Рішення
від 15.06.2022 по справі 200/2213/22
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 червня 2022 року Справа№200/2213/22

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Кошкош О.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Лаватера-1 до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Лаватера-1 (ідентифікаційний код 43160397, 87537, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Митрополитська, б.105) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код ВП 44070187, 87515, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, буд.59), Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393, 04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8) про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 01.02.2022 №4246 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку; зобов`язання виключити ТОВ Лаватера-1 з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість; визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової служби України від 30.11.2021 №3446719/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку; зобов`язання врахувати таблицю даних платника податку, що подана ТОВ Лаватера-1 та врахована рішенням комісії від 01.10.2021 №3188180/43160397; визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової служби України від 30.11.2021 №3446717/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку; зобов`язання врахувати таблицю даних платника податку, що подана ТОВ Лаватера-1 та врахована рішенням комісії від 29.11.2021 №3436081/43160397. В обґрунтування зазначено, що оскаржувані рішення контролюючого органу про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку не містять належної мотивації підстав і причин віднесення підприємства до такого переліку. Вказує, що відповідно до положеньпостанови КМУ від 11.12.2019 №1165Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних внесення платника податку до переліку ризикових платників перешкоджає провадженню господарської діяльності останнього з огляду на те, що оскаржуване рішення є підставою для автоматичного зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Отже, прийняття контролюючим органом рішення про присвоєння особі ознаки ризикового платника податків змінює правовий режим реєстрації податкових накладних в Реєстрі невідворотно призводить до зупинення реєстрації будь-якої складеної цією особою податковою накладною в реєстрі. Спірні рішення про неврахування таблиці даних позивача також не містять належної мотивації підстав та причин для їх прийняття, крім того, в них не зазначена податкова інформація, що могла б свідчити про здійснення позивачем ризикових операцій, як підставу для неврахування таблиці даних позивача. На підставі викладеного, позивач просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

На підтвердження сплати судового збору у розмірі 7443 грн. надано платіжне доручення від 02.02.2022 №1303.

09 лютого 2022 року ухвалою Донецького окружного адміністративного суду прийнято до розгляду адміністративну справу та призначено розгляд справи в порядку спрощеного провадження без виклику сторін. Запропоновано відповідачам у строк десяти днів з дня отримання цієї ухвали надати відзив.

У встановлений судом строк відзив до суду не надано.

Суд визнав за можливе розглянути справу на підставі наявних матеріалів.

Згідно з ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Разом з цим, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні від 24.02.2022 № 2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено ще на 30 діб, тобто до 25.04.2022.

21.04.2022 на засіданні Верховної Ради України ухвалено Закон про затвердження Указу Президента України від 18.04.2022 № 259 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні.

Цим Указом передбачено продовження строку дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 на 30 діб.

Указом Президента України від 18.05.2022, затвердженим Верховною Радою України (законопроекти №7389 та №7390), продовжено строк дії воєнного стану із 25 травня 2022 на 90 діб (тобто до 23 серпня 2022).

Донецький окружний адміністративний суд продовжує свою роботу у дистанційному режимі.

З огляду на викладене, суд розглядає справу в порядку письмового провадження на підставі наявних матеріалів в справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Лаватера-1 зареєстровано платником податку на додану вартість 01.11.2020, індивідуальний номер 431603908290, здійснює діяльність з виробництва олії та тваринних жирів.

Товариством з обмеженою відповідальністю Лаватера-1 28.09.2021 та 25.11.2021 подано до Головного управління ДПС у Донецькій області таблиці даних платника податку, зареєстровані контролюючим органом за №928245880 та №9357843890 відповідно.

01 жовтня 2021 року головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатом розгляду таблиці даних платника податку ТОВ «Лаватера-1», зареєстрованої у контролюючому органі 28.09.2021 за №928245880, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3188180/43160397.

29 листопада 2021 року головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатом розгляду таблиці даних платника податку ТОВ «Лаватера-1», зареєстрованої у контролюючому органі 25.11.2021 за №9357843890, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість №3436081/43160397.

В подальшому, 30 листопада 2021 року головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3446719/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку. З рішення вбачається, що відповідно до п.19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 комісією Державної податкової служби України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 28.09.2021 №928245880, врахованої згідно з рішенням комісії від 01.10.2021 №3188180/43160397. Підстава наявність в контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.

30 листопада 2021 року головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3446717/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку. З рішення вбачається, що відповідно до п.19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 комісією Державної податкової служби України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 25.11.2021 №9357843890, врахованої згідно з рішенням комісії від 29.11.2021 №3436081/43160397. Підстава наявність в контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.

01 лютого 2022 року головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №4246 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку. З рішення вбачається, що відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 виявлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платник податку. Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, встановлено наявність ризикових операцій.

Не погодившись із цими рішеннями товариство звернулось до суду з даним позовом.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК Українипри здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

З 01.02.2020 механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком №1165.

Відповідно до п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додатком 4 до Порядку №1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

За визначенням, наведеним у пункті 2 вказаного Порядку №1165, таблиця даних платника податку - це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно зУКТЗЕДта/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Пунктами 12-20 Порядку №1165 встановлено: 12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5); 13. У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно зУКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; 14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку; 15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання; 16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6); 17. У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування; 18. Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно доЗакону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно зУКТЗЕД, як живі тварини (код згідно зУКТЗЕД01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно зУКТЗЕД03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно зУКТЗЕД04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно зУКТЗЕД07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно зУКТЗЕД08); зернові культури (код згідно зУКТЗЕД10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно зУКТЗЕД12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P; 19. У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Отже, наведені норми права, зокрема, визначають як підстави для врахування таблиці даних платника податку так і підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку. При цьому, у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п.17 Порядку №1165).

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення від 01.02.2022 №4246 прийнято з підстав відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме п.8 Критеріїв, яким визначено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

В оскаржуваному рішенні від 01.02.2022 №4246 зазначено "Встановлено наявність ризикових операцій". Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

В той же час, оскаржуване рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку не містить розшифровки, яка саме податкова інформація слугувала підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку.

У ході розгляду справи відповідачем також не подано до суду жодних доказів провадження заявником господарської діяльності в умовах та обставинах, котрі характеризуються ознаками недодержання вимог чинного законодавства України.

Отже, рішення від 01.02.2022 №4246 прийняте з порушенням порядку та процедури, які визначена, в тому числі, у п.46 Порядку №1165.

За таких підстав, відповідачем, суб`єктом владних повноважень не надано жодних доказів, які досліджувалися в ході засідання комісії та які слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення, як і не надано доказів, які б вказували на наявність ознак ризиковості здійснення операцій по поданих на реєстрацію податкових накладних, що зумовило б включення платника податку до переліку ризикових, зокрема п.8 Критеріїв.

Оскільки положеннями Порядку №1165 прямо передбачено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, то відповідно і вимога про зобов`язання ГУ ДПС у Донецькій області виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку також підлягає задоволенню.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем подані таблиці даних платника податку, за результатом розгляду яких комісією Головного управління ДПС у Донецькій області прийняті рішення про їх врахування.

Разом з цим, в подальшому, прийняті рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Підставою для неврахування таблиці даних позивача є "наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій". Розшифровка того, якою саме є така податкова інформація, у рішеннях відсутня. Пункт 19 Порядку №1165, на який міститься посилання в цих рішеннях, визначає: у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Порядок №1165 визначає як підстави для врахування таблиці даних платника податку так і підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку. При цьому, у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п.17 Порядку №1165).

На думку суду, зазначення у рішеннях про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, як підстави не прийняття таблиці даних платника податку на додану вартість лише п.19 Порядку №1165 без конкретизації, без розшифровки того, якою саме є ця податкова інформація, порушує права та інтереси позивача через невизначеність. Відповідач не надав суду доказів того, яка саме інформація, подана позивачем відповідачу, є недостовірною. П. 19 Порядку №1165 містить дві обов`язкових складових, які є необхідними для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку: надходження до контролюючого органу податкової інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, а також дійсне надання платником податку недостовірної інформації. Відповідач не зазначив, яка саме інформація, надана позивачем для врахування таблиці даних, є недостовірною.

Відповідач, як контролюючий орган, має повноваження приймати рішення про неврахування таблиці даних платника податків, в той же час, такі повноваження повинні реалізовуватися у спосіб, що визначений законодавством. А отже, в контексті спірних відносин, з урахуванням підстав для прийняття оскаржуваного рішення, контролюючим органом повинно бути доведено яка саме інформація подана позивачем для врахування таблиці даних виявилася недостовірною, та як саме та яка саме отримана контролюючим органом податкова інформація підтверджує таку невідповідність інформації, поданої позивачем.

Такої невідповідності інформації позивача відповідачем не доведено, до матеріалів справи не надано доказів та жодними документами не підтверджено.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що рішення від 30.11.2021 №3446719/43160397 та №3446717/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку ТОВ «Лаватера-1» прийняті необґрунтовано та без врахування всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, з порушенням встановленої законодавством процедури, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.

Оскільки п.22 Порядку №1165 прямо передбачено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили, то відповідно і вимога про зобов`язання ГУ ДПС у Донецькій області врахувати таблицю даних, подану позивачем, також, підлягає задоволенню.

У статті 19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 1статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак, позовну заяву належить задовольнити повністю.

Також, суд зазначає, що судовий збір, сплачений позивачем, слід стягнути відповідно до ч.1статті 139 КАС Українина його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єктів владних повноважень, якими прийняті протиправно спірні рішення, а саме з Головне управління ДПС у Донецькій області у сумі 2481 грн. та Державної податкової служби України у сумі 4962 грн.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Лаватера-1 до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 01.02.2022 №4246 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Донецькій області виключити ТОВ Лаватера-1 з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України від 30.11.2021 №3446719/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку.

Зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку, що подана ТОВ Лаватера-1, зареєстрована у контролюючому органі 28.09.2021 за №9282458800 та врахована рішенням комісії від 01.10.2021 №3188180/43160397.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України від 30.11.2021 №3446717/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку.

Зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних платника податку, що подана ТОВ Лаватера-1, зареєстрована у контролюючому органі 25.11.2021 за №9357843890 та врахована рішенням комісії від 29.11.2021 №3436081/43160397.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Лаватера-1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44070187, 87515, Донецька область, вул.Італійська, 59) суму судового збору в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна ) грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Лаватера-1 за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України суму (ідентифікаційний код 43005393, 04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8) судового збору в розмірі 4962 (торити тисячі дев`ятсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.О. Кошкош

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104789273
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —200/2213/22

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 15.05.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 31.08.2022

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 15.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 15.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 09.02.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні