Ухвала
від 12.06.2022 по справі 280/3010/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відстрочення виконання судового рішення

13 червня 2022 рокуСправа № 280/3010/20 м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Новенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Токмацької районної ради Запорізької області про відстрочення виконання судового рішення у справі

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, 65, код ЄДРПОУ 38625593)

до Новенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Токмацької районної ради Запорізької області (71724, Запорізька область, Токмацький район, с. Нове, вул. Шкільна, буд.11, код ЄДРПОУ 26373709)

про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла заява Новенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Токмацької районної ради Запорізької області про відстрочення виконання рішення суду по справі № 280/3010/20, в якій заявник просить відстрочити виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 23.06.2021 у справі № 280/3010/20 на один рік з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Заява мотивована тим, що в зв`язку з недостатністю коштів міського бюджету, Токмацька міська рада відповідно до рішення від 25.03.2021 № 1 «Про звернення депутатів Токмацької міської ради до Президента України. Кабінету Міністрів України, Міністра освіти і науки України, депутатів Запорізької обласної ради» звернулася до Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністра освіти і науки України, депутатів Запорізької обласної ради щодо вирішення серйозної проблеми для великої кількості закладів освіти у відсутності сучасних працездатних систем пожежної сигналізації та блискавкозахистів через Програму Президента України «Велике будівництво» або новостворену Програму «Система пожежної сигналізації у кожний заклад освіти». Але процес виділення субвенцій місцевим бюджетам, що визначений бюджетним законодавством, доволі тривалий. На разі, відповідно до ст. 19 Бюджетного Кодексу України Урядом на засіданні Кабінету Міністрів України 15 вересня 2021 року схвалено Проект державного бюджету на 2022 рік, яким передбачено субвенцію місцевим бюджетам на забезпечення пожежної безпеки в закладах освіти у сумі 1500,0 млн.грн. Після прийняття державного бюджету на 2022 рік Верховною радою України, відповідно до п.2 ст.97 Бюджетного Кодексу України, Кабінет Міністрів затверджує порядок та умови надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, а субвенція, яка вперше визначена законом про Державний бюджет України, затверджуються не пізніше 30 днів з дня набрання чинності Закону про державний бюджет. Розподіл субвенцій між місцевими бюджетами здійснюється на підставі критеріїв, визначених Кабінетом Міністрів України. На підставі цього розподілу і довідки про розпис (або змін до розпису) асигнувань державного бюджету, асигнування будуть включені до міського бюджету. Тобто, Новенський заклад загальної середньої освіти Токмацької міської ради з державного бюджету субвенцію на забезпечення пожежної безпеки в закладах освіти отримає лише у ІІІ кварталі 2022 року. До того ж, для придбання пожежної сигналізації, Новенський заклад загальної середньої освіти Токмацької міської ради зобов`язаний буде провести закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», що займе як найменше три місяці. І тільки після виконання всіх вищевказаних вимог Новенський заклад загальної середньої освіти Токмацької міської ради матиме змогу усунути порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Зазначає, що Новенський заклад загальної середньої освіти Токмацької міської ради є діючим закладом освіти, а відтак повне зупинення експлуатації будівлі та приміщень навчального закладу обмежить право вихованців вказаної школи на навчання.

Для розгляду питання про відстрочення виконання судового рішення, судом призначене судове засідання на 13.06.2022, про що повідомлено сторін.

Представники сторін у судове засідання не з`явились, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином.

03.06.2022 від представника позивача надійшли письмові пояснення на заяву відповідача. Крім того, представник позивача проти відстрочення виконання судового рішення не заперечив, заяву просить розглянути без його участі.

За приписами статті 378 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

У зв`язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, на підставі приписів частини 4 статті 229 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 23.06.2021 у справі №280/3010/20 адміністративний позов задоволено частково, застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі та приміщень Новенського закладу загальноосвітньої середньої освіти Токмацької міської ради, яка розташована за адресою: 71724, Запорізька область, Токмацький район, с. Нове, вул. Шкільна, буд. 11, шляхом зобов`язання Новенського закладу загальноосвітньої середньої освіти Токмацької міської ради, повністю зупинити експлуатацію будівлі закладу за вказаною адресою, окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення цих порушень, зазначених в акті перевірки № 15 від 14.01.2020 р., в задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Відповідно до частини першої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Частинами третьою, четвертою статті 378 цього ж Кодексу передбачено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Тобто, підставою для відстрочення виконання судового рішення є наявність обставин, які ускладнюють його виконання, або роблять його неможливим.

З матеріалів справи судом встановлено, що боржник добровільно почав виконувати судове рішення, а відстрочення виконання рішення на один рік не призведе до його невиконання, а навпаки створить умови для його добровільного виконання боржником з урахуванням його реального майнового стану.

Враховуючи, що боржник вчиняє дії щодо виконання рішення суду, суд вважає за можливе відстрочити виконання рішення суду.

Щодо строків відстрочення виконання рішення суд зазначає, що строки відтермінування виконання судового рішення знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого строку не створить занадто або безпідставно привілейованих умов для боржника, натомість базуватиметься на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувача і боржника.

Відстрочення виконання судового рішення не створить боржнику можливості ухилитися від виконання судового рішення. Про це свідчить не лише реальний майновий стан боржника, але і його намір виконати рішення.

З огляду на вищевикладене та зважаючи на те, що стягувач не заперечував проти відстрочення виконання судового рішення, суд вважає за можливе відстрочити виконання рішення на один рік.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 241, 243, 248, 256, 378, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Заяву Новенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Токмацької районної ради Запорізької області (71724, Запорізька область, Токмацький район, с. Нове, вул. Шкільна, буд.11, код ЄДРПОУ 26373709) про відстрочення виконання судового рішення- задовольнити.

Відстрочити виконання рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 23.06.2021 у адміністративній справі №280/3010/20 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (69002, м. Запоріжжя, вул. Фортечна, 65, код ЄДРПОУ 38625593) до Новенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Токмацької районної ради Запорізької області (71724, Запорізька область, Токмацький район, с. Нове, вул. Шкільна, буд.11, код ЄДРПОУ 26373709) на один рік з дня набрання даною ухвалою законної сили.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі протягом 15 днів з дня її проголошення.

Суддя О.В.Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104754245
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —280/3010/20

Ухвала від 12.06.2022

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Постанова від 16.11.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 20.09.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 30.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 23.06.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 26.01.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні