КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 червня 2022 року м. Кропивницький Справа № 340/3602/21
Кіровоградський окружний адміністративний суду у складі судді Черниш О.А.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
позивач: приватне підприємство "Олександрія-Еко 2019" (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. 6-го Грудня, 27, код ЄДРПОУ 43192725)
відповідач: виконавчий комітет Олександрійської міської ради (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, пр. Соборний, 59, код ЄДРПОУ 04055209)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія,вул. Бульварна, 25, код ЄДРПОУ 30327520)
про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "Олександрія-Еко 2019" (надалі ПП "Олександрія-Еко 2019") звернулося до суду з позовом до виконавчого комітету Олександрійської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення №484 від 08.06.2021 року "Про проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії".
Позов мотивовано тим, що ПП "Олександрія-Еко 2019" є виконавцем послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії на підставі договору, укладеного 12.09.2019 року з управлінням житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради, строком дії до 12.09.2024 року. Попри чинність цього договору оскаржуваним рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради №484 від 08.06.2021 року призначено новий конкурс з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії, чим порушено права позивача як сторони договору. Позивач стверджує, що договір від 12.09.2019 року не припинений та не розірваний, тож він має легітимні та обґрунтовані очікування на забезпечення сталості відносин на цим договором і виконання ним як суб`єктом господарювання послуг до 12.09.2024 року. Посилаючись на те, що спірне рішення суперечить Положенню про порядок проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії, затвердженому рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 24.07.2019 року №481, позивач просить суд визнати його протиправним та скасувати.
Ухвалою від 07.07.2021 року суд відмовив у забезпеченні цього позову.
Ухвалою від 09.07.2021 року суд відкрив провадження у справі та призначив її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Цією ж ухвалою суд залучив до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради (надалі Управління ЖКГ Олександрійської міської ради).
Відповідач подав відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, мотивованими тим, що спірне рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради прийняте з огляду на невиконання позивачем обов`язків за договором від 12.09.2019 року на надання послуг із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії та задля забезпечення інтересів членів територіальної громади. Це рішення не суперечить умовам договору від 12.09.2019 року, згідно з якими чинність дії договору пов`язана як із закінченням строку, на який він укладений, так і з прийняттям рішення про необхідність проведення нового конкурсу. Відповідач вказує, що спірне рішення є ненормативним актом, який вичерпав свою дію фактом його виконання. Оскільки наразі новий конкурс вже проведено, його результати не оскаржені та не скасовані, а конкурсна комісія визначила переможця цього конкурсу, тому представник відповідача просить суд у задоволенні позову відмовити.
Третя особа подала пояснення, у яких вказала, що позивач всупереч умовам договору від 12.09.2019 року на надання послуг із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії не забезпечив належне утримання цього звалища твердих побутових відходів, що підтверджується актами обстежень, проведених у присутності представника ПП "Олександрія-Еко 2019", та перевірками контролюючих органів. За результатами проведеного 12.07.2021 року конкурсу рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради №573 від 15.07.2021 року визначено нового виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії - ТОВ "Еконтранссервіс-21", з яким 22.07.2021 року укладено відповідний договір. З цих підстав представник третьої особи просить суд у задоволенні позову відмовити.
Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.
Приватне підприємство "Олександрія-Еко 2019" з 27.08.2019 року зареєстровано як юридична особа та займається господарською діяльністю зі збирання безпечних відходів.
На території Олександрійської міської територіальної громади розміщене звалище твердих побутових відходів, яке діє з 2008 року. Згідно з паспортом місця видалення відходів (МВВ) №51, зареєстрованим 11.12.2008 року в Департаменті екології та природних ресурсів Кіровоградської обласної державної адміністрації, його власником є Управлінням ЖКГ Олександрійської міської ради.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради №588 від 12.09.2019 року "Про затвердження результатів конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території м. Олександрії" ПП "Олександрія-Еко 2019" як переможець конкурсу стало виконавцем комунальної послуги із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії.
На підставі цього рішення між Управлінням ЖКГ Олександрійської міської ради (замовником) та ПП "Олександрія-Еко 2019" (виконавцем) укладено договір від 12.09.2019 року на надання послуг із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії.
Згідно з пунктами 1.1, 1.2 договору його предметом є передача замовником виконавцю функцій із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії, розташованого на території Лікарівської сільської ради (12 км північно-східної сторони від міста, вздовж автодороги Олександрія Кременчук), а замовник зобов`язується виконати обов`язки, передбачені цим договором. Мета договору - технологічна перевірка та забезпечення належного утримання звалища твердих побутових відходів, приймання, сортування та захоронення твердих побутових та нетоксичних промислових відходів.
Відповідно до пунктів 3.1.1, 3.1.5 договору замовник має право: відмовитися повністю або частково від послуг виконавця у разі невиконання або систематичного неякісного виконання ним послуг, зазначених у договорі, обґрунтувавши причини такої відмови та попередивши виконавця не менш як за місяць; у разі безпідставного припинення виконавцем надання послуг призначити в установленому порядку іншого виконавця послуг на території, визначеній цим договором.
Згідно з пунктами 4.3, 4.4 договору у разі незадовільного надання послуг замовник інформує про це виконавця у письмовій формі (формі акта). Виконавець подає замовнику план та графік усунення недоліків у роботі, а замовник надає виконавцю розумний строк на усунення недоліків. Якщо всі недоліки не усунуті протягом установленого терміну, то замовник має право достроково розірвати цей договір, попередивши про це виконавця не пізніше як за один місяць письмово.
У разі систематичного невиконання виконавцем своїх обов`язків за цим договором (незадовільне надання послуг, наявність скарг споживачів послуг, невідповідність санітарним та технічним нормам звалища тощо) замовник має право достроково розірвати цей договір, попередивши про це виконавця не пізніше як за один місяць письмово.
Пунктами 7.1, 7.4 договору передбачено, що цей договір вступає в силу з моменту підписання і діє до 12.09.2024 року або до прийняття рішення про необхідність проведення конкурсу в порядку та у відповідності до чинного законодавства України.
Договір припиняє свою дію у випадку підписання нового договору, який відповідає новим нормативним актам і законам України.
У червні 2021 року виконавчий комітет Олександрійської міської ради прийняв рішення №484 від 08.06.2021 року "Про проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії", яким відповідно до статей 25, 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Закону України "Про відходи", постанови Кабінету Міністрів України №1173 від 16.11.2011 року "Питання надання послуг з вивезення побутових відходів", наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01.12.2010 року №435 "Про затвердження Правил експлуатації полігонів побутових відходів", враховуючи протокол позачергового засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 18.05.2021 року №9 та акти обстеження території міського полігону від 04.03.2021 року і 02.06.2021 року, з метою впорядкування та належної організації діяльності у сфері поводження з побутовими відходами (твердими, великогабаритними, ремонтними) на сміттєзвалищі м. Олександрії, вирішив:
1. Затвердити склад комісії по проведенню конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на території сміттєзвалища м. Олександрії згідно з додатком.
2. Комісії по проведенню конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на території сміттєзвалища м. Олександрії забезпечити організацію та проведення конкурсу відповідно до Положення про порядок проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії, затвердженого рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 24.07.2019 року №481 "Про проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії".
3. Рішення конкурсної комісії про результати проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на території сміттєзвалища м. Олександрії подати на розгляд виконавчого комітету Олександрійської міської ради.
4. Управлінню житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Олександрійської міської ради направити ПП "Олександрія-Еко 2019" повідомлення про проведення нового конкурсу на визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на території сміттєзвалища м. Олександрії.
Про прийняте рішення Управління ЖКГ Олександрійської міської ради повідомило позивача листом №07-411 від 08.06.2021 року.
Не погоджуючись з цим рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір, суд дійшов до таких висновків.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до житлово-комунальних послуг належать зокрема комунальні послуги щодо поводження з побутовими відходами.
Згідно зі статтею 1 Закону України "Про відходи":
- послуги з поводження з побутовими відходами - послуги з вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів, що надаються в населеному пункті згідно з правилами благоустрою території населеного пункту, розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту та затвердженими органом місцевого самоврядування.
- захоронення відходів - остаточне розміщення відходів при їх видаленні у спеціально відведених місцях чи на об`єктах таким чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини не перевищував установлених нормативів;
- послуги із захоронення побутових відходів - послуги з остаточного розміщення побутових відходів після їх перероблення (оброблення) у спеціально відведених місцях чи на об`єктах таким чином, щоб довгостроковий шкідливий вплив відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини не перевищував установлених нормативів;
- об`єкти поводження з відходами - місця чи об`єкти, що використовуються для збирання, зберігання, сортування, оброблення, перероблення, утилізації, видалення, знешкодження та захоронення відходів;
- відведені місця чи об`єкти - місця чи об`єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл на здійснення операцій у сфері поводження з відходами.
Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України "Про відходи" територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об`єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи).
Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами визначені статтею 21 Закону України "Про відходи", відповідно до якої органи місцевого самоврядування забезпечують: а) виконання вимог законодавства про відходи; б) розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів; в) організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів; г) затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням; д) вжиття заходів для стимулювання суб`єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами; е) вирішення питань щодо розміщення на своїй території об`єктів поводження з відходами; є) координацію діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, що знаходяться на їх території, в межах компетенції; з) здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території; и) ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів; і) сприяння роз`ясненню законодавства про відходи серед населення, створення необхідних умов для стимулювання залучення населення до збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини; ї) здійснення інших повноважень відповідно до законів України; й) надання згоди на розміщення на території села, селища, міста місць чи об`єктів для зберігання та захоронення відходів, сфера екологічного впливу функціонування яких згідно з діючими нормативами включає відповідну адміністративно-територіальну одиницю; м) здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.
Згідно зі статтею 35-1 Закону України "Про відходи" поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм і правил.
Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів.
Виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Виконавець послуг з вивезення побутових відходів укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами із споживачами. Виконавець послуг з вивезення побутових відходів зобов`язаний укласти договори про надання послуг з перероблення та захоронення побутових відходів із суб`єктами господарювання, що надають такі послуги відповідно до правил благоустрою території населеного пункту, розроблених з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту. Договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами мають містити інформацію про укладені договори між виконавцем послуг з вивезення побутових відходів та суб`єктами господарювання, що надають послуги з перероблення та/або захоронення побутових відходів.
Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Захоронення побутових відходів дозволяється тільки на спеціально обладнаних для цього полігонах/звалищах.
Статтею 16 Закону України "Про відходи" передбачено, що підприємства, установи та організації усіх форм власності у сфері поводження з відходами мають право на участь у конкурсах на набуття права виконання послуг у сфері поводження з побутовими відходами на певній території.
Згідно зі статтею 44 Закону України "Про відходи" спори, що виникають у сфері поводження з відходами, вирішуються судом у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до статей 25, 52 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад,
Згідно з пунктом "а" частини 1 статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв`язку належать власні (самоврядні) повноваження зокрема: 6) вирішення питань поводження з побутовими відходами.
Відповідно до пункту "б" частини 1 статті 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовищаналежать делеговані повноваження: 7-1) здійснення контролю за діяльністю суб`єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 року №1070 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 року №318) затверджено Правила надання послуг з поводження з побутовими відходами, які визначають механізм надання суб`єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з поводження з побутовими відходами у містах, селищах і селах.
Згідно з пунктами 3, 5 цих Правил послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Послуги надаються з урахуванням розміру території, схеми санітарного очищення, затвердженої в установленому порядку, та інших умов, передбачених законодавством у сфері житлово-комунального господарства.
Суд установив, що пунктом 2 рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 24.07.2019 року №481 "Про проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії" затверджено Положення про порядок проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії (додаток 2).
Положення визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу із визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на сміттєзвалищі м. Олександрії.
Згідно з підпунктами 1, 2, 4, 5 пункту 2 Положення організація і проведення конкурсу здійснюється управлінням житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування міської ради (далі організатор конкурсу).
Для проведення конкурсу організатор конкурсу готує конкурсну документацію, яка повинна містити інформацію, передбачену у пунктах 1- 12.
Передбачені конкурсною документацією умови проведення конкурсу обов`язкові для конкурсної комісії та його учасників.
Організатор конкурсу публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про проведення конкурсу, яке повинне містити інформацію, передбачену підпунктами 1 - 4, 7, 12 пункту 2 цього Порядку, а також про способи і місце отримання конкурсної документації.
Відповідно до підпунктів 4, 5, 6 пункту 5 Положення організатор конкурсу протягом не більш як п`яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу та зазначає строк, протягом якого Виконавець має право надавати такі послуги, але не менш як п`ять років.
У разі коли в конкурсі взяв участь тільки один учасник і його пропозицію не було відхилено, строк, на який він визначається виконавцем послуг на захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на сміттєзвалищі м. Олександрії, повинен становити 12 місяців, після чого організовується і проводиться новий конкурс.
З переможцем конкурсу протягом десяти календарних днів після прийняття рішення виконавчим комітетом Олександрійської міської ради, на підставі протоколів засідання та актів, прийнятих конкурсною комісією, укладається договір на надання послуг із захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на сміттєзвалищі м. Олександрії відповідно до типового договору.
Протягом десяти днів після припинення договору на надання послуг із захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на сміттєзвалищі м. Олександрії проводиться новий конкурс із визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів (твердих, великогабаритних, ремонтних) на території сміттєзвалища м. Олександрії.
Суд установив, що позивач у 2019 році став виконавцем послуги із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії за наслідками конкурсу, призначеного саме рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 24.07.2019 року №481 "Про проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії", та за процедурою, передбаченою Положенням, яке затверджене цим же рішенням.
Законність рішення виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 24.07.2019 року №481 "Про проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії" була предметом спору в адміністративній справі №340/2179/19 за позовом ТОВ "Екологія" (попереднього виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії), у якій постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 21.05.2020 року у задоволенні позову відмовлено.
Отже Положення про порядок проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії, затверджене рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 24.07.2019 року №481, є чинним.
Позивач, уклавши 12.09.2019 року з Управлінням ЖКГ Олександрійської міської ради договір на надання послуг із утримання та захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії, погодився з його умовами, зокрема щодо права замовника у разі безпідставного припинення виконавцем послуг на території сміттєзвалища призначити в установленому порядку іншого виконавця послуг та щодо строку дії договору.
Управління ЖКГ Олександрійської міської ради у 2021 році виявило численні факти невиконання ТОВ "Олександрія-Еко 2019" умов договору щодо належного санітарного утримання та технічної експлуатації сміттєзвалища, недотримання вимог у сфері поводження з відходами, що зафіксовано актами обстеження від 04.03.2021 року та від 02.06.2021 року і стало підставою для призначення нового конкурсу з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів.
Суд установив, що новий конкурс з визначення виконавця послуг із захоронення побутових відходів на території сміттєзвалища м. Олександрії відбувся 12.07.2021 року, позивач участі у ньому не приймав, його результати не оскаржував.
Суд дійшов до висновку, що виконавчий комітет Олександрійської міської ради, приймаючи спірне рішення, діяв правомірно, у межах повноважень у сфері поводження з відходами, наданих Законами України "Про відходи", "Про місцеве самоврядування в Україні". Спірне рішення саме по собі прав позивача не порушує, тому у задоволенні позову про скасування цього рішення слід відмовити.
Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні його позову, підстави для стягнення на його користь судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову приватного підприємства "Олександрія-Еко 2019" відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104833114 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні