ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
19.07.10 Справа №2а-4573/10/5/0170
17:04
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Сидоренко Д.В. при секрета рі Мородецької Ю.В. розглянув ши за участю представника по зивача - Кривулякіна Л.П. - дов. б/н від 10.03.2010р., представника відповідача - Свинобаєва О.С. - дов. № 04-5/03 від 04.01.2010р. у від критому судовому засіданні а дміністративну справу
за позовом Кримського респ убліканського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до Кримської респ убліканської організації “В окально-хореографічний анса мбль “Таврія” ім. Л.Д. Че рнишової”
про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій в розмірі 29672,00 грн.
Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту і нвалідів звернулось до Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом д о Кримської республікансько ї організації “Вокально-хоре ографічний ансамбль “Таврія ”ім. Л.Д. Чернишової” про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій в розмір і 29672,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відповідн о до Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” зобов' яз аний виконувати норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів, а в разі недотр имання цієї норми повинен сп латити штрафні санкції за не зайняті інвалідами робочі м ісця.
Представник позивача у суд овому засіданні 19.07.2010р. підтрим ав позовні вимоги у повному о бсязі з підстав, викладених у адміністративному позові та пояснив, що відповідач не заб езпечив у 2007 році працевлашту вання двох інвалідів на підп риємстві, у зв' язку з чим зоб ов' язаний сплатити позивач у адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньоріч ної заробітної плати за кожн е робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте ним.
Під час розгляду справи пре дставник позивача надав суду додаткові пояснення в обґру нтування своєї позиції.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував з мотивів, в икладених у запереченні, пос илаючись на те, що Кримська ре спубліканська організація “ Вокально-хореографічний анс амбль “Таврія”ім. Л.Д. Черни шової” є неприбутковою орг анізацією, що повністю фінан сується за рахунок місцевого бюджету, у зв' язку з чим пови нна бути звільнена від сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій, передбачених с т.20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні”. Таким чином , на думку представника відпо відача, у позові повинно бути відмовлено.
Під час розгляду справи пре дставник відповідача надав с уду додаткові пояснення в об ґрунтування своєї позиції.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради АР Крим Кримську республікансь ку організацію “Вокально-хор еографічний ансамбль “Таврі я” ім. Л.Д. Чернишової” 25.03.2002 року зареєстровано в якості юрид ичної особи (ЄДРПОУ 02225522).
Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України “Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні” від 21.03.1991 ро ку № 875.
Відповідно до статті 19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні”від 21.03.1991 року № 875 (дал і - Закон) для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, сум и штрафних санкцій визначают ься у розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у роз мірі половини середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кож не робоче місце, не зайняте ін валідом.
Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість нас елення” підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.
Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. № 420, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 21.12.2005р. за №1534/11814 затвердже на Інструкція щодо заповненн я форми звітності №3-ПН “Звіт п ро наявність вакансій” (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інст рукції щодо заповнення форм и звітності №3-ПН “Звіт про ная вність вакансій”, зазначено, що відповідно до Закону Укра їни “Про зайнятість населенн я” підприємства, установи й о рганізації, їх структурні пі дрозділи та філії незалежно від форми власності та госпо дарювання повинні за наявнос ті вакансій у повному обсязі подавати інформацію про ная вність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятост і за місцем їх реєстрації як п латника страхових внесків.
25.02.2010р. позивачем проведена п озапланова виїзна перевірка виконання відповідачем ст.с т. 19, 20 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні», в ході яко ї встановлено, що Форма № 10-ПІ « Звіт про зайнятість та праце влаштування інвалідів» за 2007 рік відповідачем до позивача не подана. Відповідач 2007 відп овідно до вимог ст. 19 Закону Ук раїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” повинен був працевлашт увати у 2007 році 3 інваліда, факт ично у 2007 році працевлаштован ий 1 інвалід. Середньорічна за робітна плата на підприємств і у 2007 році складала 14836,00 грн., у зв ' язку чим сума адміністрати вно-господарських санкцій ск ладає 29672,00 грн.
За результатами перевірки складений Акт від 25.02.2010р.
Суд вважає, що позовні вимог и задоволенню не підлягають з наступних підстав.
Частина 1 ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні” (далі Закон) передбачає сплат у підприємствами, установами , організаціями, у тому числі п ідприємствами, організаціям и громадськими організаціям и інвалідів, фізичними особа ми, які використовують найма ну працю, де середньообліков а чисельність працюючих інва лідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст аттею 19 цього Закону адмініст ративно-господарських санкц ій, проте положення цієї част ини не поширюється на підпри ємства, установи і організац ії, що повністю утримуються з а рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Згідно з ч. 3 ст. 20 Закону сплат у адміністративно-господарс ьких санкцій і пені підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, проводять відповід но до закону за рахунок прибу тку, який залишається в їх роз порядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язков их платежів).
З системного аналізу вищез азначених норм вбачається, щ о діяльність роботодавців де середньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , які відповідно до ч. 1 ст. 20 Зако ну сплачують адміністративн о-господарські санкції, пови нна передбачати отримання пр ибутку. Сплата таких санкцій неприбутковими організація ми, що утримуються за рахунок коштів бюджету не передбача ється.
Згідно з п. 1.1 Положення Кримс ької республіканської орган ізації “Вокально-хореографі чний ансамбль “Таврія”ім. Л .Д. Чернишової” (у редакції, щ о діяла у 2007 році ) відповідач в ходить до складу майна, що нал ежить Автономній Республіці Крим і перебуває у сфері упра вління Міністерства культур и і мистецтв Автономної Респ убліки Крим.
Пункт 1.3 та розділ ІІ Положен ня передбачає, що відповідач є неприбутковою організацію та його діяльність не має на м еті одержання прибутку.
В матеріалах справи є довід ка Міністерства культури і м истецтв Автономної Республі ки Крим № 01-09/469 від 05.05.2010р., в якій за значено, що відповідач є кому нальною організацією, що вхо дить до складу майна АР Крим, з находиться в сфері управлінн я Міністерства культури та м истецтв АР Крим та фінансуєт ься з бюджету АР Крим.
Пунктом 7.11 ст. 7 Закону Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств” (далі Закон), пе редбачено оподаткування неп рибуткових установ і організ ацій, в абз. “а” підпункту 7.11.1 як ої зазначено, що до неприбутк ових установ і організацій, в ідносяться, зокрема, органи д ержавної влади України, орга ни місцевого самоврядування та створені ними установи аб о організації, що утримуютьс я за рахунок коштів відповід них бюджетів.
Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Основи законодавства України про культуру” (далі З акон) діяльністю у сфері куль тури є: створення, розповсюдж ення і популяризація творів літератури та мистецтва; збе реження та використання куль турних цінностей; естетичне виховання; організація спеці альної освіти, відпочинку і д озвілля громадян.
Суб'єктами діяльності у сфе рі культури є: професійні тво рчі працівники, професійні т ворчі колективи, працівники культури, окремі громадяни; д ержавні і приватні заклади, п ідприємства, організації і у станови, що діють у сфері куль тури; творчі спілки, націонал ьно-культурні товариства, фо нди, асоціації, інші громадсь кі об'єднання, їх підприємств а; держава в особі її органів в лади та управління.
Діяльність у сфері культур и здійснюється на професійні й чи аматорській основі у пор ядку, визначеному цими Основ ами, законодавством України про підприємства, підприємни цьку діяльність, некомерційн і організації та об'єднання, а також законодавством, що рег улює конкретні види діяльнос ті у сфері культури.
Ст. 21-1 Закону передбачено, що неприбутковими організація ми у сфері культури є юридичн і особи, які здійснюють діяль ність, визначену статтею 12 цих Основ, і відповідають критер іям неприбутковості, встанов леним цією статтею.
Неприбуткова організація у сфері культури може здійсн ювати фінансово-господарськ у діяльність відповідно до ц ілей її утворення та в межах ї ї цивільної правоздатності.
Кошти та інше майно, майнові права (у грошовому виразі), на буті неприбутковою організа цією внаслідок її фінансово- господарської діяльності, за результатами звітного періо ду не можуть більше ніж у три р ази перевищувати її надходже ння за той же період у вигляді бюджетних коштів, коштів та і ншого майна, майнових прав (у г рошовому виразі), наданих орг анізації засновником (заснов никами) організації, в тому чи слі у вигляді членських внес ків, внесків учасників, а тако ж безповоротної фінансової д опомоги чи допомоги товарами , роботами, послугами (за їх ри нковою вартістю), що надані бе зоплатно.
Обсяг майна суб'єктів підпр иємницької діяльності (часто к у їхньому майні), яке на вста новленому законом праві нале жить неприбутковій організа ції, не може більше ніж у три р ази перевищувати загальний о бсяг іншого майна, що належит ь неприбутковій організації на кінець звітного періоду. Т аке перевищення має бути усу нено протягом року, наступно го за звітним.
Майно неприбуткової орган ізації у сфері культури може бути передано суб'єктам підп риємницької діяльності лише в тимчасове користування на компенсаційній основі, за ви нятком внесення майна до ста тутного фонду господарськог о товариства чи наділення ма йном іншого суб'єкта підприє мницької діяльності.
Компенсація за користуван ня майном неприбуткової орга нізації не може бути нижчою з а звичайну ціну, крім випадкі в, коли майно надається в кори стування іншим неприбуткови м організаціям.
Законом для окремих форм не прибуткових організацій у сф ері культури та за видами їх д іяльності можуть встановлюв атися інші критерії ознак не прибутковості.
За таких обставин суд вважа є, що діяльність відповідача відповідно до його Положенн я не суперечить вимогам Зако ну України “Основи законодав ства України про культуру” т а Постанови Кабінету Міністр ів України від 05.06.1997 року № 534, яко ю відповідно до Основ законо давства України про культуру затверджений перелік платни х послуг, які можуть надавати ся закладами культури і мист ецтв, заснованими на державн ій та комунальній формі влас ності, що відповідає вимогам п. 7.11 ст. 7 Закону України “Про оп одаткування прибутку підпри ємств”.
Відповідно до планів відпо відача використання бюджетн их коштів на 2007 рік, затверджен их директором відповідача та погоджених Міністром культу ри і мистецтв АР Крим, з загаль ного фонду бюджету АР Крим ві дповідачу у 2007 році виділено 161 4600,00 грн., з яких 1614600,00 грн. - поточн і видатки, у тому числі оплата праці працівників в сумі 1161600,00 грн., нарахування на заробітн у плату - 426400,00 грн., 25100,00 грн. - вит рати на опалення, 600,00 грн. - вит рати на електроенергію та 900,00 г рн. - витрати на водопостача ння.
До матеріалів справи надан ий звіт відповідача про надх одження і використання інших надходжень спеціального фон ду за 2007 рік, згідно з яким з бюд жету АР Крим відповідачу над ійшло кошів за звітний періо д в загальній сумі 10000,00 грн., з як их поточні видатки складають 10000,00 грн., у зв' язку з чим залиш ок надходжень на кінець звіт ного періоду складає 0,00 грн.
З матеріалів справи вбачає ться, що доходи від надання пл атних послуг (концертів) у 2007 ро ці склали 103900,00 грн. Відповідно д о плану використання доходів від концертної діяльності н а 2007 рік витрати склали 101000,00 грн.
З наданої позивачем деклар ації з податку на прибуток пі дприємства за 2007 рік, яка прийн ята без зауважень податковим органом, вбачається, що сума в алових доходів від усіх виді в діяльності не перевищує су му валових витрат, з урахуван ням амортизаційних відрахув ань позивача, у зв' язку з чим сума податку за відповідний звітний період складає 0,00 грн .
Більш того, суд вважає необх ідним визначити, що рішенням Господарського суду АР Крим від 22.01.2004 року у справі № 2-15/2836-2004, як е набрало законної сили, вста новлено, що Державний вокаль но-хореографічний ансамбль У країни “Таврія”(який у подал ьшому перейменований у Кримс ьку республіканську організ ацію “Вокально-хореографічн ий ансамбль “Таврія”ім. Л.Д . Чернишової”) з 10.10.1997 року зар еєстрований у ДПІ в Київсько му районі м. Сімферополя в яко сті неприбуткової організац ії, як держпідприємство з бюд жетним фінансуванням. Суд, пі д час розгляду справи № 2-15/2836-2004, д ійшов висновку про неправомі рність виключення Державног о вокально-хореографічного а нсамблю України “Таврія”з Ре єстру неприбуткових установ та організацій, у зв' язку з т им, що його правовий статус пі дпадає під визначення неприб уткової організації.
Частиною 1 ст. 72 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачено, що обстав ини, встановлені судовим ріш енням в адміністративній, ци вільній або господарській сп раві, що набрало законної сил и, не доказуються при розгляд і інших справ, у яких беруть уч асть ті самі особи або особа, щ одо якої встановлено ці обст авини.
За таких обставин суд дійшо в висновку про те, що позивач є неприбутковою організацією , відповідно до вимог ст. 21-1 Зак ону України “Основи законода вства України про культуру”, тобто не отримує прибутку ві д своєї діяльності та фактич но утримується за рахунок ко штів бюджету АР Крим.
Таким чином вимоги ч. 1 ст. 20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” щодо сплати роб отодавцями, де середньооблік ова чисельність працюючих ін валідів менша, ніж установле но нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону адміні стративно-господарських сан кцій, не поширюється на відпо відача як на організацію, що у тримується за рахунок коштів бюджету АР Крим.
У зв' язку з чим у суду не ма є підстав для задоволення по зову.
Під час судового засідання , яке відбулось 19.07.10р. були оголо шені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідн о до ст. 163 КАСУ постанову склад ено у повному обсязі та підпи сано 23.07.10р.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 КАС У країни, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністра тивний суд АР Крим шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня склада ння постанови у повному обся зі та поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2010 |
Оприлюднено | 29.07.2010 |
Номер документу | 10481039 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні