Рішення
від 13.06.2022 по справі 420/26750/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/26750/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом фермерського господарства КРІДЕН до Болградської районної державної адміністрації Одеської області, Департамент аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації, Міністерства аграрної політики та продовольства України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов фермерського господарства КРІДЕН до Болградської районної державної адміністрації Одеської області, Департамент аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації, Міністерства аграрної політики та продовольства України, в якому позивач, з урахуванням уточнень позовних вимог, просить:

визнати дії комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області правонаступником якої є Белградська районна державна адміністрація Одеської області, утвореної розпорядженням від 12.08.2015 №254/А-2015, із не включення Фермерського господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) до реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайних ситуацій природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області, незаконними;

визнати дії обласної комісії Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, утвореної за наказами від 15.09.2021 №81 та від 13.10.2021 №101. із неприйняття на реєстрацію (розгляд) заяви на отримання дотації, безпідставного не включення до зведеної відомості отримувачів дотації Фермерське господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920), незаконними;

зобов`язати Міністерство аграрної політики та продовольства України як головного розпорядника бюджетних коштів та відповідального виконавця бюджетної програми «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» провести виплату дотацій Фермерському господарству «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) за повністю втрачені (загиблі) посіви сільськогосподарських культур врожаю 2020 року у розмірі 188 611,00 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що листом № 537/02-18/1316 від 24.11.2021 року заступник директора Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації повідомив, що ФГ «КРІДЕН» не було включено до реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайної ситуації природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області, відповідно до протоколу Тарутинської райдержадміністрації Одеської області №14 від 20 травня 2020 року, в зв`язку з чим обласна комісія Одеської обласної державної адміністрації не прийняла до розгляду вчасно поданих позивачем документів.

Представник позивача вказує, що у зв`язку з зазначеним, незаконні дії відповідачів призвели до фактичного позбавлення законних виплат (дотацій) ФГ «КРІДЕН» за повністю втрачені (загиблі) посіви сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у 2020 році, головним розпорядником яких та відповідальним виконавцем бюджетної програми «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» є Міністерство аграрної політики та продовольства України.

Відповідачем Міністерством аграрної політики та продовольства України до суду подано відзив на адміністративний позов, в якому представник відповідача зазначив, що ФГ «КРІДЕН» не було дотримано вимог, які передбачені Порядком, обласна комісія з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів с/г культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру діяла в межах повноважень, а дії обласної комісії є правомірними та такими, що не суперечать чинному законодавству України.

Представником відповідача також зазначено, що в заявці на отримання дотації сільськогосподарськими товаровиробниками шляхом державної підтримки для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру поданою ФГ «КРІДЕН» до Обласної комісії від 12.10.2021 року, в переліку додатків до заявки відсутня довідка Укргідрометцентру про надзвичайну ситуацію техногенного або характеру, внаслідок якої повністю втрачено (загинули) посіви сільськогосподарських культур. Протоколом № 1 засідання комісії Мінагрополітики для відшкодування втрат від повністю вирачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру від 05.11.2021, відповідно до Положення про комісію Мінагрополітики для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, затвердженого наказом Мінагрополітики від 31.08.2021 № 158, опрацьовано зведену відомість отримувачів, які мають право на отримання державної підтримки для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур, надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру по Одеській області станом на 29.10.2021 та у відповідності до абзацу першого пункту 10 Порядку, наказом Мінагрополітики від 15.11.2021 № 358 затверджено пропорційний розподіл бюджетних коштів для надання дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в розрізі кожного отримувача по Одеській області.

Додатково зазначено представником відповідача, що листом Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації від 24.11.2021 № 537/02-18/1316 повідомлено ФГ «КРІДЕН», що згідно протоколу № 14 від 20.05.2020 позачергового комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської районної державної адміністрації ФГ «КРІДЕН» не включено до реєстру збитків завданих внаслідок надзвичайної ситуації природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області, в зв`язку з чим документи ФГ «КРІДЕН» не прийнято до розгляду Обласною комісією.

Окрім того, представник відповідача вказує, що до доказів поданого позову долучено довідку гідрометеорологічного та Азовського морів Державної служби України з надзвичайних ситуацій датовану 22.10.2021 за № 908/-09, що підтверджує подання Заявки ФГ в обсязі, що є відмінним від встановленого Порядком.

На переконання представника відповідача, дії Мінагрополітики та Обласної комісії є правомірними та такими, що відповідають нормам встановленим чинним законодавством.

Представником позивача подано відповідь на відзив Мінагрополітики, в якій зазначив, що документи позивачем були подані вчасно та в повному обсязі, проте протиправні дії відповідачів позбавили позивача права отримати компенсацію внаслідок не включення в списки суб`єктів господарювання, які постраждали, відповідно до висновку Експертної комісії відповідача та не розгляду поданих позивачем документів.

Представником Одеської обласної державної адміністрації подано відзив на адміністративний позов, в якому просить в задоволенні позову відмовити з підстав, аналогічних викладеним у відзиві Мінагрополітики.

Представником Болградської районної державної адміністрації подано відзив на адміністративний позов, в якому представник відповідача з підстав аналогічних викладеним у відзиві Мінагрополітики, зазначив, що дії комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської районної державної адміністрації є правомірними та такими, що відповідають нормам встановленим чинним законодавством.

Представником позивача подано відповідь на відзиви Одеської обласної державної адміністрації та Болградської районної державної адміністрації Одеської області, та крім іншого, представник позивача зазначив, що проведення комісійного обстеження земельних ділянок позивача відбувалось за участю представника Болградської РДА, за результатом якого складено акт обстеження та списання посівів ТОВ «КРІДЕН» від 08.05.2020 року, що підтверджував повністю втрачений (знищений) погодними умовами врожай ФГ «КРІДЕН».

Представник позивача звертає увагу на те, що в протоколі №14 від 20.05.2020 року позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської районної державної адміністрації видно, що акти обстеження стану посівів сільськогосподарських культур та інші документи суб`єктів господарювання взяті до відома. Письмових відповідей від комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської районної державної адміністрації або прохання надати додаткові документи на адресу позивача не надходило, у зв`язку з чим позивачу не було відомо про вказане рішення відповідача. Такі дії відповідача в подальшому призвели до позбавлення позивача можливості бути включеним до зведеної відомості отримувачів дотації.

Представник позивача наполягає на тому, що ТОВ «КРІДЕН» виконано вчасно та усі умови для отримання дотації у зв`язку з загибеллю посівів.

Стосовно довідки Гідрометцентру представник позивача зазначає, що обласній комісії була відома ситуація на території Одеської області за даними Гідрометеорологічного центру, про що свідчать протокольні засідання Експертної комісії з визначення рівня та класів надзвичайних ситуацій (протокол №114-20 від 03.07.2020 року), комісії Тарутинського району (протокол №14 від 20.05.2020 року), експертний висновок управління аграрної політики облдержадміністрації щодо надзвичайної ситуації, яка склалась в агропромисловому комплексі Одеської області внаслідок несприятливих погодних умов у 2019-2020 роках.

На підставі викладеного представник позивача просить суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 28.12.2021 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Ухвалою суду від 17.02.2022 року здійснено заміну відповідача з Одеської обласної державної адміністрації на Департамент аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації. Розгляд справи розпочато спочатку.

Ухвалою від 12.04.2022 року прийнято заяву про уточнення позовних вимог.

У встановлений в ухвалі від 17.02.2022 року строк відповідач відзив на адміністративний позов та витребувані документи не надав.

Копія ухвали суду від 17.02.2022 року направлена за адресою: м. Одеса, вул. Канатна, 83, проте відправлення 23.05.2022 року повернуто на адресу суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Частиною 4 ст.159 КАС України встановлено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Фермерське господарство «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) зареєстровано 09.02.2018 року, номер запису 15481020000000878. Основний вид діяльності вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (КВЕД 01.11).

08.05.2020 року комісією у складі: голови комісії головного агронома Красненського відділення ТОВ «Агропрайм Холдинг» ОСОБА_1 , членів комісії - голови Красненської сільської ради Младінової Ольги Дмитрівни, депутата Красненської сільської ради-член постійної комісії з питань земельних відносин Узун Дмитра Дмитровича, головного спеціаліста сектору ЖКГ, містобудування, архітектори, інфраструктури та екології Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області Деде Віти Вікторівни, спеціаліста II категорії - юрисконсульта Красненської сільської ради Урсакі Олексія Олексійовича, оглянули посіви сільськогосподарських культур, які належать ФГ «КРІДЕН», за результатом якого складено акт обстеження та списання посівів. Комісією встановлено:

- загальна площа посіву сільгоспкультури озима пшениця;

- фаза розвитку вихід у трубку;

- площа загибелі 30 га;

- в наслідок якої надзвичайної ситуації ґрунтово-повітряна посуха.

Протоколом позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської райдержадміністрації від 20 травня 2020 року № 14 було вирішено затвердити розрахунок збитків від втрат незібраної сільськогосподарської продукції, завданих внаслідок надзвичайних ситуації природного характеру сільськогосподарським підприємствам і фермерськими господарствами Тарутинського району Одеської області.

Управлінням аграрної політики Одеської обласної державної адміністрації надано експертний висновок щодо надзвичайної ситуації, яка склалася в агропромисловому комплексі Одеської області внаслідок несприятливих погодних умов 2019-2020 років зі зведеною інформацією, щодо кількості сільськогосподарських підприємств, що постраждали внаслідок посухи та заморозків, площі загибелі посівів та завданих стихією збитків, в якому по Тарутинському району зазначено кількість сільськогосподарських підприємств, які постраждали у кількості на підставі протоколу № 14 від 20 травня 2020 року, зокрема 71 сільськогосподарське підприємство.

Комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Одеської обласної державної адміністрації протоколом позачергового засідання від 12 червня 2020 року № 25 зазначено, що станом на 12.06.2020 1311 господарств Одеської області зазнали збитків внаслідок загибелі сільськогосподарських культур та вирішено ситуацію, що склалася в агропромисловому секторі економіки Одеської області внаслідок несприятливих погодних умов 2019-2020 років, класифікувати як надзвичайну ситуацію природного характеру державного рівня (код надзвичайної ситуації 20323-НС, пов`язана з масовим засиханням та загибеллю посівів унаслідок засухи).

Протоколом засідання Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 114-20 від 03 липня 2020 року було затверджено з урахуванням наданих пропозицій відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 368) та класи (за Національним класифікатором надзвичайних ситуацій ДК 019:2010) надзвичайних ситуацій природного характеру, які сталися на території відповідних регіонів, зокрема, Одеської області у червні 2020 року.

В подальшому, 12.10.2021 року ТОВ «КРІДЕН» складено акт обстеження посівів сільськогосподарських культур для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на основі підтвердних документів ТОВ «КРІДЕН» (дата огляду 29.07.2020 року) та акт списання посівів сільськогосподарських культур, відповідно до яких площа повністю втрачених (загиблих посівів) культури соняшник складає 10,13 га, місцезнаходження (адреса) здійснення діяльності Одеська область, Тарутинський район, с. Красне.

Як зазначає представник позивача та підтверджують відповідачі, 12.10.2021 року ТОВ «КРІДЕН» подано Обласної комісії заявку на отримання дотації сільськогосподарським товаровиробникам шляхом державної підтримки для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Відповідно до копії журналу реєстрації заяв на отримання дотації сільськогосподарськими товаровиробниками шляхом державної підтримки для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, заявка ТОВ «КРІДЕН» від 12.10.2021 року не зареєстрована.

Протоколом засідання обласної комісії з прийняття рішень щодо виплати дотацій для відшкодування втрат повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру від 29.10.2021 року вирішено визнати документи 562 суб`єктів господарювання такими, що надані згідно вимог п.8 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для відшкодування витрат повністю загиблих (втрачених) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та затверджено зведену відомість отримувачів дотації по Одеській області кількістю 528 господарств, яку направити до 01.11.2021 року включно до Міністерства аграрної політики, в якому відсутнє ТОВ «КРІДЕН».

Протоколом № 1 засідання комісії Мінагрополітики для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру від 05 листопада 2021 року, відповідно до Положення про комісію Мінагрополітики для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, затвердженого наказом Мінагрополітики від 31.08.2021 № 158, опрацьовано зведену відомість отримувачів, які мають право на отримання державної підтримки для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру по Одеській області станом на 29.10.2021 та у відповідності до абзацу першого пункту 10 Порядку, наказом Мінагрополітики від 15.11.2021 № 358 затверджено пропорційний розподіл бюджетних коштів для надання дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в розрізі кожного отримувача по Одеській області.

ТОВ «КРІДЕН» звернулось до Міністерства аграрної політики та продовольства України з листом від 22.10.2021 року, в якому просило сприяння, в межах наявних повноважень, для включення ФГ «КРІДЕН» до зведеної відомості Одеської обласної комісії яка виконує функції з питань агропромислового розвитку та приймає рішення щодо виплати дотацій, відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2021 року за № 885 за державною програмою «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» з метою отримання цільових коштів держаної підтримки та своєчасного надходження всіх документів до 1 листопада 2021 року до Мінагрополітики України для їх реєстрації' в електронному документообігу.

В листі зазначено, що об`єктивними підставами включення ФГ «КРІДЕН» до зведеної відомості є наявні та достовірні дані щодо повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур у 2020 році, а саме: посіву озимої пшениці загальною площею 30,00 га та соняшнику загальною площею 10,13 га., про що свідчать комісійні обстеження та акти списання посівів у 2020 році.

Також повідомлено, що Фермерське господарство «КРІДЕН» (код ЄДРПСУ 41932920), зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань 09 лютого 2018 року за №15481020000000878. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом економічної діяльності ФГ «КРІДЕН» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (КВЕД 01.11). Щодо Фермерського господарства «КРІДЕН» відсутні провадження про банкрутство, підприємство не перебуває в стані ліквідації. На момент цього звернення не має заборгованості платежів, контроль за сприянням яких покладено на органи ДПС. ФГ «КРІДЕН» не отримувало страхових відшкодувань щодо повністю втрачених (загиблих) посівів 2020 року (вимоги пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2021 року за № 885).

Позивач в листі також зазначив, що 28 квітня 2020 року ФГ «КРІДЕН» звернулося до голови Тарутинської районної державної адміністрації, та повідомило про факт стихійного лиха - загибелі значної долі посівів озимих культур у зв`язку з посухою та морозами.

25 травня 2020 року до Тарутинської районної державної адміністрації було надано пакет документів, що підтверджували факт повної втрати врожаю озимої пшениці на площі 30,00 га. 29.07.2020 було проведено обстеження та списання посівів соняшнику на площі 10,13 га.

12 жовтня 2021 року ФГ «КРІДЕН» не змогло зареєструвати в обласній комісії заявку на отримання дотацій з причин не включення до переліку суб`єктів господарювання, що постраждали, відповідно до рішення Експертної комісії. Письмових відповідей від експертної комісії та від обласної комісії не надавалось.

Листом від 29.10.2021 року №21-1314-08/10401 Міністерство аграрної політики та продовольства України направило на розгляд Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації лист керівника ФГ «КРІДЕН» Младінова Д. від 22.10.2021 року.

Листом від 24.11.2021 року №537/02-18/1316 Департамент аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації повідомив, що відповідно до абзацу 5 пункту 4 «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для відшкодування втрат від пошкодження посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.08.2021 №885, дотація надається сільськогосподарським товаровиробникам, які включені до переліку суб`єктів господарювання, що постраждали, відповідно до рішення Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій ДСНС щодо визначення рівня та класу надзвичайних ситуацій природного характеру, які сталися на території регіону. Згідно протоколу №14 від 20 травня 2020 року позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської райдержадміністрації ФГ «КРІДЕН» (41932920) не включено до реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайної ситуації природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області. У зв`язку з цим, документи ФГ «КРІДЕН» не було прийнято до розгляду обласною комісією з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Не погоджуючись з діями відповідачів позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Матеріали справи свідчать, що відповідні положення податкового законодавства відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень дотримані не були, оскільки рішення відповідачем прийнято передчасно, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.

Судом встановлено, що розпорядженням №254/А-2015 від 12.08.2015 року Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області «Про комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації» (із змінами), відповідно до статті 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», постанови КМУ від 17.06.2015 року №409 «Про затвердження Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій» та розпорядження голови Одеської обласної державної адміністрації від 21.07.2015 №449/А-2015 «Про внесення змін до розпорядження голови Одеської обласної адміністрації від 11.10.2005 року №509/А-2005» затверджено Положення про комісію питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій районної державної адміністрації.

Як вже встановлено судом, 08.05.2020 року комісією у складі: голови комісії головного агронома Красненського відділення ТОВ «Агропрайм Холдинг» Бошняк Івана Івановича, членів комісії - голови Красненської сільської ради Младінової Ольги Дмитрівни, депутата Красненської сільської ради-член постійної комісії з питань земельних відносин Узун Дмитра Дмитровича, головного спеціаліста сектору ЖКГ, містобудування, архітектори, інфраструктури та екології Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області Деде Віти Вікторівни, спеціаліста II категорії - юрисконсульта Красненської сільської ради Урсакі Олексія Олексійовича, оглянули посіви сільськогосподарських культур, які належать ФГ «КРІДЕН», за результатом якого складено акт обстеження та списання посівів. Комісією встановлено:

- загальна площа посіву сільгоспкультури озима пшениця;

- фаза розвитку вихід у трубку;

- площа загибелі 30 га;

- в наслідок якої надзвичайної ситуації ґрунтово-повітряна посуха.

Протоколом позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської райдержадміністрації від 20 травня 2020 року № 14 було вирішено затвердити розрахунок збитків від втрат незібраної сільськогосподарської продукції, завданих внаслідок надзвичайних ситуації природного характеру сільськогосподарським підприємствам і фермерськими господарствами Тарутинського району Одеської області.

Також, відповідно до зазначеного протоколу вирішено акти обстеження стану посівів озимих сільськогосподарських культур та надані сільськогосподарськими підприємствами і фермерськими господарствами матеріали взяти до уваги.

Проте, як вбачається з додатку №1 до рішення комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 20.05.2020 року № 14 зазначено 71 господарство Тарутинського району, за якими здійснювався розрахунок збитків від втрат незібраної сільськогосподарської продукції, завданих внаслідок надзвичайної ситуації природного характеру сільськогосподарським підприємствам і фермерським господарствам Тарутинського району Одеської області, серед яких, фермерське господарство «КРІДЕН» - відсутнє.

Згідно з абз. 3 п. 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій» відповідно до пункту 6 частини першої статті 20, пункту 5 частини другої статті 23 Закону України Про Кабінет Міністрів України і статті 7-1 Закону України Про місцеві державні адміністрації визначено здійснити реорганізацію районних державних адміністрацій районів, ліквідованих згідно з постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 р. № 807-IX Про утворення та ліквідацію районів, шляхом приєднання до районних державних адміністрацій, розташованих в адміністративних центрах районів, утворених зазначеною постановою, згідно з додатком 1, зокрема шляхом приєднання Тарутинської райдержадміністрації до Болградської райдержадміністрації.

Так, як зазначає позивач та не спростовано відповідачем - Болградською районною державною адміністрацією Одеської області, що позивач звертався до Тарутинської райдержадміністрації з повним пакетом документів у травні 2020 року після складання акту огляду посівів 08.05.2020 року.

При цьому, жодних обґрунтувань щодо підстав не включення ТОВ «КРІДЕН» до реєстру збитків завданих внаслідок надзвичайної ситуації природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області ані відзив на адміністративний позов, ані протокол від 20.05.2020 року № 14 не містить.

В свою чергу, не включення позивача до переліку підприємств щодо яких затверджений розрахунок збитків від втрат незібраної сільськогосподарської продукції, завданих внаслідок надзвичайної ситуації природного характеру сільськогосподарськими підприємствами і фермерськими господарствами Тарутинського району Одеської області на підставі актів обстеження посівів в подальшому стало підставою для неприйняття до розгляду заявки підприємства на отримання дотації.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що дії комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайної ситуації Тарутинської райдержадміністрації Одеської області які полягають у включення Фермерського господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) до реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайних ситуацій природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області є протиправними.

Механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників», які спрямовуються сільськогосподарським товаровиробникам для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру (далі - бюджетні кошти) визначається Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для відшкодування втрат від пошкодження посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.08.2021 № 885 (далі Порядок).

Пунктом 2 Порядку встановлено, що головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми с Мінагрополітики.

Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.

Відповідно до п.3 Порядку, відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за рахунок бюджетних коштів надається шляхом виплати дотації на одиницю угідь, на яких повністю втрачені (загинули) посіви сільськогосподарських культур (далі - дотація).

Для надання дотації:

Мінагрополітики утворює комісію, яка є постійно діючим органом (далі - комісія Мінагрополітики), затверджує наказом її склад, положення про неї, форми заявки на отримання дотації, акта обстеження посівів, акта на списання посівів сільськогосподарських культур, зведеної відомості отримувачів дотації, що формуються відповідно до цього Порядку, та форми звітності, передбачені цим Порядком;

структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку, утворюють обласні комісії з прийняття рішень щодо виплати дотації, затверджують їх положення та склад (далі - обласні комісії). До складу обласних комісій входять відповідальні спеціалісти структурних підрозділів облдержадміністрацій, представники обласних територіальних органів Укргідрометцентру, Держстату, представники органів місцевого самоврядування (за згодою), громадських об`єднань та асоціацій (за згодою).

Згідно п. 4 Порядку, дотація надається сільськогосподарським товаровиробникам - юридичним особам незалежно від організаційно-правової форми та форми власності та фізичним особам - підприємцям (далі - отримувачі):

стосовно яких не порушено справ про банкрутство та/або яких не визнано банкрутами, та/або які не перебувають на стадії ліквідації;

які не мають на 1 число місяця, в якому приймається рішення про включення до зведеної відомості отримувачів дотації, прострочену більш як шість місяців заборгованість з платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС;

які не отримали страхове відшкодування щодо повністю втрачених (загиблих) посівів;

які включені до переліку суб`єктів господарювання, що постраждали, відповідно до рішення Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій ДСНС щодо визначення рівня та класу надзвичайних ситуацій природного характеру, які сталися на території регіону.

Перевірка на відповідність отримувача вимогам, зазначеним в абзаці другому цього пункту, здійснюється шляхом отримання обласними комісіями відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань перед формуванням зведених відомостей отримувачів дотації.

Перевірка на відповідність отримувача вимогам, зазначеним в абзаці третьому цього пункту, здійснюється обласними комісіями шляхом надсилання відповідного запиту до ДПС перед формуванням зведених відомостей отримувачів дотації.

Абзацами четвертим та п`ятим пункту 5 Порядку визначено, що отримувачу надається дотація за повністю втрачені (загиблі) посіви, якщо пошкодження мало місце в період з 1 жовтня попереднього року до 30 вересня поточного року

У 2021 році дотація надається за повністю втрачені (загиблі) посіви починаючи з 1 січня 2020 року.

Пунктом 8 Порядку встановлено, що отримувачі подають для отримання дотації до 15 жовтня поточного року до обласних комісій у паперовому вигляді такі документи:

заявку на отримання дотації;

довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;

довідку про посів озимих культур на зерно та зелений корм під урожай наступного року (із форми державного статистичного спостереження № 29-сг) або про посівні площі сільськогосподарських культур за їх видами (із форми державного статистичного спостереження № 4-сг);

довідку Укргідрометцентру про надзвичайну ситуацію техногенного або природного характеру, внаслідок якої повністю втрачено (загинули) посіви сільськогосподарських культур;

акт обстеження посівів сільськогосподарських культур;

акт на списання посівів сільськогосподарських культур;

довідку від отримувача про відсутність страхових відшкодувань за втрачені (загиблі) посіви сільськогосподарських культур на зазначеній площі.

Пунктом 9 встановлено , що обласна комісія:

розглядає подані згідно з пунктом 8 цього Порядку документи;

встановлює достовірність наведених у поданих документах даних;

перевіряє факт включення отримувача до переліку суб`єктів господарювання, що постраждали, відповідно до рішення Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій ДСНС щодо визначення рівня та класу надзвичайних ситуацій природного характеру, які сталися на території регіону;

перевіряє відповідність отримувача вимогам, визначеним абзацами другим і третім пункту 4 цього Порядку;

затверджує зведену відомість отримувачів дотації.

До 1 листопада обласні комісії подають у паперовому вигляді зведену відомість отримувачів дотації до Мінагрополітики та копію рішення Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій ДСНС щодо визначення рівня та класу надзвичайних ситуацій природного характеру, які сталися на території регіону.

Зведена відомість отримувачів дотації разом із документами зберігається протягом трьох років в обласній комісії.

У разі відмови включення отримувача до зведеної відомості обласна комісія надає (надсилає) в десятиденний строк після прийняття такого рішення обґрунтовану відповідь.

Вчасно поданими вважаються документи, які надійшли до Мінагрополітики та зареєстровані в системі електронного документообігу до 1 листопада включно.

Документи, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.

Отже, відповідно до Порядку №885 дотація надається сільськогосподарським товаровиробникам, які, зокрема, включені до переліку суб`єктів господарювання, що постраждали, відповідно до рішення Експертної комісії з визначення рівнів та класів надзвичайних ситуацій ДСНС щодо визначення рівня та класу надзвичайних ситуацій природного характеру, які сталися на території регіону.

Таким чином, Порядок передбачає процедуру перевірки суб`єкта господарювання на предмет відповідності вимогам для господарств, які претендують на отримання дотацій.

Разом з тим, зазначеним Порядком передбачено, що у разі відмови включення отримувача до зведеної відомості обласна комісія надає (надсилає) в десятиденний строк після прийняття такого рішення обґрунтовану відповідь.

При цьому, жодний пункт Порядку не дозволяє обласній комісії не зареєструвати заявку суб`єкта господарювання, який має намір отримати дотацію на стадії її подання з будь-яких підстав.

Таким чином, дії обласної комісії Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, утвореної за наказами від 15.09.2021 №81 та від 13.10.2021 №101, із неприйняття на реєстрацію (розгляд) заяви на отримання дотації, безпідставного не включення до зведеної відомості отримувачів дотації Фермерське господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) є протиправними.

Стосовно не надання довідки гідрометеорологічного центру Чорного та Азовського морів Державної служби України з надзвичайних ситуацій суд зазначає таке.

Як вже зазначено, відповідно до пунктом 8 Порядку встановлено, що отримувачі подають для отримання дотації до 15 жовтня поточного року до обласних комісій у паперовому вигляді такі документи, зокрема, довідку Укргідрометцентру про надзвичайну ситуацію техногенного або природного характеру, внаслідок якої повністю втрачено (загинули) посіви сільськогосподарських культур.

До заявки станом на 12.10.2021 року ТОВ «КРІДЕН» не було додано довідку Укргідрометцентру про надзвичайну ситуацію техногенного або природного характеру, внаслідок якої повністю втрачено (загинули) посіви сільськогосподарських культур.

Разом з тим, як вбачається з довідки ГМЦ ЧАМ від 22.10.2021 року №908/09, видана вона на запит від 12.10.2021 року, а отже могла бути додатково додана до заявки у разі прийняття відповідачем документів поданих ТОВ «КРІДЕН» 12.10.2021 року.

Слід зауважити, що Порядок №885 не містить заборони для надання додатково документів, які вимагаються п. 8 Порядку.

Між тим, Порядок №885 містить умову відповідно до якої до розгляду не приймаються документи, які надійшли до Мінагрополітики та зареєстровані в системі електронного документообігу після 1 листопада.

Враховуючи те, що засідання обласної комісії відбулось 29.10.2021 року, а довідка видана 22.10.2021 року, у позивача була б можливість надати її у разі прийняття документів до розгляду.

Разом з тим, відповідно до листа Департаменту аграрної політики , продовольства та земельних відносин, відсутність довідки не була підставою не прийняття до реєстрації та розгляду заявки позивача 12.10.2021 року, з огляду на що доводи представників відповідачів щодо ненадання ТОВ «КРІДЕН» повного пакету документів, суд до уваги не приймає.

Щодо вимоги зобов`язального характеру, суд зазначає таке.

Позивач просить зобов`язати Міністерство аграрної політики та продовольства України як головного розпорядника бюджетних коштів та відповідального виконавця бюджетної програми «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників» провести виплату дотацій Фермерському господарству «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) за повністю втрачені (загиблі) посіви сільськогосподарських культур врожаю 2020 року у розмірі 188 611,00 гривень.

Відповідно до п.10 Порядку №885 Комісія Мінагрополітики опрацьовує документи, які надійшли від обласних комісій, і здійснює до 15 листопада з урахуванням наявних бюджетних асигнувань за відповідним напрямом пропорційний розподіл бюджетних коштів для надання дотації в розрізі кожного отримувача, який затверджується наказом Мінагрополітики.

На підставі затвердженого розподілу коштів Мінагрополітики спрямовує бюджетні кошти з рахунка, відкритого в Казначействі, структурним підрозділам облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.

Таким чином, враховуючи те, що до Мінагрополітики документи, які надійшли від обласної комісії не надходили та не розглядались, вимоги до цього відповідача є передчасними та задоволенню не підлягають.

Разом з тим, керуючись ч. 2 ст. 9 КАС України, для ефективного захисту прав, свобод, інтересів позивача, суд дійшов висновку що вимоги ТОВ «КРІДЕН» слід задовольнити шляхом:

визнання дій комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області правонаступником якої є Белградська районна державна адміністрація Одеської області, утвореної розпорядженням від 12.08.2015 №254/А-2015, із не включення Фермерського господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) до реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайних ситуацій природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області - протиправними;

визнання дій обласної комісії Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, утвореної за наказами від 15.09.2021 №81 та від 13.10.2021 №101, із неприйняття на реєстрацію (розгляд) заяви Фермерського господарства «КРІДЕН» на отримання дотації протиправними;

зобов`язання Болградську районну державну адміністрацію Одеської області включити Фермерське господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) до реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайних ситуацій природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області та направити до обласної комісії Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

зобов`язання обласну комісію Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, утвореної за наказами від 15.09.2021 №81 та від 13.10.2021 №101, прийняти на реєстрацію (розгляд) заяву на отримання дотації ФГ «КРІДЕН»;

зобов`язання обласну комісію Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за результатом розгляду заявки ФГ «КРІДЕН» прийняти відповідне рішення щодо включення до зведеної відомості отримувачів дотації Фермерське господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) після направлення Болградською районної державної адміністрації Одеської області реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайних ситуацій природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області , з урахуванням висновків суду.

Згідно положень ст.75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожні докази, які є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги не підлягають частковому задоволенню.

Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ч. 1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

ФГ «КРІДЕН» при поданні позову сплачено судовий збір в розмірі 7369,16 грн, відповідно до платіжних доручень від 22.12.2021 року №№148, 149, 150..

З урахуванням викладеного, та враховуючи, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню в частині немайнових вимог, на користь позивача з Болградської районної державної адміністрації Одеської області за рахунок її бюджетних асигнувань слід стягнути сплачений позивачем судовий збір в розмірі 2270,00 грн та з Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин обласної державної адміністрації за рахунок його бюджетних асигнувань слід стягнути сплачений позивачем судовий збір в розмірі 2270,00 грн

Керуючись ст. ст. 2, 4, 9, 11, 69-72, 86, 158-163, 167, 254 КАС України суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов фермерського господарства КРІДЕН до Болградської районної державної адміністрації Одеської області, Департамент аграрної політики, продовольства та земельних відносин обласної державної адміністрації, Міністерства аграрної політики та продовольства України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати дії комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області правонаступником якої є Белградська районна державна адміністрація Одеської області, утвореної розпорядженням від 12.08.2015 №254/А-2015, із не включення Фермерського господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) до реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайних ситуацій природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області протиправними.

Визнання дії обласної комісії Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, утвореної за наказами від 15.09.2021 №81 та від 13.10.2021 №101, із неприйняття на реєстрацію (розгляд) заяви Фермерського господарства «КРІДЕН» на отримання дотації протиправними.

Зобов`язати Болградську районну державну адміністрацію Одеської області включити Фермерське господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) до реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайних ситуацій природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області та направити до обласної комісії Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Зобов`язати обласну комісію Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, утвореної за наказами від 15.09.2021 №81 та від 13.10.2021 №101, прийняти на реєстрацію (розгляд) заяву на отримання дотації ФГ «КРІДЕН».

Зобов`язати обласну комісію Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації з прийняття рішень щодо виплати дотації для відшкодування втрат від повністю втрачених (загиблих) посівів сільськогосподарських культур внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру за результатом розгляду заявки ФГ «КРІДЕН» прийняти відповідне рішення щодо включення до зведеної відомості отримувачів дотації Фермерське господарства «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920) після направлення Болградською районної державної адміністрації Одеської області реєстру збитків, завданих внаслідок надзвичайних ситуацій природного характеру 2020 року по Тарутинському району Одеської області , з урахуванням висновків суду.

Стягнути з Болградської районної державної адміністрації Одеської області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь фермерського господарства «КРІДЕН» сплачений судовий збір в розмірі 2270,00 грн.

Стягнути з Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин обласної державної адміністрації за рахунок його бюджетних асигнувань на користь фермерського господарства «КРІДЕН» сплачений позивачем судовий збір в розмірі 2270,00 грн.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: фермерське господарство «КРІДЕН» (код ЄДРПОУ 41932920, адреса: вул. Тарутинська, буд. 1, кв. 1, с. Красне, Тарутинський район, Одеська область, 68552)

Відповідач: Болградська районна державна адміністрація Одеської області (код ЄДРПОУ 04057103, адреса: проспект Соборний, буд. 149, м. Болград, Болградський район, Одеська область, 68702)

Відповідач: Департамент аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 41159618, адреса: вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65107)

Відповідач: Міністерство аграрної політики та продовольства України (код ЄДРПОУ 37471967, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001)

Суддя П.П. Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104755612
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/26750/21

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Рішення від 13.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 11.04.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні