Ухвала
від 11.04.2011 по справі 2а-4573/10/5/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-4573/10/5/0170

11.04.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Ляд ової Т.Р.,

суддів Курапової З.І. ,

Привалової А.В.

секретар судового засід ання Равза Р.Р.

за участю сторін:

представник позивача, Кр имського республіканського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів - не з' яв ився, про час та місце розгляд у справи повідомлений належн им чином та своєчасно, про при чину неявки суд не повідомив ;

представник відповідача, Кримської республікансько ї організації "Вокально-хоре ографічний ансамбль "Таврія" ім. Л.Д.Чернишової- ОСОБА_2, довіреність № б/н від 03.02.11;

розглянувши апеляційну с каргу Кримського республ іканського відділення Фонду соціального захисту інвалід ів на постанову Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим (суддя Сидоренко Д.В. ) від 19.07.10 у справ і № 2а-4573/10/5/0170

за позовом Кримського р еспубліканського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Крилова, 133,м.Сім ферополь,Автономна Республі ка Крим,95001)

до Кримської республік анської організації "Вокальн о-хореографічний ансамбль "Т аврія" ім. Л.Д.Чернишової (вул. О деська, 4,м.Сімферополь,Автоно мна Республіка Крим,95001)

про стягнення адміністра тивно-господарських санкцій в розмірі 29672,00 грн.,

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2010 року Кримсь ке республіканське відділен ня Фонду соціального захист у інвалідів звернулося з адм іністративним позовом до Окр ужного адміністративного су ду АР Крим про стягнення з Кри мської республіканської орг анізації „Вокально-хореогра фічний ансамбль „Таврія” ім. Л.Д.Чернишової” адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 29672,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, відповідн о до Закону України „Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” зобов' яз аний виконувати норматив роб очих місць для працевлаштув ання інвалідів, а у разі недот римання цієї норми повинен с платити штрафні санкції за н езайняті інвалідами робочі м ісця.

Постановою Окружного адмі ністративного суду Автономн ої Республіки Крим від 19.07.10 в за доволенні позову відмовлено .

Не погодившись з постаново ю суду Кримське республіканс ьке відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів пода ло апеляційну скаргу, вважає , що судом порушені норми мате ріального права.

Просить постанову суду пер шої інстанції від 19.07.2010 року ска сувати, прийняти нову постан ову про задоволення позову.

До апеляційної скарги приє днався Заступник прокурора А втономної Республіки Крим.

Представник Кримського ре спубліканського відділення Фонду соціального захисту і нвалідів та прокурор у судов е засідання не з' явилися, пр о час та місце апеляційного р озгляду сповіщені належним ч ином.

Представник Кримської рес публіканської організації "В окально-хореографічний анса мбль "Таврія" ім. Л.Д.Чернишово ї просив апеляційну скаргу з алишити без задоволення, ріш ення суду першої інстанції з алишити без змін.

Відповідно до ч.4 ст.196 КАС Укр аїни, судова колегія знаходи ть можливим апеляційний розг ляд справи у відсутність пре дставників сторін, визнаючи достатніми для розгляду апел яційної скарги наявні в мате ріалах справи письмові доказ и.

Колегія суддів, перевіривш и доводи апеляційної скарги, постанову суду щодо правиль ності застосування судом пер шої інстанції норм матеріаль ного та процесуального права , перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, вважає, що ап еляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних під став.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що Кримська ре спубліканська організація „ Вокально-хореографічний анс амбль „Таврія” ім.Л.Д.Чернишо вої” є неприбутковою організ ацією та утримується за раху нок коштів бюджету АР Крим.

З таким висновком суду перш ої інстанції погоджується ко легія суддів та зазначає нас тупне.

Судом першої інстанції вст ановлено, що 25.02.2010р. позивачем п роведена позапланова виїзна перевірка виконання відпові дачем статей 19, 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні », в ході якої встановлено, що Форма № 10-ПІ «Звіт про зайняті сть та працевлаштування інва лідів»за 2007 рік відповідачем до позивача не подана, нормат ив робочих місць призначених для працевлаштування інвалі дів не виконаний, адміністра тивно-господарські санкції н е сплачені. Відповідач, відпо відно до вимог ст. 19 Закону Укр аїни „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні" повинен був працевлашту вати у 2007 році 3 інвалідів, факт ично у 2007 році працевлаштован ий 1 інвалід. Середньорічна за робітна плата на підприємств і у 2007 році складала 14836,00 грн., у зв 'язку з чим сума адміністрати вно-господарських санкцій ск ладає 29672,00 грн. За результатами перевірки складений Акт від 25.02.2010р.

Відповідно до статті 19 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 для пі дприємств, установ, організа цій, у тому числі підприємст в, організацій громадських організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використо вують найману працю, уст ановлюється норматив роб очих місць працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, фізичні особи, які викор истовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією в тому числі підприємством, ор ганізацією громадських орга нізацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує най ману працю, інвалідів, для яки х це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 стат ті 19 Закону підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням со ціального захисту інвалід ів адміністративно-господа рські санкції, сума яких ви значається в розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі, організації, за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами організація ми та фізичними особами, що ви користовують найману працю, суми адміністративно-господ арських санкцій та пені за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07 № 70 адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітн я року, наступного за роком, в якому відбулося порушення но рмативу, встановленого ч.1 ст.1 9 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 осіб, суми шт рафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної з аробітної плати на відповід ному підприємстві за кожне р обоче місце, не зайняте інвал ідом, а на підприємств, де прац ює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві за кожне ро боче місце, не зайняте інвалі дом.

Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість насе лення" підприємства, установ и і організації незалежно ві д форми власності реєструють ся у місцевих центрах зайнят ості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду за гальнообов'язкового державн ого соціального страхування України на випадок безробіт тя, щомісяця подають цим цент рам адміністративні дані у п овному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. № 420, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 21.12.2005р. за №1534/11814 затвердже на Інструкція щодо заповненн я форми звітності №3-ПН "Звіт п ро наявність вакансій" (далі І нструкція № 420). У абзаці 1 Інстр укції щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявн ість вакансій", зазначено, що в ідповідно до Закону України "Про зайнятість населення" пі дприємства, установи й орган ізації, їх структурні підроз діли та філії незалежно від ф орми власності та господарюв ання повинні за наявності ва кансій у повному обсязі пода вати інформацію про наявніст ь вільних робочих місць (вака нсій) центрам зайнятості за м ісцем їх реєстрації як платн ика страхових внесків.

Частина перша ст.20 Закону пе редбачає сплату адміністрат ивно-господарських санкцій де середньо облікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж це установлено нормат ивом ст19 Закону, проте, положе ння цієї статті не поширюють ся на підприємства, установи і організації, що повністю ут римуються за рахунок коштів державного або місцевого бю джетів.

Згідно з ч. З ст. 20 Закону спла ту адміністративно-господар ських санкцій і пені (підприє мства, установи, організації , у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, проводять відпові дно до закону за рахунок приб утку, який залишається в їх ро зпорядженні після сплати всі х податків і зборів (обов'язко вих платежів).

Отже, діяльність роботодав ців, де чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж устано влено нормативом, які сплачу ють адміністративно-господа рські санкції відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону, повинна передб ачати отримання прибутку неп рибутковими організаціями.

Сплата таких санкцій непри бутковими організаціями, що утримуються за рахунок кошті в бюджету не передбачається.

Згідно з п. 1.1 Положення Кримс ької республіканської орган ізації "Вокально-хореографіч ний ансамбль "Таврія" ім. Л.Д. Че рнишової" (у редакції, що діяла у 2007 році ) відповідач входить до складу майна, що належить А втономній Республіці Крим і перебуває у сфері управління Міністерства культури і мис тецтв Автономної Республіки Крим.

Пункт 1.3 та розділ II Положенн я передбачає, що відповідач є неприбутковою організацію і його діяльність не має на мет і одержання прибутку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції відповідач є комунальною організацією, входить до складу майна АР Кр им, знаходиться в сфері управ ління Міністерства культури та мистецтв АР Крим та фінанс ується з бюджету АР Крим.

Визначення поняття неприб уткової організації дано у п . 7.11 ст. 7 Закону України "Про опод аткування прибутку підприєм ств", відповідно до якого відп овідач є неприбутковою орган ізацією.

Ст. 21-1 Закону України „Основи законодавства України про к ультуру” передбачено, що неп рибутковими організаціями у сфері культури є юридичні ос оби, які здійснюють діяльніс ть, визначену статтею 12 цих Ос нов, і відповідають критерія м неприбутковості, встановле ним цією статтею.

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни "Основи законодавства України про культуру" діяльн істю у сфері культури є: створ ення, розповсюдження і попул яризація творів літератури т а мистецтва; збереження та ви користання культурних цінно стей; естетичне виховання; ор ганізація спеціальної освіт и, відпочинку і дозвілля гром адян.

Суб'єктами діяльності у сфе рі культури є: професійні тво рчі працівники, професійні т ворчі колективи, працівники культури, окремі громадяни; д ержавні і приватні заклади, п ідприємства, організації і у станови, що діють у сфері куль тури; творчі спілки, націонал ьно-культурні (товариства, фо нди, асоціації, інші громадсь кі об'єднання, їх підприємств а; держава в особі її органів в лади та управління.

Діяльність у сфері культур и здійснюється на професійні й чи аматорській основі у пор ядку, визначеному цими Основ ами, законодавством України про підприємства, підприємни цьку діяльність, некомерційн і організації та об'єднання, а також законодавством, що рег улює конкретні види діяльнос ті у сфері культури.

Неприбуткова організація у сфері культури може здійсн ювати фінансово-господарськ у діяльність відповідно до ц ілей її утворення та в межах ї ї цивільної правоздатності. Кошти та інше майно, майнові п рава (у грошовому виразі), набу ті неприбутковою організаці єю внаслідок її фінансово-го сподарської діяльності, за р езультатами звітного період у можуть більше ніж у три рази перевищувати її надходження за той же період у вигляді бюд жетних коштів, коштів та іншо го майна, майнових прав (у грош овому виразі), наданих органі зації засновником (засновник ами) організації, в тому числі у вигляді членських внесків , їв учасників, а також безпово ротної фінансової допомоги ч и допомоги товарами, роботам и, послугами (за їх ринковою ва ртістю), що надані безоплатно .

Обсяг майна суб'єктів підпр иємницької діяльності (часто к у їхньому майні), яке на вста новленому законом праві нале жить неприбутковій організа ції, не може більше ніж у три р ази перевищувати загальний о бсяг іншого майна, що належит ь неприбутковій організації на кінець звітного періоду. Т аке перевищення має бути усу нено протягом року, наступно го за звітним. Майно неприбут кової організації у сфері ку льтури може бути передано су б'єктам підприємницької діял ьності лише в тимчасове кори стування на компенсаційній о снові, за винятком внесення м айна до статутного фонду гос подарського товариства чи на ділення майном іншого суб'єк та підприємницької діяльнос ті.

Компенсація за користуван ня майном неприбуткової орга нізації не може бути нижчою з а ціну, крім випадків, коли май но надається в користування іншим неприбутковим організ аціям.

Законом для окремих форм н еприбуткових організацій у с фері культури та за видами їх діяльності можуть встановлю ватися інші критерії ознак н еприбутковості.

Судом першої інстанції вст ановлено, що діяльність відп овідача відповідно до його П оложення не _суперечить вимо гам Закону України "Основи за конодавства України про куль туру" та постанови Кабінету М іністрів України від 05.06.1997 року № 534, якою відповідно до Основ з аконодавства України про кул ьтуру затверджений перелік п латних послуг, які можуть над аватися закладами культури і мистецтв, заснованими на дер жавній та комунальній формі власності, що відповідає вим огам п. 7.11 ст. 7 Закону України "Пр о оподаткування прибутку під приємств”

Планами відповідача викор истання бюджетних коштів н а 2007 рік, затверджених директо ром відповідача та погоджени х Міністром культури і мисте цтв АР Крим, з загального фонд у бюджету АР Крим відповідач у у 2007 році виділено 1614600,00 грн., з я ких 1614600 грн. - поточні видатки, у тому числі оплата праці прац івників в сумі 1161600,00 грн., нараху вання на заробітну плату - 426400,00 грн., 25100,00 грн. - витрати на опален ня, 600,00 грн. на електроенергію т а 900,00 грн. - витрати на водопоста чання.

Як вбачається з матеріалів справи, за звітом відповідач а про надходження і використ ання інших надходжень спеціа льного фонду за 2007 рік, згідно з яким з бюджету АР Крим відпов ідачу надійшло кошів за звіт ний період в загальній сумі 100 00,00 грн., з яких поточні видатки 10000,00 грн., у зв'язку з чим залишок надходжень на кінець звітно го періоду складає 0,00 грн.

Доходи від надання платних послуг (концертів) у 2007 склали 103900,00 грн. Відповідно до плану ви користання доходів від конце ртної діяльності на 2007 рік вит рати склали 101000,00 грн. З наданої позивачем декларації з подат ку на прибуток підприємства за 2007 рік, яка прийнята без заув ажень податковим органом, вб ачається, що сума валових дох одів від усіх видів діяльнос ті не перевищує суму валових витрат, з урахуванням аморти заційних відрахувань, у зв'яз ку з чим сума податку за відпо відний звітний період склада є 0,00 грн.

Судом першої інстанції на п ідставі рішення Господарськ ого суду АР Крим від 22.01.2004 року у справі № 2-15/2836-2004, яке набрало зак онної сили, встановлено, що з 1 0.10.1997 року відповідач зареєстр ований у ДПІ в Київському рай оні м. Сімферополя в якості не прибуткової організації, як держпідприємство з бюджетни м фінансуванням.

З огляду на викладене колег ія суддів погоджується із ви сновком суду першої інстанці ї про те, що відповідач, як неп рибуткова організація, що фі нансується з бюджету не пови нен сплачувати адміністрати вно-господарські санкції, як того вимагає позивач.

Доводи апелянта, викладені у скарзі, висновків суду перш ої інстанції не спростовують .

Відповідно до ст.200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову с уду без змін, якщо визнає, що с уд першої інстанції правильн о встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріальн ого і процесуального права.

Отже, судова колегія дійшл а до висновку, що судом першої інстанції правильно встано влені обставини справи, пост анова суду ухвалена з додерж анням норм матеріального та процесуального права, тому п ідстав для задоволення апел яційної скарги та скасуванн я судового рішення не вбачає ться.

Керуючись ст.195; ст.196; п.1 ч.1 ст.198; с т.200; п.1 ч.1 ст.205; ст.206 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Апеляційну скаргу Кр имського республіканського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів - залишит и без задоволення.

2. Постанову Окружного адмін істративного суду Автономн ої Республіки Крим (суддя Сид оренко Д.В. ) від 19.07.10 у справі № 2а -4573/10/5/0170 за позовом Кримського р еспубліканського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Кримської респу бліканської організації "Вок ально-хореографічний ансамб ль "Таврія" ім. Л.Д.Чернишової п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій в ро змірі 29672,00 грн. - залишити без зм ін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення. Ух вала може бути оскаржена без посередньо до Вищого адмініс тративного суду України у по рядку та в строки, встановлен і статтею 212 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Повний текст судового р ішення виготовлений 18 квітня 2011 р.

Головуючий суддя підпис Т.Р.Лядова

Судді підпис З.І.Курапова

підпис А .В.Привалова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя Т.Р.Л ядова

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16159942
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4573/10/5/0170

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Постанова від 19.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні