позивачем на підставі документів, що містять нереалістичні дані.

Що стосується юридичних фактів, які слугували підставою для складання усіх податкових накладних, поданих позивачем відповідачу 1, суд зазначає таке.

У підтвердження реальності поставки зерна кукурудзи позивач подав відповідачу 1 разом із поясненнями від 11.11.2021 № 11111 (а.с. 87, 88, том 1) Договори купівлі-продажу № 1310-2021-К з ПФ «ЯРОСЛАВ І К», № 1810-2021-К з ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» і № 25-10-2021-К з СТОВ «ПРИПРУТТЯ».

Пунктом 3.1 зазначених договорів встановлено, що поставка товару здійснюється на склад Покупця, тобто позивача, що знаходиться за адресою: Чернівецька обл., Кіцманський р-н, смт Лужани, вул. Центральна, буд. 53, ТОВ «Лужанський спиртовий завод». Згідно з ТТН (а.с. 204-250) саме на цю адресу здійснювались поставки зерна кукурудзи.

Проте, позивач не надав відповідачу 1 будь-яких документів, що підтверджували наявність у нього складу за вищевказаною адресою.

Навпаки, позивач надав Договір № 01-102021/2 відповідального зберігання (а.с. 202-203, том 1), укладеного 01.10.2021 між позивачем і ТОВ «ГУД АГРАРІАН». Згідно з пунктом 1.2 цього договору місцем зберігання майна (зерна кукурудзи) позивача є: Україна, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Польова, 26, складське приміщення № 4/2, корпус № 6.

Згідно з Акта звіряння взаємних розрахунків за період: 01.10.2021-03.11.2021 між ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АФІЛАРА» І ТОВ «ГУД АГРАРІАН» (а.с. 9, том 2) ТОВ «ГУД АГРАРІАН» передав позивачу майна на загальну суму 13 201 200,00 гривень.

Відповідно до якісних посвідчень зерна (форма № 42) від 01.10.2021 № 00183 (а.с. 3, том 2), від 13.10.2021 № 00205 (а.с. 2, том 2) і від 22.10.2021 № 00215 (а.с. 1, том 2) ТОВ «ГУД АГРАРІАН» відправляв з м. Борисполя позивачу зерно кукурудзи 3 класу, яке походить з Київської області.

Тобто для підтвердження реальності господарських операцій позивач надав відповідачу 1 докази здійснення таких операцій на складі, що розташований у м. Борисполі Київської області, хоча згідно з ТТН зерно кукурудзи постачалось в смт Лужани Чернівецької області.

Така невідповідність свідчить про сумнівність усіх відповідних господарських операцій.

Крім цього, суд встановив, що при постачанні зерна кукурудзи були великі понаднормативні втрати маси вантажу.

Відповідно до Норм природного убутку окремих видів вантажів при перевезеннях автомобільним транспортом, затверджених постановою Державного комітету СРСР з матеріально-технічного постачання від 02.06.1986 № 63, при перевезенні зерна, зерносуміші і відходів першої категорії, насіння олійних культур і трав, хлібопродукції, висівок незалежно від відстані насипом норми природного убутку у відсотках від маси вантажу становлять 0,07.

Поряд з цим, при перевезенні зерна кукурудзи ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» із села Прутівка Коломийського району Івано-Франківської області до смт Лужани Кіцманського району Чернівецької області (відстань між цими населеними пунктами 30 км) втрати, для прикладу, становили:

- 14 % за ТТН від 22.10.2021 № 1 (а.с. 204): (35,36т 30,32т)*100/35,36т=14 %, де 35,36т маса нетто при завантажені зерна кукурудзи, 30,32т залікова вага;

- 11 % за ТТН від 23.10.2021 № 4 (а.с. 210): (33,84-30,2)*100/33,84=11 %.

При перевезенні зерна кукурудзи ПФ «ЯРОСЛАВ І К» із села Вовчківці Снятинського району Івано-Франківської області до смт Лужани Кіцманського району Чернівецької області (відстань між цими населеними пунктами 35 км) втрати, для прикладу, становили:

- 12 % за ТТН від 22.10.2021 № 115 (а.с. 205): (30,5-26,96)*100/30,5=12 %;

- 12 % за ТТН від 23.10.2021 № 119 (а.с. 212): (29,78-26,17)*100/29,78=12 %.

При перевезенні зерна кукурудзи ТОВ «ПРИПРУТТЯ» в межах населеного пункту смт Лужани Кіцманського району Чернівецької області, для прикладу, становили:

- 14 % за ТТН від 26.10.2021 № 4 (а.с. 223): (5,57-4,8)*100/5,57=14 %;

- 14 % за ТТН від 26.10.2021 № 5 (а.с. 224): (6,34-5,44)*100/6,34=14 %.

Такі втрати зерна кукурудзи, що перевищують 10 % від маси завантаження на автотранспорт, при його перевезенні на малі відстані є неможливими.

Тому суд прийшов до висновку, що надані позивачем відповідачу 1 для реєстрації відповідних податкових накладних первинні документи (насамперед ТТН), не підтверджують реальність господарських операцій.

З огляду на вищевикладене, визначити конкретні документи, які повинен був подати позивач для підтвердження реальності господарських операцій з метою реєстрації податкових накладних, відповідач 1 не мав об`єктивної можливості.

Суд погодився із твердженням представника відповідачів, що зазначені у відзиві на позовну заяву, про те, що первинна документація щодо господарських відносин повинна відповідати таким відносинам не лише за формою (кількість, назва документів тощо), а і за сутністю, тобто, підтверджувати фактичну реалізацію господарських правовідносин.

Оскільки подані позивачем до суду докази за своїм змістом не підтверджують реалістичність відповідних господарських операцій, тому суд прийшов до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Поряд з цим, суд відхилив аргументацію позивача про те, що у жовтні 2021 року податкові накладні, складені за тими ж правовідносинами та на підставі того ж договору (наприклад, податкові накладні від 18.10.2021 № 8 та від 19.10.2021 № 9) було зареєстровано відповідачем 1 без жодних зауважень, оскільки ним не надано суду будь-яких первинних документів, які свідчили б про цей факт.

Частиною першою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 4.4 договорів купівлі № 1310-2021-К з ПФ «ЯРОСЛАВ І К» (а.с. 199, том 1), № 1810-2021-К з ФГ «ГОЛДЕН ХАРВЕСТ» (а.с. 197, том 1) і № 25-10-2021-К з СТОВ «ПРИПРУТТЯ» (а.с. 195, том 1) товар повинен супроводжуватися наступним пакетом документів: рахунок фактура, накладна на відпуск ТМЦ, товарно-транспортна накладна.

Зі змісту цих супроводжуючих документів можна робити висновок про те, що податкові накладні від 18.10.2021 № 8 та від 19.10.2021 № 9 складені за тими ж правовідносинами та на підставі тих же договорів, що й податкові накладні, щодо яких відповідач 1 прийняв рішення про відмову в їх реєстрації.

Проте, позивач цих документів суду не надав. Будь-які інші докази, які підтверджували б ці аргументи позивача, в матеріалах цієї справи відсутні.

Тобто позивач не довів той юридичний факт, що зареєстровані відповідачем 1 податкові накладні від 18.10.2021 № 8 та від 19.10.2021 № 9 складені в межах тих же правовідносин, що й податкові накладні, щодо яких відповідач 1 прийняв оскаржувані позивачем рішення про відмову в їх реєстрації.

З огляду на те, що позивачу відмовлено у задоволенні позову, відсутні підстави для вирішення питання розподілу судових витрат відповідно до статті 139 КАС України.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 22, 139, 241-246, 255, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. У задоволені позову ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДІАЛЬНІСТЮ "АФІЛАРА" (вул.Лесі Українки, 59, м. Васильків, Обухівський район, Київська область, 08601; код ЄДРПОУ: 41486343) до Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001; код ЄДРПОУ: 43144729) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

3. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

4. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.Г.Ярощук

Рішення складено в повному обсязі 10 червеня 2022 року

Дата ухвалення рішення09.06.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104717143
СудочинствоАдміністративне
Суть:визнання протиправними та скасування рішень; зобов`язання зареєструвати податкові накладні датами їх подання

Судовий реєстр по справі —400/13001/21

Ухвала від 10.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 15.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 13.10.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 17.07.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 09.06.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 04.01.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

Ухвала від 21.12.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Ярощук В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні