Ухвала
від 06.06.2022 по справі 743/1392/21
РІПКИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 743/1392/21

Провадження № 1-кп/743/21/22

УХВАЛА

06 червня 2022 року Ріпкинський районний суд Чернігівської області у складі:

головуючої - судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

з участю:прокурора ОСОБА_3 , обвинуваченого ОСОБА_4 , захисника обвинуваченого адвоката ОСОБА_5 (в режимі відеоконференції з приміщення Малиновського районного суду м. Одеси),

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду в смт. Ріпки кримінальне провадження в ЄРДР за №22021101110000220 від 11.11.2021 про обвинувачення

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця містаОдеса,громадянина України,військовослужбовця ЗСУ, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 333 Кримінального кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4 , діючи організованою групою за спільним умислом з ОСОБА_6 , ОСОБА_4 та ОСОБА_7 достовірно знаючи, що підприємствам оборонного комплексу України для виготовлення, модернізації та ремонту військової техніки і її комплектуючих, які в подальшому поставляються по оборонних замовленнях за кордон потрібні вироби військового призначення, які не виготовляються та відсутні на території України, проте виготовляються та наявні на території Російської Федерації, усвідомлюючи, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 829-р від 11.09.2014 «Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів» заборонено здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб - резидентів Російської Федерації державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності Російської Федерації, а також у інших суб`єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації, знаючи, що відповідно до Закону України «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» та Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1807 від 20.11.2003 експорт та імпорт товарів військового призначення може здійснюватися суб`єктами підприємницької діяльності, які в установленому порядку отримали відповідні повноваження, не маючи таких повноважень, а саме дозволів та висновків Держекспортконтролю з метою власного збагачення зорганізувалися у стійке об`єднання для вчинення порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю та інших злочинів, будучи об`єднані єдиним злочинним планом з розподілом функцій учасників групи, спрямованих на досягнення цього плану, відомого усім учасникам групи за наступних обставин.

Зокрема, у невстановлений час, проте не пізніше 22.06.2020 ОСОБА_7 діючи за попередньою змовою з ОСОБА_6 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 , перебуваючи у невстановленому місці вирішили скористатись вищевказаними законодавчими заборонами експорту з Російської Федерації виробів військового призначення та наявністю попиту на них з боку підприємств оборонного сектору України для їх подальшого використання для виконання оборонних замовлень за кордон за зовнішньоекономічними контрактами та з цією метою зорганізувались у стійке об`єднання, розробили єдиний план з розподілом функцій учасників групи, спрямований на досягнення цього плану, відомого всім учасникам групи.

Так, відповідно до вказаного плану передбачалось, що організована група буде здійснювати закупівлю товарів військового призначення, попит на які є з боку оборонних підприємств України, на території Російської Федерації та у подальшому такі товари будуть незаконно, в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, поза митним контролем, під виглядом інших товарів, зокрема запчастин та комплектуючих до різного роду техніки, переміщатись на територію України через кордон із Республікою Білорусь, де за підробленими документами будуть збуватись підконтрольними організованій групі суб`єктами господарювання на оборонні підприємства України за значно завищеними цінами.

Відповідно до розподілених серед учасників організованої групи функцій, ОСОБА_6 :

-використовуючи свої знайомства з особами, які працюють на підприємствах оборонного сектору України отримував інформацію щодо потреб вищевказаних підприємств у товарах військового призначення ще до офіційного оприлюднення вказаними підприємствами такої інформації та оголошення закупівель;

-через своїх знайомих на вищевказаних підприємствах схиляв посадових осіб таких підприємств до закупівлі товарів військового призначення уже наявних у нього не залежно від потреб підприємств у таких товарах, їх технічного стану та комплектації або інших товарів військового призначення на які був попит;

-використовуючи свої зв`язки серед військовослужбовців Збройних сил Російської Федерації та посадових осіб державних підприємств оборонного сектору Російської Федерації здійснював у таких осіб закупівлю виробів військового призначення як необхідних для підприємств оборонного сектору України так і таких попит на які відсутній проте їх можна придбати за заниженими цінами та у подальшому продати на оборонні підприємства за завищеною вартістю;

-через своїх знайомих на оборонних підприємствах лобіював встановлення таких умов проведення вказаними підприємствами закупівель які б зводили до мінімуму коло учасників торгів та забезпечував перемогу підконтрольних організованій групі підприємств у тендерах оголошених на вироби військового призначення;

- виконував інші функції у залежності від потреб організованої групи.

Також, відповідно до вказаного плану ОСОБА_7 виконував наступні функції:

-використовуючи свої зв`язки серед військовослужбовців Збройних сил Російської Федерації та посадових осіб державних підприємств оборонного сектору Російської Федерації здійснював у таких осіб закупівлю виробів військового призначення як необхідних для підприємств оборонного сектору України так і таких попит на які відсутній проте можна їх придбати за заниженими цінами та у подальшому продати на оборонні підприємства за завищеною вартістю;

-безпосередньо організовував та забезпечував переміщення через державний кордон України з Республіки Білорусь придбаних організованою групою виробів військового призначення під виглядом інших товарів поза митним контролем;

-здійснював прийом та огляд, на предмет комплектації та якості, на території України виробів військового призначення придбаних організованою групою на території Російської Федерації, у осіб які здійснювали їх фізичне переміщення через державний кордон України;

-забезпечував фіктивне (лише за документами) придбання підконтрольними організованій групі підприємствами виробів військового призначення попередньо завезеними з території Російської Федерації для надання зовнішнього вигляду законності їхнього походження;

-надавав для огляду посадовим особам підприємств оборонного сектору України вищевказані вироби військового призначення з метою їх подальшої закупівлі такими підприємствами;

-забезпечував зберігання вищевказаних виробів військового призначення на території м. Києва та Київської області;

-здійснював безпосереднє керівництво підконтрольними організованій групі підприємствами ТОВ «Укрпромзапчастина» (ЄДРПОУ 38385196) та ТОВ «Торгпром ЮА» (ЄДРПОУ 37119836) та номінальними керівниками вказаних підприємств;

-після проведення закупівлі виробів військового призначення повинен забезпечити виведення отриманих від реалізації таких товарів коштів з ТОВ «Укрпромзапчастина» (ЄДРПОУ 38385196) та ТОВ «Торгпром ЮА» (ЄДРПОУ 37119836) і їх подальше обготівкування;

-розподіляв між учасниками організованої групи обготівковані грошові кошти попередньо виведені з ТОВ «Укрпромзапчастина» (ЄДРПОУ 38385196) та ТОВ «Торгпром ЮА» (ЄДРПОУ 37119836) отримані від продажу вказаними підприємствами виробів військового призначення підприємствам оборонного сектору України;

-виконував інші функції у залежності від потреб організованої групи.

Відповідно до розподілених серед учасників організованої групи функцій, ОСОБА_4 :

- відповідав за переміщення на митну територію України з Республіки Білорусь товарів військового призначення, в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, шляхом підробки офіційних документів, які в подальшому надавались до митного органу в якості товарно-супровідних документів на такий товар, використовуючи при цьому суб`єкт господарювання ТОВ «СКАЙЛАЙН ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 42844888), директором якого він являється;

-здійснював подальшу легалізацію товарів військового призначення, ввезених в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, шляхом укладання угод, які мають ознаки безтоварних операцій, щодо подальшої поставки таких товарів на адресу ТОВ «СПЕЦТРАНССНАБ» та далі по ланцюгу постачальників;

-виконував інші функції у залежності від потреб організованої групи.

Відповідно до розподілених серед учасників організованої групи функцій, ОСОБА_8 :

-безпосередньо відповідав за переміщення на митну територію України з Республіки Білорусь товарів військового призначення, в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, шляхом підробки офіційних документів, які в подальшому надавались до митного органу в якості товарно-супровідних документів на такий товар, являючись при цьому приватним підприємцем зареєстрованим на території Республіки Білорусь;

-забезпечував перевезення товарів військового призначення по території України, а саме підшукував водіїв та транспортні засоби, які здійснювали перевезення товарів з Республіки Білорусь до України;

-виконував інші функції у залежності від потреб організованої групи.

Розробивши вищевказаний злочинний план і довівши його до відома всіх членів організованої групи та розподіливши між собою функції вказана група приступила до його реалізації.

Так, в кінці травня - на початку червня 2020 року ОСОБА_6 від своїх знайомих на підприємствах концерну ДК «Укроборонпром» стало відомо, що вищевказаним підприємствам для отримання та подальшого виконання закордонних оборонних замовлень необхідні Клістрони генераторні, Клістрони пролітні підсилювальні та Клістрони підсилювальні безперервної дії.

Довівши вказану інформацію до учасників організованої групи ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 через своїх знайомих серед військовослужбовців Збройних сил Російської Федерації та посадових осіб державних підприємств оборонного сектору Російської Федерації розпочали пошук вищевказаних Клістронів для їх подальшого придбання з метою незаконного переміщення на територію України та подальшого збуту за завищеною вартістю підприємствам, що входять до ДК «Укроборонпром».

В подальшому, ОСОБА_7 , діючи відповідно раніше розробленого плану, з відома та будучи об`єднаним спільним умислом з іншими членами організованої групи, у невстановлений досудовим розслідуванням час, проте не пізніше 22.06.2020 придбав на території Російської Федерації клістрони КУ-335 Ф - 1, КУ-145 Ф - 1, КГ - 15 Ф - 1, КУ-335 Н- 1, КУ-145 Н- 1, КГ - 15 Н- 1.

На виконання доручення ОСОБА_7 невстановлені особи, у невстановлений час проте не пізніше 17.07.2020 перемістили з території Російської Федерації та територію Республіки Білорусь вищевказані клістрони з метою їх подальшого переміщення на територію України.

В період часу з 22.06.2020 по 27.07.2020 ОСОБА_6 неодноразово надавав ОСОБА_7 вказівки щодо якнайшвидшого переправлення на територію України клістронів оскільки у нього - ОСОБА_6 уже є потенційні покупці на них.

Надалі на виконання спільного злочинного умислу ОСОБА_4 та ОСОБА_8 підготували документи для митного оформлення товарів та їх безперешкодного переміщення на територію України, а невстановлені особи, з числа найманих працівників білоруського підприємця - ПП ОСОБА_8 , діючи за вказівкою ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 на виконання єдиного плану та відповідно до його безпосередніх функцій у групі, в інтересах та на замовлення організованої групи, 17.07.2020 під виглядом поставки частин до дорожньої будівельної техніки для ТОВ «Скайлайн Логістік», що виразилось у внесенні до митної декларації №UA100110/2020/604889 від 17.07.2020 та у товарно-супровідні документи до неї завідомо неправдивих відомостей щодо найменування (номенклатури) переміщуваних через митний кордон України товарів, в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, через пункт пропуску «Нові Яриловичі» на Білорусько-Українському кордоні здійснили переміщення клістронів КУ-335 Н - 1, КУ-145 Н - 1, КГ - 15 Н - 1, які учасники організованої групи мали намір в подальшому продати за завищеною вартістю підприємствам, що входять до ДК «Укроборонпром».

У подальшому, невстановлені особи, з числа найманих працівників білоруського підприємця - ПП ОСОБА_8 , діючи за вказівкою ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 , яка узгоджувалась ним з іншими учасниками організованої групи та надавалась на виконання єдиного плану та відповідно до його безпосередніх функцій у групі, в інтересах та на замовлення організованої групи, 27.07.2020 під виглядом поставки частин до дорожньої будівельної техніки для ТОВ «Скайлайн Логістік», тобто з приховуванням від митного контролю, що виразилось у внесенні до митної декларації №UA100110/2020/605202 від 27.07.2020 та у товарно-супровідні документи до неї завідомо неправдивих відомостей щодо найменування (номенклатури) переміщуваних через митний кордон України товарів, в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, через пункт пропуску «Нові Яриловичі» на Білорусько-Українському кордоні здійснили переміщення клістронів КУ-335 Н - 1, КУ-145 Н - 1, КГ - 15 Н - 1, які учасники організованої групи мали намір в подальшому продати за завищеною вартістю підприємствам, що входять до ДК «Укроборонпром».

При цьому, в той же день, ОСОБА_7 діючи з метою інформування ОСОБА_6 та інших учасників організованої групи щодо досягнення їх спільного умислу спрямованого на протиправне переміщення на митну територію України клістронів КУ-335 Н - 1, КУ-145 Н - 1, КГ - 15 Н - 1, в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, та координації послідуючих спільних дій у відповідності до розподілених ролей, безпосередньо маючи доступ до зазначених вище товарів та документів до них, за допомогою месенджеру «Telegram», відправив останньому фотографії паспорту на виріб КУ-145, а також фотографії складових частин вказаних клістронів, як підтвердження факту їх отримання.

В цей же час, в період з 22.06.2020 по 23.03.2021 ОСОБА_6 , діючи на виконання єдиного плану та відповідно до його безпосередніх функцій у організованій групі через своїх знайомих на підприємствах оборонного сектору України та безпосередньо особисто схиляв посадових осіб підприємств, що входять до ДК «Укроборонпром» до придбання у підконтрольних організованій групі підприємств ТОВ «Укрпромзапчастина» (ЄДРПОУ 38385196) та ТОВ «Торгпром ЮА» (ЄДРПОУ 37119836) придбаних на території Російської Федерації та незаконно переміщених на територію України клістронів КУ-335 Ф - 1, КУ-145 Ф - 1, КГ - 15 Ф - 1, КУ-335 Н - 1, КУ-145 Н - 1, КГ - 15 Н - 1 за завищеною вартістю.

Зокрема, 04.03.2021 ОСОБА_6 перебуваючи у службовому приміщенні ДП «Укроборнсервіс» (ЄДРПОУ 215552117) за адресою: м. Київ вул. Росошанська, 3А запропонував директору вищевказаного підприємства ОСОБА_9 придбати у нього клістрони попередньо завезені до України організованою групою з Російської Федерації через Республіку Білорусь.

Так, з метою придбання ДП «Укроборнсервіс» (ЄДРПОУ 215552117) вищевказаних клістронів ОСОБА_6 запропонував ОСОБА_9 забезпечити оголошення вищевказаним підприємством тендеру на закупівлю наявних у організованої групи клістронів за завищеною вартістю. При цьому, з метою забезпечення перемоги у тендері саме підприємств підконтрольних організованій групі ТОВ «Укрпромзапчастина» (ЄДРПОУ 38385196) та ТОВ «Торгпром ЮА» (ЄДРПОУ 37119836) та уникнення негативного суспільного резонансу ОСОБА_6 запропонував ОСОБА_9 «засекретити» процедуру закупівлі клістронів.

Наступного дня, 05.03.2021 ОСОБА_6 , діючи на виконання єдиного плану та відповідно до його безпосередніх функцій у групі, за допомогою месенджера «Телеграм» з власного номеру мобільного телефону НОМЕР_1 на номер мобільного телефону ОСОБА_9 НОМЕР_2 відправив комерційну пропозицію ТОВ «Торгпром ЮА» (ЄДРПОУ 37119836) на один комплект клістронів раніше незаконно переміщених організованою групою на територію України, запропонувавши їхню вартість 6 700 000, 00 грн. без ПДВ (шість мільйонів сімсот тисяч гривень).

При цьому ОСОБА_7 на виконання спільного злочинного умислу в період з 17.07.2020 по 23.03.2021 вживав заходів щодо надання зовнішнього виду (документального) легальності придбання ТОВ «Укрпромзапчастина» (ЄДРПОУ 38385196) та ТОВ «Торгпром ЮА» (ЄДРПОУ 37119836) вищевказаних клістронів.

В подальшому, 17.03.2021, ОСОБА_7 діючи на виконання єдиного плану та відповідно до їхніх безпосередніх функцій у групі, з метою демонстрації серйозності намірів групи по реалізації клістронів ДП «Укроборнсервіс» (ЄДРПОУ 215552117) надавали службовим особам останнього клістрони КУ-145 (серійний номер 132Т543), КГ-15 (серійний номер 132U417), КУ-335 (серійний номер 132Т015) для перевірки їх справності та дійсності, про що склали відповідний акт приймання-передачі Товару.

Крім того, 23.03.2021 ОСОБА_7 діючи на виконання єдиного плану та відповідно до їхніх безпосередніх функцій у групі, з метою демонстрації серйозності намірів групи по реалізації клістронів ДП «Укроборнсервіс» (ЄДРПОУ 215552117) надавали службовим особам останнього клістрони КУ-145 (серійний номер 132W711), КГ-15 (серійний номер 132C1161), КУ-335 (серійний номер 132V39) для перевірки їх справності та дійсності, про що склали відповідний акт приймання-передачі Товару.

24.03.2021 під час проведення обшуку в службовому приміщенні ДП «УКРОБОРОНСЕРВІС», розташованого за адресою: м. Київ, вул. Россошанська, З-А, буд. №27, каб. №106, виявлено та вилучено: клістрон КУ- 145 (серійний номер 132Т543) один комплект, клістрон КГ-15 (серійний номер 132U417) один комплект, клістрон КУ-335 (серійний номер 132Т015) один комплект, клістрон КУ-145 (серійний номер 132W711) один комплект, клістрон КГ-15 (серійний номер 132С1161) один комплект, клістрон КУ-335 (серійний номер 132V39) один комплект.

Згідно висновку експертного дослідження №03/21 від 24.03.2021 судового експерта ОСОБА_10 (свідоцтво №1808 від 24.06.2016, видане на підставі рішення Центральної експертно-кваліфікаційної комісії при Міністерстві юстиції України; свідоцтво №2065 від 24.12.2020 видане на підставі рішення Центральної експертно-кваліфікаційної комісії при Міністерстві юстиції України) сферою використання клістрону КГ-15Ф-1, клістрону КУ-145Ф-1, клістрону КУ-335Ф-1 являється військова сфера, а вказані вироби мають суто військове призначення - розробленими з метою військового використання, включаючи комплектуючі для їх створення, зокрема застосовуються у якості складових частин (компонентів) радіолокаційних станцій зенітно-ракетних комплексів типу С-300, БУК (9К37), ТОР (9К330). Розробником і єдиним виробником товару є державне підприємство ПАО «ГРАНИТ» (Російська Федерація).

Також, згідно висновку експертного дослідження №04/21 від 24.03.2021 судового експерта ОСОБА_10 (свідоцтво №1808 від 24.06.2016, видане на підставі рішення Центральної експертно-кваліфікаційної комісії при Міністерстві юстиції України; свідоцтво №2065 від 24.12.2020 видане на підставі рішення Центральної експертно-кваліфікаційної комісії при Міністерстві юстиції України) сферою використання клістрону КГ-15Н-1, клістрону КУ-145Н-1, клістрону КУ- 335Н-1 являється військова сфера, а вказані вироби мають суто військове призначення - розробленими з метою військового використання, включаючи комплектуючи для їх створення, зокрема застосовуються у якості складових частин (компонентів) радіолокаційних станцій зенітно-ракетних комплексів типу С-300, БУК (9К37), ТОР (9К330). Розробником і єдиним виробником товару є державне підприємство ПАО «ГРАНИТ» (Російська Федерація).

Крім того, згідно листа Центрального управління забезпечення авіації та протиповітряної оборони Озброєння Командування Сил логістики Збройних Сил України клістрони використовуються в апаратурі пускової установки 9А83 зенітного ракетного комплексу С-300В1, який знаходиться на озброєнні Збройних Сил України.

Також, згідно вказаної ст. 1 ЗУ «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» клістрони КГ-15, КУ-145, КУ-335 відносяться до виробів військового призначення.

Крім того, згідно вказаної відповіді клістрони використовуються в системах, визначених позицією ML5.b списку товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, визначеного Порядком здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженим постановою КМУ від 20.11.2003 № 1807.

В свою чергу відповідно до листа Державної служби експертного контролю України звернення від ТОВ «ТОРГПРОМ ЮА» (код ЄДРПОУ 37119836), ТОВ УКРПРОМЗАПЧАСТИНА» (код ЄДРПОУ 38385196), ТОВ «СКАЙЛАЙН ЛОГІСТІК» (код ЄДРПОУ 42844888) та громадян України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою проведення реєстрації як суб`єкта здійснення міжнародних передач товарів до Держекспортконтролю не надходили та не видавались відповідні дозвільні документи на здійснення вказаними юридичними особами та громадянами України ОСОБА_7 та ОСОБА_4 міжнародних передач товарів, що підлягають державному експертному контролю.

Дії ОСОБА_4 , які виразилися у порушенні встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю вчиненому організованою групою, підлягають кваліфікації як кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 333 КК України.

Окрім того, у лютому-березні 2021 року ОСОБА_4 який діяв організованою групою за спільним умислом з ОСОБА_8 та ОСОБА_7 у нього повторно виник злочинний умисел спрямований на вчинення порушення встановленого порядку здійснення міжнародної передачі товарів, що підлягають державному експортному контролю, а саме здійснити імпорт, тобто ввезення на територію України «вали торсіонні підвіски танка Т-72», які є товаром військового призначення та відповідає опису товарів за позицією ML6 Додатка до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1807 від 20.11.2003 р.

Так, на початку березня 2021 року ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 діючи у відповідності до раніше розподілених функцій та на виконання спільного злочинного умислу підготували документи для митного оформлення товарів та їх безперешкодного переміщення на територію Україні, а невстановлені особи, з числа найманих працівників білоруського підприємця - ПП ОСОБА_8 , діючи за вказівкою ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 , яка надавалась на виконання єдиного плану та відповідно до його безпосередніх функцій у групі, в інтересах та на замовлення організованої групи, 12.03.2021 під виглядом поставки частин до сільськогосподарської техніки, а саме «запасних частин до системи підвіски, для с/г техніки, не для промислового складання, не військового призначення: Піввісь ЗСХ задня до JCB-450/10209 - 50 шт.» для ТОВ «Скайлайн Логістік», що виразилось у внесенні до митної декларації №UA100110/2021/812026 від 12.03.2021 та у товарно-супровідні документи до неї завідомо неправдивих відомостей щодо найменування (номенклатури) переміщуваних через митний кордон України товарів, в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, через пункт пропуску на Білорусько-Українському кордоні здійснили переміщення валів торсіонних підвісок до танка Т-72.

В подальшому, невстановлені особи, з числа найманих працівників білоруського підприємця - ПП ОСОБА_8 після особистої зустрічі з ОСОБА_7 біля зони митного контролю ТОВ «Фрозен Фріо» на автомобілі марки IVECO д.н.з. Республіка Білорусь « НОМЕР_3 » здійснили переміщення вищевказаних валів торсіонних підвісок до танка Т-72 на територію складського приміщення розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , земельна ділянка з кадастровим номером № 3210300000:08:010:0003, що належать ТОВ ФІРМА «БІКО», де залишили їх тимчасово для зберігання за прохання ОСОБА_8

24.03.2021 під час проведення обшуку складського приміщення за адресою: АДРЕСА_2 , земельна ділянка з кадастровим номером № 3210300000:08:010:0003 виявлено та вилучено металеві вироби циліндричної форми довжиною 2 м. 28 см., діаметром 45 мм., які на кінцях мають зуб`я для механічної передачі з маркуванням «JCB» Half-axis ЗСХ 450/10209, Полуось ЗСХ 450/10209» у загальній кількості 50 шт.

Крім того, згідно листа Центрального бронетанкового управління Озброєння Командування Сил логістики Збройних Сил України вал торсіонний червоного кольору, діаметром - 47 мм, довжиною 230 см, шифр - 175.51.003-1 є товаром військового призначення. За своїми ознаками відповідає позиції ML6 списку товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, визначеного Порядком здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженим постановою КМУ від 20.11.2003 № 1807.

Відповідно до листа Державної служби експертного контролю України вал торсіонний підвіска танка Т-72 «175.51.003-1» ідентифікований як товар військового призначення, що відповідає опису товарів за позицією ML6 «Списку товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю», який є додатком до «Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення» затвердженого постановою КМУ від 20.11.2003 № 1807.

В свою чергу відповідно до листа Державної служби експертного контролю України звернення ТОВ «СКАЙЛАЙН ЛОГІСТІК» (код ЄДРПОУ 42844888) та громадян України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою проведення реєстрації як суб`єкта здійснення міжнародних передач товарів до Держекспортконтролю не надходили та не видавались відповідні дозвільні документи на здійснення вказаними юридичними особами та громадянами України ОСОБА_7 та ОСОБА_4 міжнародних передач товарів, що підлягають державному експертному контролю.

Поряд із цим, встановлено, що у лютому-березні 2021 року у ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 повторно виник злочинний умисел спрямований на вчинення порушення встановленого порядку здійснення міжнародної передачі товарів, що підлягають державному експортному контролю, а саме здійснити імпорт, тобто ввезення на територію України «передпускового нагрівача охолоджуючої рідини для танка Т-64 серійний номер №5087118», які є товаром військового призначення та відповідає опису товарів за позицією ML6 Додатка до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1807 від 20.11.2003 р.

Так, на початку березня 2021 року ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 діючи у відповідності до раніше розподілених функцій та на виконання спільного злочинного умислу підготували документи для митного оформлення товарів та їх безперешкодного переміщення на територію Україні, а невстановлені особи, з числа найманих працівників білоруського підприємця -ПП ОСОБА_8 , діючи за вказівкою ОСОБА_7 , ОСОБА_4 та ОСОБА_8 , яка надавалась на виконання єдиного плану та відповідно до його безпосередніх функцій у групі, в інтересах та на замовлення організованої групи, 02.03.2021 під виглядом «Підігрівач передпусковий, для розігріву рідин при мінусовій температурі, потужністю 5 кВт: Передпусковий підігрівач рідини Webasto Thermo» для TOB «Скайлайн Логістік», що виразилось у внесенні до митної декларації №UA100110/2021/811527 від 02.03.2021 та у товарно- супровідні документи до неї завідомо неправдивих відомостей щодо найменування (номенклатури) переміщуваних через митний кордон України товарів, в порушення встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю, через пункт пропуску на Білорусько-Українському кордоні здійснили переміщення передпускового нагрівача охолоджуючої рідини для танка Т-64.

В подальшому, невстановлені особи, з числа найманих працівників білоруського підприємця - ПП ОСОБА_8 за невстановлених обставин передали передпусковий нагрівач охолоджуючої рідини для танка Т-64 ОСОБА_7 .

В свою чергу ОСОБА_7 діючи за попередньою змовою з ОСОБА_8 та ОСОБА_4 на виконання спільного злочинного умислу з метою збагачення, використовуючи підконтрольне ТОВ «Торгпром ЮА» (ЄДРПОУ 37119836) уклав договір поставки №04/2021 від 28.01.2021 із TOB «ВАК «Нова Технологія» предметом якого була поставка передпускового нагрівача охолоджуючої рідини для танка Т-64.

На початку березня, ОСОБА_7 на виконання договору поставки №04/2021 від 28.01.2021 із ТОВ «ВАК «Нова Технологія» привіз до офісного приміщення товариства за адресою: м. Київ, вул. Кудряшова, буд. 16, офіс 383 передпусковий нагрівач охолоджуючої рідини для танка Т-64, серійний номер №5087118.

24.03.2021 під час проведення обшуку складського приміщення за адресою: АДРЕСА_3 в офісному приміщенні ТОВ «ВАК «Нова Технологія» виявлено та вилучено передпусковий нагрівач охолоджуючої рідини для танка Т-64, серійний номер №5087118.

Згідно листа Центрального бронетанкового управління Озброєння Командування Сил логістики Збройних Сил України передпусковий нагрівач охолоджуючої рідини для танка Т-64 є товаром військового призначення, за своїми ознаками відповідає позиції ML6 списку товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю, визначеного Порядком здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженим постановою КМУ від 20.11.2003 № 1807.

Відповідно до листа Державної служби експертного контролю України передпусковий нагрівач охолоджуючої рідини для танка Т-64 ідентифікований як товар військового призначення, що відповідає опису товарів за позицією ML6 «Списку товарів військового призначення, міжнародні передачі яких підлягають державному контролю», який є додатком до «Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення» затвердженого постановою КМУ від 20.11.2003 № 1807.

В свою чергу відповідно до листа Державної служби експертного контролю України звернення ТОВ «СКАЙЛАЙН ЛОГІСТІК» (код ЄДРПОУ 42844888) та громадян України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою проведення реєстрації як суб`єкта здійснення міжнародних передач товарів до Держекспортконтролю не надходили та не видавались відповідні дозвільні документи на здійснення вказаними юридичними особами та громадянами України ОСОБА_7 та ОСОБА_4 міжнародних передач товарів, що підлягають державному експертному контролю.

Дії ОСОБА_4 , які виразилися у порушенні встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів, що підлягають державному експортному контролю вчиненому повторно, організованою групою, підлягають кваліфікації як кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 333 КК України.

В підготовче судове засідання від захисника обвинуваченого надійшло клопотання про закриття кримінального провадження у зв`язку зі зміною обстановки.

В підготовчому судовому засіданні прокурор не заперечував щодо задоволення клопотання.

Обвинувачений в підготовчому судовому засіданні просив задовольнити клопотання захисника та закрити кримінальне провадження щодо нього, звільнивши його від кримінальної відповідальності.

Суд, вислухавши думку учасників кримінального провадження, дослідивши матеріали клопотання, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання захисника обвинуваченого в повному обсязі, враховуючи наступне.

За змістом ст. 44 КК України особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом, таке звільнення здійснюються виключно судом у порядку встановленому законом.

Відповідно до ст. 48 КК України, особу, яка вперше вчинила кримінальний проступок або нетяжкий злочин, крім корупційних кримінальних правопорушень, порушень правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керували транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебували під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, може бути звільнено від кримінальної відповідальності, якщо буде визнано, що на час кримінального провадження внаслідок зміни обстановки вчинене нею діяння втратило суспільну небезпечність або ця особа перестала бути суспільно небезпечною.

Отже, вказана норма передбачає дві окремі самостійні умови для звільнення особи від кримінальної відповідальності внаслідок зміни обстановки - коли вчинене особою діяння втратило ознаки суспільної небезпечності, або коли ця особа перестала бути суспільно небезпечною.

Під втратою вчиненого особою діяння суспільної небезпечності кримінальний закон визначає істотну зміну соціально-економічних, політичних або духовних засад життєдіяльності суспільства, яка відбувається незалежно від волі винної особи і внаслідок якої втрачається суспільна небезпечність не лише конкретного злочину, а й подібних йому діянь.

24 лютого 2022 року Російська Федерація розпочала військову агресію проти України та Указом президента № 64/2022, було введено воєнний стан.

Організована група, в складі якої був ОСОБА_4 , здійснила закупівлю товарів військового призначення, попит на які є у оборонних підприємств України, на території Російської Федерації та у подальшому такі товари були під виглядом інших товарів, зокрема запчастин та комплектуючих до різного роду техніки, переміщені на територію України через кордон із Республікою Білорусь, де збувались підконтрольними організованій групі суб`єктами господарювання на оборонні підприємства України.

Слід прийняти до уваги, що реалізовуючи схему по ввезенню на територію України з території Російської Федерації через РБ клістронів обвинуваченими в її участі особами одночасно вчинялись дії спрямовані на зниження обороноздатності країни агресора Російської Федерації та підвищення обороноздатності Збройних Сил України, оскільки клістрони повинні були отримати підприємства, які здійснюють виготовлення та ремонт техніки ППО.

Відповідно до ст. 11 КК України, суспільна небезпечність, що притаманна кримінальному правопорушенню, має місце там, де діяння заподіяло істотну шкоду або могло заподіяти таку шкоду фізичній чи юридичній особі, суспільству або державі.

Таким, чином через війну Російської Федерації з Україною, дії ОСОБА_4 , які виразилися в забезпеченні товарами військового призначення оборонні підприємства України, не являються діяннями, які заподіяли істотну шкоду або могли заподіяти таку шкоду фізичній чи юридичній особі, суспільству або державі, відтак можна стверджувати про зміну обстановки вчиненого ОСОБА_4 діяння, яке втратило суспільну небезпечність.

Крім того, інкримінований ОСОБА_4 злочин, передбачений ч. 2 ст. 333 КК України, відповідно до ст. 12 КК України є нетяжким.

Враховуючи встановлені обставини, суд вважає, що наявні підстави, визначені у ст. 48 КК України, для звільнення обвинуваченого ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку із зміною обстановки.

Згідно з ч. 1 ст. 285 КПК України, особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України, кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Згідно із ч. 8 ст. 284 КПК України, закриття кримінального провадження або ухвалення вироку з підстави, передбаченої пунктом 1 частини другої цієї статті, не допускається, якщо підозрюваний, обвинувачений проти цього заперечує. В цьому разі кримінальне провадження продовжується в загальному порядку, передбаченому цим Кодексом.

Підозрюваному, який може бути звільнений від кримінальної відповідальності, повинно бути роз`яснено суть підозри, підставу звільнення від кримінальної відповідальності і право заперечувати проти закриття кримінального провадження з цієї підстави. У разі якщо підозрюваний, щодо якого передбачене звільнення від кримінальної відповідальності, заперечує проти цього, досудове розслідування та судове провадження проводяться в повному обсязі в загальному порядку (ч. 3 ст. 285 КПК України).

Враховуючи викладене та приймаючи до уваги добровільну згоду ОСОБА_4 на звільнення від кримінальної відповідальності, а також його пояснення про те, що наслідки такого звільнення йому зрозумілі і він просить звільнити його від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 333 КК України, то клопотання захисника обвинуваченого підлягає задоволенню, а кримінальне провадження - закриттю, на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України.

Ухвалою Солом`янського районного суду м. Києва від 24 вересня 2021 року по справі № 760/24905/21 (Провадження 1-кс/760/580/21) до ОСОБА_4 був застосований запобіжний захід в вигляді особистого зобов`язання з обмеженнями.

Відповідно до ст. 203 КПК України, ухвала про застосування запобіжного заходу припиняє свою дію після закінчення строку дії ухвали про обрання запобіжного заходу, ухвалення виправдувального вироку чи закриття кримінального провадження в порядку, передбаченому КПК України.

Процесуальні витрати відсутні.

Питання щодо речових доказів слід вирішити в порядку ст. 100 КПК України.

Враховуючи здійснення воєнної агресії з боку Російської Федерації, а також враховуючи, що клістрони відносяться до товарів військового призначення вільних обіг яких, без наявності спеціального дозволу, заборонено законом, необхідно передати їх у розпорядження держави для використання за безпосереднім цільовим призначенням ремонту або виготовлення засобів ППО.

Таким чином, речові докази: предмет єклістроном КУ145№132т5431шт.,предмет єклістроном КГ15№132U4171шт.,предмет єклістроном КУ335№132т0151шт.,предмет єклістроном КУ145№132W7111шт.,предмет єклістроном КГ15№ НОМЕР_4 1шт.,предмет єклістроном КУ335№132V391шт. у кримінальному провадженні необхідно передати Державному підприємству «Укроборонсервіс».

Оскільки вали торсіонні червоного кольору, які є товаром військового призначення, діаметром 47 мм., довжиною 230 см., шифр 175.51.003-1 у кількості 52 штуки; передпусковий нагрівач охолоджуючої рідини для танків типу Т-64 різних модифікацій. Серійний номер B08ЕТ3058 з ідентифікаційним номером НОМЕР_5 . Номер 50 87 1 18, були предметом злочину, то відповідно дост. 96-2 КК України, вони підлягають спеціальній конфіскації у власність держави.

У матеріалах справи наявне клопотання власника майна ТОВ «Укрпромзапчастина» про повернення речових доказів. Оскільки вище вказані речові докази відносяться до товарів військового призначення, вільних обіг яких, без наявності спеціального дозволу, заборонено законом, то підстав для передачі їх власнику ТОВ «Укрпромзапчастина» не має, відтак вказане клопотання є безпідставним.

Керуючись ст.ст. 44, 48 КК України, ст.ст. 2, 7, 100, 124, 125, 284-286, 288, 314, 369- 372, 376, 392 КПК України, суд

У Х В А Л И В :

Клопотання захисника обвинуваченого адвоката ОСОБА_5 про закриття кримінального провадження у зв`язку зі зміною обстановки, - задовольнити.

Звільнити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , від кримінальної відповідальності, передбаченої ч. 2 ст. 333 КК України, на підставі ст. 48 КК України, у зв`язку із зміною обстановки.

Кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22021101110000220 від 11.11.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 333 КК України, відносно ОСОБА_4 , на підставіп.1ч.2ст.284КПК України, - закрити.

Припинити дію запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання встановленого ухвалою Солом`янського районного суду м.Києва від 24.09.2021 (справа №760/24905/21; провадження №1-кс/760/580/21).

Речові докази:

-предмет є клістроном КУ 145№132т543 1 шт., предмет є клістроном КГ 15№132U417 1 шт., предмет є клістроном КУ 335№132т015 1 шт., предмет є клістроном КУ 145№132W711 1 шт., предмет є клістроном КГ 15№ НОМЕР_4 1 шт., предмет є клістроном КУ 335№132V39 1 шт., визнані речовими доказами у кримінальному провадженні № 22020101110000220 - передати Державному підприємству «Укроборонсервіс», для здійснення виробничої діяльності щодо виконання державних оборонних замовлень.

-вали торсіонні червоного кольору, які є товаром військового призначення, діаметром 47 мм., довжиною 230 см., шифр 175.51.003-1 у кількості 52 штуки; передпусковий нагрівач охолоджуючої рідини для танків типу Т-64 різних модифікацій. Серійний номер B08ЕТ3058 з ідентифікаційним номером 18 02001 И05ШТ25328. Номер 50 87 1 18, - конфіскувати у власність держави.

Ухвала може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду через Ріпкинський районний суд Чернігівської області протягом семи днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали складено та проголошено 10.06.2022.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення06.06.2022
Оприлюднено24.01.2023
Номер документу104783229
СудочинствоКримінальне
Сутьобвинувачення ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця містаОдеса,громадянина України,військовослужбовця ЗСУ, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 333 Кримінального кодексу України

Судовий реєстр по справі —743/1392/21

Постанова від 11.04.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Марчук Олександр Петрович

Ухвала від 03.03.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Марчук Олександр Петрович

Ухвала від 10.02.2023

Кримінальне

Ріпкинський районний суд Чернігівської області

Павленко О. В.

Ухвала від 31.01.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Марчук Олександр Петрович

Ухвала від 31.01.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Марчук Олександр Петрович

Ухвала від 27.10.2022

Кримінальне

Чернігівський апеляційний суд

Демченко О. В.

Ухвала від 21.09.2022

Кримінальне

Чернігівський апеляційний суд

Демченко О. В.

Ухвала від 12.09.2022

Кримінальне

Чернігівський апеляційний суд

Демченко О. В.

Ухвала від 06.06.2022

Кримінальне

Ріпкинський районний суд Чернігівської області

Павленко О. В.

Ухвала від 06.06.2022

Кримінальне

Ріпкинський районний суд Чернігівської області

Павленко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні