МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
13 червня 2022 р. № 400/7750/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Ярощука В.Г., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання про зупинення провадження в адміністративній справі
за позовом:Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, вул. 2-а Екіпажна, 1, м.Миколаїв, 54003,
до відповідача:Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Дмитрівське", с.Дмитрівка, Вознесенський район, Миколаївська область, 56571,
про:застосування заходу реагування,
ВСТАНОВИВ:
09.09.2021 ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду, у складі судді Брагаря В.С., відкрито провадження в адміністративній справі № 400/7750/21 та вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до наказу голови Миколаївського окружного адміністративного суду від 21.03.2022 № 53-к «Про увільнення від роботи голови суду ОСОБА_1 » суддю Брагаря В.С. увільнено від роботи на час виконання ним державних та/або громадських обов`язків з 17.03.2022.
Згідно з розпорядженням керівника апарату Миколаївського окружного адміністративного суду від 25.03.2022 № 27/02-10 «Про призначення повторного автоматизованого розподілу справи № 400/7750/21» було здійснено повторний автоматизований розподіл цієї справи.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.03.2022 головуючим суддею для розгляду цієї справи визначено суддю Ярощука В.Г.
12.05.2022 Миколаївським окружним адміністративним судом постановлено ухвалу про прийняття справи до провадження судді Ярощука В.Г. та про повторне призначення справи до судового розгляду по суті.
23.05.2022 від позивача через канцелярію суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
У клопотанні позивач просить відтермінувати розгляд адміністративної справи до припинення та скасування воєнного стану, введеного Указом Президента України 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
Дослідивши матеріали справи та з`ясувавши обставини, покладені в основу клопотання, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання з огляду на наступне.
Відповідно до статті 1 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб в Україні введено воєнний стан.
Згідно зі статтею 1 Указу Президента України від 14.03.2022 № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Відповідно до статті 1 Указу Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 21.04.2022 № 2212-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Статтею 1 Указу Президента України від 17.05.2022 № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 22.05.2022 № 2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Станом на день розгляду клопотання позивача згідно з підпунктом 5 пункту 3 розділу V Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 27 травня 2022 року, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75 (у редакції наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 31.05.2022 № 104), Миколаївська міська територіальна громада, на території якої розміщується Миколаївський окружний адміністративний суд, віднесена до громад, що розташовані в районні проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Отже, станом на день прийняття цієї ухвали в Україні діє правовий режим воєнного стану, а на території Миколаївської міської територіальної громади проводяться воєнні (бойові) дії.
Відповідно до статті 122 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.
Частиною другою статті 26 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» встановлено, що скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
Частиною другою статі 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) встановлено виключний перелік підстав, коли суд відкладає розгляд справи, а саме:
1) неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про вручення йому повідомлення про дату, час і місце судового засідання;
2) перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними;
3) виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи;
4) необхідність витребування нових доказів, у випадку, коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження;
5) якщо суд визнає потрібним, щоб сторона, яка подала заяву про розгляд справи за її відсутності, дала особисті пояснення.
Отже, ведення воєнного стану не може бути самостійною підставою для відкладення розгляду справи.
Оскільки КАС України встановлено виключний перелік підстав для відкладення розгляду справи, тому застосування аналогії закону, а тим паче аналогії права, для розширення підстав для відкладення розгляду справи не вбачається за можливе.
Поряд з цим, суд врахував, що на день розгляду клопотання позивача про відкладення розгляду справи воєнний стан в Україні продовжувався тричі. Коли він припиниться або коли його скасують з об`єктивних причин не відомо.
З огляду на вищезазначене, суд прийшов до висновку про відмову у задоволені клопотання позивача про відкладення (відтермінування) розгляду цієї справи.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 205, 223, 243, 248, 256 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області про відкладення розгляду справи № 400/7750/21 відмовити.
2. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
3. Ухвала оскарженню окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвали, що не підлягають оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя В.Г.Ярощук
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104732549 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Ярощук В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні