ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2023 року справа №200/2213/22
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів Блохіна А.А., Сіваченка І.В., розглянув у письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 червня 2022 року у справі № 200/2213/22 (головуючий І інстанції Кошкош О.О.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лаватера-1» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лаватера-1» (далі - ТОВ «Лаватера-1», позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій (далі - ГУДПС у Донецькій області, відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДПС у Донецькій області від 01.02.2022 року № 4246 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку; зобов`язання виключити ТОВ «Лаватера-1» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість; визнання протиправним та скасування рішення ДПС України від 30.11.2021 року № 3446719/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку; зобов`язання врахувати таблицю даних платника податку, що подана ТОВ «Лаватера-1» та врахована рішенням комісії від 01.10.2021 року № 3188180/43160397; визнання протиправним та скасування рішення ДПС України від 30.11.2021 року № 3446717/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку; зобов`язання врахувати таблицю даних платника податку, що подана ТОВ «Лаватера-1» та врахована рішенням комісії від 29.11.2021 року № 3436081/43160397.
Ухвалою суду від 16 червня 2022 року в прийнятті заяви представника позивача про залишення позову без розгляду - відмовлено (а.с. 200).
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 16 червня 2022 року позов задоволений: визнано протиправним та скасовано рішення ГУ ДПС у Донецькій області від 01.02.2022 року № 4246 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку; зобов`язано ГУ ДПС у Донецькій області виключити ТОВ «Лаватера-1» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість; визнано протиправним та скасовано рішення ДПС України від 30.11.2021 року № 3446719/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку; зобов`язано ДПС України врахувати таблицю даних платника податку, що подана ТОВ «Лаватера-1», зареєстрована у контролюючому органі 28.09.2021 року за № 9282458800 та врахована рішенням комісії від 01.10.2021 року № 3188180/43160397; визнано протиправним та скасовано рішення ДПС України від 30.11.2021 року № 3446717/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку; зобов`язано ДПС України врахувати таблицю даних платника податку, що подана ТОВ «Лаватера-1», зареєстрована у контролюючому органі 25.11.2021 року за № 9357843890 та врахована рішенням комісії від 29.11.2021 року № 3436081/43160397.
Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та відмовити у задоволенні позову, через неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального, процесуального права. Апелянт зазначив, що за даними інформаційних систем ДПС основним видом діяльності ТОВ «Лаватера 1» є виробництво олії та тваринних жирів. Комісією центрального рівня за наслідками розгляду документів, наданих ТОВ «Лаватера 1» в електронному вигляді до таблиці даних платника податку та аналізу наявної інформації в інформаційних системах ДПС встановлено, що платником разом з таблицею даних платника надано пояснення, які не містять інформацію щодо показників господарської діяльності із посиланням на податкову та іншу подану товариством звітність, чим не дотримано вимоги п. 14 Порядку 1165.
Крім того, згідно з наявною в інформаційних системах ДПС податковою інформацією та даними аналізу Єдиного реєстру податкових накладних комісією центрального рівня встановлено, що протягом 2020-2021 років основні постачальники ТОВ «Лаватера 1» відповідно до вимог Порядку № 1165 включені контролюючими органами до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, зокрема:
- ФГ «СФГ «Нічепорук Р.М.» (код ЄДРПОУ 21310265), директор та бухгалтер якого одночасно є посадовими особами ТОВ «Лаватера 1», придбає значні обсяги скрапленого газу, свіжих огірків та помідорів, цитрусових, бананів, цукру без подальшої реалізації та надання пояснень щодо використання цих товарів у господарській діяльності підприємства. Крім того, відповідно до вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ФГ «СФГ «Нічепорук Р.М.» 31 січня 2022 року включено контролюючими органами до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;
- ТОВ «Цаперс Груп» (код ЄДРПОУ 44048366) постачальник шлангів - рукавів пожежних, сітки скловолоконної, відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, 22.11.2021 включено контролюючими органами до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Крім того, за наслідками детального аналізу наявної інформації в інформаційних системах ДПС встановлено, що директор та бухгалтер ТОВ «Лаватера 1» одночасно є посадовими особами ще у 6 суб`єктів господарювання у т.ч. ФГ «СФГ «Нічепорук Р.М.».
За таких обставин комісією центрального рівня колегіально з урахуванням вимог чинного законодавства були прийняті рішення від 30.11.2021 року №№ 3446719/43160397, 3446717/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку.
Апелянт вважає, що зобов`язання ДПС врахувати таблицю даних платника є втручанням в дискреційні повноваження відповідача та виходить за межі завдань адміністративного судочинства.
Рішення Комісії ГУ ДПС у Донецькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатку 1 до «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН» є правомірним та відповідає вимогам чинного законодавства України. Використання контролюючим органом податкової інформації, наявної в інформаційних системах ДПС, або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання, зокрема віднесення особи до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків і є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючий орган функцій і завдань. Позивачами мають в обов`язковому порядку доводитись порушення їх прав та спростування податкової інформації, яка стала підставою для прийняття рішення про включення платника податків до ризикових.
Щодо зобов`яання ГУДПС виключити позивача з переліку ризикових платників податків. Предметом позову в даній справі не охоплено інші дії податкового органу щодо перевірки дотримання позивачем всіх умов для виключення з переліку ризикових. З огляду на зазначене, заявлений позивачем спосіб захисту зобов`язання ГУ ДПС у Донецькій області виключити позивача з переліку ризикових платників податків, суперечить Порядку зупинення, визначеному законодавством та втручається у дискреційні повноваження податкового органу.
Верховний Суду в постанові від 25.11.2020 року у справі № 520/6260/19 наголосив, що законодавством передбачено певний порядок виконання податковим органом своїх функцій щодо податкового контролю, що у правовідносинах, які розглядаються, визначений у формі перевірки наданих платником податків пояснень та документів щодо проведення ним операцій.
Верховний Суд в постанові від 13.10.2020 року у справі № 240/7785/19 зазначив, що віднесення Комісією контролюючого органу платника податків до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості є передумовою зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. В подальшому відповідність платника податків критеріям ризиковості має бути спростована самим платником податків шляхом подання на вимогу податкового органу переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, і лише ненадання платником податку письмових доказів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування або ненадання платником податків копій документів або ненадання,платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства є підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Аналогічна правова позиції викладена у постанові Верховного Суду від 25.11.2020 року справі № 520/6260/19.
Відповідно до ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Суд апеляційної інстанції заслухав доповідь судді-доповідача, вивчив доводи апеляційної скарги, перевірив їх за матеріалами справи і дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги, виходячи з наступного.
ТОВ «Лаватера-1» зареєстровано платником податку на додану вартість 01.11.2020, індивідуальний номер - 431603908290, здійснює діяльність з виробництва олії та тваринних жирів.
ТОВ «Лаватера-1» 28.09.2021 року, 25.11.2021 року подано до ГУ ДПС у Донецькій області таблиці даних платника податку, зареєстровані контролюючим органом за №928245880 та № 9357843890 відповідно.
Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатом розгляду таблиці даних платника податку ТОВ «Лаватера-1», зареєстрованої у контролюючому органі 28.09.2021 року за № 9282458800, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого ПКМУ від 11 грудня 2019 року № 1165, прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 1 жовтня 2021 року №3188180/43160397 (а.с. 20).
Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатом розгляду таблиці даних платника податку ТОВ «Лаватера-1», зареєстрованої у контролюючому органі 25.11.2021 року за № 9357843890, відповідно до пункту 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 29 листопада 2021 року № 3436081/43160397 (а.с. 21).
Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3446719/43160397 від 30 листопада 2021 року про неврахування таблиці даних платника податку. Відповідно до п. 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого ПКМУ від 11 грудня 2019 року № 1165 комісією ДПС України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 28.09.2021 року № 9282458800, врахованої згідно з рішенням комісії від 01.10.2021 року № 3188180/43160397. Підстава - наявність в контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій (а.с. 23).
Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 3446717/43160397 від 30 листопада 2021 року про неврахування таблиці даних платника податку. Відповідно до п.19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого ПКМУ від 11 грудня 2019 року № 1165, комісією ДПС України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 25.11.2021 року № 9357843890, врахованої згідно з рішенням комісії від 29.11.2021 року № 3436081/43160397. Підстава - наявність в контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій (а.с. 22).
Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 1 лютого 2022 року № 4246 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку. Відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 виявлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платник податку. Підстава: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, встановлено наявність ризикових операцій (а.с. 19).
Згідно п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Згідно п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою КМУ від 11.12.2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
З 01.02.2020 року механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком №1165.
За п.6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Додатком 4 до Порядку № 1165 затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Згідно п. 2 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку - це зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Згідно п.п. 12-20 Порядку № 1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6). У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування. Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P. У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).
Таким чином, зазначення положення, зокрема, визначають як підстави для врахування таблиці даних платника податку так і підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку. При цьому, у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п.17 Порядку № 1165).
Спірне рішення від 01.02.2022 року № 4246 прийнято з підстав відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку, а саме, п. 8 Критеріїв, яким визначено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
За Додатком № 4 Порядку № 1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.
Рішенням від 01.02.2022 року № 4246 встановлено наявність ризикових операцій.
Водночас, за загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
При цьому, спірне рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку не містить розшифровки, яка саме податкова інформація слугувала підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку.
Відповідачем також не надано суду жодних доказів провадження заявником господарської діяльності в умовах та обставинах, які характеризуються ознаками недодержання вимог чинного законодавства України.
Таким чином, рішення від 01.02.2022 року № 4246 прийнято з порушенням порядку та процедури, зокрема, п. 46 Порядку №1165.
Суд зазначає, що відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, не надано жодних доказів, які досліджувалися в ході засідання комісії та які слугували підставою для прийняття спірного рішення, як і не надано доказів, які б вказували на наявність ознак ризиковості здійснення операцій по поданих на реєстрацію податкових накладних, що зумовило б включення платника податку до переліку ризикових, зокрема п.8 Критеріїв.
Враховуючи, що приписами Порядку № 1165 прямо передбачено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, то відповідно і вимога про зобов`язання ГУДПС у Донецькій області виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку також підлягає задоволенню.
За матеріалами справи позивачем подані таблиці даних платника податку, за результатом розгляду яких комісією ГУДПС у Донецькій області прийняті рішення про їх врахування.
При цьому, в подальшому прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Підставою для неврахування таблиці даних позивача є наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій. Розшифровка того, якою саме є така податкова інформація, у рішеннях відсутня. Пункт 19 Порядку № 1165, на який міститься посилання в цих рішеннях, визначає: у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).
Порядок № 1165 визначає як підстави для врахування таблиці даних платника податку, так і підстави для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку. При цьому, у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування (п.17 Порядку №1165).
Зазначення у рішеннях про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, як підстави неприйняття таблиці даних платника податку на додану вартість лише п.19 Порядку №1165 без конкретизації, без розшифровки того, якою саме є ця податкова інформація, порушує права та інтереси позивача через невизначеність. Відповідач не надав суду доказів того, яка саме інформація, подана позивачем відповідачу, є недостовірною.
Крім того п. 19 Порядку № 1165 передбачено дві обов`язкові складові, які є необхідними для прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника податку: надходження до контролюючого органу податкової інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, а також дійсне надання платником податку недостовірної інформації. Відповідач не зазначив, яка саме інформація, надана позивачем для врахування таблиці даних, є недостовірною.
Відповідач, як контролюючий орган, має повноваження приймати рішення про неврахування таблиці даних платника податків, в той же час, такі повноваження повинні реалізовуватися у спосіб, що визначений законодавством. А отже, в контексті спірних відносин, з урахуванням підстав для прийняття оскаржуваного рішення, контролюючим органом повинно бути доведено яка саме інформація подана позивачем для врахування таблиці даних виявилася недостовірною, та як саме та яка саме отримана контролюючим органом податкова інформація підтверджує таку невідповідність інформації, поданої позивачем.
Такої невідповідності інформації позивача відповідачем не доведено, до матеріалів справи не надано доказів та жодними документами не підтверджено.
Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про визнання протиправними та скасування рішень від 30.11.2021 року № 3446719/43160397, № 3446717/43160397 про неврахування таблиці даних платника податку ТОВ «Лаватера-1», оскільки їх прийнято необґрунтовано та без врахування всіх обставин, що мали значення для їх прийняття, з порушенням встановленої законодавством процедури.
Оскільки п.22 Порядку №1165 прямо передбачено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили, то відповідно і вимога про зобов`язання ГУ ДПС у Донецькій області врахувати таблицю даних, подану позивачем, також, підлягає задоволенню.
Таким чином, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції про задоволення позову.
Щодо посилань апелянта на судову практику у справі № 520/6260/19, апеляційний суд зазначає, що вона стосується застосування положень Порядку № 117, який втратив чинність з 01.02.2020 року, відносно якого висловився Верховний суд, а спірні правовідносини врегульовано Порядком № 1165.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції рішення прийнято з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, внаслідок чого підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду відсутні.
Керуючись ст.ст. 250, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 16 червня 2022 року у справі № 200/2213/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Лаватера-1» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - залишити без змін.
Повний текст постанови складений 15 травня 2023 року.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та відповідно до ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий І.В. Геращенко
Судді: А.А. Блохін
І.В. Сіваченко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2023 |
Оприлюднено | 17.05.2023 |
Номер документу | 110859798 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні